Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:03

opisop_shop schreef:
oh ik bedenk met wel dat ik als kind op tv niets snapte van de zin bij bierreclame enzo;
"Geniet, maar drink met mate"
Ik wist niet hoe ik mate uit moest spreken (maaate, mateee??) en wat het betekende :P

Bij die reclame heb ik nog even gedacht dat er werd gezegd, "Geniet, maar drink met maten" Ja duhh, is toch veel gezelliger dan alleen :') _O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:04

opisop_shop schreef:
oh ik bedenk met wel dat ik als kind op tv niets snapte van de zin bij bierreclame enzo;
"Geniet, maar drink met mate"
Ik wist niet hoe ik mate uit moest spreken (maaate, mateee??) en wat het betekende :P

Jaaaa, dat had ik ook! Geen idee wie/wat 'mate' was. Iets later dacht ik dat het 'mate' in het engels was en vond ik het weer vreemd dat de rest van de zin dan in het nederlands was. :+

opisop_shop

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:05

precies!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:12

Hilarisch topic dit :D

Vroeger maakte mijn moeder me wijs dat er monsters in de sloot achter ons huis zaten zodat ik er altijd ver van uit de buurt bleef. Die monsters heette de bullenbakken. En dit heb ik ook als kind een goede tijd geloofd :') .. op zich wel goed bedacht om je kinderen van wateren weg te houden :Y)

En dat ik in mn kinderjaren wel eens op bokt las .. dacht ik altijd dat de DA een dierenarts ofzo van de drogist de DA was haha :)) .. pas na een jaar op bokt te lezen kwam ik er achter dat DA zelf voor DierenArts staat.
Zelfde met TS .. moest ik ook een tijd over nadenken voordat ik er achter kwam wat dat betekende.

Verder dacht ik vroeger ook dat Amstelveen gewoon Amsterdam was.

En tot ik ging studeren in Amsterdam wist ik ook niet dat de metro deels onder de grond liep :Y)
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 15-01-12 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:12

Dreamy schreef:
Hier een hele topicreeks van het forum FOK! met hetzelfde onderwerp.
http://forum.fok.nl/topic/1759932
:')

OP ervan
Citaat:
...

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

...

Echt!? Ik kijk met mijn oppaskindje nog wel eens bassie en adriaan, en het is me nog nooit opgevallen. (':

Mijn 'waar je heel laat pas achter kwam'-momentje was toch wel toen ik met haar pippie langkous keek, en erachter kwam dat de vlekken van het paard erop geverfd zijn. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:15

Skygirl schreef:
Fiffill schreef:
Ja, en dat zoveel mensen niet weten waar West-Friesland ligt, dat krijg je toch al op de basisschool bij topografie? :=

Op de basisschool hebben wij niet meer geleerd dan de provincies, geen andere streken.

Maar ik ben best aardig in topografie door RedCat te spelen vroeger. :Y)

Dan nog krijg je uitgebreidere topo op de middelbare school :) maar goed, kennelijk heeft niet iedereen het gehad! (Of het is ver weggezakt :+ )

RedPassion schreef:
Staat HEMA ergens voor dan? :+

Hier Eet Men Afval werd vroeger altijd als grapje gemaakt op de basisschool. :')

blondies schreef:
Verder studeer ik al 5 jaar in België en kwam er pas achter dat ik het woord 'neig' (= indrukwekkend, cool) altijd verkeerd heb gebruikt. Ik dacht dat het betekende 'vervelend, vies..'.
Op stage heeft het er dus toe geleid dat ik tegen mensen die pijn hebben zei: 'Het is ook wel een neig gevoel...' Heeft wel tot scheve blikken geleid ja...

edit: auwtsj, dt-fout verbeterd :D

Ik ben geen Belg dus ken alleen de Nederlandse betekenis van "neigen", toch wel gek dat het bij jullie "cool" betekend. :P

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:18

Ik heb nog wel een voorbeeld waar iemand anders heel laat achter kwam...

Ik werk op een puberbehandelgroep voor jongeren met gedragsproblemen en ze weten dat ik wel wat ervaring heb met de agrarische sector. Ging het over melkkoeien. En serieus:

9 pubers waren er heilig van overtuigd dat een koe op een bepaalde leeftijd vanzelf melk gaat geven... Het heeft even geduurd, maar ze snappen nu dat een koe toch echt eerst een kalfje moet krijgen en dan later weer om de melkproductie op gang te houden....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:19

Hier op de kinderboerderij wordt regelmatig gedacht dat de koeien stieren zijn, want koeien hebben geen horens denken ze... dat staan papa en mama dan doodleuk aan hun kinderen te vertellen. Je moet die koppen zien als je dan zegt "En nou gaat het kalfje even bij zijn papa drinken" :')

Of mensen die denken dat melk direct uit de fabriek komt. Dat is helemaal erg 8)7

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:23

Ik liep stage bij een boer, en tijdens een excursie kwam er een jongetje brullend de stal door rennen. Er stond een stier tussen de koeien :')
Reden: er hing niets tussen de achterpoten....

Gelukkig had de boer achterin de stal nog een stel stieren van 24 maanden oud staan. Heb hem daar voorzichtig heen gestuurd en gezegd dat hij maar eens goed moest kijken naar wat daar tussen de achterpoten hing _O- :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:24

Net zoals dat rode katten áltijd katers moeten zijn...

