Ik ben er ook over aan het nadenken mijn haar te doneren. Maar ik ben zo bang dat ik er spijt van krijg... Maar aan de andere kant kan ik iemand met kanker heel blij maken...
Ja, maar ik denk dat ik er nu eerst bijv. 10 cm afhaal, dan kan ik al zien of ik dat al te kort vind En dan later haal ik er mss 25 cm af. Of toch maar in 1x 25......
_Carien
Geplaatst: 11-01-12 08:30
Als ik jou was zou ik het in 1x lang laten groeien en bv 10 cm als reserve bovenop je 25 cm voor de vlecht. Zo heb je genoeg voor een vlecht en genoeg om niet helemaal kort te gaan.
Morrie
Geplaatst: 11-01-12 22:18
ik kreeg gisteren een brief van de Stichting Haarwensen ene en button om te bedanken voor de vlechten
Het is heel gek, er is ruim 30 cm van mijn haar af en niemand ziet het Ik had op mijn werk m'n haar altijd opgestoken of vast met een vlecht en nu heb ik het los.... vandaag was ik even op een andere vestiging en daar zag zelfs de receptioniste het meteen...... *geeft toch te denken*
Regenpier
Geplaatst: 11-01-12 22:40
Carien87 schreef:
Als ik jou was zou ik het in 1x lang laten groeien en bv 10 cm als reserve bovenop je 25 cm voor de vlecht. Zo heb je genoeg voor een vlecht en genoeg om niet helemaal kort te gaan.
Ja klopt! Ik ga het nu gewoon doen Ik dacht namelijk bij mezelf: wat als ik kanker zou hebben, ik zou het vreselijk vinden om geen haar te hebben! Ik zou dan heel blij zijn met een pruik! Dus de knoop is doorgehakt
Ik ga het nu nog wel wat langer laten groeien omdat ik het anders echt te kort vind
Ik denk dat ik het ook ga doen! Niet nu maar ergens in mei of juni oid. Heb net mn haar opgemeten terwijl het in een lage staart (in mn nek zegmaag) zat en van elastiekje tot puntjes (geen dode punten gelukkig) is het nu 28 cm. Als het dan ook nog in een vlecht gemeten moet worden is het nu nog te kort. Als ik het nu af zou knippen hou ik maar een lengte tot op mn kaaklijn over.. Dat is wel heel kort hehe. Dus ik hoop dat er voor de zomer dan nog 15 cm aangroeit. Mijn haar groeit alleen vreselijk langzaam dus ik weet niet of ik dat ga redden (en of het uberhaubt echt langer gaat worden dan dit.. Volgens mij is dit wel ong mn 'eind lengte' .. ).
Dan wil ik denk ik ook zo'n kapsel als urselin (toch?) hier liet zien! Mijn haar is alleen niet stijl, hoe langer het is hoe meer het gaat krullen dus ik vrees wel een beetje voor wat mn haar gaat doen als ik het zo kort knip. Zou kunnen dat er alleen een beetje slag overblijft (maar als het dan zo kort is piekt dat denk ik alle kanten op) of dat ik net een schapen kroes kop krijg :p Zal het denk ik sowieso elke keer moeten stijlen dan maar ik bedacht me: als ik nog maar zo kort haar heb is dat ook het werk niet. Helemaal niet omdat ik het maar 2x per week oid was.
Maar ik vind het wel nu al eng haha
Zwitsal
Geplaatst: 14-01-12 17:36
Ik heb al een leuk voorbeeld kapsel gevonden
Misschien ook wel in die kleur Want ik bedenk me net nog een voordeel. Met zulk kort haar kan ik helemaal los gaan met wisselen van haarkleur enz Nu doe ik dat ook 2 keer per jaar oid (het is nu rood, maand geleden was ik nog behoorlijk blond, half jaar daarvoor donkerbruin) en doe ik het niet vaker omdat me dat met mn huidige haar klappen met geld kost. Met zo kort haar scheelt dat natuurlijk enorm
Moet ik alleen wel een knappe stijltang kopen, mn huidige is helemaal versleten haha.
