Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:32

Waar had je op gehoopt dan? En kijk naar de toekomst he tuttebol. Soms is het ook gewoon even een heel klein stapje voor je die enorme sprong kan maken. Het komt wel goed met jou, ben ik van overtuigd!

En post regelmatig een update als je dat wil, zodra je weg kan/wil, ik heb een handige broer en ik denk dat er nog wel meer mensen zijn die een handje toe willen steken om je eigen plekje fijn te maken.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 17:35

ik had gehoopt dat het sneller zou gaan. maarja dat ben ik haha. het is gewoon ik weet dat wachten op een uitkering lang kan duren. en het ook nog maar de vraag is of ik het krijg en in de tussentijd zit ik hier.. dat is al. en ik snap best dat ik niet zo 1 2 3 weg kan waarschijnlijk maar het was een mooi iets om op te hopen?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:43

Ja dat snap ik, zeker als je ongelukkig bent duren dingen al vaak enorm lang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:46

riekie15 schreef:
ik had gehoopt dat het sneller zou gaan. maarja dat ben ik haha. het is gewoon ik weet dat wachten op een uitkering lang kan duren. en het ook nog maar de vraag is of ik het krijg en in de tussentijd zit ik hier.. dat is al. en ik snap best dat ik niet zo 1 2 3 weg kan waarschijnlijk maar het was een mooi iets om op te hopen?

Volgens mij kun je via je arts per direct naar de crisisopvang, als je daar zit kunnen die mensen er voor zorgen dat je zsm alle benodigde dingen kunt regelen. Zij weten veel beter de weg in de warboel van regels. Hoe reageerden je ouders?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:29

Ja dat lijkt mij ook :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:12

goehoed dat je geweest bent. En dat er wat gaat gebeuren...oke voor jou niet snel genoeg (wat ik snap) alleen vergeleken met 2 weken geleden is er nu wel ontwikkeling gaande!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:40

bigone schreef:
riekie15 schreef:

Volgens mij kun je via je arts per direct naar de crisisopvang, als je daar zit kunnen die mensen er voor zorgen dat je zsm alle benodigde dingen kunt regelen. Zij weten veel beter de weg in de warboel van regels. Hoe reageerden je ouders?

Volgens mij kan dat ook inderdaad en misschien komt ze daar nog mee als ze je 'boek' gelezen heeft. Ze heeft nu een globaal beeld van jouw gesprek met haar en de details komen nu nog via je schrijfwerk.

Het is in ieder geval al heel fijn dat je nu een hulpverlener hebt die jou in de juiste richting stuurt en begeleid, ook al gaat het in jou ogen nog langzaam ;) onthoud dat alles nu sneller gaat dan een paar weken geleden :)

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 13:03

morgen moet ik gaan voor de uitkering. en vandaag ben ik gek aan het worden van mood changes. echt heel vresenlijk vervelend.. ik ben in staat om nu gewoon weg te gaan ik weet niet wat te doen. alles gaat zo sloom en het gaat toch weer fout ik wil gewoon dat het stopt is het zioveel gevraagt om gewon een beetje gelukkig te zijn en een plekje voor jezelf te hebben

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:28

Als je het niet meer trekt, ga dan voor de crisisopvang.. Bel je huisarts en vraag of ze je boek gelezen heeft en geef aan dat je
NU wilt vertrekken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:15

Ik kan me er niet aan ontrekken dat ik eigenlijk ook wel erg benieuwd ben naar de andere kant van dit ,ietwat, bizarre verhaal.
Ik denk dat de zaken wat minder ernstig liggen als dat de TS ze doet voorkomen.
Dat TS ze zo ervaart, ja dat zal, ik denk ook zeker dat TS een aantal persoonlijke/psychotische problemen heeft maar iets in mij blijft dit hele topic toch echt vreemd vinden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:23

Als ze in een traject terecht komt waar ze hulp krijgt dan komt het haar sowieso ten goede :j
Hoe de situatie ook precies in elkaar steekt, het moge duidelijk zijn dat hulp haar goed zou doen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:30

