model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:56

Wauw ik zit nu al jullie foto's te kijken wat zijn jullie knap!! echt wow ...
sorry :o

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:48

Jeej, super leuk! had al een reactie voor n shoot van een niet zo'n geweldige fotograaf maar ben nu een afspraak aan het maken met wel een leuke fotograag met n mooi portfolio!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:51

Saskiaatje schreef:
Ik heb de maten ook niet hoor en ik heb ook al een paar reacties gehad. :j :)

Nog even een vraagje, is de enige manier om aan shoots te komen af te wachten tot een fotograaf contact met jou opneemt?

Ik ben 1.67, heb maat 40/42 en heb een cup E/F
Ik heb echt de maten niet :')

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:57

Celiien schreef:
Saskiaatje schreef:

Nog even een vraagje, is de enige manier om aan shoots te komen af te wachten tot een fotograaf contact met jou opneemt?

Ik heb even in je profiel gespiekt, maar je hebt echt een heel mooi sprekend gezicht! Wat maakt het uit of je 'DE maten' niet hebt, je bent echt een mooie meid hoor! Je kan altijd een profiel aanmaken en kijken of je reacties krijgt, en zo'n fotoshoot is altijd goed voor je zelfvertrouwen+je houdt er mooie foto's aan over!

Nu kruip ik weer terug onder mijn steen :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:06

Mies schreef:
Bolivia schreef:
Ik ben na mijn vijftiende ook niet meer gegroeid. En die schoolarts maar beweren dat ik 1.75 zou worden :')

Ik ben nu 15 en ik hoop écht dat ik niet meer groei. Ik ben 1.84 :=

Dat is lang zeg! Ik kan me voorstellen dat je dat hoopt. :=

Saskiaatje schreef:
Ik heb een bericht ontvangen op m'n Modelmayhem profiel, maar hoe weet ik of het een betrouwbare fotograaf is?
En hoe gaat dat dan in z'n werking? Betaalt de fotograaf of betaal jij enz?

Kijken naar diens port, wat mee praten (mail/telefoon) en dan kijken of 't goed voelt, evt iemand meenemen naar de shoot als je iets afspreekt.
En zorg ervoor dat je altijd een contractje tekent (goede fotograaf zal dit zelf ook meenemen) en weet/geef aan wat er met je foto's gebeuren kan (of niet).
In zo'n contract (zijn vaak vaste contracten met dezelfde punten erin die worden aangekruist) staan bijv dingen zoals wat voor soort shoot het is (wel/geen/half naakt, etc) en hoe het zit met de rechten van de foto's en de betaling van het model/fotograaf. (geld, TFP oid).

Saskiaatje schreef:

Je kunt ook zelf berichtjes sturen natuurlijk naar fotografen. :j Ook staan er wel vaker oproepjes op MM van fotografen of visagisten die bepaalde modellen nodig hebben ergens voor, je kan volgens mij ook zoeken of er iets in jouw buurt is.

JamieShanin schreef:
Ik wil me ook heel graag aanmelden hier...

Ik zal me even voor stellen,

Ik ben Ayla
16 jaar oud
1.74 lang
krullend/bruin haar (lang)
groene ogen.

Ik vroeg me af, het lijkt mij zo gaaf en zo mooi om voor de lens te staan... maar

-ik heb littekens (ong 10cm onder mijn ribben aan de linker en rechterkant)
-onzeker... en daar baal ik van...
-- Maar ik heb wel de maten die toegestaan worden.
--(borst omvang 88 taille 62 heup 92)
-kweet niet of het wel iets voor mij is... :(
-

Ik zal wel een fotó plaatsen dat jullie kunnen oordelen :D
foto's in mijn profiel zijn eeen beetje hmm... XD niet zo goed

Ik heb ook nog niet het hele topic doorgelezen dus ik ga nog even lezen :D

Ik denk niet dat die littekens zoveel uit maken hoor... er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen de "echte" modellenwereld en TFP shoots (alhoewel sommige professionele fotografen dat ook af en toe doen, zijn het toch het vaakst amateurs - die helemaal niet slecht hoeven te zijn natuurlijk).

Celiien schreef:
Saskiaatje schreef:

Ach wat zijn "de maten"? Ik ben 1.62, heb maat 36 en cup E. Het "ideale" modellenplaatje van vaak rond de 1.74, maat 34 en cup A voldoe ik ook niet bepaald aan :+ maar daar gaat het toch niet om?
Op MM staan zat plus size modellen, kleine modellen, lange modellen... heb een profiel voorbij zien komen van iemand die zeker rond de 100 kilo woog, maar wat een uitstraling had die op de foto's :j dat is veel belangrijker.

Ik zit trouwens wel erg dicht bij die "ideale" maten van 90-60-90 geloof ik... alleen ben ik veel kleiner dan een model _O-

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:13

Wat moet een model kunnen?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:15

Is er trouwens bij modelmayhem de mogelijkheid om je profiel weer te verwijderen? Zit nog steeds te twijfelen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:15

Dat ligt eraan wat voor model je bent... catwalk, foto, en daarbinnen heb je natuurlijk ook weer van alles (van glamour tot artistiek of erotisch naakt bijvoorbeeld :+ ) maar als we uit gaan van fotomodellen... vooral fotogeniek zijn natuurlijk, uitstraling hebben. Je kan nog zo'n knap koppie hebben, zonder uitstraling kom je nergens, je moet wel iets over kunnen brengen aan de kijker. Vaak iets "aparts" (wat dus ook in uitstraling kan zitten), maar dat zijn denk ik wel de hoofdkwaliteiten van een goed model.

