100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:34

Idd je word gekeurd en je moet medische dosiers van de psych en dokter kunnen laten zien om te bewijzen dat je het niet uit je duim zuigt... Je komt er niet terecht als je zegt poe het werken heb ik niet zo heel veel zin meer in..

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:34

Een paard hebben is een enorme luxe, en heel erg overbodig. Als je met je wajong ook een paard kan kopen en onderhouden, vind ik dat heel erg knap.. want zoveel krijg je niet. Kan me ook niet voorstellen dat mensen van een wajong een huis huren, zichzelf onderhouden en een paard bekostigen. Ik woon op mezelf, zonder uitkering, en heb al moeite met rondkomen.

pubelia

Berichten: 9996
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:39

pinuts schreef:
Een wajong is voor je eigen onderhoud, niet voor je dieren.

Dan doe ik dus toch iets fout... :O

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:40

ja heb die zin er even uitgehaald;) bedoel er eig mee dat je zo weinig krijgt, dat ik me amper kan voorstellen dat je daarmee dieren kan onderhouden:)

pubelia

Berichten: 9996
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:44

Laat ik het zo zeggen. Ik zou nooit in mijn eentje een paard kunnen aanschaffen en onderhouden terwijl ik alleen zou wonen en een huis zou huren en vaste lasten zou moeten betalen. Daarom ben ik blij dat ik een werkende man heb, want nu kunnen wij het wel!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:49

Ik denk ook dat het bijna niet mogelijk is om en een huis en een paard te hebben als single..
Heb je een werkende partner dan lukt het wel :)

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:51

ja, dat is toch ook gewoon prima? Een wajong hoeft ook gewoon niet zoveel te geven dat je ook een paard kan houden, dat lijkt me logisch. Maar als je met een partner woont, en dan kan het.. nou dan is dat hardstikke mooi

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:58

Ja ik woon gewoon met mn vriend die werkt
maar ik zou die diertjes denk ik niet gekocht hebben als ik wist dat ik een huis voor mezelf zou gaan huren of iets want dan word het denk ik ongelooflijk krap of het is gewoon echt onmogelijk...

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:04

mja de mening over dat je niet kan werken en dan ook niet mag paardrijden vind ik belachelijk.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:12

Ik kan niet echt rijden krijg ik last van mn baarmoeder en eierstokken
maar ik haal er wel veel voldoening uit om lekker te poetsen te kijken en uit te mesten :)

Ik hoop dat de ts ondertussen een antwoord op haar begin post heeft?
wat heb je besloten ts?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:37

dat het uwv een drama is , duidelijk,
ja ze willen graag dat je gaat werken, maar als je 200 euro p/m verdiend, heb je kans dat je 300 euro p/m moet inleveren op je uitkering waardoor je dus doordat je iets wil doen en dus de stress en andere bijkomstigheden van een paar uur werken doorstaat en aangaat
gestraft word omdat je teveel bijverdiend(lees 1 euro te veel per uur ) en minder geld in de maand overhoud dan dat je zonder werk met alleen je uitkering zou hebben

logica?? wie legt hem uit?
ik heb dit nu al twee keer aan de hand gehad met de uwv, bezwaarschriften heen en weer en tough luck, je zoekt het maar uit

ik moet eerlijk zeggen, ik heb mijn paarden (2)
ook omdat ik een partner heb, maar ik weet dat in mijn situatie ik 1 van de paarden kan houden mocht ik het in mijn eentje moeten gaan doen
dit door de stal waar ik sta (heel betaalbaar en hele lieve mensen)
en mocht ik het niet redden, dan springt mijn moeder bij , want die ziet ook wat Edd voor mij betekend en oplevert , mocht er 1 weg moeten, blijft zij ook en zal de kleine helaas verkocht moeten worden

het is absoluut haalbaar, als je een stalling hebt waar je niet te veel hoeft te betalen, sober (maar nog steeds gezond, dat is echt mogelijk) leeft en geen auto hoeft te betalen(ik doe in principe alles op de scooter ) , wel heb ik mijn 1ste paard verzekerd, dit kost me 35 euro p/m maar een koliek of andere ingrijpende en kostbare behandeling is op die manier wel gedekt
ook kan ik met mijn baan die ik er bij heb (5 uurtjes per week en dan kom ik nog niet op minimum loon uit hoor )
nog iets sparen voor onverwachte kleinere dingen ,
hier staat wel tegenover dat kleding kopen doordacht moet gaan , mijn wasmachine en droger altijd tweedehands zijn etc, maar ongezond of wegcijferen? nee, absoluut niet
daarvoor haal ik er ook te veel uit, dingen zoals stappen etc etc doe ik zelden, want ik heb het niet nodig

