Surfende bokkers (niet op internet)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Re: Surfende bokkers (niet op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:16

Hahaha... Dat zou wat zijn. Nog mensen die morgen gaan surfen?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:19

Morgen wordt goed! Helaas vlieg ik om 14:00 naar Italie. Hoop daar nog een aantal sessies te kunnen pakken hoewel het 2 uur rijden is naar de surfspot...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:32

voor mij is het altijd minstens 2 uur rijden naar een spot :D
windvoospellingen worden idd steeds beter! helaas voor mij ben ik vorige week geopereerd dus zit surfen er even niet in

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:57

Ontdek net dit topic. Ben een paar dagen terug uit Australië en heb daar ook gesurfd in Byron Bay. Heb 1 middag les gehad en dat was zo leuk dat we de volgende ochtend nog een board hebben gehuurd. Nu eigenlijk wel verliefd geworden op deze sport, dus hopelijk kan ik dit nog vaker gaan doen! Vriendin met wie ik in Australie was is ook verliefd, dus misschien volgend jaar naar zuid Frankrijk op surfvakantie! Jullie gave filmpjes en foto's maakt dat het weer gaat kriebelen!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:28

Morgen waait het prima, jammer dat het niet nog net even wat harder gaat waaien.. :S

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:32

Leuk dat je er zo enthousiast over bent geworden Vivre :)

Zat ff te kijken naar windsurf lessen hier in de buurt maar dan geven ze weer alleen cursussen van 4x 2,5 uur, in 4 dagen achter elkaar -O- , ik wil gewoon een los lesje kunnen doen en niet 4 dagen achter elkaar moeten (dat lukt me niet met werk enzo).

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:45

Zo, ik heb net een mail gestuurd naar de surfschool bij Leeuwarden waar ik 2 pagina's terug een tip over kreeg. Kon op de site eigenlijk geen info vinden over losse lessen of verhuur van materiaal, dus daar heb ik even achteraan gemaild. Ben de afgelopen dagen druk bezig met alles te regelen voor mijn studie, dus heb ik dit ook maar meteen gedaan. :)

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:56

Tasserd schreef:
Zo, ik heb net een mail gestuurd naar de surfschool bij Leeuwarden waar ik 2 pagina's terug een tip over kreeg. Kon op de site eigenlijk geen info vinden over losse lessen of verhuur van materiaal, dus daar heb ik even achteraan gemaild. Ben de afgelopen dagen druk bezig met alles te regelen voor mijn studie, dus heb ik dit ook maar meteen gedaan. :)

Leuk!

Losse lessen zou ik zo ook niet weten, maar ik ben er een paar keer heen geweest gewoon wat spulletjes huren, dat was geen probleem!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:59

Leuk :)

Heb hier ook al wel gezien dat losse lessen lastig zijn, misschien huur ik anders ook wel wat en zie ik wel waar ik strand (misschien letterlijk :P ).

Iemand noemde hier ook studenten vereniging SPIN in utrecht, ik heb er even op gezocht maar ik geloof dat die niks met windsurfen doen, iemand die er misschien meer over weet?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:02

Dat was ik, maar SPIN doet idd geloof ik niks met windsurfen. Wel kiten. Ik zie dat je in rdam woont, er zijn best veel studentensurfverenigingen (h ardboard, aeolus, derm en plankenkoorrts weet ik zo uit mijn hoofd) in heel nl, dus misschien kan je in je woonplaats wel iets vinden?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:09

Ok. Ik woon idd in rotterdam maar studeer in utrecht. Maar anders misschien kijken voor een studenten vereniging in rotterdam.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:41

Zo heb een geweldige planning voor morgen!

Eerst olymische spelen kijken tot en met Fuego (ben ik fan van :P) om 13:00, dan is het goed hoog water en lekker windje hier, dus dan er even tussenuit voor een surfsessie, om rond een uur of 4 weer terug te zijn, hopelijk nog net op tijd om Anky te zien en daarna nog Edward en Adelinde, gaat vast een leuke dag worden!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:25

Aestrith schreef:
Zo heb een geweldige planning voor morgen!

