Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:24

Beterschap. Wat een smak heb jij gemaakt zeg.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:31

Jemig wat een klappert moet je gemaakt hebben zeg!!! Al je spieren zullen wel flink protesteren als je morgen uit je bed mag. Respect voor je positieve instelling hoor.
Ik heb gelukkig geen ervaring met been breuken alleen met kaak breuken en de nodige schroeven maar dat is niet van toepassing op jou breuk. :
Ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je snel even naar je paardje mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:35

pff heftig zeg , even bijgelezen :) hopelijk kan je gauw wat meer! , stomme hoge breuk :P

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:37

Jeetje wat naar! :(:)

Hopelijk kun je snel weer naar huis en maar de wc!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:37

Jeetje Robijntje wat een pech heb jij om zo ongelukkig terecht te komen -O-
Lijkt me erg lastig dat je ook niet even naar Modesta toe kan nadat jullie zo abrupt uit elkaar zijn gegaan
Sterkte met het herstel
Gelukkig heb je bokt nog :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:43

Jeetje zeg, wat naar! Hoop dat, nu je geopereerd bent, het beter gaat wat betreft pijn.

Robijntjah schreef:
Ik heb voor mezelf een doel gesteld, wil morgen zelf naar de wc kunnen.
Dan kan die stomme katheter eruit en heb ik ook weer meer reden om uit bed te blijven komen. En daarbij wil ik gewoon naar huis en zo snel mogelijk weer leren lopen enzo!
Maargoed, heb al gemerkt dat morgen echt wel pijn gaat doen, mijn spieren zijn echt zo pijnlijk...

Robijntjah schreef:
Ja, daarom een klein doel :)
Maar ik wil er gewoon wel wat mee...

Even over bovenstaande. Je denkt misschien dat het een klein doel is, naar het toilet gaan, maar hou er rekening mee dat het echt nog vies tegen kan vallen. Afhankelijk van hoe het gaat is de wc misschien ook een te groot doel en moet je blij zijn met een paar stapjes en de po-stoel naast bed.

Ben zelf verpleegkundige en heb menig patiënt zichzelf zien overschatten. En onderuit gaan op het toilet, daar heb je helemaal niets aan! Bovendien, als je op een po-stoel naast bed kan, dan kan doorgaans de blaascatherer er ook uit!
In ieder geval hoop ik dat je lekker slaapt vannacht en dat je morgen aan je stappen naar herstel kan werken!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:00

Dat denk ik ook danseresje.. Wil je niet ontmoedigen (ben zelf ook altijd erg positief ingesteld) maar onderschat het niet.. Je been, de operatie, wat het met je lijf doet.. Paar stapjes en je zult uitgeput zijn :(:) T is even tijd om de stoere Jolijn opzij te zetten en toe te geven aan het feit dat je met van alles hulp nodig zal hebben de komende tijd.. Hoe rot het ook is om dat te horen.. (en als ik straks zelf weer geopereerd wordt, zal iemand het ook tegen mij moeten zeggen, want je wíl gewoon zó graag!)

Hoop dat je een goede nacht hebt, fijn om te horen dat de pijn nu na de operatie al minder is! Rustig aan, ik kom volgende week keer naar je toe :* :* :*

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:04

Heel veel beterschap, wat een pech dat je net zo terecht moest komen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:13

Patriciavt schreef:
Dat denk ik ook danseresje.. Wil je niet ontmoedigen (ben zelf ook altijd erg positief ingesteld) maar onderschat het niet.. Je been, de operatie, wat het met je lijf doet.. Paar stapjes en je zult uitgeput zijn :(:) T is even tijd om de stoere Jolijn opzij te zetten en toe te geven aan het feit dat je met van alles hulp nodig zal hebben de komende tijd.. Hoe rot het ook is om dat te horen.. (en als ik straks zelf weer geopereerd wordt, zal iemand het ook tegen mij moeten zeggen, want je wíl gewoon zó graag!)

Hoop dat je een goede nacht hebt, fijn om te horen dat de pijn nu na de operatie al minder is! Rustig aan, ik kom volgende week keer naar je toe :* :* :*

Ik was destijds met mijn verdraaide knieschijf al bek-af na het douchen, de eerste paar dagen. En dan was ik nog niet eens onder narcose geweest voor een OK ofzo. Veel mensen beseffen het niet, maar zo'n narcose is een enorme aanslag op je lijf. Daarnaast de pijn, de pijnmedicatie, het slechte slapen dor de pijn, de stress en de emoties rond het gebeurde. Doe het rustig aan, stapje voor stapje (letterlijk en figuurlijk)!

