Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:22

*een advertentie waarin staat dat een hond gratis is, maar te koop aangeboden, en dan gratis bellen... Geen foto van het dier alleen een foto waar de hond op lijkt*

Is de hond nou gratis of te koop aangeboden? :?
Laatst bijgewerkt door Browniee op 22-05-12 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:28

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:29

Gratis. Maar links plaatsen naar advertenties mag niet vanuit bokt.

Browniee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:29

Ow oeps dan wijzig ik hem even.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:47

Geen rare ervaring op marktplaats, maar wel met de pakketdienst die net bij me aan de deur stond. Ik geloofde men eigen ogen even niet :D
Ik verwachtte een pakketje, dus ik zit thuis in de zetel. Wij hebben zo van die gordijnen waar je maar langs 1 kant kan doorkijken, dus ik zie de straat maar vanaf buiten kun je niet naar binnen kijken. Er stopt een camionette voor de deur dus ik ga aan de raam kijken of het voor mij was. Na een tijdje stapt er een man uit met een megafoon in zijn hand en roept: naar buiten komen aub. >;) En hij komt bij mijn huis aanbellen.
Ik wist even niet of ik wel wou opendoen, omdat het een volledig witte camionette was, zonder firmanaam ofzo op. Maar ik dacht, als het mijn pakketje is moet ik dat wel aannemen, anders rijden ze terug weg.
Dus ik de open met de hond naast mij (geen waakhond maar hij maakt wel indruk +:)+ ) en ik vraag of ze dat altijd zo doen. Die man kwam niet meer bij van het lachen en ik stond daar in de deuropening: ok dan? :D
Daarna toch mijn pakketje gekregen en ik heb maar braafjes mijn handtekening in hun toestelletje gekriebeld.
Achteraf kan ik er wel om lachen, maar ik had echt zo iets van: is dit de normale gang van zaken? _O-

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:51

Jippie! :D Ik zit al jaaaaaaaren te azen op een horloge van een bepaald merk. Nieuw kosten die horloges tussen de 120 en de 300 euro met uitschieters richting de 900 euro.. Ik zag er eentje op marktplaats staan. Een van de meest simpele modellen (+ glow in the dark :P), wel al gebruikt. Ik heb direct gekeken op ebay hoeveel daar ongeveer gevraagd werd voor dit horloge 2e-hands en dat was nog steeds zo'n 80 euro. En ik mag hem overnemen voor 25! ''Doet een dansje" Nu nog even kijken of ik hem kan ophalen (scheelt weer verzendkosten en het is vlak in de buurt) dus ben benieuwd :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:40

nah nokie dat is ook raar.... ik kan daar niet om lachen, onze pakketbezorger rijdt hier altijd de stoep op en gooit het pakketje vanuit het raam in onze onbeheerde brievenbus, stapt niet eens z'n auto uit om naar de deur te lopen en ik heb nu al 3 keer een klacht ingediend en "ze gaan er wat aan doen". Jaja >;)

en echt, wat ik net meemaak... Ik heb van die Schleich paardjes te koop staan, een stuk of 45. Krijg ik net een mailtje:

"xxxxx heeft 500,00 euro geboden
Op ‘verschillende Schleich paarden’"

heb er wel een bij gevraagd of iemand een geintje met 'm uithaalde maar als dat een serieus bod is zal ik nooit meer klagen over marktplaats _O- ga er niet vanuit though, dan heb je wel echt geld teveel..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:50

Wat is de waarde van alles bij elkaar dan ong?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:00

Had eens mijn fjord te koop staan van 1m45.
Stond een foto bij waar mijn dochter erop reed.
Kreeg ik een mailtje, of ik ook een foto had met een ruiter van 1.95.
Heb teruggestuurd dat ik geen ruiters van 1m95 op voorraad had.. _/-\o_

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:03

Dakotah schreef:

Haha dat is een goeie

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:20

Dakotah schreef:

geweldig *\o/*

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:20

Alja schreef:
Wat is de waarde van alles bij elkaar dan ong?

van wat ik nu nog over heb komt het ongeveer op 280 euro :') en alles bij elkaar was het misschien 350 geweest. Maar sowieso als je die hele zooi in 1 keer kunt kopen heb je wel echt geld teveel lijkt me

