Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:55

Mindim schreef:
Vjestagirl schreef:
Zodra ze me uitschelden voor prutsmuts vind ik het idd onopgevoede gevallen ja.

Ik doe iig mijn best om beleefd en correct te zijn, om andere mensen niet in de weg te lopen. Als iemand mij onbeleefd vind mogen ze me dat ook best vertellen, dan zal k kijken wat ik daaraan kan doen.

Is idd niet netjes, maar scheld elke keer iemand je uit voor prutsmuts of is dat schelden eenmalig gebeurd. Op de een of andere manier heb jij dat altijd?
Ik kom het nooit tegen dit soort dingen, ik vraag me dan af waar het verschil zit.

M.i. zit er geen enkel verschil in eenmalig of vaker uitschelden. Je hoort een (vreemd) persoon gewoon niet uit te schelden omdat ie niet wil gegeven wat jij van die persoon wenst. Zou een mooie boel worden zeg :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:56

Mindim schreef:
Helemaal niet, maar het doet overkomen of je niet meer fatsoenlijk de AH uit kan. Scheldende kinderen zijn niet netjes, punt, zijn we het allemaal over eens, denk ik. Als je elke dag voor prutsmuts wordt uitgescholden, dan vraag ik me af waarom.
Maar om er nu zo een drama van te maken, zelfs een mail naar de winkel te sturen, vind ik persoonlijk nogal overtrokken.

Het gebeurd oook niet iedere dag. Het is gebeurd, en ik vind dat niet acceptabel. Ik doe iets aan dingen die ik niet vind kunnen, zoals het omver duwen van ouderen en het uitschelden van mensen.

En ja, misschien vallen onopgevoede kinderen mij meer op. Ik weet dat ik ook regelmatig leuk met kinderen speel of praat. Wat jullie van mij denken maakt me wat dat betreft dan ook niet zoveel uit.

Anoniem

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:59

Maar om even een beeld te krijgen, je bent eenmaal uitgescholden bij de AH of meerdere keren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 15:01

Ik ben vorige week maandag uitgescholden, woensdag hebben ze geprobeerd mensen om te duwen en blokeerden ze de weg naar buiten toe.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:02

Dat maakt toch niets uit?
Het gaat erom dat er weer een actie is die een hoop overlast veroorzaakt.
Hier ook, ik loop zelf door, zeg "ik heb zelf kinderen" en heb er weinig last van. Maar ik zie ook dat andere mensen (ouderen) wél tegengehouden worden.
Kinderen horen andere mensen niet lastig te vallen en al helemáál niet uit te schelden. Niet een keer, niet meerdere keren. En ouders horen daar hun kinderen in op te voeden en die zijn bij die winkel meestal niet bij hun kroost.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:05

Als ik eerlijk ben denk ik dat dit niets met AH te maken heeft. Er zijn dat uitermate vervelende kinderen waar TS woont. Als je uitgescholden wordt is dat natuurlijk niet netjes. Ik denk dat sommigen twijfelen omdat TS het niet echt op kinderen heeft. Dus ik bedoel, is het wat overdreven van TS of is het echt zo erg gesteld in Breda? Ik praat dus helemaal niets van die kinderen goed hoor.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:06

Naja commercieel is het zeker een succes, daarom doen andere ketens het zo dapper na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:09

Verschrikkelijk .. Nou ben ik ook niet aardig geweest tegen ze }> !!

Ik kom bij de AH lopen en er staan een stuk of 8 jongetjes en 2 meisjes te dringen en te gillen en vervelend opdringerig te doen.
Ik zeg tegen ze ' sorry ik spaar ze voor mijn buurjongen ' Word ik toch voor vanalles uitgemaakt :?

Ik deed alsof ik overstag ging en toen heb ik het papiertje open gemaakt en vroeg wie wat moest hebben.
Hop kwamen ze weer alsof ik een celeberty was .. Toen heb ik ze allemaal verscheurd in kleine stukjes en
heb ze in de prul gegooid met de mededeling ze me maar niet moeten uit schelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:10

Peanutbutter schreef:

Ik kom bij de AH lopen en er staan een stuk of 8 jongetjes en 2 meisjes te dringen en te gillen en vervelend opdringerig te doen.
Ik zeg tegen ze ' sorry ik spaar ze voor mijn buurjongen ' Word ik toch voor vanalles uitgemaakt :?

