Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:18

Ik ben 35 en heb geen kinderen. Ik heb ook nooit een sterke kinderwens gehad en nu geen relatie (meer) dus dan is het voor mij ook geen optie. Kinderen van vriendinnen vind ik heel lief maar ze doen geen eierstokken bij me rammelen. Ik ken gelukkig ook wat bewust kinderloze stellen en die hebben een heel rijk leven met reizen, paarden, veel tijd voor hun passies, vrienden en elkaar.

En dan zie ik de kinderstellen, nergens tijd voor, kind bepaald hun hele ritme en leven, geen geld meer, blijven in banen hangen vanwege de verantwoordelijkheid voor het gezin...en ze hebben allemaal vroeg of laat spanningen in de relatie vanwege het kind. Ken al 2 gezinnen die het bewust bij 1 kind gaan houden terwijl ze er in eerste instantie meer wilden. Spijt lijkt me een groot woord maar wel dat ze het wat realistischer zien nu ze al 1 kind hebben.

Ok, ik maak de tegenstelling wat groot maar ik wil maar zeggen dat kinderen niet altijd zaligmakend zijn en dat gelukkig steeds meer mensen dat ook zien. Ik krijg dan ook nooit rare opmerkingen over mijn kinderloosheid :)

jesito

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 17:12

Sylvia, in dat opzicht klopt dat natuurlijk wel.
Maar om dan nu al maar met kinderen te beginnen terwijl je er eigenlijk nog niet klaar voor bent, lijkt me ook geen goed plan.
Ik vind tot 35 jaar heel rieel.
Zelf heb ik een vriendin die 40 wordt en op haar 35e bedacht heeft toch kinderen te willen.
Tot op heden helaas nog niet gelukt.
Maar 40 is toch echt al wel max max, als het kind 20 is ben je al 60.
Maar ach ook dat moet iedereen voor zichzelf weten.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:22

Een te groot leeftijdsverschil lijkt mij ook niets hoor. :n Dan krijg je de opmerking "gezellig met oma/opa op stap?" "Nee, het is mijn moeder/vader."

been there, done that :o :o man was 50 ofzo en kind was 5

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:56

just my humble opinion:

Ik baal ervan dat mensen die bewust kinderloos zijn altijd maar rekening met iedereen moeten houden maar er bijna nooit rekening met de bewust kinderlozen gehouden word.

Ja wij moeten op onze woorden letten want we kunnen mensen kwetsen met onze wens geen kinderen te willen...dat is toch bizar?
Ik loop niet de hele dag andere mensen te vragen waarom ze nog geen kids hebben, dat doen meestal de mensen die wel kinderen of de wens hebben... Dus ga niet tegen mij zeggen dat ik respectloos ben.
Ik heb nog NOOIT iemand gevraagd of ze zwanger is of waarom er geen kids zijn, ik wil ze nl ook niet en dus laat ik die vraag in het midden.
Als iemand trots komt vertellen dat ze een baby verwachten dan kan ik heus blij voor ze zijn en meegaan in de hele happy stream, maar hallo zeg er zijn ook nog andere leuke dingen op de wereld!

Laat mensen ook eens respect tonen naar mensen die bewust geen kinderen willen.
Gewoon als je vraagt of iemand kinderen heeft en het antwoord is nee gewoon klaar!

En ook als je vrienden in je club hebt die bewust kinderloos zijn....
ga er niet altijd maar vanuit dat zij hun planning wel omgooien omdat jij toevallig wel de keus en het geluk hebt gehad om aan kinderen te beginnen. Daar word ik helemaal spuugzat van!

