Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:13

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:14

arian_wolf schreef:
is de site engels? welke site?

Heb je wel iets gelezen van alle posts hier :o :o :o
Het is notabene je eigen topic :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:15

Gisteren op NatGeo zag ik een gevangenis waar een kerel zat die 2 mensen had vermoord en opgegeten. Ik noest nog eten toen :\ dat was echt TE creepy...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:15

Magrathea schreef:
Gisteren op NatGeo zag ik een gevangenis waar een kerel zat die 2 mensen had vermoord en opgegeten. Ik noest nog eten toen :\ dat was echt TE creepy...

Ja dat zijn inderdaad dingen die TE zijn :P

SteffiiY

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:16

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:16

Amaris schreef:
Ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is om nou net te schrijven met iemand die misdaden op zijn geweten heeft?

Het zijn niet alleen misdadigers, maar ook mensen. En in Amerika worden die mensen zo absurd lang opgesloten, terwijl je met die enorm lange celstraffen juist het tegenovergestelde bereikt. Als je 30 jaar opgesloten zit, staat voor jou de wereld stil. Word je dan vrijgelaten, dan kom je dus ineens in een heel andere wereld terecht. Aan mijn inmate merk ik bijvoorbeeld dat zij maar heeeeeel weinig over internet en computers weet, kun je je het voorstellen? Ze heeft waarschijnlijk nog nooit achter zo'n ding gezeten. Sommige mensen begaan daardoor van ellende maar weer een misdaad, want dan kunnen ze weer terug naar de wereld die ze wel kennen. Door met ze te schrijven blijven ze ook nog een beetje betrokken bij deze wereld, die wel doordraait zonder hen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 12:17

manzano schreef:
arian_wolf schreef:
is de site engels? welke site?

Heb je wel iets gelezen van alle posts hier :o :o :o
Het is notabene je eigen topic :o

Ja, alles gelezen... maar heb pas geleden paar dagen in coma gelegen, waardoor ik heel vergeetachtig ben ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:17

Gelukkig blijven de antwoorden wel staan en kan je ze nog een keer lezen ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:18

@arien_wolf: sorry, dat ik me ermee bemoei. Je hebt in coma gelegen? maar je hebt wel tot nu toe iedere dag iets op bokt gepost?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:21

SteffiiY schreef:
Amaris schreef:
Ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is om nou net te schrijven met iemand die misdaden op zijn geweten heeft?

Een mens blijft een mens amaris, ik snap dat het soms onlogisch voor mensen is.
Een mens maakt fouten, de ene fout is wat erger dan de ander maar het blijft een mens met gevoelens.

Precies, één fout maakt niet de hele persoon. Er zullen er inderdaad bij zitten die 'slecht' zijn, als in (imo), herhaaldelijk mishandelen/moorden oid. Maar de meeste die daar zitten, ook die geëxecuteerd zullen worden, hebben een fout gemaakt. Een combinatie van een slechte dag, depressie, slechte omgeving, op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, verkeerde vrienden, een ongeluk, oid. Voorbeeldje: In een woedeaanval sla je iemand, misschien niet eens hard, die valt met zijn hoofd op een punt van een tafel (misschien zelfs door die persoons eigen uitwijkreactie) en die is vervolgens dood, dat is óók moord. Of: Je wilt er graag bij horen, je 'vrienden' drukken een pistool in je hand, zij lokken een ruzie uit met de politie en in paniek verdedig je jezelf met dat pistool door in het wilde weg te schieten en vermoord daar iemand bij. Dat laatste ben ik echt tegengekomen, die persoon zat in de gevangenis vanaf zijn 17e en zat al jaren op zijn executie te wachten. Die ene fout maakt niet zijn hele persoon.

Editedit: Bah, spelfouten/schrijffouten :')
Laatst bijgewerkt door Colorado op 04-04-12 12:25, in het totaal 3 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:22

Inderdaad colorado :j mooie verwoording.

Tuurlijk zullen er ook gevagene tussenzitten, die daar gewoon horen die al meerdere keren te ver zijn gegaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:23

Haha Steffi, ja met hem zou ik nou niet zo nodig hoeven schrijven :o
Iemand dat gezien toevallig? Was een Russische gevangenis. Hij heette Black Dolphin, wat ik overigens een beetje een aparte leuke naam vind voor een gevangenis waar je letterlijk alleen uit komt tussen 6 plankjes :\

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:25

Hoebedoel je uitkomt tussen 6 plankjes? als je daar opgesloten zit heb je 6 plankjes om je heen :+?
Of lees ik hem nu verkeerd.

heeft iemand ooit het boek gelezen bali bajes? wat een prachtig boek, gaat over een australisch meisje die onterect vastzit op bali vanwege drugssmokkel terwijl al het bewijs er is dat ze het niet gedaan heeft.
Er word echt prachtig beschreven hoe alles daar werkt, inclusief foto's!