Ik deed alsof ik overstag ging en toen heb ik het papiertje open gemaakt en vroeg wie wat moest hebben.
Hop kwamen ze weer alsof ik een celeberty was .. Toen heb ik ze allemaal verscheurd in kleine stukjes en
heb ze in de prul gegooid met de mededeling ze me maar niet moeten uit schelden.

Toch dan weer jammer voor je buurjongen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:10

MamboBeach schreef:
stef schreef:
Sorry maar nu wordt Vjesta veroordeeld omdat zij het niet acceptabel vind dat ze door een KIND voor prutsmuts of kankerwijf uitgemaakt wordt? Beetje omgekeerde wereld voor mijn gevoel.
Is dat normaal dan? Zou ik ook niet accepteren hoor (ook niet van een volwassene trouwens, dat terzijde)

Ik vind dat niet normaal hoor, hoor je mij dat zeggen? En veroordeel ik Vjestagirl dan? Volgens mij niet, maar je kunt ook overal over vallen...

Ik zet een hele algemene zin neer en jij voelt je gelijk aangesproken? Wie de schoen past zou ik zeggen.....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:11

Het is ook wel lastig hoor, om een braaf kind te zijn in deze tijd, met alle druk die de commercie in de kinderhoofdjes (en ouders) probeert te stampen. Na sinterklaas volgen er weer plaatjes of knuffels die je moet hebben 'om erbij te horen'. De commercie lokt dit uit. De commercie doet grote psychologische onderzoeken hoe ze klanten (ouders via hun kinderen) kunnen triggeren.
Natuurlijk is het goed om kinderen duidelijk te maken wat de sociale regels zijn. Maar de winkels werken zelf de graaicultuur in de hand. Ze leggen bijv. ook snoep en dat soort ongezonde zaken ook expres op 'kinderhoogte'.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:11

Mindim schreef:
Peanutbutter schreef:

_O- _O- _O- _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 15:12

MamboBeach schreef:
Als ik eerlijk ben denk ik dat dit niets met AH te maken heeft. Er zijn dat uitermate vervelende kinderen waar TS woont. Als je uitgescholden wordt is dat natuurlijk niet netjes. Ik denk dat sommigen twijfelen omdat TS het niet echt op kinderen heeft. Dus ik bedoel, is het wat overdreven van TS of is het echt zo erg gesteld in Breda? Ik praat dus helemaal niets van die kinderen goed hoor.

Ik woon in Breda noord, wat een goedkoop gedeelte van de stad is. Ik zit zelf in Biesdonk, wat reuze meevalt, maar in Geeren Noord en Zuid is het allemaal wat minder vriendelijke (wat ook de gemeente zelf aangeeft en als probleem-wijk ziet).

En ik heb het best op kinderen, maar niet op onopgevoede kinderen die andere mensen lastig vallen en uitschelden. En ja, misschien straal ik uit dat ik vind dat kinderen buiten horen te spelen en dat ze niet om plaatjes horen te bedelen. Misschien wel. Iig heeft de manager van de supermarkt hier al aangegeven dat hij zich helemaal herkende in mijn klacht, en zitten ook de cassieres hier zuchtend achter de kassa omdat ze aan 1 stuk door schreeuwen en krijsen, die hebben ook al gezegd dat ze niet kunnen wachten tot de actie weer afgelopen is.

En nogmaals: kinderen die leuk zijn, vriendelijk zijn, willen spelen of willen kletsen: geen enkel probleem. Maar kinderen die schappen leegtrekken, mensen uitschelden, etc: wel een probleem.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:13

stef schreef:
MamboBeach schreef:

Ik vind dat niet normaal hoor, hoor je mij dat zeggen? En veroordeel ik Vjestagirl dan? Volgens mij niet, maar je kunt ook overal over vallen...

Ik zet een hele algemene zin neer en jij voelt je gelijk aangesproken? Wie de schoen past zou ik zeggen.....

Ik denk dat je zelf nu eigenlijk niet begrijpt wat je schrijft. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:13

Mindim schreef:
Peanutbutter schreef:

Tsja .. wat niet weet wat niet deert .. Ik vind ook leuk om te roepen naar ze ' Wie is er voor Ajax ' !! nou allemaal gillen ikke ikke
Dan zeg ik ' jammer jonges ik ben voor Ado en dan loop ik door hahahahah heerlijk die gezichten }>

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 15:15

senna21 schreef:
Het is ook wel lastig hoor, om een braaf kind te zijn in deze tijd, met alle druk die de commercie in de kinderhoofdjes (en ouders) probeert te stampen. Na sinterklaas volgen er weer plaatjes of knuffels die je moet hebben 'om erbij te horen'. De commercie lokt dit uit. De commercie doet grote psychologische onderzoeken hoe ze klanten (ouders via hun kinderen) kunnen triggeren.
Natuurlijk is het goed om kinderen duidelijk te maken wat de sociale regels zijn. Maar de winkels werken zelf de graaicultuur in de hand. Ze leggen bijv. ook snoep en dat soort ongezonde zaken ook expres op 'kinderhoogte'.

