naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:46

Boomerang schreef:
Ayasha, ik weet niet hoe lang jij samen bent met je vriend, vast geen drie weken voor Kerst en dan met zo'n program en irritatie? Het gaat mij erom dat zij hem amper 3 weken kent en dat er in die 3 weken allerlei dingen gepropt worden die niet lekker gaan en dan toch door blijven gaan ipv alletwee eens lekker een dag in je eigen huis/eigen familie te gaan zitten ;).
Dat vind ik slechte timing, dan gáát een prille verliefdheid/relatie gewoon kapot. Nu blijkt hij ook nog wat 'speciaal' te zijn, dan is het wel een andere zaak natuurlijk, ook al probeerden ze het een half jaar was het een verloren zaak maar dan had de TS in ieder geval geen poedersuiker gehad, haar ouders ingelicht en € 58.50 armer geweest. En dat laatste met een dikke knipoog :D

Iedereen = anders, zo schrijf jij over hard werken en graag thuis zitten. Wij werken beide hard en houden juist van lekker buiten de deur zijn. Daar is allemaal niets mis mee .

Maar om maar een relatie te 'nemen' omdat je anders alleen bent en het klopt voor geen kant en blijven doordraven is ten alle tijden niet slim!

Met zo'n irritatie was ik uberhaupt niet samen gegaan met 'm, inmiddels vier maanden maar na 2 weken is ie ook bij ons komen bbq'en. Ik ben een enorme trut in zulke dingen, hij wist eerder dat ik geen kinderen wil/mag dan dat hij wist of ik interesse had. _O- Overigens heeft mijn vriend ook "een specialleke" dus ook dat hoeft niet perse een belemmering te zijn. ;)
We gaan overigens ook wel eens graag uit he, daar niet van. Maar door de week, na mijn werkdag heb vooral ik nood aan rust (en hij eigenlijk ook wel. Eigenlijk zijn we allebei speciallekes :') ) en dan ploffen we liefst gewoon lekker op de zetel met een filmpje :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:46

Denk ook niet dat jouw laatste regel van toepassing is op TS hoor Boomerang :).
Ik krijg niet de indruk dat ze het alleen zijn erg vindt maar dat het gewoon leek te klikken met deze jongen. Dat blijkt na de try-out-fase (:') ) dus niet het geval te zijn.
Dat naast die andere verwachtingen is het tijd geworden om hier dus niet mee verder te gaan en er geen relatie van te maken.

Anoniem

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:12

Misschien ben ik heel ouderwets hoor, maar welke lapzwans zegt nu over zichzelf dat hij niet fulltime wil werken?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:18

Iemand met borderline? Zou natuurlijk zo kunnen zijn dat hij dat echt niet kan, hij izit natuurlijk niet voor niets in een 18-maanden-therapie-gebeuren.

Maar, persoonlijk zou ik me daar ook aan storen en zou het dus ook hier niet passen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 13:18

nja, misschien wíl hij het wel maar kán hij het niet... maar dat kwam dan absoluut niet zo over. Ik bedoel..als ik emotioneel moe ben kan ik ook niet zeggen van: joh ik blijf lekker thuis vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:21

Als hij dat door zijn borderline niet kan dan is dat een extra reden om heel erg ver bij hem uit de buurt te blijven. Want zolang hij niet rap genezen verklaart wordt zal hij in die modus blijven hangen en krijgt hij niet de kans om zijn leven op te bouwen.

Als je het niet af wilt kappen kan je het ook dood laten bloeden, gewoon een paar keer geen tijd hebben en dan is het wel klaar. Hij kan ook aan zijn therapeut vragen hoe hij daarmee om moet gaan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:23

Denk niet dat hij geneest van borderline. Hopelijk leert hij er wel zo goed mogelijk mee om te gaan.
Ben het wel helemaal met je eens dat hij dat eerst maar is moet doen!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 13:25

Dat heb ik hem ook gezegd ja, dat ik hoop dat hij rijk uit de strijd gaat komen en niet in de ´ja maar ik ben in therapie´ modus blijft hangen...

doodbloeden is de makkelijktse weg, maar of dat ook de juiste weg is...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:26

wiebke schreef:
nja, misschien wíl hij het wel maar kán hij het niet... maar dat kwam dan absoluut niet zo over. Ik bedoel..als ik emotioneel moe ben kan ik ook niet zeggen van: joh ik blijf lekker thuis vandaag!

emotioneel moe is nog iets heel anders dan borderline....
Ik krijg een akelig "wat ik niet zie is er niet" gevoel van jouw berichten en daar gaan mijn nekharen vanovereind staan eigenlijk :x
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-01-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:26

wiebke schreef:
Dat heb ik hem ook gezegd ja, dat ik hoop dat hij rijk uit de strijd gaat komen en niet in de ´ja maar ik ben in therapie´ modus blijft hangen...

