Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:01

Zeker waar. hihi en ik had lang een kinderwens vóór mijn man er over na wilde denken. Als ik er over begon ging hij altijd erg lief met me uit eten bij de McDonals in Waalwijk. Zo tegen een uur of 5 als de Efteling leegliep. Zo heeft ie het jaren volgehouden om het uit te stellen. ;)

Ik kan goed begrijpen waarom mensen bewust kiezen voor geen kinderen, ik kan ook begrijpen waarom wel. Alles heeft zijn voors en tegens. Ieder moet zijn leven leven, zoals hij dat voor zichzelf als het beste ervaart hè? Je eigen leven leven is al moeilijk genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:34

idefix4 schreef:
Absoluut, maar als je als koppel werkt, denk jij dan dat er tijd is voor interactie? Dan ben je blij dat je op de bank zit na een slopende werkdag... :+ Veel vrouwen moeten na het werk nog eten koken enzo. Dáárom vind ik meer dan 3 dagen KDV slecht voor kinderen. Als je er nooit bent, kun je je kind ook niet opvoeden of wel soms?

Interactie is al 1 blik wisselen met je kind als het zich misdraagt. Dat is gedrag wat je opbouwt op het moment al dat het ter wereld komt en helaas snappen weinig moeders dat, want zij zijn de eerste die dat aanleren en de vaders die dan thuiskomen en het kind die 2 uur dat ze het zien, snot verwennen, niets met opvoeding doen en lijnrecht tegen de stilzwijgende regels ingaan van de moeder...moeder houd haar mond omdat conflicten uitvechten tov het kind juist nog meer averechts werkt.

ik snap heel goed dat het moeilijk is, daarom begin ik er ook niet aan, maar ik zie kinderen stelselmatig volledig verpest worden door de ouders zelf en het hele vervelende kleine mensen in de dop worden....ouders totaal niet inzien dat ze volledig gemanipuleerd worden door een onbeschoft en egoistisch kind dat de hele boel terroriseert.

Ik ken maar weinig echt leuke, lieve kinderen die op heel natuurlijke manier hun al geleerde respectvolle manier van omgaan met volwassenen en kinderen tonen...kinderen die niet verwend zijn in aandacht en spullen en wat ze willen, altijd de eigen keuzes krijgen, maar ook juist niet achtergesteld...en dat is fijn om te zien, daarvan heb ik al meteen iets, dat worden fijne mensen...die ouders weten wat ze doen.

Het jengelen is al het eerste wat een verwend kind doet, of een kind dat op een verkeerde manier aandacht krijgt en totaal niet aan zijn emotionele behoefte wordt gedacht omdat kinderen soms gewoon heel anders van karakter zijn dat de moeder, vader of beiden en hun kinderen altijd maar op hun moeten lijken en dus ook zo moeten worden behandeld. Daar gaat het vaak fout, de kinderen mogen niet zichzelf zijn en krijgen daar geen objectieve sturing in...
Maar met hun paarden kunnen ze dat dan weer wel ;) :+ , want die lijkt niet op hunzelf, maar is paard.....zouden ze maar het kind ook als kind zien....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:51

Mijn kind is in elk geval enorm sociaal en egoistisch gezegd heb ik liever dat hij de pester wordt dan degene die gepest wordt. Nooit de eerste klap geven, maar wel terug slaan.

Abortus is een ander verhaal. Zou ik ook overwegen als ik nu zwanger zou raken, want ik wil écht geen tweede kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:44

Hoezo pester worden?? Kijk dat is de insteek he? Kan ook zo sociaal worden dat hij de gepesten ontzet en juist zo sociaal dat hij veel vrienden maakt en de pesters omturnt om tot zijn vriendenkring te komen, want bekend is dat pesters zelf wat missen thuis.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:54

Kijk, er zijn heel mooie verhalen hoe je het wel en/of niet moet doen maar als je je kinderen zelf opvoedt zie je dat het niet altijd makkelijk is. Dat heeft er niet altijd mee te maken dat ouders dat met opzet doen want soms zien ze het niet maar ik denk dat een ieder het altijd goed probeert te doen. Daarbij komt ook nog eens het karakter van het kind, de 1 is makkelijker op te voeden dan het andere kind.

