Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Quellian schreef:Ik niet, want ik vind werk 100maal belangrijker dan de piercings en tattoo's die ik heb. Vind het ook geen enkel probleem om ze uit te doen/verbergen. Met sollicitaties ook nooit iets zichtbaar
Net zoals mijn vriend niet zou moeten vragen om iets uit te doen. Niet omdat het metaal belangrijker is dan hem, maar omdat hij daar mee onrechtstreeks mij niet neemt zoals ik ben.
Maar zo werkt het niet in de huidige maatschappij. 
Moet jij weten wat je doet, net als ik het zelf mag weten. Dank u
Altijd een plezier om met jou in één topic te zitten he Quellian

Magrathea schreef:SanderD schreef:De voor mij beste optie staat er niet bij in de poll, dus ik heb nog niet gestemd. Ik neem er in elk geval geen aanstoot aan, maar charmant vind ik niet. Het is wel een lastige discussie, want het is een persoonlijk waarde-oordeel dat ik eraan geef, en dat wil niet direct zeggen dat een horeca-ondernemer je daarom niet zou moeten aannemen.
Wel ben je als werknemer in een horeca-zaak representant voor het bedrijf, en daarom is het IMO een werkgever zijn goed recht om je niet aan te nemen als jouw uiterlijk (of dat nu een tattoo of paars haar is) niet overeenstemt met de uitstraling van het bedrijf. Mijn persoonlijke mening is dat ik tattoo's en piercings toch redelijk 'rock' vind, wat verder prima is, maar in een chique restaurant matcht dat niet echt met de rest.
Maar wat is jouw optie dan, die je zou kiezen?