Patricia, laat maar weten tzt. ik wil je er via een berichtje best aan helpen herinneren hoor! :j

TS, nogmaals, welterusten voor vannacht en heel veel succes morgen! :+:

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:19

Eindelijk aan mn 25 berichtjes :D, ik had je al een pb'tje gestuurd. Fijn om te horen dat je je toch al iets beter voelt nu, ik weet nog goed hoe het voelde met mn bovenarm. Dat was ook even heel heftig al was het 'maar' mn arm en zou het binnen 6 weken weer vast moeten zitten volgens iedereen (uiteindelijk zit het na bijna 7 maanden nog niet vast). Je zult tegen veel stomme dingetjes aanlopen waar je nooit bij stil zou staan.. Ik weet nog goed dat ik eens een hele dikke trui zonder rits had aangedaan en mijn trui niet meer uit kreeg terwijl het buiten 20 graden was. Of dat ik aan een vreemde moest vragen om een flesje drinken open te draaien. Probeer altijd positief te blijven en geniet van die kleine overwinninkjes, ik poste altijd mijn facebook vol met wat ik vandaag alweer gepresteerd had.. Dat is ook leuk om terug te lezen en over een paar maanden zul je al zien hoever je vooruit bent gegaan, al denk je misschien van niet.

Heb je een adres waar ik een kaartje heen zou kunnen sturen?

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:22

Fijn dat het allemaal goed is gegaan ts! Lekker rustig aan met je been!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:42

Ah nee wat heftig := Inderdaad ongeluk zit in een klein hoekje.
Maar doe wel rustig aan hoor, liever wat meer tijd nemen in het begin dan rond gaan lopen en dat de pijn niet meer helemaal weg gaat omdat je het over belast. := Zet het maar uit je hoofd dat je morgen naar je paard gaat. Loslaten meid en denk nu aan jezelf. Heel veel sterkte en ik hoop dat je lichaam snel hersteld. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:50

Even klaagmodus aan hoor, irritante kamergenoot :=
Lig eindelijk renden paar uur heerlijk te pitten, kont die Jan doedel uit bed om de gordijnen open te doen zodat hij naar buiten kan kijken! Maar ik lig aan het raam en die fijne airco blaast nu dis recht mij uit mijn bed :')

Zo!
Ontopic: ik weet dat ik de lat hoog heb gelegd maar dat is voor mij nu even de enige manier om morgen überhaupt mijn bed uit te willen komen... Al eerde ik het niet, prima, ben ik er wel uit! Zie er ontzettend tegen op want ik weet dat het onwijs veel pijn gaat doen en het liefste zou ik gewoon onder mijn deken kruipen en boos zijn op alles en iedereen maar dat is geen optie!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:52

Misschien ook een idee om lekker te gaan lezen? Is een goede afleiding, kan je even lekker in een ander wereldje zijn. :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:53

Oh ja, kamergenoten zijn ook zo fijn... Ik heb een week ter observatie in het ziekenhuis gelegen een aantal jaar terug. De één snurkte en voor de ander stond de hele nacht de kraan open omdat die moest gaan plassen maar dat lukte niet := Sterkte ermee...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:56

Bah! Airco die je wegblaast is niet prettig... kamergenoot die een beetje opschepperig uit zijn bed stapt is ook niet grappig.
Niet teveel nadenken over morgen... dat komt allemaal vanzelf en als het goed is staan er genoeg motiverende mensen naast je die je dan wel voor 3 stappen je bed uit praten ;) Zoek nu maar afleiding in andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:58

Jeps, ben vooral aan het genieten van mijn pijnarme momenten en mijn boktverslaving aan het bijwerken :')

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:01

Raponsje schreef:
LoveUggs schreef:
Oef! Allereerst, beterschap! Voorzover ik je dat kan toewensen...
Mijn moeder is ooit wezen skieen, en haar skie bleef haken in een hoopje sneeuw. Haar been ging wel verder en toen was het: KRAK. Ze zei gelijk tegen mijn vader, ik voelde het knakken, het is gebroken. Ze heeft toen nieteens geprobeerd op te staan, ze wist meteen dat het gebroken was. Ook de volgende dag geopereerd, en een pin erin. Dan worden er schroeven in je bot geboord met een pin (volgens mij was dit gewoon een plat stukje metaal), en zo maken ze je botten aan elkaar vast. Zo kan het netjes genezen, en op een gegeven moment (als je er bijv last van gaat krijgen) kunnen ze dit er ook weer operatief uit halen... Volgens mij was dit niet verplicht, en kan het ook gewoon blijven zitten... (Alleen heb jij het geluk dat het in ons koude kikkerlandje gebeurde en mijn moeder had de pech dat het in Tsjechie gebeurde. En natuurlijk net de laatste dag voordat we naar huis zouden gaan, dus moeders is per taxi een week later thuis gebracht!) Nogmaals, beterschap en succes met de operatie morgen...

