From negative to positve

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Re: From negative to positve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:17

Zondag
1 werk afgemaakt zodat het nu al weg is voor de deadline morgen
2 toch even die tijd vrijgemaakt op slalom met dochter en haarvponybgrondwerk te doen
3 grondwerk leuk aan kunnen pakken en voor het eerst pony vrij laten rondlopen in de paddock. Dus angst opzij gezet dat we haar niet meer te pakken zouden krijgen. En dat was geen enkel probleem. Pony lekker laten vrij springen.
4 zoon goed geholpen een juiste beslissing te maken die hij later ook goed ten uitvoer bracht.
5 van die korte momentjes benut om manlief even extra te knuffelen etc.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 05:52

In het weekend geen internet gehad, maar ik weet nog genoeg!

Vrijdag:
- Was op zoek naar een cadeau voor mijn beste vriendin, heb iets anders gevonden wat nog veel leuker was!
- Naar mijn beste vriendin geweest om haar verjaardag te vieren *\o/*
- Mijn vriend en ik allebij naar een andere verjaardag geweest, voelde héel vreemd daar we altijd samen gaan, maar was erg leuk. :j

Zaterdag:
- Vriendin gesteund nadat ze rotnieuws had gekregen.
- Tot 4 uur 's middags lekker in bed blijven luieren.
- 's avonds hele avond bank gehangen met mijn vriend, en heerlijk geknuffeld.

Zondag:
- Ruimte geboden voor de emoties van mij en die van mijn vriend.
- Met de auto terug naar huis i.p.v. met de trein.
- Contact gezocht met vriendin omdat ik me zorgen maak om haar. :(:)

Maandag:
- Na een veel te korte nacht tóch op tijd op.
- Om half 7 al een mail gestuurd waarin ik vraag om duidelijkheid.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 06:58

Gisteren
1. Lekker uitgeslapen
2. Voor een broek de stad in gegaan en met een broek, shirtje, sjaaltje en armbanden teruggekomen.
3. Interessante gesprekken met mijn vriend gevoerd

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:42

Gisteravond heb ik ook nog mijn benodigde huiswerk voor vandaag gemaakt. Voelt goed om het af te hebben!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:25

Gister heb ik echt een top verjaardagsvisite gehad en ik heb mij niet eens druk gemaakt om al dat gestress van moeders (ma is iets te precies en ook is als mijn visite, het moet op haar manier) en heb gezegd; ga je gang maar! Ben er niet eens over in discussie gegaan en dat is voor mij knap!

Vandaag ga ik heerlijk aan de studie en dat ik er zin in heb is zeer positief!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:40

Maandag
Nog niet voorbij en toch al veel positieve dingen

1 zoals me gisteren voorgenomen gereden op mijn paard. Heerlijk, zonnetje kwam erbij! Ook even iets te enthousiast de teugels naar voren gegooid in galop. Vaak gaat paard dan juist terug naar stap, maar nu nam hij het er even goed van... Jihaaaaaaa! maar ook flink getraind met balkjes lopen.
2 ondanks lange visite gisteren toch op tijd uit bed weten te komen en kinderen op tijd wakker kunnen maken (zijn normaal al lang wakker) en gekleed en met ontbijt etc naar school gebracht.
3 gezondere lunch genomen dan ik normaal doe (1 boterham m kaas en komkommer en eentje met hagelslag ipv 2 boterhammen met chocoladebeleg.)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:49

's middags even de tijdgenomen vanuit mijn werk en even een uurtje gepit!
Ondanks mijn steen in mijn maag toch mijn bordje goed leeggegeten!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:02

Goed, vandaag een topdagje gehad eigenlijk! :D

- Goede cijfers terug gekregen waar ik trots op ben!
- Een lange schooldag tot iets moois omgetoverd en eigenlijk voel het best mee! :D
- Ik heb net keihard gewerkt aan een onderzoek en nu heerlijk relaxen!
- Vandaag alleen maar gezond gedronken!
- Gelachen, heeeeel veeeel gelachen.
- Meer dan 3 dingen eens! :D

goed, valt de vrolijkheid op? _O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:07

Zondag 6 mei

- Lekker met de hondjes wezen wandelen in het bos
- Chiem lag lekker in de paddock, ik ben er boven op gaan zitten en zo hebben we even lekker geknuffeld.
- Tommie (hondje) de commando's 'af' en 'dood' geleerd, en voedsel laten liggen ipv meteen opeten.

