[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:19

Sammie schreef:
Het gevaar van het aanhalen van de Griekse en Romeinse cultuur zit ‘m sterk in het benadrukken dat het zulke geweldig culturen waren. En dat is vaak ook het enige dat de gemiddelde Nederlander er van weet. En hoewel ze de huidige cultuur veel goed hebben gebracht, kleefden er ook nadelen aan deze culturen. Dat heeft elke cultuur wel, maar aan dit geval kun je onder meer denken aan soa’s en soortgelijke ziektes. Drie keer raden hoe dat kwam. :+ Er zijn (in de oudheid) hele stammen of op zn minst dorpen uitgestorven vanwege aandoeningen die te maken hadden met de mate waarin zij actief waren op seksueel gebied. Met alle gevolgen die daar aanhangen.

Er worden hier verder twee dingen door elkaar gehaald. Is *iets* toegestaan/acceptabel op gebied van geldende normen en waarden en de vervaging/ niet goed handelen naar de soorten die er bestaan binnen de (menselijke) vorm van liefde/houden van/ affectie. Wil je hier een discussie houden over hoever broeder/zusterliefde mag en kan gaan, moet je eerst duidelijk hebben op welk gebied je dat wil doen.

Zoals welke cultuur?
Toevllig ben ik erg bekend in de griekse mythologie en zover ik weet zijn er erg veel culturen ondergegaan aan geweld en verkeerde kennis van hygiene. Zover ik weet is onze huidige situatie de tijd waarin de meeste SOA voorkomen.

Sammie

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:30

Dat waren geen griekse, waren eerdere culturen/stammen. Overigs neem ik aan dat je Griekse cultuur bedoeld en niet mythologie. :)

Soa's kwamen vroeger ook voor. Ik heb alleen zo geen namen en/of periodes bij de hand voor je.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:40

Sammie... nee, ik bedoelde griekse mythologie. Weet wel een beetje van de griekse cultuur, omdat dat in de mythologie verankerd zit, maar ben alleen heel erg bekend met de mythologie. Dit bedoelde ik omdat Zeus aangehaald werd. En die was van de mythologie, maar goed dit is allemaal erg off topic.
Maar natuurlijk werd de giekse cutuur wel gebaseerd op de goden, die dus weer mythology zijn.
En Zeus wist idd van wanten, maar daarintegen had je dan weer Artemis (dochter van zeus), de tweelingzus van apollo, die maagd was. Dus als je het hele plaatje bekijkt dan zijn er wel duidelijke richtlijnen in de mythology ook. Het was niet zo losbandig als het op het eerste gezicht lijkt.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:04

Sorry, maar Zeus was potdorie getrouwd, en kijk hem dan eens even meisjes weglokken door te doen alsof hij een stier is... :')

Ik vind de Griekse mythologie nou niet echt een ijzersterk argument voor het hedendaagse 'probleem' van broers/zussen die een relatie beginnen.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:06

pff,, wat een verhaal!
Maar ze zeggen wel eens: Liefde overwint alles.. Dus vind ik waarom zou je dan een liefde moeten tegenhouden? Als broer en zus echt verliefd op elkaar zijn, nou laat ze dan lekker hun gang gaan! Zijn wel meer dingen die ik niet begrijp als het op de liefde aankomt!

*Mag ik ook de link zien, ben toch wel eens nieuwschierig naar het hele verhaal!*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:08

Appelmoes_11 schreef:
Ik vind de Griekse mythologie nou niet echt een ijzersterk argument voor het hedendaagse 'probleem' van broers/zussen die een relatie beginnen

Gelukkig dan maar dat dan ook nergens wordt beweerd :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:10

landvrouw schreef:
pff,, wat een verhaal!
Maar ze zeggen wel eens: Liefde overwint alles.. Dus vind ik waarom zou je dan een liefde moeten tegenhouden? Als broer en zus echt verliefd op elkaar zijn, nou laat ze dan lekker hun gang gaan! Zijn wel meer dingen die ik niet begrijp als het op de liefde aankomt!

*Mag ik ook de link zien, ben toch wel eens nieuwschierig naar het hele verhaal!*

Het gaat hier alleen niet om zulke liefde, meeste verhalen zijn tieners/pubers die de boel gaan ontdekken bij elkaar en dat houdt vanzelf op als ze ouder worden/een eigen relatie krijgen. Dus gewoon puur uit nieuwsgierigheid.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:19

Suzanne F. schreef:
Ja maar deze mensen hadden geen gevoelens voor elkaar en hadden geen relatie. Tijdens hun jeugd experimenteerden ze alleen met elkaar. Geen liefde-relatie gevoelens dus.