De opmerking: nah maar jij zit niet met kids dan kan jij toch wel hier komen!
Nee ik heb geen kinderen, en ook de wens niet....Moet ik dan alsnog mijn leven en uitstpajes om een andermans kids plannen?
Ik ben echt de beroerdste niet maar de laatste tijd moet ik alsmaar naar anderen toe om ze te kunnen zien...dat is echt niet grappig!
Zelf wil ik ook wel eens lekker thuis blijven en mensen ontvangen maar ja zij hebben een andere keus kunnen maken dus ben ik dan de sjaak??

toestanden...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:00

Dat er mensen zijn die zeggen "wie zorgt er dan voor je als je oud bent?" dat vind ik een onzin, want ze kijken soms niet eens om naar de ouders, en dan zijn de ouders erg verdrietig ipv te genieten van een oude dag.

Ik wil zelf graag mijn ouders goed gaan verzorgen en ze op gaan zoeken enz. maar ik maak er zelf geen zorgen over dat ik geen kinderen heb.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:22

Ik ben ook 31 en heb geen kinderwens... al heb ik wel momenten dat ik denk 'och zo'n baby' of 'ik zou wel een geweldige moeder zijn'. Gelukkig wint mijn ratio het altijd nog van mijn hormonen. En die vragen, tsja ach, ik denk altijd maar dat mensen met kinderen je mee willen slepen in hun ongeluk (gedeelde smart is halve smart, dat idee). Maar ik merk ook weldat ik degene ben tegen wie mensen durven zeggen dat kinderen toch niet altijd leuk zijn, of dat geen kinderen krijgen misschien wel een betere optie is dan ze wél krijgen.

Als ik eerlijk ben hebben mijn ouders ook weinig aan mij, ik woon aan de andere kant van het land en zie ze amper.

En dat van die vergrijzing is echt totale nonsens... tuurlijk is het vervelend dat er vergrijzing plaatsvindt, maar meer (over)bevolking gaat dat probleem echt niet oplossen, aangezien mensen nu eenmaal steeds ouder kunnen worden. Wat ook weer maakt dat mensen langer en dus meer kinderen kunnen krijgen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:21

Sallandval, mochten je hormonen opspelen dan ga je gewoon een keer in het weekend naar de Mac: dan is het gevoel heel snel over. ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:33

ik was echt altijd anti kinderen maar nu ik zo'n prachtig kindje heb is alles anders haha

Miin leven is ook anders maar toch is het wel een verrijking en had nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:52

Ja maar het is niet te vergelijken als je eenmaal een kind hebt, want je weet niet hoe je leven anders verrijkt zou zijn..
Het zijn gewoon twee verschillende keuzes en zolang je hem zelf maakt is het prima. Maar dingen als ouders die hun kinderen pushen om kinderen te krijgen of een kind willen omdat baby's zo schattig zijn, kloppen gewoon niet zo in mijn optiek. Baby's zijn net als jonge katjes, ze worden groot. :+

Overigens vind ik het niet erg om naar de mensen met kinderen toe te gaan, ons huis is niet echt kind-proof en dan heb ik de rotzooi ook niet. := Al had ik laatst bij Ikea wel een setje plastic bordjes en bekers meegenomen en moest een vriendin van mij daar keihard om lachen toen ze met dochter op bezoek kwam. Want de keer ervoor dat ze kwam, hadden we niets onbreekbaars. :P

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:12

ooo herkenbaar dit topic!

Nog een lekker voorbeeld: Voorheen (toen ik nog jong en frisjes was ;-) ) dronk ik graag een borreltje (of beter gezegd een borreltje teveel...) Nu ik inmiddels een verantwoordelijkere baan heb en vaak in het weekend werk kan ik gewoon niet meer tegen de morning after :') maar nu komt het: als ik dan keurig aan mn frisje zit, wordt er meteen druk gespeculeerd, al dan niet achter mn rug om, of ik wel niet zwanger ben?!!