Waarom zou je nog een moeilijke weg kiezen, je bent die jongen niks verplicht en je hebt al genoeg gelazer met hem gehad.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:29

Met een rondje betaal ik altijd mee..vooral omdat ik wel vaker meega en hun ook wel eens voor mij betalen..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:29

Dus mannen die iets mankeren waardoor ze niet fulltime kunnen werken zullen nooit een relatie krijgen? Lekker dan...

Gelukkig ben ik vrouw. Daar schijnt dat niet zo erg voor te zijn. :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 13:29

nee maar dood laten bloeden kan ik dan ook weer niet over mijn hart verkrijgen... maar doen alsof er niks aan de hand is ook niet. Kreeg net een berichtje:

´hee lieverd, ik ben blij dat ik weer naar therapie kan, dan heb ik mijn ritme weer terug. Moet zo naar beeldende therapie, daar zal ik ze eens vertellen over onze schilderkunsten! Xxx´

ik bedoel.. wat moet ik daar dan op zeggen? Veel plezier? Veel plezier en meld ze ook maar dat het uit is? Raad eens..ik dump je? Veel plezier en by the way..het gaat niet werken tussen ons?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:31

Lovely schreef:
wiebke schreef:

Waarom zou je nog een moeilijke weg kiezen, je bent die jongen niks verplicht en je hebt al genoeg gelazer met hem gehad.

Dat is waar maar niet zo netjes wel?
Vind best dat ze toch kan zeggen van joh, ik voel duidelijk niet wat jij voelt. En dat is niet eerlijk.
We passen niet bij elkaar, dat voel je toch zelf ook wel?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 13:31

LindyH schreef:
Dus mannen die iets mankeren waardoor ze niet fulltime kunnen werken zullen nooit een relatie krijgen? Lekker dan...

Dat zeg ik niet.... maar er is een verschil tussen niet kúnnen en niet wíllen... en op mij kwam hij over dat hij het wel best vind dat hij lekker thuis zit en daar kan ik dan niet goed tegen. En van te voren al zeggen van ´ooh nee ik kan écht neit fulltime werken dat kan ik emotioneel écht niet aan´ vind ik ook niet relevant.. je kunt het altijd proberen lijkt mij

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:32

Ik vind het een beetje zielig worden. Van het begin af aan ben je hier op Bokt en irl duidelijk geweest over wat je wel en niet leuk vond, je bent discussies met hem begonnen over zware onderwerpen en je hebt zo je mening klaar. En nu weet je niet wat je moet zeggen??

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:33

LindyH schreef:

Dat hoeft zeker niet, de vraag is alleen of je dat wil?
Denk dat in eerste instantie niemand zegt: jeuj! Ik ben verliefd op iemand met borderline en hij kan er nog niet zo goed mee omgaan!
Kijk, word je echt verliefd, dan is dat zo, dan ga je ervoor, ongeacht welke 'aandoening (voor mijn part een rolstoel of whatever) maar als de vlinders er niet zijn dan laat je het toch voor wat het is?

Ahhh.. wel sneu, hij is idd echt blij met je. Ja, duidelijk zijn.. niet dood laten bloeden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:36

wiebke schreef:
LindyH schreef:

Dat zeg ik niet.... maar er is een verschil tussen niet kúnnen en niet wíllen... en op mij kwam hij over dat hij het wel best vind dat hij lekker thuis zit en daar kan ik dan niet goed tegen. En van te voren al zeggen van ´ooh nee ik kan écht neit fulltime werken dat kan ik emotioneel écht niet aan´ vind ik ook niet relevant.. je kunt het altijd proberen lijkt mij

:x :x :x Denk je dat therapie leuk is? Denk je dat ie daar samen met vrienden een biertje zit te pakken? Denk je écht dat ie denkt "oh gaat wel lekker zo"?

