Mijn grootste angst word realiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:26

Puccina schreef:
Sterkte... Laat nu even je pc achterwege en gebruik je tijd die er nog is om bij je moeder te zijn.. Wat jij/jullie meemaken is verschrikkelijk. Zoek steun bij je familie en vrienden.

Ja en nee!
Hier je verhaal doen en op deze manier steun krijgen kan ook heel helend werken hoor. :j
Omdat je soms ook helemaal 'gek' kan worden van je familie en vrienden die het allemaal heel erg voor je vinden.
Het is en blijft verdrietig en soms heb je wat afleiding nodig om er niet helemaal in te verdwijnen.
Het niet kunnen delen van vreugde in het bestaan, is zoveel zwaarder dan het alleen moeten verdragen van verdriet.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:28

Charica schreef:
Het gaat ontzettend slecht. Mijn moeder wil nu euthanasie. :( Ze heeft zonet afscheid genomen. Maar de thuiszorg die langs kwam, doet helemaal geen euthanasie. Haar hersenen zijn heel erg in de war. ;(

Misschien is palliatieve sedatie een optie... Dat gebeurt ook in de thuissituatie, ik werk bij een thuiszorgorganisatie en wij krijgen regelmatig cliënten waarbij dit gebeurt..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palliatieve_sedatie , hier vind je alvast wat info, misschien kun(nen) je/jullie het met de huisarts bespreken.

Heel veel sterkte :(:)

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:29

Heel veel sterkte de komende tijd.

Ik weet hoe het voelt. Het was ook ooit mijn grootste angst. Inmiddels is het alweer 3 jaar geleden dat mijn moeder overleed aan kanker. Mijn grootste angst was uitgekomen. Ik was 13, mijn moeder 44. Ik had nooit gedacht dat dit ons ooit zou overkomen. Ik had altijd zoveel geluk, dat ik er van overtuigt was dat mij/ons gezin dit soort dingen noooit zouden overkomen.. En toch gebeurde het. Je gaat een zware tijd tegemoet. Geniet van de tijd die je nog hebt met haar.. Voor je het weet is het voorbij..
Nu is mijn grootste angst, misschien wel nog groter, dat ik mijn vader of zusje iets zou kunnen overkomen.. Maar ik denk daar maar niet teveel over na..

Mocht je er behoefte aan hebben: je mag me altijd een pb'tje sturen. Voor vragen, praten over ervaringen bijvoorbeeld of steun.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:34

Charica schreef:
Heb net dit boek gekocht voor mama : http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... escription

Vertel eens...

Mijn moeder heeft dat boek ook gekregen, helaas heeft ze het niet meer kunnen invullen...

Ik zit hier met tranen in de ogen en ik wil jou, je mams en iedereen om je heen heel veel sterkte en kracht wensen.

WinSel

Re: Mijn grootste angst word realiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:38

Nogmaals heel veel sterkte, het is vreselijk

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:38

Jeetje meid wat verschrikkelijk.
Ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:49

Pff wat moet dat ontzettend zwaar zijn.. Ontzettend veel sterkte..

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:56

Charica schreef:
Ik weet niet of mijn moeder er morgen nog is... ;(

Wat ontzettend klote.
Ik wil je echt heel veel sterkte wensen, en letop, je moeder is in de war, het kan dat ze hele nare dingen gaat zeggen, maar dat bedoeld ze dan waarscheinlijk niet zo.
Ik weet dit van mij eigen moeder, toen die op sterven lag was ze door de combinatie ziek+medicijnen+angst zo in de war dat ze constant boos op me werd, maar dat moet je je cht niet aantrekken.

Misschien is het handig om alzovast na te denken wie bij het moment wil zijn als ze sterft, en of je het zelf wil.

Ik ben 31 juli mijn moeder verloren, 2 weken na mijn 15e verjaardag, en zei is 47 geworden. Ik weet hoe het voelt om je moeder te verliezen, en ik wil je echt heel veel sterkte wensen. Makkelijk gaat het niet worden.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:56

KarinvdM schreef:
Charica schreef:
Heb net dit boek gekocht voor mama : http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... escription

Vertel eens...

Mijn moeder heeft dat boek ook gekregen, helaas heeft ze het niet meer kunnen invullen...

Ik zit hier met tranen in de ogen en ik wil jou, je mams en iedereen om je heen heel veel sterkte en kracht wensen.

Dat herken ik helaas, boekje staat hier oningevuld op de kast.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:04

Nou, wat een zware nacht. Ik heb regelmatig gecheckt bij mijn moeder. Maar ze moest wel 4 keer naar de wc om te poepen. (Maar dan komt er niets uit) ;(
Heb nu het gevoel alsof ik ben overreden door een trein. Zucht.

Een euthanasie verklaring hebben we niet. Die fase zijn we al gepasseerd volgens de HA...