Om me heen is er een ware babyboom aan de gang, dus de vragen worden wel steeds dringerder 8)7 Zei laatst tegen een moederclubje, dat moch ik ooit zwanger raken, mijn vriend dus niet eens bij de bevalling mocht zijn :wave: met de reden dat ik het hem niet eens aan wil doen om te zien hoe mijn lijf dan toegetakeld is -O- haha nou dat zorgde lekker voor discussies, hoorde naderhand dat ze het er thuis zelfs met manlief over gehad hadden, en die vonden dat (mij >;) ) ook niet normaal :') haha mijn reactie op dat irritante gevis naar een eventuele zwangerschap is gewoon bot provoceren.....

Vind het ook jammer dat je je altijd maar moet verdedigen, terwijl ik helaas ook veel gezinnen zie waarvan het geluk ook weer niet afdruipt.... En dan bedoel ik niet onvoorziene zaken, maar puur het feit dat kinderen toch eigenlijk helemaal niet in hun straatje pasten..... Want dan hebben ze het opeens toch wel erg druk etc.... Hoor bij het merendeel sowieso veel geklaag en dan zit ik lekker rustig te genieten van mijn vrije uurtjes zonder verantwoordelijkheden....terwijl ik hun smsjes lees (want tijd om te bellen is er niet meer, laat staan afspreken of je moet willen koffie drinken in zo'n kinderwagenparadijs) over hoe druk het allemaal wel niet is :z

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:20

Ook al hou ik inmiddels heel veel van mijn stiefzoon, ik verlang vaak terug naar de tijd dat man en ik nog met zijn twee waren en we hem af en toe een weekend hadden. Klinkt heel hard, maar het is zo. Maar dat mag ik vooral niet uitspreken want dan ben ik hartenloos....
Ik betrap me er echt weleens op dat ik zit te bedenken dat we wel heel veel geld overhouden als ik weer eens mispak in de kast, of als er weer nieuwe schoenen moeten worden gekocht...

Begrijp me niet verkeerd, ik zou hem inmiddels niet meer kunnen missen, maar voor mij echt geen eigen kinderen!

Edit: Wil er wel even bij vermelden dat mijn man mij wel volkomen begrijpt hierin.
Laatst bijgewerkt door TheWelsh op 29-10-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:23

Silvia schreef:
Sallandval, mochten je hormonen opspelen dan ga je gewoon een keer in het weekend naar de Mac: dan is het gevoel heel snel over. ;)

Of zaterdag middag naar de IKEA :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 08:09

Kayila schreef:
just my humble opinion:

Ik baal ervan dat mensen die bewust kinderloos zijn altijd maar rekening met iedereen moeten houden maar er bijna nooit rekening met de bewust kinderlozen gehouden word.

Ja wij moeten op onze woorden letten want we kunnen mensen kwetsen met onze wens geen kinderen te willen...dat is toch bizar?
Ik loop niet de hele dag andere mensen te vragen waarom ze nog geen kids hebben, dat doen meestal de mensen die wel kinderen of de wens hebben... Dus ga niet tegen mij zeggen dat ik respectloos ben.
Ik heb nog NOOIT iemand gevraagd of ze zwanger is of waarom er geen kids zijn, ik wil ze nl ook niet en dus laat ik die vraag in het midden.
Als iemand trots komt vertellen dat ze een baby verwachten dan kan ik heus blij voor ze zijn en meegaan in de hele happy stream, maar hallo zeg er zijn ook nog andere leuke dingen op de wereld!

Laat mensen ook eens respect tonen naar mensen die bewust geen kinderen willen.
Gewoon als je vraagt of iemand kinderen heeft en het antwoord is nee gewoon klaar!

En ook als je vrienden in je club hebt die bewust kinderloos zijn....
ga er niet altijd maar vanuit dat zij hun planning wel omgooien omdat jij toevallig wel de keus en het geluk hebt gehad om aan kinderen te beginnen. Daar word ik helemaal spuugzat van!