en ja, een bijrijd of verzorgknol kan in veel situaties een oplossing zijn, maar geloof me, ik heb vanaf mijn 6de tot mijn 26ste de paarden van een ander gereden en verzorgd,maar helaas word je nog steeds vaak gebruikt door mensen, zul je tegen dingen aanlopen die op een bepaalde manier moeten , waar je zelf absoluut niet achter staat en zul je continu dieren kwijtraken omdat de eigenaars iemand anders gevonden hebben, het paard opeens verkocht word, of omdat ze eigenaars iets anders gaan doen , meer tijd krijgen of wat dan ook , of het klikt gewoon niet tussen de mensen achter het paard en zo kan ik nog wel even doorgaan , want geloof me , in die 20 jaar heb ik al heel wat voorbij zien komen tussen de leuke mensen met paarden door en dat is niet bepaald handig voor personen met bepaalde psychische problematiek

voor mij is het houden van de oudste in ieder geval noodzakelijk, zo zie ik het, zo voel ik het en zo beleef ik het , mijn realiteit dus, wat een ander daar van denkt te moeten vinden, laat ik lekker bij die ander, zij kennen mij niet, zij weten mijn situatie niet dus zal een mening van die mensen leuk zijn voor die mensen, maar voegt weinig toe aan mijn leven en kan het juist wel dingen afbreken op het moment dat ik er wel wat mee doe...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:44

Je mag toch 200 euro per maand bijverdienen?
Tenminste, dat is met een WAO uitkering wel zo geloof ik.

danneke80

Berichten: 1373
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Muiderberg

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:49

@Sonja_vR: Zir je in de WIA of in de WAO? Bij WAO kan het soms net beroerd uitpakken als je gaat werken. Dat heeft met bepaalde klasses van arbeidsongeschiktheid te maken waardoor je net scheef uitkomt. Met de Wia is dat niet meer zo. Van elke euro die je bijverdient mag je 30 cent houden. Daar loont het dus altijd. Nou is de Wia ook bepaald niet heilig, maar dit is wel een verbetering ten opzichte van de WAO.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 23:01

Hey,

Ik heb alles weer bij gelezen. Een keuze heb ik niet gemaakt. Het is namelijk niet zo dat ik thuis op een schopstoel zit. Het ging mij er meer om of er misschien nog meer subsidie's aan te vragen zijn?

Zo krijg ik bijvoorbeeld nu ook benzine geld van de gemeente ipv taxi vergoeding. Omdat ik vaker genoodzaakt ben als "gezonde" mensen de auto te pakken voor een boodschap of bijvoorbeeld om naar de fysiotherapie te gaan of naar de dokter.

En zo zullen er vast nog wel meer subsidie's zijn waar we recht op hebben als 100% afgekeurde.

Ik denk zelf ook niet dat ik rond kan komen van mijn uitkering en mn paardjes. Mn oude paardje gaat gewoon nooit meer weg. Die is gronische ziek en oud. De ander tja je kan nooit zeggen dat ze nog 25 jaar blijft. Maar ik heb haar niet gekocht om weer te verkopen. Maar uiteindelijk zou ik toch ook graag op me zelf willen. Dus dan moeten er keuze's gemaakt worden.

Maar ook zonder de paardjes zou ik het zwaar hebben hoor als ik op me zelf zou willen. Ik heb gewoon het geluk dat ik met mn paardjes op een heeeeeeele goedkope stal sta!

En verders vroeg ik me gewoon alleen maar af welke subsidie's erzijn voor mensen met een beperking

En ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik ken idd de lepeltheorie. Die is oh zo waar! Hij staat ook in mn profiel ;)

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:06

Sonja_vR, dat ben ik nu dus ook aan het bekijken, sjezus wat krom.
Voorbeeld; Bruto 500 euro per maand.
Je mag 20% bijverdienen met wajong, dat is dus 100 euro per maand.
Dat mag je dus gewoon houden, krijg je 600 euro.

Ga je 200 euro per maand bijverdienen?
Krijg je 50 euro minder, en dus 550 euro.
Dan kan je net zo goed 100 euro bij blijven verdienen. :?
Lekker motiverend. *\o/*

pubelia

Berichten: 9996
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:08

Ik vroeg dat ;)

Je krijgt ook korting op gas water licht met een 1 persoonshuishouden.

Je mag overigen je wa-jong aanvullen tot 100% van het minimumloon voor jou leeftijd. Daarboven word ingehouden van je wa-jong.

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:11

Je hebt het neem ik aan tegen TS pubelia?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:22

moonfish13 schreef:
Sonja_vR, dat ben ik nu dus ook aan het bekijken, sjezus wat krom.
Voorbeeld; Bruto 500 euro per maand.
Je mag 20% bijverdienen met wajong, dat is dus 100 euro per maand.
Dat mag je dus gewoon houden, krijg je 600 euro.

