Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:30

_Tara_ schreef:
@ Annettu: Maak jij nooit fouten in 't leven? :P En Derek Ogilvie is 1 van de velen. Char geloof ik bijvoorbeeld totaal niet in.
Ik vraag me wel af waarom geesten niet zouden kunnen ontstaan?

Nouja, Ik licht nooit op :P dus die fout zou ik nooit maken. Ik vraag me meer af hoe ze zouden kunnen ontstaan. Want wetenschappelijk zou het niet kunnen.

_Tara_

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:40

Dus jij vindt Derek Ogilvie een oplichter?

Tja wetenschap... Dat iets niet te verklaren is door onze wetenschap betekent voor mij niet dat 't dan maar niet waar is.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:44

dan kun je ze toch wel zien gohya? ;)

En wetenschappelijk gezien zou er ook geen Hemel, en geen God bestaan Annettu_ ;)
Maar daar is dan ook niet iedereen het over eens, ga jij een gelovig persoon maar eens vertellen dat zijn Adam&Eva verhaal onzin is :') Ieder zijn geloof, er is plek zat om te geloven wat ieder wil!

_Tara_ schreef:
Annettu_ schreef:
Ik geloof er geen zak van :'). Zware onzin. Waarom ? Omdat er superveel 'roddels' zijn. Big foot-Monster van Lognes- Weerwolven-Heksen... Spoken :') Het slaat nergens op.

Vind dit een beetje een onrespectvolle reactie... Daarnaast is wat jij zegt echt niet te vergelijken met geesten/entiteiten :n

Waarom is dat niet te vergelijken? Wie weet is er ergens anders wel een topic "geloof jij in heksen?" met allerlei ervaringen van mensen die denken of weten dat ze daar ervaring mee hebben? T'is misschien niet echt subtiel geschreven door Annettu_, maar 't valt wel in hetzelfde "onbekende" gebied ;)
Ik hoor bij de twijfelaartjes, het gevoel van "ik zou het heel interessant vinden ALS ze zouden bestaan", maar als je me nu die vraag stelt, zou ik waarschijnlijk "nee" zeggen. Heb wel eens iets meegemaakt waar ik mn vraagtekens bij had ("zou het dan toch?") En ik lees en luister veel over dit onderwerp, maar ik denk niet dat ik het ooit zeker ga weten of ze bestaan ja of nee :)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:59

Ik geloof ook niet in god of de hemel of hel. En ja, Ik vind Derek Ogilvie een oplichter :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:00

ik geloof er in!
ik maak me soms ook helemaal gek als ik bijvoorbeeld (alleen) in het donker ben of sta te douchen :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:06

Ik geloofde nooit in de Hemel en de Hel totdat ik een visioen kreeg en alles daar zag.
In de hemel is het zó verschrikkelijk mooi,kleuren zijn heel anders dan de kleuren hier.
De hel is altijd donker en alles is er zwart,ik zag organen liggen als bodem,echt heel erg smerig allemaal.
Niemand hoeft me te geloven,maar ik heb het met eigen ogen gezien,terwijl ik er voorheen écht niet in geloofde,ik vond het maar onzin een hemel en een hel.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:10

gohya schreef:
Ik geloofde nooit in de Hemel en de Hel totdat ik een visioen kreeg en alles daar zag.
In de hemel is het zó verschrikkelijk mooi,kleuren zijn heel anders dan de kleuren hier.
De hel is altijd donker en alles is er zwart,ik zag organen liggen als bodem,echt heel erg smerig allemaal.
Niemand hoeft me te geloven,maar ik heb het met eigen ogen gezien,terwijl ik er voorheen écht niet in geloofde,ik vond het maar onzin een hemel en een hel.

Intressant :) Maar hoe weet jij nou of je het met je eigen ogen hebt gezien of je niet gewoon dagdroomde ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:12

Omdat een visioen niet hetzelfde is als een droom.
Een droom weet je niet altijd helemaal te herinneren en je slaapt dan,met een visioen weet je álles nog en je slaapt dan niet maar bent wakker.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:17

Ik weet meestal wel alles wat ik gedroomt heb ? Tenminste waar het over gaat en wat er gebeurt is. Ik zit ook wel eens op de bank en dan schiet er opeens een gedachte door me heen en ga ik lekker dagdromen. En daar herriner ik me ook alles van.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:31

gohya schreef:

Niet om l*llig te doen hoor, maar ik heb ook ooit gedroomd dat ik kon vliegen....
Kan het nog steeds niet...... ;)
Het is gewoon een beeld dat er door katholieken ingestampt is, zo ziet een hemel er uit en zo de hel....
Er zal heus wel iets zijn maar denk niet dat er echt een hemel of hel is...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:56

Ja jij hebt GEDROOMT dat je kon vliegen,een VISIOEN is géén droom!
Ik ben katholiek maar mij is nooit verteld hoe een hemel en hel eruit zien.
Waar zouden alle zielen heen gaan denk je?die dwalen echt niet rond op aarde,op sommige na dan.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:59

gohya schreef:
Waar zouden alle zielen heen gaan denk je?die dwalen echt niet rond op aarde,op sommige na dan.