Ik denk dat dat best nog wel veel voor komt eigenlijk.

Wat mij betreft ook geen echt probleem als dat uit wederzijdse nieuwsgierigheid dan toch gebeurt tegen het maatschappelijk taboe daarover in (waar jongeren zich ook best wel van bewust zijn uiteraard), maar de psychologische impact daarvan lijkt me toch wel een factor om dat soort heel intieme relaties met gezinsgenoten te ontraden.
Lijkt me uiteindelijk ook niet zo'n drama als ze ook echt een relatie willen, maar opnieuw, de impact is complexer als de confrontatie met wat de buitenwereld daar van denkt, en daar is vast niet iedereen even goed tegen bestand.
En zoals hier eerder al gezegd werd, als je ooit kinderen wil moet je daar toch wel verantwoordelijk mee om gaan, en zal dat vermoedelijk niet kunnen (al weet ik niet wat men daar medisch tegenwoordig juist over denkt).

Overigens wordt hier over het verleden gepraat alsof dat taboe toen nog sterker was, maar dat is dus pertinent niet zo. Er zijn in het verleden momenten geweest waarop dit geen taboe was bij bepaalde lagen van de bevolking, ook in West-Europa.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:29

Pfoe.. Ik heb genoeg broers en zussen maar zulke gevoelens zijn er echt niet voor elkaar, ook niet experimenteel. Kan het me maar slecht voorstellen dat deze dingen gebeuren, maar als 'men' zoiets met elkaar wil uitproberen wie ben ik dan om dat te veroordelen?

Ik denk ook dat als je enigst kind bent het wat makkelijker is om er een voorstelling van te maken want je fantasie zorgt dan voor een leuke knul\meid in je gedachte.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:30

Zou iemand mij even de link kunnen sturen.

En sex broers of zussen nee ik vind het ronduit walgelijk.,

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:46

1 iemand die reageert in dat topic is een pedo 100% zeker smeerlap.!!
Nu over het topic heb een aantal bladzijdes doorgelezen maar ben er mee gestopt.
Ik heb er nog geen goed woord voor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:51

Volgens mij was het niet de bedoeling om over dat topic/ander forum te praten. (zie mod opmerking eerder in dit topic) :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:54

Sammie schreef:
Volgens mij was het niet de bedoeling om over dat topic/ander forum te praten. (zie mod opmerking eerder in dit topic) :)

Ik wilde hem net nog een keer aanhalen! ;)

Moderatoropmerking:
Niet het andere forum bespreken. Over het onderwerp zelf kan hier wel gediscussieerd worden, zolang dat op een nette manier gaat.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:55

sorry mijn fout had het niet gezien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:05

Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de link :o dat dan weer wel :')

Wat ik ervan moet denken weet ik niet, weet wel dat ik nooit op die manier geïnteresseerd geweest ben in mijn broers, en zij ook niet in mij. Ik vind het onnatuurlijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:09

Woorden als walgelijk en dergelijke komen totaal niet in mij op!
Stél nou dat je niet zou weten dat iemand je broer was (door wat voor omstandigheden dan ook), en je zou verliefd op die persoon worden. Dan is dat toch niet 'gadver'?! Waar ik het wel een groot probleem voor zou vinden, is wanneer je kinderen wilt. Dit i.v.m. grote kans op bepaalden aandoeningen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:20

de belangrijkste reden voor mij om mijn broertjes niet op die manier interessant te vinden is omdat (voor mij) de band die je als broer/zus hebt automatisch geen seksuele band betekend.
Hetzelfde met mijn beste vrienden.. dat zijn vrienden en daar voel ik me dus niet seksueel tot aangetrokken.
hoe sterker/hechter die band is hoe meer het seksuele gebeuren uitgesloten is.
Heeft voor mij echt minder te maken met of je nou een bloedband hebt of niet.

Ik ken zelf niemand die zo'n relatie met een broer/zus/familie lid heeft (voor zover ik weet dan) en ik zou denk ik wel even raar opkijken als ik zoiets zou horen maar ik denk niet dat ik er verder problemen mee zou hebben

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:22

Hmmm ik ben eigenlijk ook wel nieuwschierig naar de link.

Ik heb zelf 2 broers 1 van 9 jaar ouder en 1tje anderhalf jaar jonger. Ik hou van allebei zielsveel, zal het altijd voor zn opnemen (ook als ze het niet verdienen), maar om er een intieme relatie mee te hebben nee. Dat idee is nog nooit in me opgekomen terwijl wij 3en toch wel een sterke band hebben, sterker iig dan veel meiden die ik ken met hun broers/zussen hebben.