Maar deden ze dat 20 jaar geleden ook al niet? Dat is toch een kwestie van kinderen die bij papa en mama blijven, en dat papa en mama zelf weten wat ze wel en niet willen kopen? Tuurlijk beïnvloed een winkel de klanten (en dat merk ik zelf ook, zometeen naar het kruidvat om shampoo te kopen omdat je er snoep bij krijgt) maar dat doen ze al jaren. Het scheelt dat iedereen denk ik de truukjes nu wel kent en je je er bewust van kan zijn.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:16

senna21 schreef:

Precies mijn punt :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:16

Vjestagirl schreef:
Ik woon in Breda noord, wat een goedkoop gedeelte van de stad is. Ik zit zelf in Biesdonk, wat reuze meevalt, maar in Geeren Noord en Zuid is het allemaal wat minder vriendelijke (wat ook de gemeente zelf aangeeft en als probleem-wijk ziet).

En ik heb het best op kinderen, maar niet op onopgevoede kinderen die andere mensen lastig vallen en uitschelden. En ja, misschien straal ik uit dat ik vind dat kinderen buiten horen te spelen en dat ze niet om plaatjes horen te bedelen. Misschien wel. Iig heeft de manager van de supermarkt hier al aangegeven dat hij zich helemaal herkende in mijn klacht, en zitten ook de cassieres hier zuchtend achter de kassa omdat ze aan 1 stuk door schreeuwen en krijsen, die hebben ook al gezegd dat ze niet kunnen wachten tot de actie weer afgelopen is.

En nogmaals: kinderen die leuk zijn, vriendelijk zijn, willen spelen of willen kletsen: geen enkel probleem. Maar kinderen die schappen leegtrekken, mensen uitschelden, etc: wel een probleem.

Die manager kan dat wel zeggen maar hij werkt wel bij AH en verdient er zijn brood mee. ;)

Ik vind het moeilijk... Kinderen mogen natuurlijk niet iemand uitschelden, andere kant, als winkel zijnde werk je het zelf in de hand. Niet iedere ouder weet wat de kinderen doen. Als ze zeggen te gaan voetballen maar gaan naar de AH...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:18

Vjestagirl schreef:
senna21 schreef:

Maar deden ze dat 20 jaar geleden ook al niet? Dat is toch een kwestie van kinderen die bij papa en mama blijven, en dat papa en mama zelf weten wat ze wel en niet willen kopen? Tuurlijk beïnvloed een winkel de klanten (en dat merk ik zelf ook, zometeen naar het kruidvat om shampoo te kopen omdat je er snoep bij krijgt) maar dat doen ze al jaren. Het scheelt dat iedereen denk ik de truukjes nu wel kent en je je er bewust van kan zijn.

20 jaar geleden was de plaatjestijd er nog niet hoor. Wel de flippotraditie. Ik geloof niet dat het 20 jaar geleden beter was dan nu of dat de kinderen anders waren.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:18

Oooh men, eindelijk een topic waar ik mn vuur kan spuwen.. ik was laatst zo pissig!!!

Ik boodschappen doen bij AH, hele kar vol boodschappen, onderop een kartonnen treetje met blikjes drinken.. en een paar pakjes voetbalplaatjes.. gelijk 100000000 kinderen op me afgestormt, niet eens netjes vragen he, ik kwam er bijna niet doorheen.. dus uit frustratie maar die voetbalplaatjes in hun hand gedrukt (normaal gaat dat buiten mijn principes om, zo moedig je dat schooiergedrag alleen aan) maar goed dan kon ik er tenminste door.. loop ik 3 meter verder, scheurt dat kartonnen treetje kapot, alle blikjes rolden alle kanten op.. en die kinderen begonnen te lachen.. echt, dat je lacht omdat het grappig is prima, maar hun wezen met hun vinger mijn kant op, en begonnen buiten proportie te lachen, op een gegeven moment was het lachen om het uitlachen en niet eens lachen omdat het grappig was.. ik was echt laaiend.. ben eerst naar die kinderen gelopen en heb mn voetbalplaatjes teruggegist en ze heel boos aangekeken, toen was het lachen ze ineens vergaan.. daarna rustig al mn blikjes bij elkaar gezocht, nog steeds kwaad, begonnen ze me uit te schelden voor de meest vreselijke dingen, ben heel snel weggelopen want had echt zin om die kinderen iets aan te doen... blegh!