Hoe weet je dat het een visioen was ? Kon toch ook een droom zijn. En, Wie zegt dat er zielen zijn. Mischien gaan die ook 'dood' als het lichaam dood gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:05

Ik weet dat het een visioen was omdat ik klaar wakker was.
Ik weet het verschil tussen een droom en visioen heel goed.
Iedereen weet dat elk mens een ziel heeft,een mens IS een ziel.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:06

Annettu_ schreef:
gohya schreef:

Hoe weet je dat het een visioen was ? Kon toch ook een droom zijn. En, Wie zegt dat er zielen zijn. Mischien gaan die ook 'dood' als het lichaam dood gaat.

tja zo blijf je natuurlijk wel even bezig. Ik neem aan dat als iemand zegt dat ie een fisioen heeft gehad dat zei het beter
weet dan jou.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:22

sophieanne17 schreef:
Ik maak mijn hele leven ook al "rare" dingen mee :P
zo slaap ik altijd met mijn hoofd onder de deken (juist omdat ik al vanaf baby af aan "vanalles zag" en zo rustiger kan slapen), en heb ik een paar keer meegemaakt dat de deken midden in de nacht heel langzaam van me af getrokken werd, totdat mijn hoofd weer boven de dekens uitkwam zegmaar..
De eerste keer schrok ik me echt dood, maar ik denk dat "iemand" gewoon bezorgd is dat ik anders in de dekens stik ofzo :D verder van die standaard dingen als de radio die harder/zachter of uit gaat, er iemand van de trap af loopt (luid gekraak en voetstappen) terwijl er verder niemand thuis is, vreemde tekst op mijn whitebord 's morgens (kan ook zijn gaan slaapwandelen?).
Luid en duidelijk iemand door je slaapkamer horen lopen laat in de avond (toen ik al mijn ogen dicht had en met mijn gezicht naar de muurkant lag), en merken dat er iemand een tijdje naast je bed staat. (op dat moment was ik helemaal niet bang, omdat ik het zulke overduidelijke en bekende geluiden waren dat ik er van overtuigd was dat het mijn moeder of een ander gezinslid was en dus rustig met mijn ogen dicht bleef liggen, maar bij een vragenronde de volgende morgen bleek er dus helemaal niemand op mijn kamer te zijn geweest..
Tja, achteraf is dat best spooky! Maar het voelt nooit echt heel vervelend aan. Bij een vriendin van me krijg ik altijd de kriebels als ik op haar kamer ben, er hangt daar gewoon een hele nare sfeer, alsof er ooit iets naars gebeurd is.
Ik heb er verder ook niet echt een verklaring voor, maar echt toeval zou ik het niet durven noemen :D
wat mij altijd opvalt bij mensen die geesten en spiri-spiri stuff echt pure onzin vinden, is dat ze zelf zelden tot nooit iets vreemds (als hierboven bijvoorbeeld, of echt een geestverschijning) hebben meegemaakt..

Een heel deel wat jij hier schrijft is bij mij net hetzelfde :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:30

Je kan dit pas geloven als je het zelf mee maakt.
Ik geloofde voorheen ook nix,vond het allemaal maar onzin.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:18

Ik denk als ik het zelf meemaak, Ik het alsnog niet geloof. Het brein kan leuke spelletjes met je spelen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:57

Je brein kan inderdaad leuke spelletjes met je spelen, je kan vaak denken dat wat er gebeurt van een ziel afkomt.....maar er kan ook een logische verklaring voor zijn.....
maar toch gebeuren er wel ooit onverklaarbare dingen die niet door je brein gefantaseerd zijn...
Gohya ik had er overheen gelezen dat je het visioen klaarwakker kreeg, dacht dat je het droomde...
Mijn excuses!

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:54

Ja ik geloof er wel in, vind het best eng. Weet niet waarom, al hoe wel ze toch wel zeggen dat het fijn is om een geest bij je te hebben.
En er ook hele aardige geesten zijn..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:07

Klopt,soms vraag ik mijn opa of hij mij wil helpen,laatst hoorde ik voetstappen in het grind en dat was voor mij een bevestiging dat hij er was.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:12

Valt me wel op dat mensen snel, Gelijk denken dat het geesten zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:17

Dat kan,maar als ik daar alleen ben op het grindpad en ik sta stil, dan weet ik wie het is.Ik herken ook altijd zijn aanwezigheid.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:46

Ik zou eerder denken aan geluidsherrineringen. Ik heb ook nog als we onze oude hond gingen uitlaten dat hij tegen de duur op krabde. Inmiddels is hij overleden maar ik heb nog steeds soms als ik de deur open wil doen dat ik hem 'hoor' krabben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:32

justdiesel schreef:
Je brein kan inderdaad leuke spelletjes met je spelen, je kan vaak denken dat wat er gebeurt van een ziel afkomt.....maar er kan ook een logische verklaring voor zijn.....
maar toch gebeuren er wel ooit onverklaarbare dingen die niet door je brein gefantaseerd zijn...
Gohya ik had er overheen gelezen dat je het visioen klaarwakker kreeg, dacht dat je het droomde...
Mijn excuses!

Geeft niet hoor,ik lees ook wel eens ergens overheen.
Sinds ik dat gezien heb ben ik trouwens ook niet meer bang voor de dood.
Visioenen zijn levensecht,het is net of je er middenin zit,je bent gewoon op die plek dan.
Maar soms zijn visioenen ook eng.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:19

Annettu_ schreef:
Ik denk als ik het zelf meemaak, Ik het alsnog niet geloof. Het brein kan leuke spelletjes met je spelen.

Als iemand jou details gaat vertellen over iemand die je kent die overleden is of die nog leven, dan kun je er echt niet meer omheen met het excuus dat je brein spelletjes met je speelt :P