Gekke gewoontes onder de bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:20

Ik lepel. x'D
Ik kan niet tegen open deuren, alles moet potdicht.
Ik poets en zadel mijn paard altijd op dezelfde manier op, doe ik dan niet, dan raak ik pyschisch de weg kwijt en is heel mn dag verpest. x'D
Als ik iets niet van te voren weet en er word iets op het laatste moment veranderd word ik pissig ... Kan heel slecht tegen veranderingen.
Ik what's app sochtends als ik net wakker ben met 2 vriendinnen en als ik dat niet doe ... dan mis ik echt wat, de hele dag.
Ik ga altijd naar de wc met het licht uit.

*\o/*

EmmaVZ

Re: Gekke gewoontes onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:31

@xDarkness: Tegen verandereingen kan ik ook niet, wordt ook erg pissig als op het laatste moment iets wordt veranderd :P

Ook doe ik altijd als ik in de keuken iets ga klaarmaken, het licht aan, ookal is het overdag.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:02

ik herken er net weer 1 :')

altijd als ik de vrachtwagen hoor die de kliko's leeg komt halen, en ik lig nog in bed, dan spring ik altijd als 1 of andere geschifte ninja m'n bed uit om te kijken of de kliko wel aan de weg staat :')

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:55

Geweldig topic!

Moet zelf altijd op de 'hele minuten' weggaan of mijn wekker zetten. Als het 12.11 uur is ga ik om 12.15 uur de deur.

Wat komen er veel grappige dingen voorbij, herken er veel in. Veel mensen hebben toch dezelfde gewoontes!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:57

Als ik tv kijk moet mijn laptop ook aan en andersom.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:28

ohhh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige gek ben met al die gewoontes!! :))

ik heb heel veel gewoontes die andere hier ook hebben zoals het lezen op de wc..
het 1000 x controleren of me wekker wel aan staat, en of de deur wel op slot is als ik wegga.
de muziek in de auto uit als ik moet parkeren.
ik heb ook hele gesprekken met mezelf of bedenk hoe ik in bepaalde situaties zou reageren in mijn hoofd ( en dat is dan vaak een stuk stoerder dan ik in het echt ben)

maar mijn ergste gewoonte is dat ik altijd en overal, waar ik ook slaap, eerst twee keer de deken en het kussen moet omdraaien en alle muren waar het bed tegenaan staat moet controleren op spinnen... ik moet gewoon zeker weten dat er geen spin in de buurt is als ik ga slapen... als ik ergens een spin heb gezien, maakt niet uit waar die zat, dan MOET die weg... ik kan er niet zomaar voorbij lopen en hem laten zitten...

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:53

Kyarahh schreef:
Ik heb de gewoonte om, als mijn paard onrustig is, liedjes te gaan zingen (wel zachtjes hoor, maar dan nog :+). Dit kunnen echt de meest random liedjes zijn, van vader jacob tot "normale" liedjes. Dus wanneer ik op buitenrit of wedstrijd ben, word ik regelmatig raar aangekeken :P. Heel gênant ik weet het, moet het echt afleren!

Ja dat doe ik ook altijd!
Maar t is wel fijn want zelf blijf ik altijd rustig als ik zing en dan worden paarden ook meestal rustig :)

wonderworst_ schreef:
ohhh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige gek ben met al die gewoontes!! :))

ik heb heel veel gewoontes die andere hier ook hebben zoals het lezen op de wc..
het 1000 x controleren of me wekker wel aan staat, en of de deur wel op slot is als ik wegga.
de muziek in de auto uit als ik moet parkeren.
ik heb ook hele gesprekken met mezelf of bedenk hoe ik in bepaalde situaties zou reageren in mijn hoofd ( en dat is dan vaak een stuk stoerder dan ik in het echt ben)

maar mijn ergste gewoonte is dat ik altijd en overal, waar ik ook slaap, eerst twee keer de deken en het kussen moet omdraaien en alle muren waar het bed tegenaan staat moet controleren op spinnen... ik moet gewoon zeker weten dat er geen spin in de buurt is als ik ga slapen... als ik ergens een spin heb gezien, maakt niet uit waar die zat, dan MOET die weg... ik kan er niet zomaar voorbij lopen en hem laten zitten...

Ooo jaa dat heb ik ook heel erg, doe ik echt súpervaak
Ik bedenk ook weleens vantevoren echt superveel smoesjes om te bedenken wat ik het beste kan zeggen maar als puntje bij paaltje komt dan zeg ik altijd gewoon de waarheid :P

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:47

casperzazoe schreef:
ik wil probeer altijd gelijk te fietsen met de bomen of strepen op de weg :')
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

heb ik ook altijd last van, het lukt bij mij al aardig :Y)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:47

xDarkness schreef:
IIk ga altijd naar de wc met het licht uit.