Ga je 200 euro per maand bijverdienen?
Krijg je 50 euro minder, en dus 550 euro.
Dan kan je net zo goed 100 euro bij blijven verdienen. :?
Lekker motiverend. *\o/*

Als je met 200,- 50,- op je uitkering gekort wordt, dan hou je toch nog altijd 150,- over (in het voorbeeld dus 650,-)?
Of zit ik nu heel krom te denken?

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:25

moonfish13 schreef:
Ga je 200 euro per maand bijverdienen?
Krijg je 50 euro minder, en dus 550 euro.
Dan kan je net zo goed 100 euro bij blijven verdienen. :?
Lekker motiverend. *\o/*


Misschien haal je de motivatie wel uit het lekker bezig zijn en je eigen geld verdienen :D

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:31

Dit gaat mogelijk een hele domme vraag zijn, maar kan je eigenlijk werken? Want als er jobs zijn die je kan doen, gewoon voltijds, ga je uiteraard een groter inkomen hebben.

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:42

Inge_83 schreef:
moonfish13 schreef:
Sonja_vR, dat ben ik nu dus ook aan het bekijken, sjezus wat krom.
Voorbeeld; Bruto 500 euro per maand.
Je mag 20% bijverdienen met wajong, dat is dus 100 euro per maand.
Dat mag je dus gewoon houden, krijg je 600 euro.

Ga je 200 euro per maand bijverdienen?
Krijg je 50 euro minder, en dus 550 euro.
Dan kan je net zo goed 100 euro bij blijven verdienen. :?
Lekker motiverend. *\o/*

Als je met 200,- 50,- op je uitkering gekort wordt, dan hou je toch nog altijd 150,- over (in het voorbeeld dus 650,-)?
Of zit ik nu heel krom te denken?

Ja.

Als je 100 euro bijverdient, krijg je 600 euro gestort.
Verdien je 200 euro bij krijg je 550 euro gestort. :)
Op de site van het UWV staat een tabel, kan je je leeftijd invoeren, en het bedrag wat je bijverdient.
En vervolgens wat je totaal betaald krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:05

Yellowcab schreef:
Die laatste zin slaat helemaal nergens op. Waarom zou iemand die er zelf keihard voor werkt het niet meer waarderen?

Sowieso, ik gun iedereen een paard hoor maar als iemand met een Wajong uitkering er een heeft dan zou je al die kinderen waarvan de ouders geen geld hebben er toch ook een gunnen. Zo werkt het gewoon niet.


Jij snapt het niet hè?
Mensen met een wajong uitkering moeten harder werken dan gezonde mensen die hard werken. Die moeten iedere dag keihard werken om de dag te overleven. Die zijn 24/7/365 aan het werk, hebben nooit vakantie en ook geen weekend. Een vrije dag nemen bestaat niet en nachtrust staat vaak niet in hun woordenboek.


Ik weet wel zeker dat de meeste mensen met een wajong er een moord voor zouden plegen als ze "alleen maar hard hoefden te werken" en verder gewoon lekker gezond, met weekenden en vakanties en normale doordeweekse zorgjes door het leven konden gaan.

En dat durf jij te vergelijken met kinderen van ouders die geen geld hebben?
Ik ben een kind van ouders die geen geld hadden. Dat is wel even heeeeeeel iets anders!!

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:48

sorry maar dat vind ik ook wel weer heel overdreven. keihard werken om de dag te overleven.. ook mensen die geen uitkering hebben, hebben van die dagen, en ook mensen met een wajong ( ja ken ze ) hebben heus wel dagen om bij te tanken. Ik zeg niet dat het beter is, echt NIET,want in de wajong zitten is gewoon K...UT. En dan nog, een paard is extreem luxe.. dat kun je alleen krijgen als je het geld ervoor hebt. Als je een wajong hebt lijkt het me logisch dat er dan domweg geen geld over is. Jammer dan.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 11:30

Bandida schreef:
Dit gaat mogelijk een hele domme vraag zijn, maar kan je eigenlijk werken? Want als er jobs zijn die je kan doen, gewoon voltijds, ga je uiteraard een groter inkomen hebben.


Op dit moment kan ik niet werken, er komt binnenkort een zware operatie aan. Maar wie weet wat ik daarna kan... Bedoel doe die operatie niet voor niks ;)

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:56

DDDMakkink schreef:
ik hoor over 3 weken of ze een baan hebben gevonden die bij mijn situatie past
lijkt mij heel erg stug aangezien mijn mankementen maar goed met het UWV weet je het dus maar nooit

Hier straalt nou niet echt uit dat je aan het werk wilt.
Je drukt bij voorbaat jezelf al in een ik-kan-niks hoekje.
Daar zit geen werkgever op te wachten, een dergelijke instelling.