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:41

ja lijkt mij ook veel geld maar wist absoluut niet wat het waard was dus daar was ik even benieuwd naar :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:44

Ben er een beetje klaar mee...... weer mensen die na akkoord nooit meer iets van zich laten horen... :O
Ik ga maar een extra plekje reserveren op de rommelmarkt @ onze stal :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:30

peacehorses schreef:
en echt, wat ik net meemaak... Ik heb van die Schleich paardjes te koop staan, een stuk of 45. Krijg ik net een mailtje:

heb er wel een bij gevraagd of iemand een geintje met 'm uithaalde maar als dat een serieus bod is zal ik nooit meer klagen over marktplaats _O- ga er niet vanuit though, dan heb je wel echt geld teveel..

Ben bang dat dat een typo met een "0" teveel is :') (aangezien mensen vaak zo achterlijk laag bieden)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:32

_l_amanda_l_ schreef:
peacehorses schreef:

Ben bang dat dat een typo met een "0" teveel is :') (aangezien mensen vaak zo achterlijk laag bieden)

haha, ja lijkt mij ook. Maar daarom ook dat ik even gevraagd heb hoe het zat. Maar je krijgt meestal toch een mail als je geboden hebt ergens op, en als je dan ziet dat je een fout maakt dan verbeter je dat toch? Ik zat zelf te denken aan iemand die een geintje met 'm uithaalt ofzo.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:37

Ik heb ook gezeik met TNT, naja PostNL.
Wij hebben bij ons bij de ingang van appartement een brievenbus zitten, deze wordt niet elke dag geleegd, maar als ik iets verzend kijk ik altijd naar de dag. Er stond op vrijdag, toevallig was het vrijdag, dus ik dacht, mazzel!
Zijn de pakketjes (brief formaat) dus nog niet bezorgd en ik krijg klachten en vragen als ik ze niet belazer enz.
Gister dus weer gekeken bij de brievenbus, stond op dinsdag (en ik kwam 21.00 aan), net weer even gekeken en nog steeds dinsdag.
Inmiddels een boze email gestuurd naar postnl, dat ik klachten krijg omdat er dingen niet bezorgd worden terwijl ze gewoon in de brievenbus liggen. Dat de dag niet klopt met wat er op de brievenbus staat en dat ze me maar even snel moeten bellen.. Ben er klaar mee, lekkere service.
Rij voortaan wel naar mijn ouders om ze daar in de brievenbus te doen.

Heb ook wel lief nieuws over Postnl, naja de bezorgdienst dan.
Toevallig weet de bezorger waar mijn ouders wonen en vorige keer zei die oh als je niet thuis bent, lever ik het daar wel af. Geen probleem ;)
En inderdaad, al mijn pakketjes die binnen moeten komen, terwijl ik niet thuis was, zijn netjes bij mijn ouders bezorgd. In de brievenbus ligt dan een wel de originele brief dat het een aangetekend iets is en ik het de volgende dag op kan halen, maar het ligt het gewoon bij mijn ouders :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:29

dat is wel lief van de bezorger :) maar postnl is aan het hervormen ofzo, in elk geval doen ze echt gewoon helemaal niets meer met ongeveer 75% van de post. Er komt niks meer op tijd aan en heel veel dingen komen uberhaupt niet aan, maar worden dan ook niet teruggestuurd naar de afzender, die raken gewoon kwijt daar. Ik zit nog te wachten op het moment dat die hervormingen voorbij zijn en ik ineens 20 pakketjes tegelijk krijg :=

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:34

Naja al me andere pakketjes die ik bij de brievenbus bij mijn ouders verzend, komen wel allemaal netjes aan. Oke, vorige keer had ik 2 kapotte hoesjes, beide op dezelfde dag verzonden.
Ik ben in staat, om morgen de postbode op te wachten en te zeggen dat ie moet legen, maar hij kan dat niet doen .. :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:40

Ik had van de week nog iemand een berichtje gestuurd met de volgende info:

Beste x,

Ik ben geïnteresseerd in de hamsterbuizen die u aanbiedt, hierbij bied ik 8 euro excl. Verzenden

Vriendelijke groet *naam*

Krijg ik het volgende terug:

" Beste x,

Ik vind 8 euro te goedkoop zeker als daar de verzendkosten nog van af gaan ik wil er minstens 8 voor hebben als je ze komt halen en anders nog extra verzendkosten

Laat het maar weten."