De opmerking: nah maar jij zit niet met kids dan kan jij toch wel hier komen!
Nee ik heb geen kinderen, en ook de wens niet....Moet ik dan alsnog mijn leven en uitstpajes om een andermans kids plannen?
Ik ben echt de beroerdste niet maar de laatste tijd moet ik alsmaar naar anderen toe om ze te kunnen zien...dat is echt niet grappig!
Zelf wil ik ook wel eens lekker thuis blijven en mensen ontvangen maar ja zij hebben een andere keus kunnen maken dus ben ik dan de sjaak??

toestanden...

Ook dit is heel herkenbaar!!!!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:35

Hoi, een vriendin van me had het over dit topic. dus ik moest even komen kijken.
Niet alles gelezen, maar tot nu toe veel "ik snap de reacties wel " gelezen.
Allereerst wil ik zeggen dat die gene die geen kinderen willen omdat ze irritante kinderen in de supermarkt/winkel of op straat zien. geen goed beeld van kinderen hebben/ouder zijn krijgen.
Zo is een kind niet 24/7 ( als het wel het geval ik direct terug brengen met de bon en garantie bewijs!)
Verder ga ik geen kinderen promoten, je wil ouder zijn of je wil het niet, het kan op je 15e al duidelijk zijn, of pas op je 30ste beginnen te kriebelen.
Maar hoe dan ook het is een keuze die maar aan 2 mensen is en dat zijn de mensen die de ouders moet worden.
Zelf heb ik tot rond mijn 27ste altijd keihard geroepen dat ik NOOIT kinderen wou....
En nu? 2 geweldige zoontjes. ( die af en toe het bloed onder je nagels kunnen halen, maar ook zooo lief,schattig en zorgzaam kunnen zijn)
Hoe dan ook het veranderd je leven..
In Mijn geval:
*Niet meer op je jonge paard durven stappen omdat je ineens meer verantwoordelijkheid hebt.en bang zijn om te vallen.(nu gaat het weer stukken beter)
* geen tijd meer voor onverwachtse dingen. ( altijd wel vrij veel plannen en over de dagen nadenken)
* als je weinig tot geen oppas mogelijkheden hebt is het best wel eens zwaar.
Ga hier niet zitten klagen hoor, zeker niet!
Want hoe lastig of moeilijk het soms ook is, het is vaak ook lachen en trots zijn op jouw maaksels.
Al met al een lastige keuze die zeker niet licht genomen moet worden..
Meiden succes met de keuze!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:42

kvika, Grappig dat mijn toppic ook zo in opspraak komt haha.

Ik begrijp je en je denkt eigenlijk hetzelfde als ik.
Maar ik heb dus een vriendin die keer op keer tegen me loopt te zeggen dat ik niet weet wat ik mis en dat ik nog wel om ga en voor een keer is dat grappig maar niet steeds.
Zij was voorheen feller tegen kinderen dan ik en heeft hemel en aarde doen beven toen ze vertelde aan iedereen dat ze (gepland) zwanger was.
Inmiddels heeft ze er twee en nou wil ze mij daar ook in betrekken en denkt dat ik ook om ga.
Het is gewoon niet leuk als je dat steeds moet horen en zij is niet de enigste.
Respecteer gewoon andermans keuze wat dat ook is.
Als ik kinderen zou willen weet ik wat mij (en mijn man) te doen staat......................

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:49

Wat een verademing, dit topic! Ik ben nog jong, 27, maar heb totaal geen kinderwens. Het erge aan deze hele situatie: ik ben juf. Nou, dan stuit je op een berg onbegrip! Ik kan prima met kinderen werken, maar ik ben heel blij dat ik na 16.00uur geen kind meer zie. Kraamschudden is een drama, dat gesleur met die kleine hoopjes mens... Doe je mij echt geen plezier mee. Ik kom wel een bak koffie doen, laat dat kind lekker slapen joh!

