Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik moet eigenlijk al heel lang, maar ben het continu aan het uitstellen. Durf gewoon niet, ik heb nu een afspraak gemaakt bij een fysiotherapeute die ik ken van het sporten. Ze is echt heel aardig en lief, maar het blijft voor mij heel heftig.
Ook wat beteft de fysio, ik ben er nog nooit geweest en ik weet ook niet precies wat het inhoud. Zitten ze de hele tijd aan je lijf om dingen goed te zetten of te corrigeren? Of zijn het vooral oefeningen die je moet doen? Ben me ook aan het afvragen of ik haar van te voren iets moet laten weten. Ze zal namelijk wel 100 vragen hebben als ze klaar is met de behandeling...
Is er iemand die daar ervaringen mee heeft? Hoe gaat zo'n sessie in zijn werk? Is het alleen maar "hands on'? Weet niet zo goed wat ik me daarbij voor moet stellen..
Zeker als je denkt dat ze te vertrouwen is!
. Ze is ook altijd heel geduldig en weet me vaak heel goed aan te voelen.
Kan ook wel erg met haar lachen terwijl we wel altijd heel serieus bezig zijn. Aanraken blijft voor mij heel erg eng. Het kost me soms moeite om in het hier en nu te blijven. Met het "hands on" raak ik haar af en toe gewoon kwijt en vergeet ik dat het haar handen zijn en er dus gewoon niks gebeurt!
Ik moet leren om haar te vertrouwen. En ja, dat wil ik ook graag. Maar hoe doe je dat nu precies? Wanneer vertrouw je iemand nu echt voor 100% en hoe test je dat? 
)
Ben nog steeds niet zo gewent dat mensen zoiets zeggen. Dankjewel!
Is voor haar ook heel lastig om mee om te gaan. Ik heb het idee dat ik haar een beetje het gevoel geef dat ik er niet 100% voor wil gaan. Terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling is! Want dat is helemaal niet zo! Ik vind haar als persoon echt helemaal fantstisch, alleen geef ik haar dat gevoel niet zo denk ik. Vind het heel erg lastig allemaal.
Ik heb gewoon...een beetje meer tijd nodig denk ik.
Heb even zitten twijfelen of ik het topic nog zou update, maar ik ben blij dat ik dat toch heb gedaan.

). Maar als een sessie daarna blijkt te eindigen in een goed gevoel. Moet je dan niet op die manier leren dat het aanraken misschien (heel misschien) toch niet zo erg is als ik eigenlijk had gedacht?
Anoniem1991 schreef:Hoe kan ik nu mezelf vertrouwen, zonder eerst haar te vertrouwen?
Maar even serieus, je moet natuurlijk niks, je "moet " het niet accepteren of toelaten. Maar je weet dat je daar mee verder komt en dat je je op den duur daardoor beter gaat voelen, beter in je vel gaat zitten. Vind ik trouwens een leuke uitdrukking, je velletje zit aan de buitenkant, jij zit daarin. Misschien iets om mee te nemen naar je haptonome, ze zit aan je velletje, niet aan jou. En ik krijg het idee dat je te snel wil, vooruit gaat denken. Probeer dat los te laten, gewoon keer voor keer te bekijken. Ik vergelijk het maar een beetje met mijn angst voor de tandarts, als ik nu al ga bedenken dat ik in januari weer moet, jaag ik mezelf de stuipen op het lijf. Anoniem1991 schreef:Ik heb het idee dat ik haar een beetje het gevoel geef dat ik er niet 100% voor wil gaan. Terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling is! Want dat is helemaal niet zo! Ik vind haar als persoon echt helemaal fantstisch, alleen geef ik haar dat gevoel niet zo denk ik. Vind het heel erg lastig allemaal. Ik heb gewoon...een beetje meer tijd nodig denk ik.
Mensen moeten ook altijd heel geduldig zijn met mij, willen ze iets bereiken. Het is meer dat ik alles zo graag goed wil doen. Ik heb het gevoel dat ik geen fouten meer kan en mag maken. Van mezelf. Omdat ik voor mijn gevoel al zoveel "fouten' dingen gedaan heb en heb laten gebeuren. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.