Wie betaalt op eerste date?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:27

Wiebke : oef. Waar-de-loos. Alsof je met je kind op stap gaat i.p.v. een potentiële partner :n

Ja , op een dergelijke manier word je nu niet echt warm van iemand :P

Maargoed , ik denk dat het wel *HEEL* vaak voor komt dat het dus precies zo gaat als je de man en vrouw in het verhaal omwisselt , en dat vind ik dan dus net zo aso :P

(en dan betaalt de vrouw nog niet eens de popcorn , want "de man hoort de date te betalen" :P)

Ook wat ik regelmatig in dit topic voorbij zie komen : dat de man je de kans niet geeft om te betalen : kom op , als je ook eens voor hem wilt zorgen dan lukt het je ècht wel om eerder te zijn met betalen hoor , gewoon tijdens het drankje achteraf jezelf even excuseren dat je naar de WC moet , en meteen afrekenen :+

Ik zit met die van mij vaak ook zo'n slinkse wedstrijd te voeren wie er betaalt , haha , lachen joh :D

Yesterday

Re: Wie betaalt op eerste date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:33

afgelopen zaterdag had ik een eerste date,
werd netjes bij mn huis opgehaald met de auto en aangekomen bij de bios liep ie meteen na de kassa en zei; 2 kaartjes voor blablabla, vrouw achter de kassa: weet u dat je hier alleen maar kunt pinnen? hij; ja dat is geen probleem.
later in de parkeer garage; ik betaal dit wel, hij nee joh nergens voor nodig :)
maargoed, ik voel me wel een beetje nu zo van; goh had ik niet nog even geld moeten geven voor de film? maar aan de andere kant, hij vroeg me mee ;)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:43

VeerenAshley schreef:
Kan iemand van de mensen die van mening zijn dat de man tijdens de eerste date moet betalen omdat dat een teken van hoffelijkheid/netheid/charmant zijn is, mij misschien uitleggen waarom dit voor vrouwen tijdens een date niet zou gelden?
M.a.w.: waarom is een man hoffelijk als hij betaalt, terwijl dit voor een vrouw niet lijkt te gelden?

ik denk dat dit een cultureel gegeven is, het hof maken van de dames. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Ik weet dat ik het in ieder geval doe. Ik vind het gewoon hoffelijk, beleefd, en om eerlijk te zijn zou ik erop staan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:48

pmarena schreef:
Ook wat ik regelmatig in dit topic voorbij zie komen : dat de man je de kans niet geeft om te betalen : kom op , als je ook eens voor hem wilt zorgen dan lukt het je ècht wel om eerder te zijn met betalen hoor , gewoon tijdens het drankje achteraf jezelf even excuseren dat je naar de WC moet , en meteen afrekenen :+

En als je dat gewoon niet wil? Waarom zou het moèten(néééé niets met machtsverhoudingen of verkeerde indrukken gedoensel te maken, dat klopt iig in mijn geval al totààl niet) ? Ik gelukkig, hij gelukkig, wij gelukkig, onze relatie gelukkig. Mooi toch :Y)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:58

LawBoy schreef:
VeerenAshley schreef:
Kan iemand van de mensen die van mening zijn dat de man tijdens de eerste date moet betalen omdat dat een teken van hoffelijkheid/netheid/charmant zijn is, mij misschien uitleggen waarom dit voor vrouwen tijdens een date niet zou gelden?
M.a.w.: waarom is een man hoffelijk als hij betaalt, terwijl dit voor een vrouw niet lijkt te gelden?

ik denk dat dit een cultureel gegeven is, het hof maken van de dames. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Ik weet dat ik het in ieder geval doe. Ik vind het gewoon hoffelijk, beleefd, en om eerlijk te zijn zou ik erop staan.

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben: het is traditie - en dat is een van de redenen dat ik er erg op tegen ben om ervan uit te gaan dat de man betaalt: het is m.i. nl. een traditie die aansluit bij een traditioneel rollenpatroon (man zorgt voor vrouw), waarvan ik héél blij ben dat dat niet algemeen geldig meer is.