Een pin wordt niet met schroeven vast gezet.
Een pin is een beetje net zoals een stukje hout naast een plantje om het te ondersteunen.

Ik weet niet hoe oud TS is, maar bij mij hebben ze gezegt dat het ijzerwerk er uit moest omdat ik jong was en ze vaak alleen bij oudere mensen het laten zitten. Heb mijn ijzerwerk mogen houden.
12 schroeven, een pin van zo'n 40cm en 3 plaatjes.

Nog even een kleine correctie... Een 'pin' of pen zoals dat genoemd wordt, wordt wel vastgezet met schroeven. Onder andere om te voorkomen dat deze te ver doorzakt in de mergholte.

Maar ts, van harte beterschap!! Ik hoop dat je snel naar huis mag en dat het herstel voorspoedig zal gaan...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:02

Robijntjah schreef:
Even klaagmodus aan hoor, irritante kamergenoot :=
Lig eindelijk renden paar uur heerlijk te pitten, kont die Jan doedel uit bed om de gordijnen open te doen zodat hij naar buiten kan kijken! Maar ik lig aan het raam en die fijne airco blaast nu dis recht mij uit mijn bed :')

Zo!
Ontopic: ik weet dat ik de lat hoog heb gelegd maar dat is voor mij nu even de enige manier om morgen überhaupt mijn bed uit te willen komen... Al eerde ik het niet, prima, ben ik er wel uit! Zie er ontzettend tegen op want ik weet dat het onwijs veel pijn gaat doen en het liefste zou ik gewoon onder mijn deken kruipen en boos zijn op alles en iedereen maar dat is geen optie!

fijn hè? die meerpersoonskamers..... -O- ! Ja, sommige patiënten zijn soms een beetje van het pad af en draaien dag en nacht om, denken dat ze ergens anders zijn en houden totaal geen rekening met hun kamergenoten!
Ondertussen het airco-probleem al opgelost mbv een verpleegkundige? Mag je gerust voor bellen!

en ik snap de reden dat je de lat zo hoog hebt gelegd. Maar vergeet niet, de mensen die je morgen gaan helpen, zijn mensen die al vaker met dit bijltje hebben gehakt en zullen alles doen om jou te laten mobiliseren. En neem lekker een shotje van je pijnpomp (als die er nog aan hangt) alvorens je dat gaat doen, maakt helemaal niet uit, daar zijn die dingen nou eenmaal voor! En als je boos bent of verdrietig bent, laat de emoties maar gaan. Dat kan vaak alleen maar opluchten en als je goede verpleegkundigen hebt, luisteren ze ook naar je (helaas moet ik bekennen dat ik collega's heb in het vak die het stukje 'luisteren naar de patiënt' niet bezitten)! Alle boosheid opkroppen gaat je in dit stadium niet helpen, dus gooi het er alsjeblieft uit!

Nou, hoop dat je gauw weer verder kan slapen zonder weggeblazen te worden door de airco! Welterusten!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:05

Wat een pech zeg, je bent echt rot terechtgekomen :(:)
Heel veel sterkte en beterschap, en succes met het behalen van alvast je eerste doel morgen!
( en sterkte met je kamergenoot )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:08

Mja ik vind het zo kinderachtig om te gaan strijden over een gordijn...

Ik weet dat ik het mag laten gaan maar ben daarin erg hard voor mezelf! Maargoed we zien het morgen wel! Zal wel weer veel janken worden... Ga ook eindelijk de foto's zien, ben benieuwd.

Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden, als er interesse in kaartjes sturen is weet ik niet op Patricia of lente misschien mijn adres rond willen pben?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:21

Heel veel suc6 morgen alvast!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:29

Jeetje je bent wel echt ongelukkig terecht gekomen.

Heel veel beterschap!

Succes ook morgen, maar overhaast niks, geloof me dan duurt herstel 10x zo lang.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:45

Ik had een hoogbejaarde kamergenoot die de oren van mijn kop banketstaaf :')
Ze was kei lief hoor, maar de boodschap koptelefoon = nu even niet kwam totaal niet aan.
Ratelende maar door :D
Vrienden zeiden al: oh die zal wel snurken, zo'n ouwe gum, maar ik gokte dat ze praatte in haar slaap :D
Viel gelukkig mee en ik hoefde maar 1 nachtje.

Succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:21

Hij laat ook nog eens verschrikkelijke scheten haha!
Heb in vergelijking met gisteren heel veel geslapen, verga wel nu al van de spierpijn...
Heb wat verhoging dus dat even in de gaten houden!