verhaal achter UGG's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: verhaal achter UGG's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:27

Ook nog een variant met petjes :')
Afbeelding

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:27

ik wil niet banketstaaf doen...maar twas ook mooi weer op t strand en ik zou ook niet uit de weg gaan voor n paardenshoot op het strand als ik ergens lekker lig te zonnen :P

foto : ja zoiets inderdaad,maar dan blond zoals barbie :) die zie je overal in duindorp, ik ken er zelf n paar inclusief jokertje en barbie want die wonen op de hoek bij mn ex vrindin :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:28

Nee, dát is ecologisch enorm verantwoord natuurlijk :+

Helemaal niet hypocriet dan om uit je vel te springen over die arme schaapjes :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:29

het was meer dat ik een fotoshoot aan het houden was, absoluut niemand in de weg (rond een uur of 11 was het) en dat er mensen gewoon voor mijn neus het paard gaan fotograferen en mij dus de hele fiets tijd in de weg lopen, mensen die opeens naar het paard rennen om te aaien, niet eens wetende dat een paard ook kan trappen of iets dergelijks :+ We waren gewoon bij de vloedlijn helemaal aan de zijkant van de bouleveard.

foccussed, dat soort mensen zijn gewoon.... triest :') of hebben in elk geval een trieste kledingkeuze _/-\o_

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:32

ahh oke dan is het wel jammer ja, ik dacht dat je op het midden van de zomerdag in het midden stond ofzo :P dan ga ik ook niet uit de weg maar tja, kleine kinderen enzo zien dan een paard en leuk leuk aaien..zo gebeuren volgens mij de meeste paardenongelukken ook..slechte ouder oplettendheid

hoop dat het nog wel gelukt is de shoot?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:34

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:36

nou hier is het ook walhalla hoor, volgende keer beter kijken of gewoon geluk gehad(ik vind dat je gelukt hebt want ik moet ze dag in dag uit zien :()

leuke foto :)

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:53

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:21

Focussed schreef:
souL1991 schreef:
duur,slecht voor je voeten vaak,snel kapot,duur en duur...

koop ''normalere'' schoenen voor de helft van de prijs die even leuk zijn en goed lopen en langer meegaan :) doe je de mannen ook een gunst door eens een keer wel geld te hebben :P

Relatief gezien zijn ze goedkoop. Op de goedkopere UGGs van , ik dacht, EMU zit een veeel grotere marge en op de neppers van de Bristol zat het meeste... Namelijk 18x (fabricage kosten x 18 = verkoopprijs) ! Dus relatief gezien word je erger genaaid als je dr Bristollers koopt dan UGGs :+

Volgends mij was het zo:
Uggs = verkoop prijs 250 productie prijs tussen de tien en 15 euro
Nepp uggs = verkoopprijs 150 productieprijs tussen de 7, 50 n tien euro
vristol uggs = verkoop prijs 15 euro productie prijs maximaal 1,50

maar dit is uit mijn hoofd he, kan iets verschillen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:27

lifaya schreef:
ik heb die lelijke dingen nog nooit van mijn leven gezien en ik kom in denhaag, scheveningen, leiden, amsterdam etc :+ gelukkig maar, wat een afzichtelijke yetischoenen!

Wij hadden een barbie op school ( wit haar, super dikke make-up, decolete zo erg dat je haar tepels net niet zag, bontkraag jas, alleen een legging dragen) en dan had ze die lellijke laarsen aan in het FEL ROSE!! :') En als ze ging fietsen in de winter, deed ze wel haar cuppuchon van haar bontkraag jas op, maar de rits deed ze vast tot net onder haar tepel-decoleté :=

Ohja en ze verkopen hier sinds kort ook nicholson schoenen. Snowboots voor 200 :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:41

arans:

Ik dacht dat het zo was:

Classic UGGS : Fabricage kosten ca 30/40 euro - Verkoop 180 (dus x 5)
EMU : Fabricage kosten 15/20 euro - Verkoop 150 ( dus x 8 ongeveer)
Bristol: Fabricage kosten 1/1,50 euro - Verkoop 18 ( dus x 16 ongeveer)

Maar idd ligt een beetje rond dezelfde prijzen als dat jij dacht. Ik weet ze ook niet zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:50

Ugg Australia wordt niet eens in Australie gemaakt maar in China...waar komen die schapen dan vandaan? Lijkt mij niet dat ze die uit Australie halen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:50

Ik vind het toch vreemd. Wasbeer pels is niet te vergelijken met schapenvacht. Hoe kun je dat nou verkopen als wol dan?!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:51

zo is de wereld hé :P verbaasd me niks....mensen verkopen dingen zovaak met n naam terwijl het wat totaal anders is, kijk maar naar de ''mcnuggets'' 99%afvalstoffen en rotzooi maar toch worden alle dingen verkocht als kip en rundvlees whatever..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:59

Beelden en video zijn schokkend:

Moderatoropmerking:
URL verwijderd.

Tekst bij het artikel:

Iedereen heeft er wel eens van gehoord : Uggs. Het zijn laarzen van schapenleer en schapenvacht en vinden hun herkomst in ‘the land down under’; Australië. Even een waarschuwing: De video kan als schokkend worden ervaren. Wat is nu het probleem? Wanneer een bromvlieg eieren op het achterwerk van een schaap legt, ontluiken daar maden die het weefsel van het schaap opeten, onstekingen veroorzaken en daaraan kunnen de schapen doodgaan.

“in een poging deze ‘flystrike’ tegen te gaan, is in 1930 ‘mulesing’ geïntroduceerd. De huid van de billen van de schapen worden zonder verdoving afgesneden van ongeveer 20 miljoen schapen per jaar.”
Bron: http://www.animalsaustralia.org
In 2008 heeft de NSW Farmers Association opgeroepen tot een onmiddelijk verbod op mulesing omdat er al 60 Europese detailhandelaren een boycot hebben uitgesproken op wol van schapen die op deze manier worden mishandeld. Nu in 2010, is er nog steeds weinig in de situatie veranderd. Er zijn boeren die over zijn gegaan naar het fokken van een ander soort schaap die niet interessant is voor de bromvlieg en waarbij mulesing dan niet meer nodig blijkt te zijn. De meeste boeren voelen daar niets voor en gaan gewoon door met mulesing. Vele dierenwelzijnsorganisaties in Australië zijn dan ook druk bezig met actievoeren tegen deze praktijken.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 05-10-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: URL met foto's dierenmishandeling verwijderd.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:01

maar wat heeft dat precies te maken met uggs? :P
tgaat eigenlijk over de schapenleed maar er zit maar in 1zin het woordje uggs XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:30

Dat vraag ik me dus ook af. Wel of geen uggs kopen heeft daar geen invloed op imo.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:39

nope! ik zou uggs ook niet kopen vanwegen iets met de vacht, maar omdat ik ze spuuglelijk vind :P tja...zon dood dier's haar om me voeten nee dankje XD
precies de reden ook dat ik vega's soms raar vind redeneren, als er meer mensen vlees uitsluiten, dan word er niks gemaakt...nou nee :') mensen zijn nou gewoon vleeseters en er zullen HOE dan ook vlees blijven eten...als ze het doen omdat ze het zielig vinden prima maar mij proberen over te halen boohh word ik zo boos om! -sorry vloog ff offtopic- :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:24

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele posts en URLs naar websites met foto's van dierenmishandeling verwijderd. Gelieve ermee rekening te houden dat het niet de bedoeling is om zo'n schokkende foto's op Bokt te plaatsen. Er zijn hier genoeg (jonge) meelezers voor wie die foto's zeer schokkend zijn.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:34