Mijn moeder wil graag naar het Hospice. Maar die fase zijn we ook al gepasseerd. Ze is te zwak om te reizen.

Ik ben blij dat ze er nog is vandaag. Gisteren zag het er echt niet goed uit. Afscheid nemen, koud hebben, drang om te poepen, en een helder moment. ;(

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:14

Wat moet je nu zeggen tegen iemand die haar moeder gaat verliezen? Daar zijn geen woorden voor te vinden!
het enige wat je kan doen is heel veel sterkte en kracht toe wensen voor de aankomende dagen.
Ik leef met je mee en hoop dat ze uiteindelijk vredig inslaapt.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:19

Puccina schreef:
Sterkte... Laat nu even je pc achterwege en gebruik je tijd die er nog is om bij je moeder te zijn.. Wat jij/jullie meemaken is verschrikkelijk. Zoek steun bij je familie en vrienden.

Mijn moeder ligt op bed links naast mijn pc... Dus ik hou dr continue in de gaten. Ze vind het soms wel een beetje irritant... Begrijpelijk.

Ik heb mijn boek "Mam, vertel 's!" binnen. Maar ik denk niet dat ze het nog kan invullen. ;(
Het is wel een heeel mooi boek!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:22

Ik weet niet in hoeverre je moeder nog aanspreekbaar en bij bewustzijn is? Anders zou je misschien wat dingen
uit het boek kunnen kiezen die je nog erg graag van haar zou willen weten, en het haar kunnen vragen?

Nogmaals, geniet van de momenten die jullie nog samen hebben, en veel sterkte!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:30

Jeetje, wat gaat het snel... Weet niet zo goed wat ik verder nog zou kunnen zeggen, ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe jij je op dit moment moet voelen :(:)

Nogmaals heel veel sterkte & probeer nog een beetje te genieten van de tijd die jullie nog hebben.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:38

Ik heb al meerdere keren willen reageren maar vind het erg moeilijk. Schrik er enorm van hoe snel je moeder achteruit gaat. Ik lees al vanaf het begin mee en zou je het liefst een hele dikke knuffel willen geven.
Sterkte meis, je kan het aan. Dikke knuffel!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:39

Heel veel sterkte toegewenst..

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:44

Wat gaat het vreselijk hard achteruit met je moeder Ts, dit moet een verschrikkelijke tijd zijn. Geniet nog maar van je moeder zolang ze er nog is. Heel veel sterkte de komende tijd, je zult het hard nodig hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:45

Wat kan het toch snel gaan dan... Vreselijk! Rotziekte...
Het is ook zo dubbel, aan de ene kant hoop ik dat je moeder snel komt te overlijden want dit is ook geen leven meer, maar voor jou hoop ik dat ze nog zo lang mogelijk bij je kan zijn want het is toch je moeder...
Pfff zo vreselijk zwaar!
Heel veel sterkte met elk uur nu..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:47

Charica schreef:
Puccina schreef:

Mijn moeder ligt op bed links naast mijn pc... Dus ik hou dr continue in de gaten. Ze vind het soms wel een beetje irritant... Begrijpelijk.

Ik heb mijn boek "Mam, vertel 's!" binnen. Maar ik denk niet dat ze het nog kan invullen. ;(

Ik weet wat je meemaakt. Afgelopen april mijn moeder verloren aan die rotziekte |( Ik ook 25, mama is net geen 56 geworden.
Ik heb haar ook het boek 'vertel es mam' gegeven. Ze heeft niet zoveel meer kunnen schrijven, maar dat wat ze heeft geschreven ben ik heel blij mee!

Als je erover wilt praten mag je me PB-en. Voor nu en later heel veel sterkte, vertel je moeder alles wat je haar nog wil vertellen nu het nog kan.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:52

Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:53

Heel veel sterkte
Bij mijn moeder werd beenmergkanker vast gesteld toen ik 25 was, de prognose waren niet goed. Nu 6 jaar later is er nog steeds, maar het komt nu hele gevaarlijk dichtbij. Ik weet dat ik in mijn handjes mag klappen voor deze jaren, maar ze waren steeds onzeker met vele slechte periodes.
Ik hoe je je voelt en voel dagelijks het zelfde(denk ik) maar het houdt me op de been dat mijn moeder voort leeft via mij en ik daarom een hele goede reden heb om het goed te gaan doen in de rest van mijn leven. Dan zal zij niet sterven als ze dood gaat

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:55

stil, geen woorden..

sterkte!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:57

Heel veel sterkte de komende tijd en geniet van het samen zijn met je moeder!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:59

Charica schreef:
Puccina schreef:

Heb precies hetzelfde boek gekocht
Nogmaals heel veel sterkte

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:01

Ik weet niet wat ik moet zeggen, heb geen woorden.. heel veel sterkte..