moonsparkle schreef:Ik vind dat vele vrij snel gingen samen wonen, dan vraag ik me toch af of je alle positieve en negatieve kanten van elkaar al een beetje weet? Ik ben nu 2 jaar en 6 maanden samen, we zijn nu aan het kijken voor een huurhuis maar het zou zomaar kunnen dat het nog een half jaar duurt voor we in aanmerking komen.
Er zijn relaties die na 30 jaar getrouwd zijn nog op de klippen lopen, wat heeft het voor zin om alle voors en tegens na te gaan lopen?
Ik denk dat dit iets is wat je op een iets latere leeftijd pas écht goed in gaat zien als je biologische klokje ook wat begint te tikken.
Ikzelf heb hiervoor ook en lange relatie gehad die uiteindelijk ook spaak is gelopen, en dan heb je na al die jaren samen zijn, nog steeds hetzelfde gedoe met de verkoop van een huis en alle andere rompslomp eromheen.
Moraal van het verhaal: Het heeft echt 0,0 zin om te wachten als iets toch al zó goed voelt, je weet toch nóóit wat de toekomst uiteindelijk echt brengt.
Als je een relatie ingaat met de gedachte dat het misschien wel eens fout kan gaan lopen na een aantal maanden, dan zit je er dus al helemaal verkeerd in, en ik denk dat je juist dán de keuze moet maken of het wel verstandig is om samen wat te kopen/trouwen etc. Niet als je écht gelukkig bent.
Daarnaast, ieder zijn eigen ding natuurlijk. Als iemand jaren wil wachten, moet die persoon wachten, en als iemand direct samen wil gaan wonen dan moet die persoon daar ook lekker voor kiezen. Doe wat je gevoel aangeeft! Het leven is toch al zo kort!