Seriemoordenaars

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:31

vuurneon schreef:
Ik zou die serie moordenaars graag onder een scan willen leggen, met name de vrouwen. :j
En of bijvoorbeeld een Engel des doods echt verschilt van een andere seriemoordenaar.

Wat me wel opvalt is dat de mannen vaker gewelddadig zijn, dat er bloed en horror aan te pas komt, en gruwelen, veel vrouwen doen het door middel van vergiftiging.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:35

Zijn ook lastige zaken, want ze hebben toegang tot de medicatie en net als met lucia; bewijs maar eens dat het toeval is of met voorbedachte rade? Patiënten gaan immers wel vaker dood en er komen zoveel mensen aan het bed.
Zijn broeders des doods net zo als de zusters?

Yamcha, klopt; net als met zelfmoorden. Het zijn de mannen die kiezen voor de meest succesvolste en geweldadigste manier.
Al vind ik Aileen ook aardig mannelijk :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:35

Zo, ik ben even weg en we zijn pagina's verder :+ gaat hard zeg!

vuurneon

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:38

Haha wij dunnen de mensen niet uit :')

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:39

Interessant topic :j
Ik lees mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:48

vuurneon schreef:
Zijn ook lastige zaken, want ze hebben toegang tot de medicatie en net als met lucia; bewijs maar eens dat het toeval is of met voorbedachte rade? Patiënten gaan immers wel vaker dood en er komen zoveel mensen aan het bed.
Zijn broeders des doods net zo als de zusters?

Yamcha, klopt; net als met zelfmoorden. Het zijn de mannen die kiezen voor de meest succesvolste en geweldadigste manier.
Al vind ik Aileen ook aardig mannelijk :')

Ja.klopt, vrouwen zijn er wat minder stoer in of zo. Zou het met testosteron te maken hebben?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:53

Vrouwen zijn meer geniepig en gemeen dan mannen (over het algemeen dan).
Misschien ook wel een testosteron kwestie haha

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:54

wooow dit topic gaat al snel zeg! Mag ik mij ook melden? :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:40

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:00

weet iemand toevallig nog goede docu's? Want films vind ik altijd toch iets minder dan docu's dus kom maar op :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:02

_Micha_ schreef:
weet iemand toevallig nog goede docu's? Want films vind ik altijd toch iets minder dan docu's dus kom maar op :D

Ik kijk altijd de docu's op Crime & Investigation Network en Investigation Discovery :j

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:04

wat ik overeen vind komen met alle foto's van die lui en die van joran zijn de ogen. Hij heeft dezelfde ijskoude akelige ondoorgrondbare blik als al die andere figuren..Ik denk dat hij NOG niet onder die noemer valt, en dat het maar goed is dat haar daar veroordeeld is. Gelukkig niet al te veel verstand van dit soort gevallen maar ik denk dat hij wel een potentiele kandidaat is... Ook de bekentenis van hem. Ijskoud, geen spoortje medeleven of spijt te bespeuren. " had ze hem maar niet kwaad moeten maken"

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:07

Die ogen hebben ze vaak omdat ze pshychisch (hoe schrijf je dat? :+ ) helemaal de weg kwijt zijn en vermoeidheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:09

randie schreef:
wat ik overeen vind komen met alle foto's van die lui en die van joran zijn de ogen. Hij heeft dezelfde ijskoude akelige ondoorgrondbare blik als al die andere figuren..Ik denk dat hij NOG niet onder die noemer valt, en dat het maar goed is dat haar daar veroordeeld is. Gelukkig niet al te veel verstand van dit soort gevallen maar ik denk dat hij wel een potentiele kandidaat is... Ook de bekentenis van hem. Ijskoud, geen spoortje medeleven of spijt te bespeuren. " had ze hem maar niet kwaad moeten maken"

Ze zeggen dat Joran ook een psychopaat is.

Maar dat weet ik niet, de advocaat van de familie zegt het, dus in hoeverre het waar is, weet ik niet. Een psychiater kan er meer over zeggen denk ik.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:12

Jullie kennen vast het boek: "woensdag gehaktdag". Gaat dan niet over een seriemoordenaar, maar het is wel heel interessant om te weten dat deze man een boek heeft geschreven over de dag waarop hij zijn vrouw vermoordde.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:14

Ik ken dat boek niet. :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:17

Ik ook niet. Maar het klinkt wel interessant!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:19

Niet? Oh wat een schande! :P (nee hoor, geintje!)

Ik heb hem zelf nooit gelezen, maar het lijkt me een interessant boek. Door de ogen van de moordenaar kijken, als het ware.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:20

KLinkt interessant ja. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:24

Iedereen kan met zo'n blik op de foto staan. Gros van de politiefoto's is zo.....

Die blik is net zo'n cliché als de grote wenkbrauwen :)

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:25

Joran heeft 28 jaar gekregen met 2 jaar aftrek van voorarrest

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:26

las het net... Had van mij part langer gekund!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:26

Wat ik veel en veel enger vind, is dat het soms heel normale, leuke, aardige mensen zijn, die dan opeens afschuwelijke dingen blijken te doen.

Mensen zeggen dan ook altijd: ik had het nooit verwacht, het leek altijd zo'n aardige man....... (of vrouw, for that matter)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:27

manzano schreef:
Iedereen kan met zo'n blik op de foto staan. Gros van de politiefoto's is zo.....

Die blik is net zo'n cliché als de grote wenkbrauwen :)

Plus dat als iemand iets heeft gedaan/verdacht is er altijd mensen zijn die roepen "Zie je wel, je ziet 't al aan zijn hoofd" etc. terwijl als hij gewoon op straat had gelopen of een vriend van je was geweest je hoogstwaarschijnlijk daar niks achter had gedacht. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:28

Yamcha schreef:
Wat ik veel en veel enger vind, is dat het soms heel normale, leuke, aardige mensen zijn, die dan opeens afschuwelijke dingen blijken te doen.

Mensen zeggen dan ook altijd: ik had het nooit verwacht, het leek altijd zo'n aardige man....... (of vrouw, for that matter)

Dat is ook vaak zo.....

Zo heb ik bijv tijdens mijn stage een week meegedraaid als groepsleiding op een afdeling. Hoewel ik er zo in kon kijken heb ik express niet van te voren in de dossiers gekeken waarvan ze verdacht werden (en later vaak ook veroordeeld).
Je leert die lui dan blanco kennen......... van sommigen kon ik me echt oprecht niet voorstellen dat ze een vlieg kwaad zouden doen.
Bleek achteraf dat hij verdacht werd van moord.