Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:11

nou blijkbaar willem sommige mensen niet eens aan mij verkopen op marktplaats.

Ik zie bij 1 verkoopster meerdere items staan (sieraden) aangezien ik niet zo van het bieden ben mail de verkoopster en geef aan dat ik serieuze interesse heb in 2 dingen en of wij samen tot een accoord kunnen komen en wat ze er dus graag voor wil hebben.

geeft ze aan dat ze de biedingen wil afwachten (op 1 advertentie helemaal geen bod, andere loopt ook niet super).

Naja haar keuze, geef nog wel aan dat vaker biedingen niet zo serieus zijn en dat ik dat wel echt ben..maar geen reactie.

Paar dagen later bied ik toch maar op 1 ketting en krijg de reactie dat ik hem om over mag nemen. Ik verkoopster weer ge-emailt dat ik ook graag die andere ketting wil (was nog geen enkele bieding op...na 1 week) en of ze mij kon aangeven wat ze ervoor wilde hebben..

geen reactie...naja vanmiddag toch maar een bod geplaatst op de andere ketting..en ben benieuwd...

Echt waar soms vraag je je weleens af of mensen wel willen verkopen?

Ik ben een super snelle betaler, laat altijd op mijn kosten aangetekend verzenden (dus ook voor verkoper fijn) maar iets aan mij willen verkopen..ho maar....

orkaan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:27

owja die merrie die voor 10.000 te koop staat, die gaat je bij lange niet niet lukken.

Ik zou eerst eens betere foto's maken, paard mooi op de foto, manen bijgewerkt! strakke amazone erop, filmpje erbij.

en voor 10.000 euro verwacht ik bij een 7 jarige ook dat ie wel uitgebracht is op wedstrijd. Is hij dit nog niet dat kan, maar laat dan wel je paard bij een prof trainen (wellicht een x uitbrengen op concours) dat ie goed in de spieren zit, gelikte video die de kwaliteiten van je paard naar boven haalt. Zo haal je nog niet eens de 4000...echt niet.

(en ben verbaasd dat jij er 10.000 voor hebt betaald...wat gaf jouw de doorslag? heb je het paard zien bewegen? was ie al zadelmak..of wat heeft jouw doen besluiten)

Heb trouwens het idee dat je uit Belgie komt? klopt dat? heb het idee dat daar de paarden wat duurder zijn...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:35

MrUlbe schreef:
antje_vip schreef:
Ik heb laatst een haantje weggegeven, omdat ik het zo sneu vond dat hij hier helemaal alleen zat (was een opvangertje). Het hok kon erbij overgenomen worden maar daar vroegen we €150 voor. Kwamen er mensen die de boel oplaadden, wilden vertrekken, toen zeiden wij: euh, zullen we eerst nog even afrekenen? Wij: de haan is gratis, het hok kost €150. Zij helemaal over de zeik want er stond heel duidelijk dat alles gratis was en zij wilden alles gratis meenemen. Gingen wij niet mee akkoord dus ze hebben alles afgeladen en zijn boos vertrokken. Later de advertentie nog gecontroleerd, daar stond toch echt duidelijk vermeld dat het hok niet gratis zou zijn. :roll:

Dit heeft in het vorige topic ook al een keer gestaan :=

Oh, dat was ik alweer vergeten :+

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:28

Nou ik ben er weer hoor! Weer lekker stil bijlezen!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:35

Die filmpjes zie ik nu voor het eerst, geniaal. _O-

Maar ik ken het, nu moet ik zeggen dat ik wel eens ben vergeten terug te emailen als ik een product al had gevonden en eigenlijk onder mijn werk aan het spieken was.. en er dan maanden later achter ben gekomen.. :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:40

tis geregeld met de dame in spe, had haar maar even opgebeld!, dit was de 1ste x dat ze iets op MP zette en ze vond het allemaal maar ingewikkeld.

Iig zeer prettig gesprek met de betreffende dame gehad en de koop is rond.

Ze stuurt mij straks een email maar bankgegevens zodat ik het geld kan overmaken.

Nou maar hopen dat het goed gaat aflopen(vast wel)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:44

AaronYve schreef:
@ falbala, die proberen het idd gewoon denk ik. Die mensen kennen geen schaamte.

Ik heb me ook weer iets meegemaakt. Mijn moeder had nog een leder pakje (rok+jasje) en vroeg of ik die op mp wilde zetten.
Ik dat gedaan stond er al ff op, belt me een man. heel aardig, maar die begon te vertellen dat hij in tilburg woonde en dat hij veel mooie studentes over de vloer had ivm een huurwoning. Hij vroeg of ik het pakje vaak had gedragen want hij hield van gedragen kleding en om de paar minten zei die, ff wachten en ik hoorde hem gewoon wiekse daar he. Bahhhh
Maar ik bleef toch aan de lijn, vraag me niet waarom... fatsoen ofzo ik weet niet waarom ik niet direct hebt opgehangen. Hij wilde mij geld opsturen zodat ik kleding kon kopen, dat moest ik dan dragen en dan naar hem opsturen. Hij zou me dan zodra hij het had ontvangen weer geld toesturen voor nieuwe kleding..
rare rare vent was dat haha

Dit verhaal he.. -O-

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:45

Heerlijk, die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten....

