Hoe snel woonde jij samen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Hoe snel woonde jij samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:33

wij kenden elkaar ongeveer 1,5 jaar. Kregen wat en na 3 maanden zijn we gaan samenwonen in zijn huis. maar zijn ondertussen een huis gaan kopen aan de andere kant va het land. Na 8 maanden zijn we verhuisd. hier wonen we nu alweer 5 jaar!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:44

Tieneke schreef:
Ding? Ik gebruik het woord 'ding' nergens dus ik snap ook niet wat je ermee bedoelt.

Trouwen zou eerst zijn vanuit onze visie daarop en geloofsovertuiging.

Met 'ding' bedoel in gewoon belangrijk onderwerp/issue/kwestie, kon er ff geen goed woord voor vinden, dus daarom zette ik 'ding' tussen aanhalingstekens.

Was gewoon nieuwsgierig ;) Heb zelf helemaal niets met trouwen, dus ben altijd benieuwd als mensen dat zo jong al willen, waarom dan.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 01:15

:) Ik heb opzich wel iets met trouwen, hoewel ik toch eerst een tijd zou willen samen wonen voordat ik dat beslis :P waar ik in Amerika woonde, tussen de mormonen in om het zo maar te zeggen, was het heel gebruikelijk om heel jong te trouwen nadat men elkaar een maand of 2 of 3 kende.. en dan samenwonen en kinderen.. Dat zou ik dan weer niet aandurven, maar het feit is er wel, veel gelukkige huwelijken daar!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:36

moonsparkle schreef:
Ik vind dat vele vrij snel gingen samen wonen, dan vraag ik me toch af of je alle positieve en negatieve kanten van elkaar al een beetje weet? Ik ben nu 2 jaar en 6 maanden samen, we zijn nu aan het kijken voor een huurhuis maar het zou zomaar kunnen dat het nog een half jaar duurt voor we in aanmerking komen.

Er zijn relaties die na 30 jaar getrouwd zijn nog op de klippen lopen, wat heeft het voor zin om alle voors en tegens na te gaan lopen?
Ik denk dat dit iets is wat je op een iets latere leeftijd pas écht goed in gaat zien als je biologische klokje ook wat begint te tikken.
Ikzelf heb hiervoor ook en lange relatie gehad die uiteindelijk ook spaak is gelopen, en dan heb je na al die jaren samen zijn, nog steeds hetzelfde gedoe met de verkoop van een huis en alle andere rompslomp eromheen.
Moraal van het verhaal: Het heeft echt 0,0 zin om te wachten als iets toch al zó goed voelt, je weet toch nóóit wat de toekomst uiteindelijk echt brengt.
Als je een relatie ingaat met de gedachte dat het misschien wel eens fout kan gaan lopen na een aantal maanden, dan zit je er dus al helemaal verkeerd in, en ik denk dat je juist dán de keuze moet maken of het wel verstandig is om samen wat te kopen/trouwen etc. Niet als je écht gelukkig bent.

Daarnaast, ieder zijn eigen ding natuurlijk. Als iemand jaren wil wachten, moet die persoon wachten, en als iemand direct samen wil gaan wonen dan moet die persoon daar ook lekker voor kiezen. Doe wat je gevoel aangeeft! Het leven is toch al zo kort!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:27

In ons geval speelde mee dat ik 24 was en hij al 30, we wisten al heel snel dat we graag samen waren en sliepen vanaf 1 a 2 maand al dagelijks in 1 bed (bij de een of de ander thuis).
Toen financieel nog niet alles helemaal rond was hebben we daar eerst aan gewerkt en met 10 maanden krijgen we de sleutel van ons huurhuisje.
Hier wonen we nu 7 maanden en we gaan binnenkort kijken of we zwanger kunnen worden.
Trouwen is voor mij wel een beetje een issue maar we willen beide een mooi groot feest en dat vinden we op het moment te duur.
Dat besteden we liever aan een kind dus dat mooie grote feest komt later nog wel.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:41

Wij hebben met 1 jaar en 10 maand samen een huis gekocht..
Nu zijn we januari 2,5 jaar samen en in februari krijgen we de sleutel van ons nieuwbouwhuisje!
Wij zijn 21 en 22 jaar.. en dol op elkaar!!.. Inderdaad.. als het goed voelt.. why not?!
I love him!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:44

Hihi ik lees dit en denk "en mijn vriendinnen vonden mij snel?!?"

