shirleyp schreef:Wat een verademing, dit topic! Ik ben nog jong, 27, maar heb totaal geen kinderwens. Het erge aan deze hele situatie: ik ben juf. Nou, dan stuit je op een berg onbegrip! Ik kan prima met kinderen werken, maar ik ben heel blij dat ik na 16.00uur geen kind meer zie. Kraamschudden is een drama, dat gesleur met die kleine hoopjes mens... Doe je mij echt geen plezier mee. Ik kom wel een bak koffie doen, laat dat kind lekker slapen joh!
Ik heb dit ook al een aantal keren voorbij zien komen en ik heb het zelf ook gehad. Ik heb eerst voor juffrouw gestudeerd, niet afgemaakt, maar ze konden het ook niet rijmen dat ik wel met kinderen wilde werken maar er destijds zelf geen wilde
. Dat is weer zo typisch zwart-wit denken. Het is niet omdat je zèlf geen 24 uur op 24 kinderen wil, dat je gek wordt van gekrijs op restaurant, dat je daarom een kinderhater bent. Ik vond toen bv de kinderen waarmee ik werkte, tussen 6 en 12, heel leuk, vooral de leeftijd rond 6-7 jaar dat ze met zijn allen vechten om mijn pink te mogen vasthouden tijdens een wandeling. En ik zit ook niet met alle 'problemen' errond 'opgescheept' want 's avonds ga je naar huis en kan je gewoon bekomen als het moelijk was. Maar ik zou nooit een klas hebben willen staan van 3-jarige, of in een klas van 15-jarigen. En helaas worden kinderen nog niet met optie"voor altijd x aantal jaar" geleverd
.