Wat trouwens als de vrouw er óók op staat om hoffelijk te zijn? Waarom zou je het alleenrecht daarop aan jezelf/de man voorbehouden?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:02

Ik vind het zo een beetje jammer als ik het topic wat doorscroll dat sommige mensen precies per se menen dat hùn manier van dingen te doen de enige juiste is en dat je als je het op de andere manier doet er precies ofwel iets mis is met je karakter, ofwel in je waarden, of in je relatie.

Er zijn mensen bij die alleen maar 50/50 willen betalen, die zich niet goed voelen als het niet zo gebeurt, die zich niet 'traditioneel' willen voelen en er alles aan doen om te voorkomen dat ze "profiteren". Er zijn er ook anderen die het charmant vinden dat de andere betaald, die om andere redenen goed kunnen leven met het feit dat de een wat meer geld uitgeeft dan de andere. Prima toch? Beide relaties werken toch even goed als je het er maar eens een keertje over hebt? Uiteindelijk is het hele helft betalen ook maar gewoon een manier van hoe je opgevoed bent, zoals eerder gezegd, in vele landen is het juist hoogst ongebruikelijk.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:13

Bij onze eerste date betaalde vriendlief gelijk. Hij had de kaartjes van te voren al besteld en betaald. :')
Maar ik heb toen wel drinken etc. betaald. Hij moest een uur in auto zitten om mij op te halen en weer thuis te brengen (uur heen, uur terug). En ja, ook al had hij mij wel gevraagd, ik vind dat je best wel een klein gedeelte mee kan betalen aan een eerste date. Maar met mijn ex was het: 'Nee ik betaal! Ik heb een vaste baan en kan het wel missen, jij bent nog student'. En ik mocht níks betalen. Dat vond ik zelf een vreselijk idee. :)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:22

Kwanyin schreef:
Ik vind het zo een beetje jammer als ik het topic wat doorscroll dat sommige mensen precies per se menen dat hùn manier van dingen te doen de enige juiste is en dat je als je het op de andere manier doet er precies ofwel iets mis is met je karakter, ofwel in je waarden, of in je relatie.

Er zijn mensen bij die alleen maar 50/50 willen betalen, die zich niet goed voelen als het niet zo gebeurt, die zich niet 'traditioneel' willen voelen en er alles aan doen om te voorkomen dat ze "profiteren". Er zijn er ook anderen die het charmant vinden dat de andere betaald, die om andere redenen goed kunnen leven met het feit dat de een wat meer geld uitgeeft dan de andere. Prima toch? Beide relaties werken toch even goed als je het er maar eens een keertje over hebt? Uiteindelijk is het hele helft betalen ook maar gewoon een manier van hoe je opgevoed bent, zoals eerder gezegd, in vele landen is het juist hoogst ongebruikelijk.

Helemaal mee eens :)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:28

wiebke schreef:
ik heb ook een keer een date gehad met een toch wel erg leuke jongen.. hij had mij mee naar de bios grvaagd. hij had geen auto (vind ik al een beeetje een afknappert maar ok) dus ging ik hem ophalen. We zouden naar Antwerpen gaan , en dat is toch wel een uurtje heen en een uurtje terug rijden. Dus ik had al bedacht dat hij dan de kaartjes mocht betalen.. staan we daar bij die automaat, meneer wist niet hoe het werkte.. dus ik uitleggen "kijk, nu vraagt hij om een pinpas" ............................. gebeurde niks. :roll: dus ik pak met een beetje een zucht mijn pinpas en betaal. Zou het er later wel even over hebben. ( even een rekensommetje.. benzine, kaartjes.. toch al gauw €35 ) .

"Wil je popcorn? Ja? Die trakteer ik dan wel! "

eh.. die kaartjes wilde ik eigenlijk niet aan je trakteren eigenlijk... maar goed, ik wilde de avond niet geheel verpesten dus zou het erover hebben onderweg naar huis. In de trant van goh.. benzinegeld.. hoe zullen we dat eens doen?
Film bekeken, was wel aardig. Daarna nog even het salsacafé binnengegaan waarbij ik op de ge-he-le avond wel helemaal EEN icetea heb gedronken van hem. Daarna maar zelf een icetea gehaald en toen meneer dat zag zei hij: Oh lekker, doe mij er ook een!

we. gaan. naar. huis.