Doe hem een plezier en laat het aub voor wat het is. Als je zo denkt verdient hij beter.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 13:38

Hij verdient beter????? >;) :x laat ik daar maar niks over zeggen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:39

Tieneke schreef:
Ik vind het een beetje zielig worden. Van het begin af aan ben je hier op Bokt en irl duidelijk geweest over wat je wel en niet leuk vond, je bent discussies met hem begonnen over zware onderwerpen en je hebt zo je mening klaar. En nu weet je niet wat je moet zeggen??

Eens, je hebt de hele tijd een aardige 'grote mond' over hem, veroordeelt hem en dat allemaal zonder dat je hem eigenlijk kent. Want volgens mij begrijpen jullie helemaal niets van elkaar. Zeg gewoon waar het op staat. Voorzichtigheid schiet je niets mee op, wordt het alleen maar vaag van. Je hebt geen gevoelens meer voor hem, zeg dat.. klaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:40

Ja. hij verdient beter. iemand die niet zo makkelijk denkt over wat hij blijkbaar heeft. Deze man heeft niets aan een meiske dat hem enkel af breekt omdat ie niet voldoet aan de norm. Daar duw je'm enkel dieper mee.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:45

Hij kent zichzelf zijn hele leven al en heeft ervaringen met school en eventueel parttime werk. Hij weet dan wel ongeveer waar zijn grenzen liggen. Waarom moet hij dat eerst proberen en compleet in de vernieling raken om even bevestigd te krijgen dat hij het inderdaad niet kan, omdat zijn (gezonde) vrouwtje zo nodig thuis wil zitten?

Het betekent overigens ook niet dat je geen fulltime inkomen zult hebben. Als hij voor een bepaald percentage wordt afgekeurd en voor de rest werkt, dan zal zijn inkomen worden aangevuld. Niks aan de hand.

En misschien wil hij wel helemaal geen kinderen of kunnen jullie ze niet krijgen. Beetje raar om er vanuit te gaan dat ze er komen en om die reden iemands aandoening niet te accepteren.

Ik ben het het hele topic eens geweest met TS, maar als ze tegen mij zo gedaan had bij de Chinees dan was ik degene geweest die er terplekke klaar mee was geweest. Mijn partner gaat toch verdorie niet mijn leven voor mij invullen!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:50

IMJ schreef:
LindyH schreef:

Dat hoeft zeker niet, de vraag is alleen of je dat wil?
Denk dat in eerste instantie niemand zegt: jeuj! Ik ben verliefd op iemand met borderline en hij kan er nog niet zo goed mee omgaan!
Kijk, word je echt verliefd, dan is dat zo, dan ga je ervoor, ongeacht welke 'aandoening (voor mijn part een rolstoel of whatever) maar als de vlinders er niet zijn dan laat je het toch voor wat het is?

Tuurlijk. Als er geen vlinders zijn dan is dat zo, en moet je ermee stoppen. Dat zoiets onbewust invloed heeft op je vlinders kan ik ook nog snappen. Maar om het recht in zijn gezicht te zeggen dat je het niet accepteert dat hij niet fulltime wil/kan werken vind ik erg ver gaan. Over deuken in zelfvertrouwen gesproken...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:51

Ik denk niet dat je zijn leven echt kan invullen atm .. Leven met iemand met borderline is heel lastig en moeilijk te begrijpen.. Ik gun hem best een liefdevolle relati, maar zo werkt het gewoon niet.. laat hem eerst maar zijn leven op een rijtje hebben.. dus niet moeilijk doen TS.

En idd zoals mijn voorganger al meld, als er geen 'vlinders' zijn stoppen. Dan is de klik er gewoon niet.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:52

Ik denk dat het wel duidelijk is dat jullie niet bij elkaar passen. Ik lees namelijk van beide kanten geen hele slechte dingen, maar jullie staan totaal anders is het leven. Geef jou een traditionele man die jou op handen draagt en je bent blij, geef hem een vriendin die heel makkelijk is in geldzaken en heel duidelijk wat ze wil in bed en iedereen is tevreden :)