Ik heb vriendlief al meerdere keren ingelicht over het feit dat er uit mijn lijf niet wordt gebaard, hij vindt het allemaal prima. Daar ben ik stiekem wel een beetje bang voor, dat hij over een paar jaar wel wil en ik nog steeds niet... Maargoed, dat zijn zorgen voor morgen!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:52

Ja weet je wat ik zo vaag vindt dat er een soort clan bestaan die ouders heet.
Vooral als vrouw zijnde lijkt het wel niet uit hun mond te kunnen komen dat opvoeden,verzorgen en de hele bubs wat met kinderen te maken heeft soms best moeilijk en lastig kan zijn.
Nee, mijn kind kon al lopen toen hij negen maanden was, en mijn kind kan al tellen tot honderd tellen voor zijn eerste.
Veel succes verhalen en strijdend gedrag welk kind het beste is want als je kind goed in iets is zijn de ouders immers helemaal de beste! (toch)
Maar waar zijn de verhalen dat je kindje slaap problemen heeft, of maar niet zindelijk worden wil?
Niet dat je er mee te koop hoeft te lopen,maar hierdoor krijg je zo een vage strijd tussen de ouders ipv dat ze elkaar helpen en tips geven. (als er om gevraagd wordt want sommige mensen weten ook weer van geen ophouden wat tips betreft)

Maar ja ik ben maar een nuchtere boerin ;)
gr.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:24

shirleyp schreef:
Wat een verademing, dit topic! Ik ben nog jong, 27, maar heb totaal geen kinderwens. Het erge aan deze hele situatie: ik ben juf. Nou, dan stuit je op een berg onbegrip! Ik kan prima met kinderen werken, maar ik ben heel blij dat ik na 16.00uur geen kind meer zie. Kraamschudden is een drama, dat gesleur met die kleine hoopjes mens... Doe je mij echt geen plezier mee. Ik kom wel een bak koffie doen, laat dat kind lekker slapen joh!

Ik heb dit ook al een aantal keren voorbij zien komen en ik heb het zelf ook gehad. Ik heb eerst voor juffrouw gestudeerd, niet afgemaakt, maar ze konden het ook niet rijmen dat ik wel met kinderen wilde werken maar er destijds zelf geen wilde :') . Dat is weer zo typisch zwart-wit denken. Het is niet omdat je zèlf geen 24 uur op 24 kinderen wil, dat je gek wordt van gekrijs op restaurant, dat je daarom een kinderhater bent. Ik vond toen bv de kinderen waarmee ik werkte, tussen 6 en 12, heel leuk, vooral de leeftijd rond 6-7 jaar dat ze met zijn allen vechten om mijn pink te mogen vasthouden tijdens een wandeling. En ik zit ook niet met alle 'problemen' errond 'opgescheept' want 's avonds ga je naar huis en kan je gewoon bekomen als het moelijk was. Maar ik zou nooit een klas hebben willen staan van 3-jarige, of in een klas van 15-jarigen. En helaas worden kinderen nog niet met optie"voor altijd x aantal jaar" geleverd :+ .

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:33

mijn vriendin zeurt ook dagelijks over het feit dat ze geen geld over houd en dat ze schulden heeft en dat haar dochtertje niet meer op de crèche kan en dat ze het zo druk heeft om haar dochtertje de hele dagen bezig te houden pff soms haha.

en dat ik die problemen niet heb, nee zeg ik dan jij wou toch zelf graag een kindje? ik (nog) niet hoor :P