Hij viel onderweg in slaap.. en werd wakker toen we voor zijn deur stonden. "BEdankt voor alles he!" en vliegt mijn auto uit.

vond ik echt TE onbeschoft en onbeleefd! Ik vind dat de man toch eigenlijk wel mag betalen op een eerste date.. helemaal als ik rijd!

Hahaha wat een verhaal, en wat een schoft! Daarna nog iets van hem gehoord? 1 keer telefoon overgaan zodat jij moet terugbellen past wel helemaal bij het verhaal namelijk :D

Ik vind het niet erg om op een date te betalen of 50/50 maar ik zou het toch raar vinden als hij het niet zou aanbieden om helemaal te betalen. Vooral als hij jou mee uitvraagt. Het hele date gebeuren is toch een beetje ouderwets, wil ik graag zo houden :P

Maar goed, het ligt altijd aan de situatie. Als je makkelijk 50/50 kunt betalen (bijvoorbeeld de een benzine en de ander kaartjes bios) dan wil ik ook neit dat de man aanbiedt om de benzine terug te betalen. Geen gezeur om geld de eerste date... !

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:32

Kwanyin schreef:

Helemaal mee eens. Ik vind het heel erg leuk als de man betaalt maar ik vind het ook helemaal niet erg als ik zelf betaal..ik heb een goede baan en ben niet zo'n traditioneel dat de man alles voor mij moet betalen...liever niet zelf ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:01

Kwanyin schreef:
pmarena schreef:

En als je dat gewoon niet wil? Waarom zou het moèten(néééé niets met machtsverhoudingen of verkeerde indrukken gedoensel te maken, dat klopt iig in mijn geval al totààl niet) ? Ik gelukkig, hij gelukkig, wij gelukkig, onze relatie gelukkig. Mooi toch :Y)

Tja , als jij als vrouw zijnde niet WIL betalen.... dan moet je dat natuurlijk zelf weten :)

Maar echt sympathiek word je er niet door :P

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:02

Toen mijn vriend en ik voor het eerst op "date" gingen waren we feitelijk al een stelletje...

Maar uit eten, stappen, uitjes etc. werden meestal door hem betaalt. Dit komt voort uit a) de situatie: ik was aan het begin van onze relatie werkeloos en kon het mij niet veroorloven om op stap te gaan. Ik heb dan voorgesteld om gezellig een filmpje te kijken op de bank, maar hij vond het leuk om mij mee uit te nemen. en b) zijn opvoeding. Hij is opgevoed met idee dat een man voor zijn meisje moet zorgen.

Hier staat tegenover dat sinds ik weer werk heb ik het meerendeel van de boodschappen heb betaald, de benzine regelmatig betaalde en hem af en toe heb verrast met cadeautjes (dingetjes die hij graag wilde hebben en die nuttig zijn voornamelijk). Verder zorgde ik voor een deel van zijn huishouden omdat hij erg veel moest werken (2 banen). Natuurlijk heb ik hem ook regelmatig getrakteerd op een drankje, lekker uit lunchen en met kerst heb ik hem getrakteerd op een restaurantje...

Dus ja... hoewel hij het leeuwendeel van de uitjes betaalde denk ik dat we evenveel in elkaar hebben geïnvesteerd...

(Helaas zijn we sinds gisteren uit elkaar, dit heeft echter niets met de rolverdeling van betalen te maken gehad. Ik weet zeker dat hij onze uitjes die we zo nu en dan nog willen doen nog altijd zal willen betalen, net zoals ik hem nog altijd zal blijven verrassen met kleinigheidjes en een drankje..)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:10

pmarena schreef:
Maar echt sympathiek word je er niet door :P

En dat is dus JOUW beeld van zo'n situatie. Mijn vriend vindt me enorm sympathiek en al mijn vrienden ook, wees daar maar gerust in :) . Ik uit mijn sympathiek zijn echter gewoon op andere manieren dan. En in héél veel andere relaties is het nu eenmaal zo dat degene die vaak betaald echt niet denkt "wat onsympathiek is dat nu zeg" . Die relaties zijn even sterk en draaien even goed. Behalve uiteraard als je zegt of vraagt of je de rekening mag delen, en de andere begint helemaal moeilijk te doen en te weigeren. Begrijpen dat je partner het misschien anders ziet dan jij moet je ook wel kunnen, en dan een oplossing kiezen waar je samen het beste mee kunt leven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:14