Wat betreft pesten, daar heb ik echt een hekel aan en heb ik het ook wel eens over met mijn kinderen!
Het is algemeen bekend inderdaad dat kinderen die pesten zelf heel wat missen thuis... Voor het pestende kind lijkt me dat ook heel moeilijk. Er zijn er ook wat in de buurt maar als ik dan merk hoe de ouders zijn, dan valt de appel niet ver van de boom.

(Geniet nu van de kinderen die mij kusjes komen geven uit zichzelf! <3 ;) )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:57

russel schreef:
:D Het heeft niet met alleen, dus in zijn eentje, thuis te zijn, het is meer in groepsverband dingen doen, kleine dingetjes leren als voorbereiding op alles, al is het veters strikken...maar ook leervaardigheden. Dan leren ze in een groep hoe andere kinderen zich gedragen, de consequenties van verkeerd of ongewenst gedrag, timide kinderen leren zich te tonen en worden weerbaar. Het is een geheel proces en zielig is het allerminst.

Sommige kinderen zijn ook gewoon niet leuk, zijn jengels, kunnen nergens tegen en die hebben het juist nodig om in een KDV te zijn, daar leren ze onbewust veel van dan alleen maar hun moeder manipuleren..en de pestkoppen komen dan ook nog eens een grotere pestkop tegen. }>

Goh, dat heb ik nu vaak met mensen en bokkers. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:02

Helemaal mee eens, onze kids waren geen lieverdjes vroeger maar konden absoluut niet tegen onrecht en daar viel pesten ook onder. Onze zoon kwam altijd op voor de zwakke leerling. Helaas was het vaak zo dat die zwakke leerling maar mee ging lopen met de pesters, uit angst. Ook leraren waren hier soms slecht in, stonden op het plein, er werd gepest n onze zoon was diegene die ingreep, kreeg hij straf!!!!!
Gelukkig zijn het erg fijne volwassenen geworden en ja, dat is voor een groot gedeelte opvoeding en maar voor een klein stukje karakter.

russel schreef:
Hoezo pester worden?? Kijk dat is de insteek he? Kan ook zo sociaal worden dat hij de gepesten ontzet en juist zo sociaal dat hij veel vrienden maakt en de pesters omturnt om tot zijn vriendenkring te komen, want bekend is dat pesters zelf wat missen thuis.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:07

russel, je hebt geen kinderen als ik het goed begrijp ? maar als ik jouw teksten zo lees ben je een echte proffesional in opvoeden......
ja.....nou ga eerst de praktijk dan maar eens doen...kijken of er dan nog hetzelfde gesproken
theorie en praktijk zijn 2 hele verschillende dingen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:33

Theorie en praktijk zijn inderdaad twee heel verschillende dingen! :D

Ik zeg niet dat ik wil dat mijn kind een pester wordt, maar ook zéker niet dat hij wordt gepest. Daar ga je al moeder stuk aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:17

Juist daarom zal het ook wel zo vaak zo finaal fout gaan :D want er zijn meer akelige mensen op de wereld dan fijne....dan is er toch iets fout gegaan daar in het begin.....

En als ik dan lees hoe er door de tijgers op mij gereageerd wordt, nou dan snap ik het wel. 8-)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:18

Ik hou gewoon niet van bakrandridders
Wel joelen, maar er zelf op gaan ho maar.....
( en niet eens rijervaring hebben )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:31

Tja, en hier nog iemand die geen kinderen heeft.
Die wel een idee heeft hoe hij dingen aan zou pakken als hij wel kinderen zou hebben.
En die zich afgelopen weekend weer gruwelijk heeft lopen ergeren aan de koters van broer en schoonzus.
Die een in mijn ogen te vrije opvoeding hebben genoten, geen respect hebben geleerd in het omgaan met andersmans spullen, en van hun ouders de grenzen ook niet gewezen krijgen.
Ik ben het ermee eens dat theorie en praktijk heel verschillend zijn.
Maar bij sommige ouders zie ik nog nieteens een theorie, laat staan een praktijk.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:43