Wij verkopen en spiksplinter niewe oorfauteuil. Hadden er twee, nu nog maar één. Dingen kosten ruim 600 euro nieuw, alleen besloten we tóch een loveseat bij de bank te nemen en nu dus geen ruimte meer voor de stoelen. Stoelen zijn dus echt heel heel heeeeeel nieuw, alleen het plastic is eraf zeg maar :p

Staat er met dikke koeie letters in mijn advertentie dat op biedingen onder de 300 euro niet word gereageerd en dat de nieuwprijs boven de 600 euro stuk ligt. Krijg ik een mailtje: voor 25 euro kom ik hem ophalen.
Waarop ik terug stuur: leert u eerst maar eens lezen
(sorry van het sarcasme, maar met zoveel advertenties en de emails daarop word je het gewoon zat.)
Krijg ik terug: ja en u zet er toch bij 'moet weg' en ik wilde niet te hoog inzetten!
Dus ik stuur weer terug 'voor die 25 euro breng ik hem nog liever naar de sloop, niet te hoog inzetten... kom op zeg... maar voor 325 euro is hij voor u...'

Nooit meer wat gehoord := Djeez, wat denken mensen nou?!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:49

@DeMolenhoek
Ik denk dat je blij moet zijn met een bod van 4500,-
De paardenmarkt ligt echt op zijn gat, paarden die normaal voor 15.000 weg gaan gaan nu voor 8 tot 10 duizend weg als je een beetje geluk hebt.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:37

JessAndHope schreef:
Heerlijk, die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten....

Wij verkopen en spiksplinter niewe oorfauteuil. Hadden er twee, nu nog maar één. Dingen kosten ruim 600 euro nieuw, alleen besloten we tóch een loveseat bij de bank te nemen en nu dus geen ruimte meer voor de stoelen. Stoelen zijn dus echt heel heel heeeeeel nieuw, alleen het plastic is eraf zeg maar :p

Staat er met dikke koeie letters in mijn advertentie dat op biedingen onder de 300 euro niet word gereageerd en dat de nieuwprijs boven de 600 euro stuk ligt. Krijg ik een mailtje: voor 25 euro kom ik hem ophalen.
Waarop ik terug stuur: leert u eerst maar eens lezen
(sorry van het sarcasme, maar met zoveel advertenties en de emails daarop word je het gewoon zat.)
Krijg ik terug: ja en u zet er toch bij 'moet weg' en ik wilde niet te hoog inzetten!
Dus ik stuur weer terug 'voor die 25 euro breng ik hem nog liever naar de sloop, niet te hoog inzetten... kom op zeg... maar voor 325 euro is hij voor u...'

Nooit meer wat gehoord := Djeez, wat denken mensen nou?!

Voor €25 kunnen ze toch naar de kringloop? :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:40

wahaahaha sommige mensen proberen ook maar gewoon (handelaren zat op MP die opkopen en weer verkopen)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:33

AaronYve schreef:
@ falbala, die proberen het idd gewoon denk ik. Die mensen kennen geen schaamte.

Ik heb me ook weer iets meegemaakt. Mijn moeder had nog een leder pakje (rok+jasje) en vroeg of ik die op mp wilde zetten.
Ik dat gedaan stond er al ff op, belt me een man. heel aardig, maar die begon te vertellen dat hij in tilburg woonde en dat hij veel mooie studentes over de vloer had ivm een huurwoning. Hij vroeg of ik het pakje vaak had gedragen want hij hield van gedragen kleding en om de paar minten zei die, ff wachten en ik hoorde hem gewoon wiekse daar he. Bahhhh
Maar ik bleef toch aan de lijn, vraag me niet waarom... fatsoen ofzo ik weet niet waarom ik niet direct hebt opgehangen. Hij wilde mij geld opsturen zodat ik kleding kon kopen, dat moest ik dan dragen en dan naar hem opsturen. Hij zou me dan zodra hij het had ontvangen weer geld toesturen voor nieuwe kleding..

:j moet je akkoord gaan, geld ontvangen en dan bij de Zeeman een XXXL-onderbroek kopen en opsturen :')
Is ie meteen genezen :D

Op het moment niet veel rare mensen hier, alleen een meneer die echt om de twee weken een mailtje stuurt, ik zit nu alweer een week te wachten op antwoord :D (heb er geen andere kopers voor, dus ik wacht rustig tot hij de dynamo van zijn pc weer aangezwengeld heeft voor deze week...)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:34

goede ervaring via MP
vanmiddag gereageerd
vanavond mooi optijd de spullen opgehaalt !