En hoe ze daar ook staan, het waren stuk voor stuk onbeschofte kinderen, geen mevrouw mag ik alstublieft uw voetbalplaatjes? Maar nee, opdringen en schreeuwen GEEF ME DIE VOETBALPLAATJES!! stuk voor stuk waren het dikke kinderen, met in hun ene hand een zak chips en in de andere hand een blikje cola.. maarja eigenlijk kun je het de kinderen niet kwalijk nemen, het ligt denk ik grotendeels aan de opvoeding. No way dat ik vroeger het lef had om zo brutaal op iemand af te stappen of een in mijn ogen volwassen persoon zo uit te lachen..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:19

Peanutbutter schreef:
Tsja .. wat niet weet wat niet deert .. Ik vind ook leuk om te roepen naar ze ' Wie is er voor Ajax ' !! nou allemaal gillen ikke ikke
Dan zeg ik ' jammer jonges ik ben voor Ado en dan loop ik door hahahahah heerlijk die gezichten }>

En het dan serieus gek vinden dat die kinderen een grote mond open trekken. Ze krijgen ook zo'n fijn voorbeeld :roll:
Leuk he, treiteren? 8)7
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 01-02-11 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:19

Peanutbutter schreef:

Tja, kan ik ook niet echt volwassen gedrag noemen.

Opvoeding doet heel veel, maar het is een hele andere tijd voor kinderen dan toen ik jong was. Toen was er nog niet zoveel keuze en ook dergelijke acties waren er niet.
De jeugd van tegenwoordig wordt van de ene hype na de andere geslingerd. Winkelketens proberen via kinderen de ouders te bereiken. De Ah wordt gezien als duurdere supermarkt, men moet dan ook niet gaan zeuren als hun actie zo'n hype wordt dat er kinderen bij de deur gaan staan, wiens ouders misschien niet bij de AH kopen. Alle supermarkten doen deze acties, alleen is de ene wat populairder dan de andere.
Misschien dat de supermarkten eens moeten ophouden met die acties, ze hebben de hele hetze zelf gecreeerd, moet je als winkel zijnde er niet over gaan zeuren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 15:20

MamboBeach schreef:
20 jaar geleden was de plaatjestijd er nog niet hoor. Wel de flippotraditie. Ik geloof niet dat het 20 jaar geleden beter was dan nu of dat de kinderen anders waren.

Maar 20 jaar geleden lag snoep ook op ooghoogte toch?

Het voordeel van de flippo's was dat bij de winkel staan en erom vragen geen zin had omdat iedereen ze thuis pas vond. Plus dat dat lays was, en je die dus bij iedere winkel kon krijgen, ipv alleen bij 1 zaak.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:20

@Peannutbutter
Vind jij jezelf nu niet een beetje kinderachtig?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:21

Vjestagirl schreef:
Mindim schreef:
Helemaal niet, maar het doet overkomen of je niet meer fatsoenlijk de AH uit kan. Scheldende kinderen zijn niet netjes, punt, zijn we het allemaal over eens, denk ik. Als je elke dag voor prutsmuts wordt uitgescholden, dan vraag ik me af waarom.
Maar om er nu zo een drama van te maken, zelfs een mail naar de winkel te sturen, vind ik persoonlijk nogal overtrokken.

Het gebeurd oook niet iedere dag. Het is gebeurd, en ik vind dat niet acceptabel. Ik doe iets aan dingen die ik niet vind kunnen, zoals het omver duwen van ouderen en het uitschelden van mensen.

En ja, misschien vallen onopgevoede kinderen mij meer op. Ik weet dat ik ook regelmatig leuk met kinderen speel of praat. Wat jullie van mij denken maakt me wat dat betreft dan ook niet zoveel uit.

Jij bent wel altijd de sjaak hè TS??

:=

MamboBeach schreef:
Als ik eerlijk ben denk ik dat dit niets met AH te maken heeft. Er zijn dat uitermate vervelende kinderen waar TS woont. Als je uitgescholden wordt is dat natuurlijk niet netjes. Ik denk dat sommigen twijfelen omdat TS het niet echt op kinderen heeft. Dus ik bedoel, is het wat overdreven van TS of is het echt zo erg gesteld in Breda....

Ik denk dat 'em daar in zit... ;)