Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:46

Laraax schreef:
Optisana schreef:
Ik heb gedroomd dat ik Sla met kaas at.
En dat aten we vandaag xD!

Ooh ! Voorspellende dromen dus :Y)

:')
:j

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:48

Misschien even dromen dat je een grote geldprijs wint dan !

@phormicola, dat is wel erg gaaf dat je dat altijd al zo kan, van je man ook gaaf :))

eclair98

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:55

HMM ik hoop niet dat ik voorspellende dromen heb,dan heb ik geen leven meer :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:04

Ik ben een lucide dromer en kan tevens mijn dromen sturen, echter schieten er ook soms nachtmerries in en daar heb ik totaal geen controle over.

Ik heb dit overigens al jaren, word ook nooit moe wakker en weet nog tot in detail wat er is gebeurd :j

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:06

Ik kon dat vroeger àltijd, mijn dromen maakte ik zo vet. Nu al een tijd niet meer gehad eigenlijk. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 07:36

Echt leuk dat er zoveel geïnteresseerden zijn. En ook al zoveel mensen die het al kunnen! :oo

Ik heb vannacht gedroomd dat ehm.. FUUUU nu weet ik het niet meer... :')
Nouja, morgenochtend een nieuwe kans hahaha

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:37

ik had vannacht 4 gedeeltes van dromen...
ik heb ze opgeschreven want ik weet ze nu al niet meer, maar volgens het boekje:

er is een veulen geboren
ik heb 10 euro gevonden
mijn kat heeft een muis gevangen
ik ging naar de wc.............

bij die laatste liep ik zonder te beseffen dat ik aan het dromen was naar de wc, tot ik opeens zoiets had van..."neeeeeeeeeeeeeeee dit is een droom, niet naar de wc gaan" en toen werd ik wakker :(

het begin van beseffen dat ik droom is er al :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:57

Ik weet het nog ongeveer uit mijn hoofd
Had 4 dromen en weet er 3 nog :p
Eentje met iemand waar ik aan dacht en winkelen. Aangezien ik het daar gisteren over had met een vriendin..
De andere was een beetje raar.. Ging over school.
En de derde was ik ergens in een stad of iets. En zocht ik naar een huis?
Niet heel veel dus. Maar ik was te moe om te denken vandaag ga Ik daarover dromen xd

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:23

Ik moest wel lachen dat ik wakker werd vanmorgen en ik erachter kwam dat ik níet ongesteld was.
Gisteren heb ik een ei laten vallen, mijn vader grapte toen ''Moet je ongesteld worden? Je hebt al je eisprong''
Nu droomde ik eerst een droom, over dat ik blind was en in de klas zat, en toen dat ik midden in de nacht wakker werd en ongesteld was geworden. Mijn bed was zowat een bloedbad geworden, alles zat onder. Ik heel logisch 'nja kan gebeuren toch ;) ' en ruimde alles razensnel op enz en ging verder slapen, ik droomde in mn droom weer dat ik blind in de klas zat (en in de droom in de droom was ik me wel bewust dat ik droomde, maar dat ik ''wakker'' was niet). Toen ik vanmorgen wakker werd, dacht ik dus eventjes écht dat ik vanacht ongesteld was geworden :=

Het was bijna soort inception zeg, een droom in een droom _O-

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:33

Ik wist vanmorgen heel helder een van m'n dromen nog. Weet sinds ik dit probeer elke nacht minstens een droom tot in de kleinste details, de kleur van dingen, gevoelens die ik had en complete quotes.
Deze droom was niet speciaal, ik wilde naar m'n paard maar alles zat tegen onderweg en ik kwam nooit aan.

T gaafste is echter dat ik tijdens t opschrijven een andere droom herinnerde.
Deze was wat vager of korter.
Ik droomde dat mijn vriend m'n dromendagboek las! Het was exact het boekje dat ik ervoor heb gekocht en hij las de droom van gister maar ik had het in het Engels opgeschreven in plaats v Nederlands.

Ben zo opgewonden! Lijkt me een goed teken dat dit voorkomt in m'n droom. Wat denken jullie?!

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:13

ok gelukkig heb ik s'nachts ook m'n dromen opgeschreven anders was ik het nu al echt vergeten.
gister heb ik "say yes to the dress" gekeken en vanacht droomde ik over een vrouw die aan het twijfelen was tussen een zilveren glitterjurk of een blauwe (het waren echt van die carnavalsjurken :') )
toen koos ze voor de zilveren en begon ze te waggelen als een pinguïn :') ...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 01:18

Babel schreef:
T gaafste is echter dat ik tijdens t opschrijven een andere droom herinnerde.
Deze was wat vager of korter.
Ik droomde dat mijn vriend m'n dromendagboek las! Het was exact het boekje dat ik ervoor heb gekocht en hij las de droom van gister maar ik had het in het Engels opgeschreven in plaats v Nederlands.