Elise95 schreef:
Is er trouwens bij modelmayhem de mogelijkheid om je profiel weer te verwijderen? Zit nog steeds te twijfelen.

Je kan je account deactiveren (gaat alles eraf/is hij niet meer te bekijken), mocht je hem dan ooit weer willen activeren dan is dat mogelijk. :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:39

Weet iemand hier ook wat het betekend als je toegevoegd bent aan iemands list??

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:39

Ja da's gewoon een soort van favorietenlijstje dat je kunt maken :j je kunt er ook zelf een samenstellen :) vaak hebben ze thema's.
Zo stond ik heel vaak op redhead-lists bijvoorbeeld :P

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:41

oh oke.. nouja prima dan. hahaa

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:45

Fiffill schreef:
Dat ligt eraan wat voor model je bent... catwalk, foto, en daarbinnen heb je natuurlijk ook weer van alles (van glamour tot artistiek of erotisch naakt bijvoorbeeld :+ ) maar als we uit gaan van fotomodellen... vooral fotogeniek zijn natuurlijk, uitstraling hebben. Je kan nog zo'n knap koppie hebben, zonder uitstraling kom je nergens, je moet wel iets over kunnen brengen aan de kijker. Vaak iets "aparts" (wat dus ook in uitstraling kan zitten), maar dat zijn denk ik wel de hoofdkwaliteiten van een goed model.

. :)

Hmm oke! :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:19

Dat hoor ik ook vaak dat ze iets aparts zoeken, wat verstaan ze onder apart ?

Ik heb van me zelf behoorlijk vel groene ogen , valt dit er ook onder?

Ik heb een goede foto proberen te maken maar op de foto word mijn gezicht opeens heel lang en raar XD oeps...
Ik zal morgen even naar mijn opa's spiegel reflexs vragen :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:28

Of dat apart is... ik heb rood haar (en ook groene ogen trouwens), dat is vrij zeldzaam, dat zou je ook apart kunnen noemen. Maar het is vaak ook meer iets met uitstraling zoals ik al eerder noemde.. en iets dat opvalt of eruit springt en iemand onderscheidt van anderen. :)
Je ziet niet voor niets dat de meeste topmodellen niet "standaard" knap zijn. :j

Het gaat meer om het totaalplaatje/uitstraling. Iemand kan wel felgroene ogen hebben, maar als je vervolgens de uitstraling van een koe hebt kom je nog nergens natuurlijk... :D

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:38

het is ook altijd maar net wat de desbetreffende fotograaf wil zien natuurlijk, gewoon leuke foto's maken en erop zetten. :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:47

Ieder zijn mening is anders qua uitstraling, dat vind ik juist het leuke aan modellen/fotografen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:49

Precies, maar dat er iets van uitstraling aanwezig moet zijn is toch wel een must, sommige mensen staan nu eenmaal altijd slecht op foto's en dat hoeft niet aan hun uiterlijk te liggen :+ wil niet zeggen dat ik er altijd zo goed op sta natuurlijk... :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:50

Fiffill schreef:
Precies, maar dat er iets van uitstraling aanwezig moet zijn is toch wel een must, sommige mensen staan nu eenmaal altijd slecht op foto's en dat hoeft niet aan hun uiterlijk te liggen :+ wil niet zeggen dat ik er altijd zo goed op sta natuurlijk... :')

En een goede fotograaf doet veel :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:52

Geloof me, een goede fotograaf is ook niet alles :=

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:56

Nee idd!
Het moet ook wel passen, fotograaf & model.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:57

Klopt! Maar een goede fotograaf scheelt natuurlijk heus wel in de meeste gevallen, maar het moet gewoon van beide kanten komen :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:01

Ik ben zelf zowel fotograaf in opleiding als af en toe model. Ik moet zeggen dat ik daardoor toch wel wat inzicht heb gekregen op beide vlakken hoe of wat en dat is wel fijn.

Ik heb mezelf weer aangemeld bij Model Mayham, onder een 'artiestennaam' en weinig extra info. Mochten mensen er intresse hebben met me te werken kunnen ze me via die site benaderen :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:28

Unoo schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt, maar je hebt echt een heel mooi sprekend gezicht! Wat maakt het uit of je 'DE maten' niet hebt, je bent echt een mooie meid hoor! Je kan altijd een profiel aanmaken en kijken of je reacties krijgt, en zo'n fotoshoot is altijd goed voor je zelfvertrouwen+je houdt er mooie foto's aan over!

Nu kruip ik weer terug onder mijn steen :+

Thanks, maar vind het wel meevallen :=
Vriendinnetje vind t altijd leuk om foto's te maken voor een 'portfolio', gebruikt ze mij wel vaker voor
voorbeeldfoto:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/249694_2173965395350_1433250509_32610148_5150414_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/249633_2137254517601_1433250509_32561577_7514585_n.jpg

Maargoed, ga maar eens rondsnuffelen op dat MM :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:33

Fiffill schreef:
Je kunt ook zelf fotografen benaderen natuurlijk! Niet geschoten is altijd mis.

Ik zou geloof ik 1.74 worden. Ik ben 1.62. :')

aah dan ben er je bijna *kuch*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:45

Ja hè? En dan groei ik al jaren niet meer en nu kan 't ook al niet meer, dus dat wordt 'm toch echt niet :')