Eerst olymische spelen kijken tot en met Fuego (ben ik fan van :P) om 13:00, dan is het goed hoog water en lekker windje hier, dus dan er even tussenuit voor een surfsessie, om rond een uur of 4 weer terug te zijn, hopelijk nog net op tijd om Anky te zien en daarna nog Edward en Adelinde, gaat vast een leuke dag worden!

Gaat het lekker waaien dan? Voor vandaag stond ook het een en ander voorspeld, maar vond het maar bagger vandaag...

Waar checken jullie overigens of het gaat waaien? ik op www.windfinder.com of www.windguru.com

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:38

Ik heb ze beide in mn favorieten staan, alleen Windfinder heeft echt als meetpunt Harlingen strand staan, waar ik ga surfen, Windguru niet.. En Windfinder kan je wat gedetailleerder kijken hoe de wind verschilt over de dag, handige site!

En dan gebruik ik daarnaast nog de website van KNMI voor de waterstanden, die hebben ook een meetpunt bij Harlingen, weet ik precies wanneer het hoog/laag water is :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:43

Klinkt als een leuk dagje Aestrith :D

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:53

Wat gaaf, die gopro foto's. :D
Heel cool.

Ik heb donderdag gesurfd, fijne golven. :j In Scheveningen.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:33

Ik heb vanmiddag een leuk mailtje teruggekregen van de surfschool, en zal binnenkort eens kijken of ik een middag vrij heb om kennis te maken en te kijken hoeveel lessen ik nog nodig zou hebben voor ik echt zelfstandig aan de slag kan. :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:53

Even een snel berichtje van mij vanuit zonnig North Carolina waar ik heerlijk elke dag aan het surfen ben. Zit zoals vanouds weer helemaal onder de builen en schrammen haha. #) Foto's komen hopelijk later!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:26

Hooi , zal ik me ook mogen melden?:)
Ik ben sinds niet zo lang aan het windsurfen.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:17

Tuurlijk, gezellig juist! Iedereen die surft is hier welkom. :j

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:00

Jammer dat de wind die begin deze week voor gisteren voorspeld was geen zak voorstelde. Het waait niet echt lekker de laatste tijd... :S

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:54

Ik ben woensdag wezen windsurfen ! En ben echt ontiegelijk verbrand. Ik zal uitgebreid verslag dpen als ik thuis ben ! Zit via m'n telefoon op het werk op bokt

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 03:03

Ben weer terug! De golven waren de hele week heel wisselend; de ene ochtend niks, die avond ineens ontzettend woest met sterke stroming ... er was gewoon geen pijl op te trekken, maar er zaten echt pareltjes bij! Verder ook weer een les gehad; deze keer van een ontzettend lieve (en lekkere haha) jongen waar ik ontzettend veel van geleerd heb. Ik lig nu helaas helemaal in de kreukels, maar het was het waard. :+ Zoals beloofd wat foto's:

Afbeelding
Zaten echt mooie golven bij. :j

Afbeelding
Ja, ja ... vooruitgang. *\o/*

Afbeelding
(Te) scherpe draai

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:13

Gister nog even naar kiters gekeken, met die wind hadden ze een airtime van dik 6seconde, zo gaaf om te zien! Dan baal ik wel dat ik nog geen eigen set heb..
Ga straks voor het eerst golfsurfen! Bloednerveus..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:21

Hallo mensen :)
Ik wou graag dit jaar leren kitesurfen maar ik ben vrij stevig (niet waar maar wel stevig) weet iemand of het dan wel gewoon kan.. Ik zie meestal van die dunne mensen.. en hoe zit dat met golfsurfen?
Het lijkt met echt zo gaaf..
Nu ga ik met een week naar frankrijk emigreren.. Weet iemand hoe het zit met de stranden aan noord Normandie (Cabourg)?