*\o/*

hahaha

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:57

Ik controleer altijd vaak dingen, zoals ik dit nu schrijf, voor ik op versturen klik, controleer ik minstens 2 keer of ik alles wel goed heb getypt. Als ik iets heb betaalt in de winkel, contoleer ik of er niet per ongeluk geld uit mijn portemonnee is gevallen.
Ik zit in donker op de wc :+ (behalve als ik moet plassen)
Ik besmeer de altijd de helft van de boterham, want ik vouw hem toch dubbel :D
Dat controle-gedrag blijkt dus normaal te zijn, zo te lezen hier :P
En iets wat weinig mensen hebben denk ik, is dat ik bang ben voor onweer als ik alleen op mijn slaapkamer ben in het donker. Ik check voor het slapen gaan altijd het weer op alle zenders, voorspellen ze 's nachts onweer, dan ga ik dus no way in mijn eigen bed slapen, maar onder op de bank, want daar ben ik niet bang. Heel gek is dat. Een keer werd ik wakker toen het 's nachts opeens onweerde, ik gilde en wist niet hoe snel ik mijn bed uit moest komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:04

Op mijn werk een polis dubbel controleren of ie inderdaad beeindigd is. Of thuis alle schroeven horizontaal zetten bij het klussen. Lastig met kruiskoppen :D

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:07

DeniseES schreef:
Ooowh, ik heb een hoop mensen gillend gek gekregen met dat ik geen zuivel eet/drink wat al open geweest is _O- (op boter na)

Hahah dat kan ik ook echt niet!

Sinds ik geboren ben heb ik de neiging om te gaan springen en huppelen als ik vrolijk ben. Ik heb daarom ook de bijnaam ''teigetje'' :+ . Als het weer zover is (ik heb het zelf niet in de gaten) dan zeggen mijn ouders: oooh ze is weer teigetje!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:09

als ik iets moet betalen bij de kassa pak ik mn geld van te voren al en tel ik het 4x na en toch ben ik dan nog bang dat ik fout geteld heb

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:10

Hahahaha super grappig dit. _O-

Ik praat wel tegen alle dieren, en tegen onze auto. :') Loop ik langs de auto: 'Hoi Kaná!' (we noemen onze auto de kanarie omdat hij kanariegeel is :') ).

En ik herken wel meer dingen die hier genoemd worden, heel leuk. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:15

casperzazoe schreef:
als ik iets moet betalen bij de kassa pak ik mn geld van te voren al en tel ik het 4x na en toch ben ik dan nog bang dat ik fout geteld heb

Dat doe ik ook altijd ja!
Ben altijd bang dat ik te weinig heb :')

Ik moet dingen ook altijd 'gelijk hebben'.
Dus als ik met mijn linker wijsvinger over mijn linkerduim heen ga, moet ik dat rechts ook doen.
Ziet er vaak nogal stom uit :+
Ook als mijn stem raar doet, als ik bijvoorbeeld 'ja' zeg.
Móet ik dat gewoon nog een keer zeggen.
Of die gene dat nu hoort of niet :')

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:23

casperzazoe schreef:
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

casperzazoe schreef:

Gucci_ schreef:
Ik controleer altijd vaak dingen, zoals ik dit nu schrijf, voor ik op versturen klik, controleer ik minstens 2 keer of ik alles wel goed heb getypt.

Die dingen doe ik ook altijd idd :+

En m'n deur moet altijd helemaal dicht, ik krijs altijd mee met mn muziek :+ Of ik ga dansen :') Oh en ik loop op handen en voeten de trap op :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:26

Gucci_ schreef:
Ik controleer altijd vaak dingen, zoals ik dit nu schrijf, voor ik op versturen klik, controleer ik minstens 2 keer of ik alles wel goed heb getypt. Als ik iets heb betaalt in de winkel, contoleer ik of er niet per ongeluk geld uit mijn portemonnee is gevallen.
Ik zit in donker op de wc :+ (behalve als ik moet plassen)
Ik besmeer de altijd de helft van de boterham, want ik vouw hem toch dubbel :D
Dat controle-gedrag blijkt dus normaal te zijn, zo te lezen hier :P
En iets wat weinig mensen hebben denk ik, is dat ik bang ben voor onweer als ik alleen op mijn slaapkamer ben in het donker. Ik check voor het slapen gaan altijd het weer op alle zenders, voorspellen ze 's nachts onweer, dan ga ik dus no way in mijn eigen bed slapen, maar onder op de bank, want daar ben ik niet bang. Heel gek is dat. Een keer werd ik wakker toen het 's nachts opeens onweerde, ik gilde en wist niet hoe snel ik mijn bed uit moest komen :+

En vind ik toch nog spelfouten, ook al heb je alles minstens 2 keer gecontroleerd :P.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:01

Ik heb nog wat bedacht

Ik eet geen bruine m&m's, en dan bedoel ik niet die in het bruine zakje maar gewoon de m&m's die een bruin kleurtje hebben die eet ik niet, ook al smaken ze precies hetzelfde als alle andere kleurtjes.