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:55

toch heb ik ook best wel veel normale en fijne mailcontacten met mensen. lijkt wel of vooral op dure dingen de meest rare dingen komen

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:06

Serendip90 schreef:
GamblersCup schreef:
Niet iedereen kan bij de Makro kopen en 100 euro is 60 meer dan haar budget, wat vast een reden heeft ;)

Toch zou ik dan voor die nieuwe gaan ;) koop maar een keer nieuwe banden (binnen/buitenband) en nieuwe verlichting... Als je dat al allemaal zelf kunt doen, dan ben je nog wel goedkoper uit... Maar anders heb je nog een "dure" 2ehandsfiets :p

Makro-pasjes zijn vaak wel te leen via via :p

50 euro is inderdaad mijn budget, wil expres niet zo'n dure fiets, omdat hij voor tijdelijk is (mijn scooter is kapot en die moet ik laten maken --> weet de kosten nog niet), vandaar dat ik nu even een goedkoper vervoermiddel zoek. Hoeft ook geen nieuwe fiets te zijn, als de banden en de versnellingen maar goed zijn, de lampjes het doen en er een slot opzit. Ben er eentje tegengekomen met de vraagprijs van 40 euro, en deze mevrouw zou nog even foto's maken voor mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:48

Pff reactie terug gehad van degene die niet op kwam dagen, zwaar beledigd en alles zonder komma en punten, kon dr niks van maken... Nou het zal wel, de deken ligt mij niet in de weg en als iemand al zo gaat doen wacht ik wel tot ik wel iemand gevonden heb die er blij mee is. Zucht, zit er echt over na te denken om maar niks meer via mp te verkopen met al die dwazen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:53

sharoontje schreef:
50 euro is inderdaad mijn budget, wil expres niet zo'n dure fiets, omdat hij voor tijdelijk is (mijn scooter is kapot en die moet ik laten maken --> weet de kosten nog niet), vandaar dat ik nu even een goedkoper vervoermiddel zoek. Hoeft ook geen nieuwe fiets te zijn, als de banden en de versnellingen maar goed zijn, de lampjes het doen en er een slot opzit. Ben er eentje tegengekomen met de vraagprijs van 40 euro, en deze mevrouw zou nog even foto's maken voor mij :)

Als ie toch maar voor tijdelijk is, kun je er dan geen lenen?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:14

Ik heb net een hele fijne ervaring gehad op MP. Moet zeggen dat het ook 1 van de weinige is :=

Gister middag een deken op marktplaats en bokt gezet, kreeg na een paar uur al een reactie met wat vragen, netjes beantwoord. Ze bood mijn vraagprijs, ik ging akkoord, ze maakte direct het geld over en dat stond zojuist al op m'n rekening. Helemaal blij word ik daar van :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:19

AaronYve schreef:

haha ik ga mee met wat er gezegd was hoppa gewoon doen kan je goud geld mee verdienen :') hahaha

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:23

haha ik zei ook van ja stuur maar op maar heb er nooit meer wat van gehoord.
Daarna had ik echt zoiets van, wat is hier nu net gebeurt??

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:38

Mijn probleem met de koper is gelukkig 'opgelost'. Ze heeft de Shabbies gewoon voor 80.- meer op marktplaats gezet met in
de advertentie de omschrijving: 'echte Shabbies van Bretoniere'

Ik word dus niet meer aangeklaagd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:38

Toch niet? :') Jammer. :+

Nou in ieder geval fijn dat het is opgelost!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:41

wat een kreng zeg :oo

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:28

hier ook.. ooit mijn Patrol te koop staan, dit omdat ik er eigenlijk alleen nog maar de hobby uurtjes mee reed en dat ie daar gewoonweg te duur voor is.

Maar goed, met een patrol mag je (mede dankzij het eigen gewicht van de auto en trekkracht op kenteken) aardig wat trekken binnen je B rijbewijs. Mailde me een man mij boos, dat het toch echt anders zat.

Eeeuh nou er staat toch echt dat de auto makkelijk 2 ton trekken op kenteken.. en totaalgewicht van 3500 kg heb je zelf in de hand. Bleef ie maar kwaad mailen dat ik de advertentie aan moest passen, dat hij het beter wist want had mijn verhaal bij RDW en CBS nagevraagd. En dat ie me zou aangeven. En weet ik wat allemaal. Complete teksten met theorieen waarom mijn verhaal in zijn ogen niet zou kloppen, meerdere malen per avond.

Ik heb me serieus wel eens afgevraagd of ie nog tijd voor een hobby's had of dat ik dat inmiddels was. -O- -O-

dus heb ik hem even een printscreen gemaild, waar ie zogenaamd melding kon doen van mijn misleidende advertentie als het hem zo stoorde. Bleeeh.. en het was niet eens een potientele koper.

Nooit meer wat van weergehoord.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:07

ik had vandaag wat mooi's, heb er een nieuwe anky wedstrijd shirt er op gezet voor 20,00 (nieuwprijs is 39.95) .
krijg ik een mail, voor 2,50 haal ik je anky shirt op, das het hoogste bod wat je hebt gehad vandaag (de advertentie stond net 35 min) :+