Wat betekent excl. Tegenwoordig?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:41

Jup, ik werk zelf bij de post en we snappen het soms zelf niet meer. Want eerst hervormen, maar nu toch ineens weer op een andere manier en weer andere dingen. Het is op het moment een rommeltje al zeg ik het zelf.
Zo moeten we poststukken die verkeert zijn nu ineens weer zelf in de rode brievenbus doen en paketjes die niet door de brievenbusen van de huizen passen ook. Maar meestal passen die paketjes ook niet in de rode brievenbus :Y). En weer terug naar het depot brengen(wat eerst was) mag nu niet meer.

Ik krijg ook veel klachten van mensen dat ze inderdaad lang moeten wachten op pakketjes. Vind het oprecht vervelend voor deze mensen. Want wij zelf (in iedergeval ikzelf) zat ook totaal niet te wachten op deze hervorming.

Maar back on topic:

Ik heb nu iemand die echt onzin bied, Heb 3-in-1 beschermers die te groot waren. 10,- incl. En ze passen niet eens door de brievenbus...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 00:00

Het ding bij PostNL is dat de mensen die nu de brievenbussen legen ingehuurde mensen zijn die het niks uitmaakt of de post wel of niet aankomt.
Heb zelf ruim een jaar de leiding gehad bij TNT over de mensen die de brievenbussen leegde, en dit zelf ook gedaan. Dat van die dag kan zijn dat iemand het 1 keer is vergeten, en als je dan niet oplet dan loopt je dus een dag achter.
Die dingen moeten namelijk handmatig gedaan worden, en ben het zelf ook wel eens vergeten, en daarvoor ging ik niet terug rijden... Een brievenbus die niet geleegd was moesten we wel voor terug, maar tegenwoordig doen ze dat ook niet altijd meer.
Ook met de pakketten gaat het niet altijd even goed. Wij hadden altijd veel problemen met de pakketten naar Belgie, en zijn mede om die reden overgestapt naar een ander.
Verzend liever ook niet meer via de brievenbuspost, dit kan alleen met PostNL, en er raak zo vaak wat kwijt, of het duurt gewoon bijna een week voordat het aankomt.

Echt zonde van het bedrijf.

@ Sababber
toch weer bewijs dat mensen niet lezen }>

@ miss_lizje
Zou terug mailen om te vragen of ze een grote brievenbus hebben :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:39

Citaat:
Heb verkeerd zitten rekenen, dacht dat het 3 rijsets waren, maar je hebt er maar 2 dus dan bied ik 15 euro incl. verzenden ervoor. En daar ga jij niet mee akkoord, dus dan gaat t over.

Mag ik dit een ontzettend asociale manier van praten vinden van een koper? Ik ben al in prijs omlaag gegaan, wilde eerst 10 euro per stuk maar omdat ik volgende week weg ga zit er wat meer haast achter, dus 7,50 per stuk. 7,50 × 2 is 15 euro, en het kan in een envelop met een postzegel van 50 cent erop.. en dan krijg ik deze mail terug := ik heb ook maar teruggestuurd dat ik die toon niet zo op prijs stel als ik net al 5 euro in prijs gezakt ben voor haar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:01

nou ik kan mij ook aanmelden, heb het 1 en ander te koop staan , en zoek het 1 en anders en de ellende begint al meteen bij het begin

ik heb een afslankproduct te koop, krijg een bod en mail, ik ga akkoord. mailen, en wachten op het geld.
krijg ik eergisteren een mailtje, ja ik heb het nog niet over gemaakt want ik heb mijn salaris nog niet binnen.
krijg ondertussen een bod van 8 euro hoger. Dus ik mail sorry ik kan niet wachten op een salaris. Krijg ik weer een mail terug, pas gisteren. Dat ze het gevraagd heeft aan haar huisarts en nu niet meer wil. Ja hoor zit ik al die tijd netjes te wachten terwijl ik het al 2 x aan een ander had kunnen verkopen :(
Maar ik mail dat dus, krijg ik toch een partij smoezen := Internet verval tot ziek zijn .... Jaja...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:02

Dakotah schreef:

Niet eens? Tssssss :')