Nou , als je botweg zegt dat jij niet WIL betalen maar op iemand anders zijn zak wil teren als je uitgaat , dan vind ik je niet sympathiek nee. En daarmee ben ik echt niet alleen :P

Kun je nog op zoveel andere manieren "terugbetalen" en enorm leuk en geweldig zijn , maar als je niet WILT betalen voor de kosten die je maakt , dat is gewoon heel naar prinsessegedrag.

Neemt niet weg dat er mannen zijn die graag zo'n prinsesje willen hoor :P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:19

Als je zegt "nee ik WIL niet betalen", dan is het idd iets anders. Maar dat zeg ik ook in mijn laatste zinnen. Alleen als ik zeg 'maar wil gerust betalen' en de andere staat erop dat hij betaald dan hoef ik daar zelf geen discussies over te voeren. Ik doe wel meer dingen in mijn relatie dan geld uitbesteden om te bepalen of ik al dan niet als een prinses behandeld wordt dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:30

Natuurlijk , maar het is er wel een onderdeel van :)

De man altijd maar alles laten betalen , terwijl je het zelf ook kan , is net zoiets als dat je allebei een drukke baan hebt , en bij thuiskomst ploft de man op de bank voor de rest van de avond terwijl hij verwacht dat de vrouw het eten en huishouden wel zal doen :P

(terwijl zij net zo'n zware dag al achter de rug heeft :P )

Begrijp me niet verkeerd hoor : iedereen moet lekker zelf weten wat hij in zijn relatie doet , als je het er allebei mee eens bent , hoe erg andere mensen er ook van zouden gruwelen :)

Jaag dan maar het salaris van de 1 er door voor de gezamelijke kosten terwijl de ander van zijn salaris lekker kan sparen en shoppen voor zichzelf (even lekker uitvergroot ;) ).

Maargoed , als een man het ook niet sympathiek vindt dat hij altijd moet betalen en er zo van hem geprofiteerd wordt , moet hij ook maar de ballen hebben om een eind aan de relatie te maken :P

Natuurlijk biedt een lieve / nette man aan om te betalen , zo hoort dat toch een beetje :)
Maar dan hoef je het nog niet altijd toe te staan :)

Het is wel bij meer dingen zo dat mensen iets aanbieden uit beleefdheid , omdat ze zich daartoe toch wat verplicht voelen , maar de ander uit beleefdheid er dan niet mee instemt omdat die ook wel kan bedenken dat het voor die aanbieder misschien helemaal niet zo tof is om daar "ja" op te zeggen ;)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:32

pmarena schreef:
Natuurlijk biedt een lieve / nette man aan om te betalen , zo hoort dat toch een beetje :)

Maar biedt een lieve en nette vrouw dat niet ook aan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:35

Ja , dat vind ik dus wel :j

En ik vind dat vrouwen veels te makkelijk zeggen : ach hij betaalt het wel , hij wil het zo graag :j

Maarja , hij kan ook moeilijk iets anders zeggen want anders staat 'ie weer voor lül :P

Sommige mannen zijn wat dat betreft gewoon veels te lief , en dan mag je als vrouw zijnde best wel een beetje voor hem zorgen ook , zodat hij niet alle kosten hoeft te dragen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:58

pmarena schreef:
De man altijd maar alles laten betalen , terwijl je het zelf ook kan , is net zoiets als dat je allebei een drukke baan hebt , en bij thuiskomst ploft de man op de bank voor de rest van de avond terwijl hij verwacht dat de vrouw het eten en huishouden wel zal doen :P

En dat is weer JOUW bril, JOUW visie, JOUW manier van tegen dingen aan te kijken. Jij bent degene die het zoiets vergelijkt. Dat wilt niet zeggen dat iemand anders er ook zo over redeneert. Ik zou zo'n vergelijking bv nooit maken.

