Char_elle schreef:LovingTweety schreef:Ik ben een soort van enig kind (halfbroer en halfzus zijn 16 jaar ouder) maar ik vond het geen probleem hoor. Ben altijd goed geweest in mijzelf bezig houden. Ik hang minder aan mensen dan dat ik andere vriendinnetjes zag doen. Delen is voor mij geen probleem, maar dat ligt ook aan je opvoeding denk ik. Ik merk wel dat ik beter alleen kan zijn dan mensen die broertjes en zusje hebben.
Op sociaal gebied heb ik nooit problemen hoor, altijd heel snel vrienden gemaakt.
dat hangen dat klopt inderdaad wel!! Sommigen willen overal samen naartoe, nou ik vind het héérlijk om af en toe even alleen te zijn. Nou is het niet dat ik geen gezelligheidsmens ben, het tegendeel, maar als ik bijv. met vriendinnen op vakantie ben dan heb ik af en toe echt even een uurtje voor mezelf nodig. Dan blijf ik gewoon even wat langer op de kamer als zij naar het strand gaan, of ik blijf een uurtje langer op het strand liggen. Denk dat dat ook wel door het enig kind zijn komt hoor, ik ben heel vaak alleen en heb af en toe even tijd voor mezelf nodig. Even rust in mijn hoofd.
Dat heb ik ook heel sterk, vooral op schoolkampen bijvoorbeeld. Maar ik heb toch echt twee zussen en een broer, dus denk niet dat dat er mee te maken heeft.