d0nnaa_dan schreef:Grappig dat iemand op de vorige pagina de PVVD noemt, ik zit me daar ook al een poos over te verwonderen. Ik ben druk bezig met het lezen van de standpunten van alle partijen ivm het stemmen op 2 maart. Ik vind het initiatief van de PVVD prima, maar ze slaan werkelijk helemaal door!
Lees hun programma maar eens, ze reppen met geen woord over kinderzorg, ouderenzorg, onderwijs, immigratie-beleid. Er staat alleen dat dit uitbesteed wordt aan de provincie, geen concrete plannen, niets. En de studiefinanciering wordt gewoon maar helemaal vergeten.
Daarintegen willen ze jagen, vissen en weet ik wat allemaal gaan verbieden, en in plaats hiervan hekken plaatsen langs wegen omdat het jagen dan overbodig zou worden (want jagen is bedoeld om verkeersveiligheid te waarborgen, en dat zou ook volstaan met hekken) en die lieve,lieve hertjes zich maar laten vermenigvuldigen en vermenigvuldigen terwijl elke andere vorm van bestrijding wordt weggenomen. Gevolg: die lieve, lieve hertjes sterven via een lange lijdensweg aan de hongerdood.
Ik ben vegetariër, dus ik zal niet gauw zeggen dat ik voor jagen ben, maar ik ben ook niet vóór het plaatsen van wilde dieren in een omheinde omgeving. Als je dit niet doet, zul je ook niet hoeven jagen. Toch?
De PVVD zou een goede stemmer aan mij hebben, als ze de boel realistisch zouden bekijken en realistische afwegen kunnen maken. Bovendien wil ik als stemmer ook iets bijdragen aan ouderenzorg (waar alleen Wilders écht goede plannen voor heeft) en niet 'slechts' aan dieren.
Zijn er hier vegetariërs (of niet vegetariërs) die wél PVVD stemmen?
Dit gaat trouwens wel erg off-topic, wellicht een idee om hier een apart topic voor de openen??
Neem aan dat je de PVDD bedoelt i.p.v. PVVD?
Ik ga dan ook maar even off-topic verder
Ik ben het helemaal met je eens, imo slaan ze te ver door, en worden ze daardoor niet meer serieus genomen. Ik sta wel achter hun standpunten op het eerste gezicht, maar als je er verder over nadenkt (zoals het probleem wat jij nu schetst) is het eigenlijk helemaal niet verantwoord. En inderdaad, het feit dat ze van andere kwesties geen kaas gegeten hebben heeft het beetje twijfel wat ik nog had wel weggenomen. Maar weer Groen links dan, die hebben wat dierenwelzijn ook goede standpunten! En dat is toch wel wat ik heel belangrijk vind. Geen (nieuwe) megastallen meer lijkt me een verademing.