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:34

kvika schreef:
Ja weet je wat ik zo vaag vindt dat er een soort clan bestaan die ouders heet.
Vooral als vrouw zijnde lijkt het wel niet uit hun mond te kunnen komen dat opvoeden,verzorgen en de hele bubs wat met kinderen te maken heeft soms best moeilijk en lastig kan zijn.
Nee, mijn kind kon al lopen toen hij negen maanden was, en mijn kind kan al tellen tot honderd tellen voor zijn eerste.
Veel succes verhalen en strijdend gedrag welk kind het beste is want als je kind goed in iets is zijn de ouders immers helemaal de beste! (toch)
Maar waar zijn de verhalen dat je kindje slaap problemen heeft, of maar niet zindelijk worden wil?
Niet dat je er mee te koop hoeft te lopen,maar hierdoor krijg je zo een vage strijd tussen de ouders ipv dat ze elkaar helpen en tips geven. (als er om gevraagd wordt want sommige mensen weten ook weer van geen ophouden wat tips betreft)

Maar ja ik ben maar een nuchtere boerin ;)
gr.

ooo ja die clanleden ken ik ook! En wat ook zo heerlijk is, is die samenzweerderigheid die sommige ouders dan hebben tegen kinderlozen..... Alsof de moeders opeens superieurder zijn dan de kinderlozen... Blegh....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:39

vaak doen ze alsof ze een super leuk leventje hebben, maar dat blijkt vaak ook niet te zijn en verlangen ze naar het '' vrije '' leven terug :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:40

Ragdollcat schreef:
Dat er mensen zijn die zeggen "wie zorgt er dan voor je als je oud bent?" dat vind ik een onzin, want ze kijken soms niet eens om naar de ouders, en dan zijn de ouders erg verdrietig ipv te genieten van een oude dag.

Ik wil zelf graag mijn ouders goed gaan verzorgen en ze op gaan zoeken enz. maar ik maak er zelf geen zorgen over dat ik geen kinderen heb.

en die zelfde mensen verwijten je dat je egoistisch bent als je geen kinderen hebt :D
Zouden ze zelf horen wat ze zeggen?

Het is net of mensen met kinderen de bewust kinderlozen kinderen willen aanpraten....onder het mom van gedeelte smart is halve smart ;)

Ik heb het een keer meegemaakt dat mijn ex schoonzusje boos op mij werd omdat ik niet wist wat het was om de hele nacht op te moeten blijven met een krijsende zieke baby :7

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:42

Geerke alsof jij daar wat mee nodig hebt haha
Zulke opmerkingen maakt een vriendin van mij dus ook, en mijn nichtje laatst ook die werdt gewoon boos want ja ik wist niet hoe zwaar het was om moeder te zijn bla bla bla sja als ik dat wil weten probeer ik wel kinderen te krijgen

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:04

ik heb ook totaal geen kinderwens vind er ook niks aan eerlijk gezegd. al dat gejank bah word naar 5 minuten al ontoepasselijk.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:34

erger me altijd dood aan dat soort mensen,
heb zelf een zoontje van 2 en ben in verwachting van me tweede.
ik en mijn partner riepen allebij als kind zijnde al later kinderen te willen,
dus voor ons was er geen ramp dat ik ongeplant op me 18de zwanger raakte van onze zoon.
maar kan me voorstellen dat als je geen kinderwens hebt dat je dan behoorlijk baalt.
maar ben wel van mening dat je het kind beter weg kan halen (als je ongeplandzwanger raakt) als je echt geen kinderen wilt.
onbewust merkt je kind echt wel als hij eigelijk ongewenst is.
mijn menig mensen die geen kinderen willen, moeten ook geen kinderen krijgen.
het is hun keus, en daar zit hoogst waarschijnlijk een rede aan vast.
kinderen geven ook een hoop zorgen.
dus als je gelukig bent zo en je geen kinderen wilt er ook niet aan beginnen.
mensen die zeggen dat een kind krijgen er bij hoort hebben hun verstand op de verkeerde plaats.
die denken niet aan de baby lijkjes en in kinderlijkjes die gevonden worden om dat 1 of bijde ouders helemaal geen kinderen wilde.
zie liever iemand gelukig zonder kids als iemand ongelukig met kids.
het is egoistisch kinderen te nemen zonder dat je ze wilt.
en niet
egoistisch omdat je geen kinderen hebt.