Maandag 7 mei

- Een 9 teruggekregen van een toets Financiering & Vermogensbeheer
- Heeeerlijk ontspannen gereden, proefjes geoefend voor a.s. zaterdag
- Hardlopen weer opgepakt, en dat ging lekker!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:08

naar stage geweest, waar ik totaal geen zin in had.
uiteindelijk maar gewoon gedaan wat ik moest doen en de tijd ging nog best snel om...

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:18

Ik doe ook mee, heb het hele topic bijgehouden. Maar ga nu zelf ook posten.

Vandaag:
- Gevraagd aan een docent over de herkansing van een toets. (normaal heb ik zoiets van 'laat maar zitten')
- Leuk meegedaan aan spelletjes op school.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:49

- Gezellig bij een vriendin langs geweest
- Ondanks dat ik daarna gelijk door naar huis wou omdat ik niet goed in mn vel zat, toch nog even de Gamma in geweest om nog even te informeren of ze de antraciet partytent voor me konden bestellen
- Lekker pizza gegeten
- Leuk whatsapp gesprek gehad met een goede vriend van mij. Heel eerlijk geweest over hoe ik me voelde en na het "serieuze gesprek" ook lekker slap lopen ouwehoeren, waardoor ik uiteindelijk toch met een grote lach op mijn gezicht zat

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:31

- We zijn gisteren 4de geworden en we hebben de teleurstelling al achter ons kunnen laten
- Ik krijg een nieuwe hang trui *\o/*
- Nuut ziet er goed uit en voelt zich goed!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:43

Leuk dat er zoveel gepost wordt!

Geen super dagje, enorm last van hooikoorts en holtepijn maar 3 dingen kan ik geloof ik wel bedenken..
1. Lekker in het zonnetje gezeten
2. De geur van mijn zelfgebakke cake (jammer was wel dat toen hij stond af te koelen de hond er een hap van nam :') )
3. Ondanks dat ik niet echt zin had toch naar turnen gegaan om te assisteren en uiteindelijk een super gezellig avond gehad!

Uiteindelijk kan ik de dag toch met een goed gevoel afsluiten :)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 00:06

- Afspraak gepland voor autotheorie.
- Formulier opgevraagt bij de gemeente, om inschrijving voor nieuwe opleiding compleet te maken.
- Hard gewerkt, en weinig gezeurt vond ik tenminste haha. :))
- Nu 2 daagjes vrij ! :j

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 00:40

Leuk dit haha :-)

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 06:57

Gisteren.
1. Ik had slecht geslapen, maar ik kon me goed concentreren tijdens de colleges
2. Heerlijk gekookt en er van genoten
3. Vertroetelt worden door vriendje en heel vroeg in bed gaan liggen (ik was niet fit) :+:

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 08:37

Wauw, 9 pagina's!
Ik heb de afgelopen paar dagen niet kunnen reageren omdat ik in het ziekenhuis heb gezeten bij de neef van mijn vriend, die is maandagavond van de trap gevallen en is sinds zaterdag weer thuis.
Wel heel leuk om te zien dat er zoveel mensen mee doen :)

Ik zag op pagina 7 ook een huiskamertopic, heb alleen even de uitleg ervoor gemist ?

Ik begin vandaag met dat ik erg trots ben dat ik mijn kop groene thee heb opgedronken (vind het niet zo lekker maar moet van mezelf wel minimaal 1 kop per dag drinken).

Ook zag ik een kleine voorstelronde..
Mijn naam is Nathalie ik ben 19 jaar en zit in het 1e jaar van een HBO opleiding; Sociaal Juridische Dienstverlening.
Ben enigstkind, ouders zijn gescheiden en heb bijna 4,5 jaar een relatie.
Mocht je meer willen weten, vraag gerust!

Succes iedereen :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:26

Oh, was er een voorstelrondje? Die heb ik even gemist :) In dat geval zal ik me ook nog even voorstellen.

Mijn naam is Ilse, ben 22 jaar en zit in mijn derde jaar HBO Pedagogiek. Ik hoop dat ik in februari mijn opleiding eindelijk kan afronden, ik ben al een behoorlijke tijd bezig. Wegens allerlei problemen is mijn opleiding niet helemaal gelopen zoals die had moeten lopen.
De vrije tijd die ik naast studeren nog heb, vul ik met muziek, uitgaan en afspreken met vrienden. Ik heb nog veel meer hobby's, maar daar kom ik gewoon niet aan toe wegens drukte met school.

Oke, hier mijn lijstje van gisteren:
- Ondanks dat ik me ziek heb gemeld op stage, ben ik toch naar supervisie gegaan, ook al had ik daar totaal geen zin in.
- Ik ben tijdens supervisie eens niet in mijn oude patroon vervallen, maar heb de stap gezet om mezelf een nieuw patroon aan te leren.
- Ik ben eindelijk begonnen met het leeghalen van mijn verhuisdozen. Was hard nodig, en kon me er maar niet toe zetten.

