Leer van paardenhuid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:30

Nee, mooie vachtjes haha :D wel dood natuurlijk... Levend blijven ze zo lastig voor de openhaard stil liggen...

terlygert

Re: Leer van paardenhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:50

En aan een levend berenvel zou ik mn voeten niet durven warmen hoor :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:26

Onze hond lag altijd doodstil voor de open haard toen ze nog leefde. :D Nu staat ze boven in een potje. :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:26

_Summerly_ schreef:
Onze hond lag altijd doodstil voor de open haard toen ze nog leefde. :D Nu staat ze boven in een potje. :')

Ook doodstil.. :Y)

Sorry flauw woordgrapje... :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:34

Mag je ook hopen :=

Ik heb wel tegen mijn moeder gezegd; onze kat zou niet misstaan als handtas of sjaal! Kon ze niet waarderen.... :')

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:55

Niet? Wat gek :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:00

Wat flauw! Misschien toch maar je paardenhoofd-boven-bedidee uitvoeren. :)) "Ik haal hem weg als ik de kat als tas mag!"

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:49

_Summerly_ schreef:

Ik dacht even dat je op sterk water bedoelde. :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:03

Dan had ik een melkbus nodig gehad. :')

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:57

Ik ken wel iemand die een zebra vel in de kamer heeft liggen... (uit namibié dacht ik)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:19

Hmm, ben wel benieuwd, mag je zoiets zomaar invoeren in Nederland? Ik ga aanstaande zomer naar Ghana en het lijkt me wel heel gaaf om het velletje van een afrikaans beest in mijn huisje te hebben liggen. Maar kan me zo voorstellen dat dat niet mag (naast dat het natuurlijk ethisch niet echt verantwoord is om stroopjacht op die manier in stand te houden).. Net als het meenemen van slachttanden, zal dit ook wel verboden zijn?

Zo niet, ga ik daar eens goed op zoek naar een mooi velletje..

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 02:08

Bij mijn weten mag je het gewoon invoeren, er wordt niet extra op gecontroleerd en er zijn heel veel mensen die dierlijke producten meenemen uit Afrika; een vacht van een zebra, kudu of springbok is ook wel iets anders dan ivoor, een zebravel ophangen daar is net zoiets als een schapenvacht ophangen hier. Het jagen dat in Afrika gebeurt is lang niet altijd stropen namelijk, veel dieren worden gefokt en gehouden op landgoederen voor de sportjacht. Sterker nog, sommige diersoorten danken hun bestaan aan de sportjacht en er wordt heel veel gejaagd in Afrika zonder dat het meteen stropen is. :) Je kunt in sommige restaurants ook gewoon zebra, kudu of impala eten. Er worden ook sleutelhangers van wrattenzwijnentanden, struisvogeleierschalen, kandelaars van horens etc. verkocht. Alles wat gewoon openlijk in winkels en restaurants verkocht wordt is over het algemeen legaal verkregen. :j Het is vrij moeilijk voor te stellen als je het nog nooit van dichtbij gezien hebt, omdat die dieren voor ons natuurlijk heel exotisch zijn en zo, maar zolang je niet in een steegje achteraf bij één of ander engerd met een AK-47 en een gouden tand je beestjesproducten haalt, hoef je je weinig zorgen te maken. :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:55

Joyce_ schreef:
Hmm, ben wel benieuwd, mag je zoiets zomaar invoeren in Nederland? Ik ga aanstaande zomer naar Ghana en het lijkt me wel heel gaaf om het velletje van een afrikaans beest in mijn huisje te hebben liggen. Maar kan me zo voorstellen dat dat niet mag (naast dat het natuurlijk ethisch niet echt verantwoord is om stroopjacht op die manier in stand te houden).. Net als het meenemen van slachttanden, zal dit ook wel verboden zijn?

Zo niet, ga ik daar eens goed op zoek naar een mooi velletje..

Sorry, hier moest ik wel even om grinniken *zag iets heel raars voor me :') *

Volgens mij mag je het invoeren, maar bedreigde diersoorten niet lijkt me. Ik zou van tevoren dus wel even checken wat je wel/niet mag meenemen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:58

Tanden om mee te slachten. Eerlijk toegeven: het klinkt best logisch. :D blame it on the laatheid, oke.

Bedankt voor jullie info in ieder geval, haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:32

Ze fokken in die landen ook dieren voor de jacht etc :) dus ook voor de vacht. Niet alles is zo wild als men denkt. Je kan zelfs op jachtvakantie gaan :j compleet legaal. Louis theroux had er een docu over gemaakt.

Maar invoeren dierlijke producten is de douane niet gek. Helemaal niet als het om vacht gaat, maar ik geloof dat je het daar wel kunt laten behandelen zodat je geen ziektes meeneemt.