Voor de lezers onder ons echt een aanrader!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:26

Ik denk dat ze bedoeld dat je die gevangenis alleen uikomt in een doodskist :Y)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 12:27

Mavelle schreef:
Gelukkig blijven de antwoorden wel staan en kan je ze nog een keer lezen ;)

8 pagina's weer helemaal lezen, toch niet zo moeilijk om antwoord te geven ;)

Ik heb een paar dagen in coma gelegen, dus moet een aantal dagen (5 dagen) niet op bokt of computer geweest. Over zoiets ga ik écht niet liegen!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:32

Colorado schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat je die gevangenis alleen uikomt in een doodskist :Y)

Jup :j

Ik snap dat niet eigenlijk. Goed, je hebt zo'n erge misdaad begaan dat je nooit meer mag terugkeren in de samenleving. Maar waarom moet je daar dan de rest van je leven voor blijven boeten? Als je nooit meer een kans hebt om ervan te hebben geleerd en een beter leven te leiden? Dan kan je beter de doodstraf geven... is nog goedkoper ook.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:38

_Malu_ schreef:
Hebben jullie ook weleens foto's gestuurd van jezelf? Ik ben echt bang dat iemand mij leuk gaat vinden of verliefd wordt...of na vrijlating graag wil afspreken in real life. Terwijl ik er echt geen vriend bijzoek, maar alleen wil schrijven omdat ik denk dat juist deze mensen veel hebben aan communicatie met een 'normaal' persoon ( iemand die niet in de criminaliteit zit)

Ik heb de vorige gevangenen die ik schreef wel een foto gestuurd. Tegenwoordig kunnen ze heel makkelijk foto's op internet vinden, facebook bijvoorbeeld. (als ze vrij zijn dan :+)..
Ik heb er alleen maar leuke reacties op gehad :j

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:39

Ik heb mijn eerste brief gestuurd ( via mail) Helaas printen ze het pas de 20ste voor hem uit, dus moet nog even geduld hebben. Ben erg benieuwd of ik wat terug krijg! Heb de eerste brief lekker algemeen gehouden en me alleen even voorgesteld en vertelt wat ik zoal doe op een dag.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:39

SteffiiY schreef:
Hoebedoel je uitkomt tussen 6 plankjes? als je daar opgesloten zit heb je 6 plankjes om je heen :+?
Of lees ik hem nu verkeerd.

heeft iemand ooit het boek gelezen bali bajes? wat een prachtig boek, gaat over een australisch meisje die onterect vastzit op bali vanwege drugssmokkel terwijl al het bewijs er is dat ze het niet gedaan heeft.
Er word echt prachtig beschreven hoe alles daar werkt, inclusief foto's!

Voor de lezers onder ons echt een aanrader!

:j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:41

@Margrathea, Dat snap ik inderdaad ook niet. Ik vind het sowieso allemaal maar een raar iets eigenlijk, wie zijn anderen om te bepalen hoe erg de fout is die een ander heeft begaan en hoe (lang) hij of zij daarvoor moet boeten. Daarbij vind ik het al heel wat om iemand zijn of haar vrijheid af te nemen, dat is al genoeg straf imo. (naast de schuldgevoelens die je je hele leven blijven achtervolgen) Zorg gewoon voor een afgezette plek waar die mensen gewoon kunnen leven, alleen dan onder bewaking. Laat ze lekker hun eigen samenleving opbouwen, markten om lekker je spulletjes te kopen, moestuintjes om wat eigen eten te vergaren, toneelgroepjes en uitvoeringen, bandjes, weet ik veel. Ze zijn hun vrijheid al kwijt en kunnen niemand meer iets aandoen, geef ze dan een beetje menselijke vrijheid tussen 4 muren terug. Vroeger vond ik het altijd belachelijk hoe goed die criminelen het hadden in de gevangenis, maar dat was aangepraat. Ik vind dat niemand het recht heeft om iemand anders zijn vrijheid af te nemen. Mocht ik ooit iets fout doen laat mij dan maar gestenigd worden, en mocht dat niet helpen jaag dan maar een kogel door mijn hersenen.

Maargoed, laat ik dat maar niet schrijven aan 'mijn gevangene', ik denk niet dat dat aankomt _O-

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:44

_Malu_ schreef:
Ik heb mijn eerste brief gestuurd ( via mail) Helaas printen ze het pas de 20ste voor hem uit, dus moet nog even geduld hebben. Ben erg benieuwd of ik wat terug krijg! Heb de eerste brief lekker algemeen gehouden en me alleen even voorgesteld en vertelt wat ik zoal doe op een dag.

Goed! Uiteindelijk toch je adres opgegeven?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:46

Adres moet je verplicht opgeven, anders kunnen ze niks terugsturen. Maar heb nog geen foto meegestuurd.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:47

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:50

Ik heb er een gevonden denk ik, niet een van de 2 die ik eerst wilde schrijven, maar iemand die zo'n 50 jaar vast zal zitten voor moord, hij heeft al een aantal maanden een profiel, maar is nog nooit geschreven. Die andere 2 wel. Oh, en niet onbelangrijk, hij is binnenkort jarig :)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:52

hmm lees net via google dat de gevangene die ik zojuist heb geschreven in 2000 is ontsnapt samen met 7 anderen en een maand later weer is opgepakt. Prison break maar dan the real deal.. goh, waarom heb ik zojuist geschreven dat mijn favo tv shows : lost, PRISON BREAK, Dexter en Merlin zijn... lol ( zijn favo show is Lost...)