Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:00

Oh die mensen in de OP, wat erg zeg.. Ik zou me dooooooodschamen :=

Eigenlijk had je een hele gevatte opmerking heel hard moeten maken := Maar ik ben daar nooit zo goed in :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:05

Mensen hebben niet door dat als meer mensen dit zouden doen de prijzen weer gaan stijgen.
En dat dit juist de mensen zijn, die dan het hardste klagen van allemaal.....

_Denisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:16

dat is wel een beetje vreemd, zou het niet eens durven, zou me doodschamen :P
Laatst bijgewerkt door _Denisee op 13-04-11 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:18

hahahha wat een grap!
Das ook een oplossing voor goedkoop eten de hele week natuurlijk!

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:15

Wow dat zou ik nou nooit durven.
Zou me kapot schamen als ik betrapt wordt.

Toch was ik in het najaar bij een echte Chinees (Chinezen gaan daar ook uit eten en staan allemaal gerechten op de kaart die de bekende Chinees niet heeft). En toen we klaar waren kwamen ze zelfs vragen of we wat we over hadden niet mee wilden nemen. We hadden toen geen lopend buffet zoals de OP. Heb t toen gedaan omdat ik toch n arme student ben en zij zelf met bakjes kwamen :o. Maar op n andere manier NO WAY!!! :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:21

Ik vind dat niet zo vreemd.
In veel culturen is eten een belangrijk gebeuren en heeft de gastheer/ gastvrouw zijn of haar best staan doen om lekker eten voor jou te maken.
En dan wordt het weggegooid!
Er is dan niks dankbaarders dan dat je het zó lekker vond dat je het thuis nog een keer wil eten.
In Nederland is dat hele eten-gebeuren al heel anders.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:29

Ow zo had ik t nog niet bekeken. Je zag daar trouwens ook iedereen na afloop met bakjes naar huis gaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:10

Nicolletje schreef:
In veel culturen is eten een belangrijk gebeuren en heeft de gastheer/ gastvrouw zijn of haar best staan doen om lekker eten voor jou te maken.
Er is dan niks dankbaarders dan dat je het zó lekker vond dat je het thuis nog een keer wil eten.

In dergelijke restaurants wordt niet zo hard hun best gedaan als een gastvrouw thuis zou doen hoor.
Dat soort eten is in massaproductie en dat is vaak terug te vinden in de smaak. En das ook de reden dat ik er niet eet.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:15

F_Orumster schreef:
Nicolletje schreef:

In dergelijke restaurants wordt niet zo hard hun best gedaan als een gastvrouw thuis zou doen hoor.
Dat soort eten is in massaproductie en dat is vaak terug te vinden in de smaak. En das ook de reden dat ik er niet eet.

Ik denk dat nicolletje op mijn post doelde hoor en niet op die vreetschuren waar je voor 20 euro onbeperkt kan wokken uit de openingspost ;)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:16

O... -O- we zijn gesnapt lees ik.... -O-
Denk je ook iets onopgemerkt te kunnen doen, lees je het op Bokt terug....

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:17

Nee grapje natuurlijk! Wat bizar zeg, dat mensen dat echt doen :n

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:18

sans6 schreef:
O... -O- we zijn gesnapt lees ik.... -O-
Denk je ook iets onopgemerkt te kunnen doen, lees je het op Bokt terug....

_O-

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:20

Ik vind het echt asociaal dat mensen echt hun bakjes gaan staan vullen 8)7 mja...we blijven wel nederlanders en die bint zuunig :)*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:25

moi22 schreef:
Ik denk dat nicolletje op mijn post doelde hoor en niet op die vreetschuren waar je voor 20 euro onbeperkt kan wokken uit de openingspost ;)

Nu je het zegt :)
Je left-overs meenemen met de doggybag vind ik juist een heel goed ding. Maar je hebt hier dan ook niet zelf opgeschept en wat blijft liggen gaat weg. Eten weggooien is nooit goed, meenemen is dus heel goed in dat geval.
Heb het in Amerika ook veel gedaan, die porties krijg ik niet op hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:41

ik vind wel dat er een verschil zit tussen, of iemand anders een portie voor jou samenstelt, en jij dan het overgelaten meeneemt...