Wij kregen wat in Augustus 2008
In juli 2009 kochten we ons huis
Nov 2009 verloofd
Juli 2010 getrouwd.

Daarvoor niet samen gewoond.
Dus net geen 2 jaar.

Inmiddels zijn we bijna 1,5 jaar getrouwd

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:02

Ik vind wel een groot verschil zitten tussen samen kopen of samenwonen in een huurhuis.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:23

Ik vind samenwonen persoonlijk gelijk aan trouwen. Het is niet iets wat je even 'zomaar' doet :n Ik las hier iemand die tot 3x toe binnen een week samenwoonde. Hoe serieus neem je jezelf dan? Ik zou zelf absoluut geen partner hoeven die zo met relaties/samenwonen omgaat.

Samenwonen in een koophuis/huurhuis is voor mij ook 1 pot nat, nogmaals samenwonen is niet voor de 'leuk' dan maak je m.i. een oprechte keuze voor iemand en bij die keuze hoort ook zorgen, voor een tegenspoed ed.

Ik ben 29, woon nu voor de eerste keer samen sinds wel 1 hele maand, heb bijna 1.5 jaar een relatie bij mijn vriend, we woonden bij elkaar om de hoek, zagen elkaar praktisch elke dag en toch is het gelukkig een heel bewuste keuze voor elkaar geweest. Wij hebben nl ook de scenario's van baan/inkomen verliezen en de consequenties voor ons huis doorgenomen. Ook al is het een huurhuis, het is geen geinig logeerpartijtje waar ik aan begonnen ben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:25

Huren of kopen maakt voor mij geen verschil.
Als het had gekund had ik net zo goed een huisje willen kopen met mijn vriend maar dat kan niet dus huren we dat veranderd niks aan hoe zeker ik ben van de relatie of de toekomst.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:55

Ik kies ook voor mijn vriend, dat ik gewoon voor de rest van ons leven samen wil zijn. We zullen uiteindelijk ook zeker trouwen, hij heeft al gezegd dat ie helemaal weet hoe hij het tegen die tijd gaat doen. Had het erover met een collega, die zegt oh dan zal je in 2012 wel gevraagd gaan worden. Maar dat laat ik lekker aan hem over.
Maar ik weet gewoon dat hij voor mij de gene is waarmee ik mijn leven wil delen, dus was voor mij de keus samenwonen vrij makkelijk.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:12

Knoffer schreef:
Ik vind wel een groot verschil zitten tussen samen kopen of samenwonen in een huurhuis.

Vind ik ook hoor.. Ik zou het toch te riskant vinden om gelijk te gaan kopen, hoe goed het ook voelt. In het begin voelt het eigenlijk altijd goed.. M'n ex en ik wisten ook zéker dat we voor altijd samen zouden blijven, trouwen, kinderen. En dat is ook stuk gelopen. We waren aan het eind van onze relatie (waren toen 2 jaar samen) wel bezig met een koophuis, ben blij dat het niet door gegaan is.

Aan huren zit eigenlijk geen risoco. Als het uit gaat blijft in mijn geval m'n vriend hier wonen en ga ik gewoon wat anders zoeken. Bij kopen zit je aan een hypotheek en alles vast...

En ja, het kant altijd fout gaan dat snap ik. Maar aan het begin van de relatie, als je elkaar nog niet goed kent, is de kans gewoon groter.

Maarja, dat is mijn mening. :) Lees hier ook veel positieve verhalen, leuk!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:10

Ik woon vandaag 3 weken samen. :D
We hebben samen een huurhuis en we zijn iets meer als 4,5 jaar samen!

