Sammie schreef:Het gevaar van het aanhalen van de Griekse en Romeinse cultuur zit ‘m sterk in het benadrukken dat het zulke geweldig culturen waren. En dat is vaak ook het enige dat de gemiddelde Nederlander er van weet. En hoewel ze de huidige cultuur veel goed hebben gebracht, kleefden er ook nadelen aan deze culturen. Dat heeft elke cultuur wel, maar aan dit geval kun je onder meer denken aan soa’s en soortgelijke ziektes. Drie keer raden hoe dat kwam.Er zijn (in de oudheid) hele stammen of op zn minst dorpen uitgestorven vanwege aandoeningen die te maken hadden met de mate waarin zij actief waren op seksueel gebied. Met alle gevolgen die daar aanhangen.
Er worden hier verder twee dingen door elkaar gehaald. Is *iets* toegestaan/acceptabel op gebied van geldende normen en waarden en de vervaging/ niet goed handelen naar de soorten die er bestaan binnen de (menselijke) vorm van liefde/houden van/ affectie. Wil je hier een discussie houden over hoever broeder/zusterliefde mag en kan gaan, moet je eerst duidelijk hebben op welk gebied je dat wil doen.
Zoals welke cultuur?
Toevllig ben ik erg bekend in de griekse mythologie en zover ik weet zijn er erg veel culturen ondergegaan aan geweld en verkeerde kennis van hygiene. Zover ik weet is onze huidige situatie de tijd waarin de meeste SOA voorkomen.