Ben zo opgewonden! Lijkt me een goed teken dat dit voorkomt in m'n droom. Wat denken jullie?!

Volgens mij is dat wel een goed teken inderdaad! Vannacht heb ik iets gedroomd wat er wel een beetje op lijkt. Ik had weer een terugkerende droom (een andere dan de laatste keer) en droomde dat ik aan iemand anders vertelde dat ik terugkerende dromen had die leken op wat ik in deze droom meemaakte. Het kwartje viel alleen niet dat ik op dat moment ook droomde. Voor mensen die graag lucide willen dromen denk ik dat het misschien nuttig kan zijn om aandacht te besteden aan terugkerende dromen. Ik denk dat het tijdens zulke dromen gemakkelijker is om tot het besef te komen dat je droomt, doordat je de situatie herkent.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 09:30

Van vannacht kan ik me niks herinneren, was te moe denk ik.. _O-

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:37

Interessant allemaal, hoor.
Ik kan mijn dromen niet echt sturen nog, heb het wel eens geprobeerd.
Soms weet ik wel dat het een droom is, als ik droom, maar dan kan ik er nog niks aan veranderen.

Ik droom vaak alsof ik naar een film zit te kijken.
Dan zie ik alles gebeuren, maar heb er zelf geen deel aan, net als een film.
Ook al heb ik zelf een 'rol' in die film, dan zit ik dus naar mezelf te kijken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:42

Ik zou wel eens niet willen dromen. Altijd levensechte dromen, lucide dromen met regelmaat, voorspellende dromen met regelmaat. Zou wel eens een nacht gewoon willen slapen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:13

ik had gedroomd dat ik uit een oorlog kwam en alleen maar hystirisch kon huilen, gillen en schreeuwen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:24

Hier nog geen besef dat ik aan het dromen ben helaas, van vannacht wel behoorlijk helder een droom onthouden. Eindelijk eens iets heel normaals, gister droomde ik dat mijn ex deed wat mijn kat die dag had gedaan :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:45

Goh heb 2 dromen op kunnen schrijven van afgelopen nacht, helaas nog geen besef in mijn droom dat ik aan het dromen was...

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:50

het is me gelukt!!!

WHOOOO ik heb vannacht lucide gedroomd :D

ik was in de keuken met mijn moeder, en mijn moeder vroeg "heb je vannochtend je kat gezien?"
dus ik probeerde na te denken of ik vannochtend hem gezien had, echter kon ik me niks herinneren en toen wist ik: ik droom! dus heb ik eerst naar mijn handen gekeken die waren heel wazig en mijn pink was heel puntig en lang :') toen heb ik mezelf geknepen en ik voelde niks :D

toen ben ik keihard rondjes rond het huis gaan rennen :') toen probeerde ik om dingen tevoorschijn te halen maar dit lukte nog niet echt... |(
toen werd ik wakker *\o/*

dit was de enige droom die ik mer herinner en was meteen de laatste drook voor de nacht want toen ik wakker werd was het 7:45 :)

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:53

wat wel raar was! ik voelde mezelf de hele tijd heel zwaar? alsof ik naar de grond getrokken werd en die kracht was best wel sterk?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:54

Gaaf zeg Eline !

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:56

Yeah! Supervet Eline! Echt heel cool!
Ik wilde vannacht ook heel graag heel hard proberen maar vriendlief en ik waren een beetje stoned geworden dus dat lukte niet echt :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 09:39

Goed bezig! :D

Vannacht weer niet gelukt, was weer te moe. :')

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:28

Ik wil ook wel mee doen! :D

Ik heb wel dat ik sommige dromen vaker droom, en droom hem dan net zo vaak tot ik mijn droom heb afgemaakt zegmaar!
Dan had ik een droom bijvoorbeeld dat ik werd ontvoerd, ik probeerde steeds te ontsnappen maar lukte me niet, en steeds als ik hem droomde wist ik wat er toen gebeurde dus de 2e x dat ik hem droomde kwam ik al een stuk verder met ontsnappen en zo ging het steeds verder tot ik was ontsnapt.
Bij die droom weet ik niet precies wat er is gebeurd maar wel dat als ik op het punt kwam om te ontsnappen leek het net of ik wakker was..

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:29

Ik had vanacht een droom met een soort real life GTA ervaring :')
Maar weer geen lucide droom helaas :(