Of dat je zelf een portie samen kan stellen en daarom maar het 10 voudige neemt van wat je normaal neemt, zodat je het thuis verder op kunt gaan eten :')

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:36

als je het goed bekijkt is het toch eigenlijk diefstal. Prijzen e.d. zijn berekend op wat iemand op 1 avond eet, niet wat iemand in een hele week eet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:48

Vandaag was ik aan het shoppen in de kuidvat en had lekker trek in een snoepje. Dus ik pak zo een zak en begin het te vullen. Komt een man naast me en begint in die bakjes te grabbelen en in zijn mond te steken. Hongertjes naar snoep inneens over :=

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:42

F_Orumster schreef:
Nicolletje schreef:

Er is hier in de buurt zelfs een Chinees(of Japanner weet ff niet welke) waar je juist extra moet betalen wanneer je je bord niet leeg eet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:45

moi22 schreef:

Ja klopt. Maar ook in 'vreetschuren' staan altijd nog mensen te koken en hun best te doen en geen robots.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:55

miss_lizje schreef:
F_Orumster schreef:

Er is hier in de buurt zelfs een Chinees(of Japanner weet ff niet welke) waar je juist extra moet betalen wanneer je je bord niet leeg eet.

Dat vind ik dan wel weer heeeeel erg vreemd hoor :=

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:10

miss_lizje schreef:
F_Orumster schreef:

Bij ons in de buurt zit een sushi restaurant waar dat ook is. Lust geen sushi dus eet er nooit maar voor n x bedrag kun je onbeperkt sushi eten op voorwaarde dat je je bord leeg eet anders moet je bijbetalen. Vind t eigenlijk helemaal niet zo gek gaat wel verspilling en weggooien van eten tegen. Hoe vaak zie je in onbeperkt restaurants niet dat mensen hun hele bord volscheppen om er vervolgens 2 happen van te eten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:41

imd schreef:

Ik niet:

Citaat:
Spelregels All You Can Eat
U kunt in tweeënhalf uur tijd onbeperkt van onze kaart bestellen en daarna gezellig natafelen.
De bestelling kunt u zelf invullen op het bestelformulier
Bij de lunch: per ronde Max. 8 items per persoon bestellen.
Bij het diner: per ronde Max. 5 items per persoon bestellen.
Er kan alleen nogmaals besteld worden, indien de vorige bestelling al geconsumeerd is.
Verspilling wordt niet gewaardeerd. Bestel dus alleen zoveel u kunt eten. Restanten als gevolg van overbestelling worden in rekening gebracht. Sushi's € 1,00 per stuk, warme gerechten € 3,00 per gerecht.

http://www.shabushabu.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:47

Klopt ja :j tenzij je iets wil proberen en het echt niet lust, dan is het niet erg. Maar overbestelling wordt gewoon niet gewaardeerd en dat snap ik ook :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:51

Laatst ook wezen eten bij een lopend buffet.
Staat er een schaal kippenvleugels met daarvoor een bordje.. HETE KIPPENVLEUGELS.. met 3 van die vlammetjes erbij. Dus duidelijk dat het om pittig eten ging.

Neem iemand een flinke hoop op zijn bord en gaat in de rij staan voor wat anders.
Ondertussen neemt hij een hap, schreeuwt daarna: Gatver dit is echt niet te vreten.. veel te heet.., en pleurt het bord zo leeg in de eerst volgende prullenbak.

Tja dat vind ik ook niet kunnen, 20 kippenvleugels weggegooid voor niets, als hij gewoon er maar 1 had geproefd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:01

Zo iemand mag voor mij een jaartje naar Ethiopië gestuurd worden :o