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:06

Uhmm 10 Maanden samen waarvan ik sinds Augustus bij hem en z'n ouders woon :o

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:43

Ik zou t ook wel eng vinden om meteen samen te kopen hoor. Zou ik spontaan bindingsangst van krijgen :=
Mijn vriend had al een huis gekocht en dat staat dus op zijn naam, hier wonen we samen in. We willen sowieso nog een keer verhuizen, en hoe we het dan doen met ook op mijn naam zetten/mezelf inkopen/whatever zien we dan wel weer... Voorlopig ben ik toch nog student en zou ik never nooit een huis kunnen kopen.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:52

Ik snap jullie gevoel.. dit gevoel had ik eerst ook.. wij wilde gaan samenwonen, liefst huren. maar we kwamen nergens voor in aanmerking.. verdienen te veel en zijn te jong voor subsidie en dus ook nog niet lang genoeg ingeschreven.. Toen toch naar een koophuis gekeken... een mooie nieuwbouwwoning.. waar we nog 1 jaar voor konden sparen en naartoe kunnen leven.. HEERLIJK!
Momenteel zie ik het verschil niet tussen kopen en huren.. een relatie kan altijd uit gaan.. als je je zaakjes goed heb geregeld (wat wij hebben) moet je daar weinig last van hebben.. het leven geeft nou eenmaal geen garanties..
In februarie krijgen we de sleutel.. dan zijn we meer dan 2,5 jaar bij elkaar.. voelt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:55

Wij woonden eigenlijk vanaf dag 1 (onofficieel) samen en nu bijna anderhalf jaar later ga ik per 1 januari mijn appartementje opzeggen om bij hem (koopwoning) in te trekken!
Vanwege eerdere ervaringen vind ik dit doodeng maar ik weet wel zeker dat wij als wij echt willen, samen overal uitkomen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:58

Knoffer schreef:

is ook zo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:59

Is dat zo?

Huurhuis staat in veel gevallen ook op 1 hoofdhuurder zijn naam en dan heb je als 'bijwoner' ook geen poot om op te staan...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:01

Heb je ook wel gelijk in robijntjah, maar kopen doe je toch vaak samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:04

Vaak juist niet...

Hoeveel meiden trekken niet bij hun vriend in die al een koopwoning heeft of andersom?

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:06

Ik heb de meeste verhalen gehoord dat ze het echt samen kopen.. doen wij ook.. (misschien dat ik daarom alleen maar die verhalen hoor ;) ) maar het is maar net hoe de situatie is natuurlijk :)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:07

Je moet gewoon he-le-maal je gevoel volgen. Het moet wel haalbaar zijn natuurlijk, maar je moet lekker je ding doen. Sommige mensen wachten 5 jaar, gaan samenwonen en zijn binnen een half jaar uit elkaar. Anderen gaan na een half jaar samenwonen en zijn 20 jaar later nog samen. Zoiets kan je niet voorspellen. Waarom zou je een gevoel wat zich in je hart bevind, met verstand willen beteugelen?

Mijn ex en ik zijn na 9 maanden samen gaan wonen. Uiteindelijk hebben we 4 1/2 jaar een relatie gehad. Mijn huidige vriend is direct bij mij ingetrokken en na 6mnd hebben we een huis gekocht. Met hem ben ik nu 3 1/2 jaar samen, we hebben een dochtertje en ik hoop volgend jaar met hem te kunnen gaan trouwen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:11

Na 2 weken ben ik bij hem ingetrokken. We zijn nu tien jaar en twee kinderen verder.
Beiden er heel bewust in gestapt, niet op een roze wol,k maar met het besef dat het hartstikke fout kon gaan en dat ik dan dus terug bij mijn moeder aan tafel kon :=

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:15

Jose22 helemaal mee eens!

Urielle.. wauwww dat is nog eens ment 2 be! :)