Als ik ooit naar de USA zou verhuizen (wat niet zozeer op de planning staat), dan ga ik naar Oklahoma/Texas. Alleen jammer dat er nogal een hetze tegen homoseksualiteit heerst daar

Ik heb ook niks tegen Nederlanders of Nederland in het algemeen, maar het is het gevoel. Het gevoel van thuiskomen als ik in Amerika het vliegtuig afstap. Ik ben er 1 keer geweest, maar het voelde meteen goed! Ook zo enorm veel leuke en fijne mensen ontmoet daar, prachtige natuur, klimaat past me ook een stuk beter. Canada staat ook nog op mijn lijstje om eens te bekijken. Daar schijnt naast een fijn klimaat (ligt eraan welk deel natuurlijk
) ook een enorme fijne mentaliteit te heersen, easy going, prachtige natuur en ook goede besturing (voor zover ik me erin verdiept heb).
. Jij hebt je dus aangepast. Jij hebt dus nergens last van gehad. Ik heb ook jaren in Den Haag gewoond hoor, dus weet precies hoe het eraan toe gaat in de steden, kan maar 1 ding zeggen en dat is dat ik zooo verschrikkelijk blij ben dat ik weg ben uit die stad. Maargoed, je hebt dus ook mensen die (misschien uit ontwetendheid, of eigenwijsheid, of...?) zich niet aanpassen. Dan krijg je dus gezeik. Precies hetzelfde als in ZA, de mensen die zich niet weten aan te passen, krijgen gezeik. Dus niks geen geidealiseer! (laatste is niet tegen jou bedoeld, maar tegen degene die mij had gequote. Kan alleen even haar naam niet terugzien, die staat op de vorige pagina
)
- een fijne stad vind, miss ook wel omdat ik er zo ben opgegroeid. 
En je (tijdelijke) woonplaats mag je wel idealiseren toch?
Ik woon er met veel plezier. Maar: het blijft Nederland.
Maar wat ik de afgelopen paar dagen van IJsland heb gezien is echt dat het een heel bijzonder land is. Ben vooral benieuwd naar de rondreis over het eiland, wat ik dan nog allemaal ga zien.
. Het is denk ik net welke ervaring je hebt met een stad. Ik ben hier vlakbij in een redelijk groot dorp opgegroeid en heb er ook een flinke tijd op school gezet. Nu woon ik er anderhalf jaar en vind ik het alleen maar fijner
Er zijn wel mooie stukken, maar over het algemeen vind ik het er lelijk en in de binnenstad kan je niet normaal lopen, dus winkelen deed ik altijd gestressed. Al ligt dat ook aan mij, kan er niet tegen als ik achter andere mensen loop die opeens stil gaan staan, die zo langzaam lopen dat ze bijna stil staan en ik vind het ook irritant om me door de stroom de andere kant op heen te moeten werken om bij de winkel te komen waar ik in wil