Sorry tegendeel is bewezen op de kliniek hoor...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:26

Anoli schreef:

ik heb een poes die rood is :j ( :') )

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:27

Lente schreef:
Ik heb heel lang gedacht dat dat ding naast de A2 een enorm Chinees restaurant was en vroeg me altijd af of dat wel eens vol zat. Tot ik zag dat er met koeienletters HOTEL BREUKELEN op staat :+

:') Er zit nog steeds een enorm restaurant aan vast.. maar geen chinees _O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:27

patatkraam schreef:
Anoli schreef:

ik heb een poes die rood is :j ( :') )

Die van mij is nu een beetje vaalrood :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:28

en driekleurige zijn áltijd poezen... tja in theorie hoeft dat dus niet...

Door een versmelting geloof ik bij de embryo kan het een kater worden (maar goed zo heb ik het mij uit laten leggen hoor) Feit is dat ik wel getuige ben geweest een een driekleur kater :')

(overtuig de DA dan maar die de "poes" aan het scheren is voor OVH dat hij niet hoeft te scheren, maar 2 ballen moet verwijderen)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:29

Ik weet eigenlijk pas sinds kort dat het hij wilT is :')..
Ik vond het altijd zo raar dat mensen zeiden: "Ja hij wilt dat graag hebben".
Maar toen ik er eens overna ging denken bedacht ik me dat het "hij wil" niet eens kan zijn.. :')

Net als het merk Stone Island. Ik sprak het altijd als "Stone ICEland" uit.
Maar je spreekt het uit als "Stone Iland" als het ware.. Ook al zo logisch, maar toch..

Kwanyin

Anoli schreef:

Is dat niet zo dat dat alleen maar geldt als de kat écht volledig rood is zonder enig wit vlekje? Of gaat het daar in dat geval over? Of dat toch alleszinds het overgrote merendeel kater is statistisch gezien een een poes toch een redelijke zeldzaamheid.

996981

asjemenou schreef:
Zo schijn ik geen diepte te zien omdat ik niet met twee ogen tegelijk kan kijken.
Kwam ik ook pas een paar jaar geleden toevallig achter.
Heb er nooit last van gehad, alleen 3D films vallen wat tegen. :+

Hier meldt zich nog iemand :')
Had het nooit door idd tot er 3d films kwamen en ik er geen hol van zag... Ik dacht altijd dat ik gewoon onhandig was, als ik weer eens drinken naast m'n glas schonk :=

Waar ik heel laat pas achter kwam is dat er bij een stoplicht geen kamer onder de grond zit waar mensen via camera toezicht houden en zo bepalen wie groen krijgt. Daaruit vloeiend dacht ik ook dat als je heel vaak bij een fietsovergang op het knopje drukte dat deze mensen dan gek werden van het belletje wat dan rinkelde, en je dus eerder lieten gaan :') Ik ben jawel, een jaar geleden erachter gekomen dat het met sesoren werkt :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:30

xlovelove schreef:
Maar toen ik er eens overna ging denken bedacht ik me dat het "hij wil" niet eens kan zijn.. :')

Je had gelijk :')

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384
willen is een uitzondering. Het is effectief hij WIL. En de rest heeft het fout :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:31

Kwanyin schreef:
xlovelove schreef:

Je had gelijk :')

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384
willen is een uitzondering. Het is effectief hij WIL. En de rest heeft het fout :P

Ik wilde net zeggen, het is toch wel ''hij wil'' :+

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:31

super topic dit! Ik kwam er echt een paar jaar geleden pas achter dat ik levendig verkeerd uitsprak, ik dacht echt dat je het uit moest spreken als luhvèndig.
En een vriendin van mij wist niet dat herten herten waren, maar dacht dat het bambi`s waren, omdat haar moeder vroeger altijd tegen haar zei als ze een hert zagen: "Kijk een Bambi" :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:32

Kwanyin schreef:
Anoli schreef:

Is dat niet zo dat dat alleen maar geldt als de kat écht volledig rood is zonder enig wit vlekje? Of gaat het daar in dat geval over? Of dat toch alleszinds het overgrote merendeel kater is statistisch gezien een een poes toch een redelijke zeldzaamheid.

Dat durf ik je niet precies te zeggen, maar ik heb 4 jaar gewerkt op een kliniek en daar ben ik meerdere egaal rode poezen tegen gekomen...

Zou je eigenlijk eens aan fokkers moeten vragen, die kunnen je het zo vertellen (hebben ze mij ook uitgelegd maar ik heb het niet helemaal onthouden)

Anoli

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:33

Zo denk ik wel eens serieus na over het feit waarom je je ogen niet open kan houden als je niest... ik weet het antwoord nog steeds niet :')

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:34

volgens mij komt dat door een reflex. als je niest ontstaat er teveel druk achter je ogen en als je je ogen open zou houden, zouden ze eruit springen(klinkt heel raar, maar volgens mij is het wel zo)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:35

Anoli schreef:
Zo denk ik wel eens serieus na over het feit waarom je je ogen niet open kan houden als je niest... ik weet het antwoord nog steeds niet :')

Komt door het reflex, daardoor sluiten ook je ogen. Wss zitten die zenuwen dicht bij elkaar/staan ze in verbinding. Er gebeurt tijdens het niezen immers wel meer met je lichaam :)

Edit:
lovelanga schreef:
volgens mij komt dat door een reflex. als je niest ontstaat er teveel druk achter je ogen en als je je ogen open zou houden, zouden ze eruit springen(klinkt heel raar, maar volgens mij is het wel zo)

Dat is dus een fabeltje. :D
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-01-12 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:35

waar ik net (2 minuten geleden) achter kwam is dat je Wordfeud uit spreekt als Word Fjuuwd en niet zoals het er staat :')