Ik ben vorig jaar januari ook van lang naar kort gegaan! Heb hier thuis nog een vlecht van 22 cm liggen.. Ga hem deze week zeker opsturen vanmiddag is er weer opnieuw een boblijn ingeknipt, weer 10 cm eraf..
Ik denk dat ik het ook ga doen. Maar dooie puntjes mogen dus ook? Ik zal dadelijk mijn haar is nameten
Anoniem
Geplaatst: 14-01-12 20:42
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar even een vraagje; Willen ze 25 cm haar of 25cm vlecht, want dat is nogal een verschil. Mn haar komt net onder de schouderbladen dus met 25 cm vlecht wordt het wel erg kort .
Net even een vlecht gemaakt. Kom nog een paar cm tekort voor 25cm. Kan wel mar dan wordt de coupe zo kort dat ze mn nek moeten gaan scheren en dat wil ik niet. Jammer genoeg groeit mijn haar vreschrikkelijk traag. Er is in 5 jaar tijd 20 cm bij gegroeid en ik ga nauwelijks naar de kapper.
Mijn haar is van bovenkant tot helemaal onderaan 80 cm. dus er zou best 40 cm aan vlecht af kunnen Ik zou het echt niet durven eerlijkgezegd. Heb al een nadat ik heel lang had gespaard, mijn haar tot op schouderlengte eraf geknipt, en had echt spijt!
Ik vind het een heel goed initiatief van de mensen hier in het topic. Bij ons in de straat zit een haar atelier en sinds ik hier woon (al 1 jaar), spookt het idee door mijn hoofd om mijn haar idd te doneren. Ik ben blij er ervaringen te lezen, want als ik 25cm zou doneren, vind ik mijn eigen haar te kort worden. Maar 15cm kan dus ook, dat is zeker goed te doen. Heb niet echt het idee dat mijn haar nog veel verder gaat groeien en dus eigenlijk wel de maximale lengte heeft bereikt. Toch morgen maar eens kijken wat de openingstijden zijn van het haar atelier. Dan kan ik hun vragen hoe lang haar ze willen hebben. Ik hoop alleen niet dat ze net zoals de ts eerst 3 verschillende vlechten nodig hebben en deze gaan bundelen, want ik heb zo'n aparte kleur rood haar, daar vind je geen2e van!
Mijn dochter van 10 heeft vandaag een vlecht gedoneerd van 37 cm,we zijn erg trots op haar. De foto's komen op de website van de kapper,figaro in Nunspeet
Hoi allemaal, ik was helemaal vergeten dat dit topic er was! Ik heb afgelopen donderdag ook mijn haar eraf gechopt voor een donatie-vlecht. Ik wilde het al een tijdje doen, maar het kwam er niet van. Nu overleed mijn moeder (na jarenlange dementie, maar toch nog te jong op 66 jarige leeftijd) en wilde ik er graag netjes uitzien op de crematie, oftewel ik wilde graag mijn haar verven (dat krijg je als je grijze haren ertussen hebt zitten ). Maar dan moest eerst het haar eraf vond ik, als ik dan toch bij de kapper bent...
Dus ik netjes vlecht gemaakt, ruim 25 cm gemeten, bovenin ook een stiekie erin en naar de kapper. "Ja hoor, knip het maar boven het elastiekje af"...aaah, niet ZO ruim. Maarja, toen was het al te laat....grinnik. Nu hebben ze zeker wel 30 cm....hihi.
Ik moest wel even slikken hoor, toen mijn haar ineens tot boven mijn schouders kwam (het krult ook nog als het korter is), maar iedereen was wild enthousiast erover en ik vind het heerlijk dat mijn haar niet meer overal tussen zit (inclusief rits van jas enzo). Uiteindelijk zag ik er netjes uit bij de crematie (die ook helemaal ging zoals gehoopt) en ben ik er toch wel blij mee. Mijn haar groeit echt heel snel, dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Wel het kortste wat ik in 20 jaar heb gehad hoor zo!
ellepelle, wat supergaaf van je dochter, hoeveel haar heeft ze nu nog over?? Of heeft ze nu stekeltjes