Vandaag ben ik ook al goed bezig geweest:
- De eerste les van vandaag viel uit, waardoor ik mijn projectgroep niet meer voor de tweede les zou zien. Ik heb geregeld dat we elkaar alsnog voor de les zien, zodat we de presentatie van volgende week voor kunnen bereiden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:57

- Ondanks dat ik slecht had geslapen, toch op tijd mijn bed uit gegaan en mezelf een schop onder m'n kont gegeven. Uiteindelijk ben ik me steeds beter gaan voelen!
- Gebeld door een bureau dat ze misschien een baan voor me hebben. Er moet nog wel even overlegd worden over het loon en de uren, dus het is nog spannend, maar in elk geval wel positief!
- Complimenten gekregen over mijn C.V. en nu mijn C.V. door aan het sturen naar mede werkzoekende bokkers, dus dat is hartstikke leuk

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 15:27

xNathaliee schreef:
Ik begin vandaag met dat ik erg trots ben dat ik mijn kop groene thee heb opgedronken (vind het niet zo lekker maar moet van mezelf wel minimaal 1 kop per dag drinken).

+
Ik heb tot nu toe alleen maar water gedronken :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:10

Ik zal me dan ook maar even voorstellen..

Ik ben Corien, 18 jaar jong en woon in Lunteren. Doe op dit moment een opleiding Bedrijfsadministratie en moet nog een jaartje. Daarna wil ik graag Accountancy gaan studeren.

Heb een eigen paard (pony) Chiem en ben vrij fanatiek. Train hem 6 x in de week en heb a.s. zaterdag mijn eerste dressuurwedstrijd. Daarnaast ben ik vrijdag hopelijk aangenomen (moet dan proefdraaien) voor in de bediening van een cafe/restaurant. Daarnaast ga ik graag uit en houd ervan om leuke dingen te doen met vriendinnetjes.

De reden waarom ik in dit topic zit.. 2 jaar geleden heb ik een eetstoornis gehad en sindsdien (en vele jaren daarvoor) ben ik enorm onzeker geweest. Nu het sinds oktober uit is met mijn ex, heb ik m'n leven helemaal omgegooid en geniet ik van iedere dag. Om dus positief te blijven denken en eventueel anderen te stimuleren vind ik het leuk om hier te posten!

Dinsdag 8 mei

- een 7,8 teruggekregen op mijn bedrijfskrant voor Nederlands, wat een erg hoog cijfer is in vergelijking met klasgenoten.
- De hele dag gezond gegeten en het gezellig gehad op school.
- En m'n nieuwe Eskadron setje binnen gekregen <3

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:37

Zal me ook evenkort voorstellen
Ik heet Marian, 34 jaar, werk bij Sanquin bloedbank. Heb een nare tijd achter de rug, ben mijn hele schoolperiode gepest, waardoor ik sociale angststoornis heb ontwikkeld, en ik super onzeker ben, en mega verkeer zelfbeeld heb, door dit alles eigenlijks al jaren overspannen van "mezelf"en heb ik een depressie gehad/nog steeds....Is allemaal nu gelukkig stuk beter hoor!
Heb een D-pony en een paard, zie profiel, en heb een zoontje van bijna 10maand, en ben nu bijna 9 jaar getrouwd!

@TS
Dat huiskamer topic was beetje bedoeld om onze negatieve verhalen wat kwijt te kunnen. Zodat dit topic lekker positief blijft, omdat als je alle positieve dingenzo leest, dat je dat meer kracht geeft dan ook de negatieve dingen te lezen, dat verliest zijn kracht wat van dit topic!
En om te leren om ook daadwerkelijk POSITIEVE dingen te posten, aangezien dat heeeel moeilijk is, omdat wij mensen gewend zijn om eerst de negatieve dingen te vertellen en dan mss es wat positieve dingen(oefening van mijn psych hihi).

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:42

1. Lekker geslapen en had vanochtend tijd zat om me klaar te maken
2. Na een dag van half 9 tot 7 college/practicum te hebben gevolgd, ga ik nu het laatste college verwerken voor morgenochtend
3. Daarna lekker de nieuwe Gossip Girl kijken

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:57

Ondanks de hooikoorts een goeie dag :D

1. Vanmorgen ruuuim op tijd bij mij solicitatie geweest en ik kan 1 juni beginnen.
2. Ik moest nog een item voor de bruiloft en ik heb advies gevraagd in de winkel
3. Lekker paardgereden in de polder :D