Cassidy schreef:
Tja, en hier nog iemand die geen kinderen heeft.
Die wel een idee heeft hoe hij dingen aan zou pakken als hij wel kinderen zou hebben.
En die zich afgelopen weekend weer gruwelijk heeft lopen ergeren aan de koters van broer en schoonzus.
Die een in mijn ogen te vrije opvoeding hebben genoten, geen respect hebben geleerd in het omgaan met andersmans spullen, en van hun ouders de grenzen ook niet gewezen krijgen.
Ik ben het ermee eens dat theorie en praktijk heel verschillend zijn.
Maar bij sommige ouders zie ik nog nieteens een theorie, laat staan een praktijk.....

Die verhalen ken ik wel en komen mij heel bekend voor hoor. :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:16

Die theorie ken ik ook heel goed, zie veel 'fouten' in andermans opvoeding en dan kan ik alleen maar blij zijn dat ik een mens ben en ook fouten mag maken. Iedereen doet het op een andere manier en hóe je het doet weet je pas als je er middenin zit.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:24

Ach wat voor de 1 goed is, is voor de ander Fout
Sommige mensen zijn te makkelijk en sommige leggen op alle slakken zout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:01

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:34

Ojajoh schreef:

Ok.

Even wat meer uitleg over die slakken waarvan men vindt dat een ander zout legt.
Stel dat je een familiefeestje hebt.
Stel dat er in de week voordat je dat feestje hebt een onderzoek naar gezondheid van een van de familieleden is gedaan.
Dit is volwassen gesprekstof, maar een van de kleinkinderen wil absoluut niet gaan spelen of de volwassenen tijd geven op eea in een vertrouwelijk gesprek toe te lichten.
De uitslag van dat gesprek wordt tijdens een persoonlijke bijeenkomst gecommuniceerd.
Vind je dat de (klein)kinderen daar bij horen te zijn?
Vind je dat een van de kinderen van desbetreffende ouder mag eisen dat de kinderen even voor zichzelf gaan spelen?
Mag een kleinkind de communicatie van een dergelijk gesprek dermate verstoren dat er geen gesprek mogelijk is?
In mijn ogen niet.
Een kind hoort zijn plek te weten.
De desbetreffende ouders horen dat kind zijn plaats te wijzen.....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:37

Cassidy schreef:
Ojajoh schreef:

Ok.

Even wat meer uitleg over die slakken waarvan men vindt dat een ander zout legt.
Stel dat je een familiefeestje hebt.
Stel dat er in de week voordat je dat feestje hebt een onderzoek naar gezondheid van een van de familieleden is gedaan.
Dit is volwassen gesprekstof, maar een van de kleinkinderen wil absoluut niet gaan spelen of de volwassenen tijd geven op eea in een vertrouwelijk gesprek toe te lichten.
De uitslag van dat gesprek wordt tijdens een persoonlijke bijeenkomst gecommuniceerd.
Vind je dat de (klein)kinderen daar bij horen te zijn?
Vind je dat een van de kinderen van desbetreffende ouder mag eisen dat de kinderen even voor zichzelf gaan spelen?
Mag een kleinkind de communicatie van een dergelijk gesprek dermate verstoren dat er geen gesprek mogelijk is?
In mijn ogen niet.
Een kind hoort zijn plek te weten.
De desbetreffende ouders horen dat kind zijn plaats te wijzen.....

Bij een familiefeestje horen de kleinkinderen net zo goed. Lijkt me niet de plaats en tijd voor zulk soort gesprekken.
Een klein kind heeft geen idee. Die mag je best de plaats wijzen maar is dat in dit geval helemaal eerlijk? Zulk soort gesprekken voer ik niet met mijn kinderen erbij. Dus niet op een familiefeestje. Daar maak ik een afspraak voor maar ja, dat wil zeggen dat jij als persoon dan extra tijd moet vrijmaken omdat je dit gesprek niet wil voeren met je kleine kinderen erbij. Niet iedereen heeft daar zin in en dan moeten de kinderen maar hun plaats gewezen worden omdat jij geen zin hebt om die tijd op een ander tijdstip vrij te maken voor die persoon. Want je bent nu toch al op dat familiefeestje. Zo zie ik het.
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 19-10-11 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:42