Ben ik 100% met je eens lottie84 :j

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:48

wildgirl. ik kan wat je zegt best begrijpen maar er is meer aan de hand dan alleen dit en mogenlijk zie ik daardoor de situatie heel anders. ik zal ook echt niet zeggen dat mijn ouders zo vresenlijk slecht voor me zijn hoor. dat zeker niet maar ik moet gewoon op eigen benen kunnen staan. en weg durven te gaan. volgens mij de reden waardoor het vaak fout gaat is omdat we teveel verschillen. en daardoor kan ze soms heel boos worden. tegen elkaar gaan ze verder. en mijn zus is gewoon soms vresenlijk vals

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 19:57

dan nu de vraag.. hoe zeg je je ouders dat je op jezelf wilt/gaat

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:00

In jouw geval durf ik daar geen antwoord op te geven gezien de situatie bij jou... Misschien eerst iets zoeken?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:03

ik heb al een plekje.. en dit is ook verder niet om te haasten ik plan gewoon graag vooruit kan wel wat positiefs gebruiken om naar uit te kijken op het moment

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 21:05

ok nu zit ik dus met een probleem ik ga me nu echt k*t voelen.. mijn moeder en ik passen niet bij elkaar dat is nu wel gebleken en nu wilt ze een moeder dochter dag houden. wij verschillen teveel hoe maak ik dit nou duidenlijk ik wil gewoon mijn rust ik wil niet de drukke stad in om te shoppen.. wat nu..

edit: zij is iemand die commentaar op alles en iedereen geeft. soms racistich is en nogal snel geirriteerd.. wat nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:08

Je hoeft niet perse naar de stad te gaan... Je kunt ook ergens lekker gaan lunchen of iets dergelijks. Ik kan ook niet goed met mijn moeder opschieten maar we doen wel iets samen, en als we iets samen doen houden we het klein.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 21:11

nee ik ben haar facebook aan het lezen ze wilt gaan shoppen of ik het nou leuk vindt of niet. en ook buitenshuis lunchen zou ik niet durven. ze zou commentaar hebben op mensen die ergens in de buurt zitten of als iemand voorbij loopt.. of ze zou brutaal zijn..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:25

misschien kun je kiezen voor een rustige omgeving en de lunch aangrijpen om te vertellen dat je op jezelf gaat wonen??

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:32

Misschien is dit wel een goed moment om voor jezelf op te komen door te zeggen dat je best een leuk moeder dochter ding wil doen maar dat jij shoppen niet zo ziet zitten. Stel zelf iets anders voor om samen te doen, en misschien valt het negatieve gedrag/commentaar op anderen uiteindelijk wel mee :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:44

Ga anders lekker samen wandelen, zo komt een gesprek makkelijk op gang en ik denk dat dat broodnodig is. Momenteel lijkt het water en vuur te zijn en dat gebeurt nu eenmaal rond deze leeftijd extra. Maar probeer toch tot een gesprek te komen..

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:16

Hoe is het met je Riekie, heb je al iets met je moeder kunnen ondernemen?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 13:42

Update van de situatie. gisteren naar maatschappenlijk werkster geweest echt alles uitgelegd. en mijn boek laten lezen. toen ik thuis kwam heb ik daarna met mijn moeder gepraat. haar uitgelegt dat het niet goed gaat zo en dat ik graag weg wil.. helaas niet durven vertellen over nick.. maar ze weet wel dat ik naar tilburg wil.. hoe ze het weet ik heb geen idee. nu wilt ze meer tijd samen besteden en we gaan 'leuke' dingen doen.. dat vindt ik best een prima idee. maar ik zou toch wel heel graag gewoon even weg willen naar nick als dat zou mogen ik wil gewoon even uit deze drama zijn.. maatscappenlijk werkster heeft twee weken tijd nodig om na te denken over alles omdat dit volgens haar heel veel is (zij weet dan overigens ook over die dingen die niet op bokt staan.) ik vindt het allemaal zo sloom gaan maar dat zal wel aan mij liggen. liefst zou ik nu de trein nog nemen, durfde ik maar haha

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 23:32

besloten om op te schrijven over nick. omdat ik niet goed durf te praten tegen mijn moeder. en ik hoop gewoon dat ze zegt dat ik mag gaan..