Maarja met betrekking tot expirimenteren kan ik me dan wel weer voorstellen dat het veiliger is en minder ongemakkelijk met iemand die je zo goed kent. Ik denk dat dat er wel een groot deel van is.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:25

Ikzou het me niet kunnen voorstellen.
Ik heb 3 zussen en val zelf op mannen dus dat zou sowieso al niets zijn maar nee lijkt mijn niet gezond.

Ik ben wel 'nieuwsgierig' zou ik de link mogen?

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:28

Pfoe ik zou er zelf niet aan moeten denken :n vind het zelf ook echt niet kunnen.....

Zou iemand mij de link willen sturen??

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:31

Pff ik zou er niet aan moeten denken! Ik heb een heel lief broertje en ben er super gek op maar niet op die manier.

Zou iemand mij misschien ook een link willen sturen, ben nu wel nieuwsgierig geworden

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 20:45

Zwitsal schreef:
Ik ken zelf niemand die zo'n relatie met een broer/zus/familie lid heeft (voor zover ik weet dan) en ik zou denk ik wel even raar opkijken als ik zoiets zou horen maar ik denk niet dat ik er verder problemen mee zou hebben

Ik ook niet is uiteindelijk hun keus maar ik zou er wel problemen mee hebben als het gedwongen is....

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:51

Kentaro schreef:
Woorden als walgelijk en dergelijke komen totaal niet in mij op!
Stél nou dat je niet zou weten dat iemand je broer was (door wat voor omstandigheden dan ook), en je zou verliefd op die persoon worden. Dan is dat toch niet 'gadver'?! Waar ik het wel een groot probleem voor zou vinden, is wanneer je kinderen wilt. Dit i.v.m. grote kans op bepaalden aandoeningen.

Maar dat is dus onbewust. Je kan daar zelf niks aan doen.
Ik vind bewust sex hebben met een broer/zus eigenlijk gewoon een gek idee.
Al zou ik er ook (voor mezelf!) van walgen als ik er achter zou komen dat de man waar ik verliefd op ben mijn broer blijkt te zijn.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:44

Mien got heremetiet..ik dacht dat ik heel open minded was, maar als ik hierover nadenk, ieuwl en vreselijk 'ongezond'..
Klinkt erg oppervlakkig van me, maar stel mn vriendin zou zeggen dat ze het met dr broer doet..ik houd reuzenveel van dr en zal dr ten aller tijden steunen in haar keuzes, maar als ze met zoiets zou komen, dan denk ik dat ik wel even flink van een shock moet bekomen hoor..en die zal wel tot in den treurigheid duren ook die shock...jeutje..Ik zal dr keus respecteren, maar denk dat ik nooit normaal naar hun zou kunnen kijken als een liefdesstel, maar altijd gewoon als broer en zus en dat geeft toch een, ja wat viezig beeld als ik zo vrij mag zijn om dat zo te zeggen??

Keek gisteren two and a half men en daar zat Charlie aan Alan, net te doen of Alan een vrouw was waar hij seks mee wilde, toen walgde k daar al van..laat staan in het echie.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:10

Je kan die link via google ook vinden, mij is het toch gelukt. En er heeft iemand in dit topic al gezegd van welke site hij afkomstig was (enkel niet voluit geschreven), voor de TS nog meer PB's moet gaan versturen..

Maar goed, nu ontopic. Neen, ik kan me er niets bij voorstellen, ik moet er niet aan denken. Het is inderdaad taboe en dat is inderdaad cultureel bepaald, maar mijns inziens maar goed ook. Bij mijn weten is het zo dat je je onbewust meer aangetrokken voelt tot personen die genetisch veel van jezelf verschillen (o.a. feromonen hebben hier mee te maken geloof ik, maar ik weet hier verder niet zo veel van). Dat je je dan aangetrokken voelt tot je broer of zus is dus volgens mij ook biologisch gezien vreemd. Echter weet ik niet of het hier altijd om gaat. Waarschijnlijk is het eerder nieuwsgierigheid van opgroeiende pubers. Imo is dit wel wat anders dan als broer en zus daadwerkelijk een liefdesrelatie aangaan. Maar hoewel ik wel vind dat er dat onderscheid is, kan ik voor beiden eigenlijk echt geen begrip opbrengen. Experimenteren kan toch ook met een niet-verwant leeftijdsgenootje.