Niet mee eens. Een kind hoort zijn plek te weten. En als er wordt gesuggereerd dat hij met buurkinderen gaat spelen, dat hij die suggestie hoort op te volgen. Of dat er iig van de ouders een duidelijke aanwijzing komt.
Slecht nieuwsgesprekken, daar is niet ieder kind klaar voor.....
En voor slecht nieuws gesprekken, daar is niet altijd de tijd voor.
Een kind hoor plaats te maken op dat moment.
Mijn niet zo bescheiden mening....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:44

Cassidy schreef:
Niet mee eens. Een kind hoort zijn plek te weten. En als er wordt gesuggereerd dat hij met buurkinderen gaat spelen, dat hij die suggestie hoort op te volgen. Of dat er iig van de ouders een duidelijke aanwijzing komt.
Slecht nieuwsgesprekken, daar is niet ieder kind klaar voor.....

Maar een slecht nieuws gesprek voer je toch zeker niet op een FAMILIEfeest met kinderen erbij?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:48

Ja, dat was mijn gedachte ook. Maar als het dan toch moet, dan zou ik er ook voor kiezen om m'n kinderen even uit de kamer te bonjouren. Daar worden ze echt niet slechter van.

Waar ik zelf nooit tegen kan, is als je zelf aan het praten bent met iemand andetrs, dat je kind aan je rokken trekt 'mama, mama, mama', en niet ophoudt totdat je het kind aandacht geeft. Hetzelfde geld als je aan de telefoon bent.
Nu ben ik dus zelf over 12 dagen uitgerekend, maar zulke dingen kan ik echt niet tegen.

Gedragen, zul je je.

Nu zegt iedereen wel dat ik m'n mening wel bij ga stellen, maar dat denk ik toch niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:49

Definieer familiefeest.
Afgelopen weekend was mijn geestelijk gehandicapte broer jarig.
Ik ben de oudste van vier kinderen, en reken maar dat er geen buitenstaander bijkomt.
Dus zus twee en broer drie (broer drie met vrouw en drie kinderen) zijn aanwezig.
Schoonzus (vrouw van broer drie) en kids zijn aanwezig.
Kids van broer drie zijn aanwezig en blijven plakken.
Mag je die wegsturen of mogen die dit mee aanhoren?
Ik ben van mening dat ze dat niet hoeven te horen.
Zal schoonzus het niet mee eens zijn, ik voel dat anders.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:51

Ligt er wel aan wat het precieze onderwerp is. Is er iemand ongeneeslijk ziek, of heeft iemand zijn amandelen laten verwijderen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:58

Cassidy schreef:
Definieer familiefeest.
Afgelopen weekend was mijn geestelijk gehandicapte broer jarig.
Ik ben de oudste van vier kinderen, en reken maar dat er geen buitenstaander bijkomt.
Dus zus twee en broer drie (broer drie met vrouw en drie kinderen) zijn aanwezig.
Schoonzus (vrouw van broer drie) en kids zijn aanwezig.
Kids van broer drie zijn aanwezig en blijven plakken.
Mag je die wegsturen of mogen die dit mee aanhoren?
Ik ben van mening dat ze dat niet hoeven te horen.
Zal schoonzus het niet mee eens zijn, ik voel dat anders.

Als het feest van broer deze lading heeft dan zouden er uberhaupt geen kinderen mee moeten komen. Dan moet dat vantevoren maar even gemeld worden. Dan kunnen broer en schoonzus vantevoren zelf beslissen dat schoonzus thuis blijft met de kinderen of dat ze een oppas of iets regelen.

Ik blijf erbij dat slecht nieuws gesprekken niet gevoerd moeten worden in bijzijn van kinderen op een feestje.
In onze familie horen de kinderen er trouwens gewoon bij, die worden niet als lastig en irritant ervaren. Ook niet door mijn geestelijk (ik noem het liever verstandelijk) beperkte zus.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:59

Soms ontkom je er niet aan, toch. Niet alle gespreksstof is voor kinder-oren bestemd.