Ik moet bij boterhammen altijd de ronde kant op de rechthoekige kant leggen en nooit de ronde kant op de ronde kant ook al past dat veel beter

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:28

wat herkenbaar allemaal :')

ik moet altijd 10 keer de deuren controleren als ik bv op de toilet ben of voor ik ga slapen als de voordeur op slot moet.
en tis heel stom , altijd voor ik in slaap val moet ik controleren of er niks onder het bed ligt xD echt te dom maar het liefst nog wel een paar keer ook XD
deuren moeten altijd open anders word ik serieus gillend gek xD
en wanneer mijn ma nacht dienst heeft moet het overloop licht altijd aan, de hele nacht :=
snachts altijd gordijn minstens een meter open :') en ja er staat een lantaarnpaal voor mijn kamer :')
wekker altijd controleren XD

@wonderworst_ ontzettend herkenbaar :') als ik het niet doe kan ik echt niet slapen en moet alsnog het licht aan om alles te controleren xD

man ik heb echt nog niet alles gehad :') maar kan even helemaal niks meer bedenken ookal weet ik dat er nog 1000000 dingen zijn XD

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:32

in alles wat nat is teken ik smileys, dan doop ik me vinger erin en teken er een smiley op :p
Ook moet ik altijd kijken of i kgeen spin zie. deuren controleren komt me oo kheel bekend voor! haha ook moet i kvaak ergens op gaan rijmen haha en met fietsen op dat ene moment (biv. 5 sec) bij die ene lantaarnpaal zijn! of de streepjes op het fietspad tellen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:39

[quote="SteffiiY"]Zodra ik in de auto zit en ik moet iets ''moeilijks'' doen zet ik de radio zachter of uit :+

haha dat doe ik ook :D

* check altijd mijn bed helemaal of er niet stiekem een spin/ander smerig beest onder mijn deken zit :Y)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:29

*Ik check altijd de deuren bij de paarden ookal zijn de deuren niet open geweest
*Ik moet bij mijn vriend thuis altijd snachts naar de wc en thuis nooit..
*Ik trek altijd mijn rechterschoen eerst aan
*Ik moet altijd aan de binnenkant fietsen..
*Ik moet altijd als ik mijn handen vouw of hand in hand loop mijn linkerduim boven en rechterpink onder..
*Ik moet mijn wekker altijd snoozen, ookal ga ik er soms wel meteen uit..
*Tel mijn geld vast voor ik ga betalen..
*Hele gesprekken in mijn hoofd met situatie's die eventueel voor zouden kunnen komen.
*Als ik dan ruzie heb of een discussie denk ik achteraf altijd van, NOO dat had ik moeten zeggen!
*Als ik in huis loop, loop ik voor niets naar de koelkast, doe ik die open en dicht, alle laatjes in de keuken open en dicht zonder iets te pakken. Om vervolgens weer op de bank te gaan zitten en dit na een kwartier weer te herhalen..
*Voor ik ga slapen moet ik altijd mijn pil hebben geslikt anders kan ik niet slapen (HANDIG, behalve als je hem niet hoeft te slikken want dan lig ik vaak wakker dan slik ik vaak een pepermuntje in voor het idee..)
*ik maak als ik een kauwgompje pak het folietje open met mijn nagels, wat volgens mijn vrienden nogal raar is?

En misschien nog wel 100 dingen waar ik nu even niet op kom :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 00:38

kwpener schreef:
casperzazoe schreef:

heb ik ook altijd last van, het lukt bij mij al aardig :Y)

Oh god.. ik dacht serieus dat ik de enige was die dit ook deed :') en ik wil ook altijd aan de binnenkant fietsen :') en kan er niet tegen als mensen achter mij gaan fietsen :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 00:44

ik kijk 100 keer op de klok maar dan vraag ik nog hoe laat het is...
en als ik paardrij zing ik altijd liedjes :Y) maar dat is ook dat je goed door kan ademen. :P

en owja. als ik bijvoorbeeld al hoor dat er iets van mijn telefoon afgaat ren ik er meteen naartoe :P en ik moet altijd meteen terug smsen :P

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 00:46

Ik kijk trouwens ook altijd op mijn telefoon om te kijken hoe laat het is.. en dan weet ik het niet meer en moet ik weer kijken.. Of ik kijk op mijn arm, om vervolgens de conclusie te trekken dat ik een nieuwe horloge moet kopen en dat toch niet ga doen :D