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd hoor : iedereen moet lekker zelf weten wat hij in zijn relatie doet , als je het er allebei mee eens bent , hoe erg andere mensen er ook van zouden gruwelen :)

Maar in je berichten laat je dat maar weinig uitschijnen (in deze hier weer trouwens). Je laat naar mijn mening wel sterk uitschijnen dat je jouw idee van betalen de enige juiste vindt en de andere vormen van relaties minderwaardig, zelfs zeer beschuldigend naar mensen die om een of andere reden het fijn vinden als de man betaalt, of er geen discussies over willen houden.

Citaat:
Maargoed , als een man het ook niet sympathiek vindt dat hij altijd moet betalen en er zo van hem geprofiteerd wordt , moet hij ook maar de ballen hebben om een eind aan de relatie te maken :P

:j Eerst wel de ballen hebben om te vragen of de rekening ook eens gedeeld mag worden. Of eens grappig zeggen "zo, ik heb jouw wel genoeg verwend, deze keer mag je mij wel eens trakteren", kan ik ook wel smaken en zal ik met alle liefde doen. En dan als het echt zo'n hekelpunt is en de andere wilt absoluut niets betalen kun je er nog eens goed over nadenken wat te doen.

Citaat:
Maar dan hoef je het nog niet altijd toe te staan :)

Het is wel bij meer dingen zo dat mensen iets aanbieden uit beleefdheid , omdat ze zich daartoe toch wat verplicht voelen , maar de ander uit beleefdheid er dan niet mee instemt omdat die ook wel kan bedenken dat het voor die aanbieder misschien helemaal niet zo tof is om daar "ja" op te zeggen ;)

Daarom zeg ik ook dat ik het het beste vind om het er wel eens over te hebben. Hoeft niet per se direct op date 1 imo, maar toch wel eens vragen "is het goed als ik de helft betaal?", "Zal ik eens trakteren?", "Laat maar zijn, deze is van mij!", ipv iedere keer als de rekening betaald wordt naar de grond te staren en nooit iets te ondernemen. Dan weet je namelijk ook niet wat de andere nu echt denkt. De ene jongen zou denken "niet erg, ik betaal graag!", maar het kan evengoed zijn dat er idd toch een "het is wel zo beleefd, maar eigenlijk kan zij toch ook wel eens in haar portefeuille zitten". Maar als ik heb gediscussieerd met mijn vriend dat ik heus wel wil betalen en hij staat erop dat hij betaald, hij geeft me het geld zelfs terug in mijn handen, dan ga ik daar geen ruzie over maken als hij zich daar zo goed bij voelt. Moest ik dat gedaan hebben, dan was het na een maand wel uitgeraakt of dan zaten we ieder weekend over het betalen te zeuren. Nu zijn we toch al mooi bijna eenhalf jaar héél gelukkig samen :D .

En nu denk ik dat ik heel eventjes ga stoppen want om de een of andere reden is mijn laptop superlangzaam geworden(ik heb wsl teveel open staan :') ) en is het uiterst moeilijk om een bericht te typen :+ .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:00

We zullen het zien vanavond :+ ...

heb een eerste date namelijk :oo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:13

Kwanyin schreef:
En dat is weer JOUW bril, JOUW visie, JOUW manier van tegen dingen aan te kijken. Jij bent degene die het zoiets vergelijkt. Dat wilt niet zeggen dat iemand anders er ook zo over redeneert. Ik zou zo'n vergelijking bv nooit maken.

Eh , ja , natuurlijk is het mijn visie , het is niet zwarte Piet die hier achter mijn laptop zit te typen , of wel :P

Lijkt me dat dat geen issue is om over te gaan bekvechten :)

Overigens zie ik het probleem niet zo want volgens mij zijn we het in principe gewoon eens :P

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:17

VeerenAshley schreef:

Ik herhaal mezelf nog maar eens, omdat ik hier helaas nog maar een reactie op gehad heb, en ik gewoon erg benieuwd ben hoe degenen die eerder in dit topic gereageerd hebben en het normaal vinden dat de man moet betalen, daar over denken.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:32

Toen ik ging daten met mijn ex, stond hij erop dat hij betaalde. En als ik daar tegen in ging, schopte hij gelijk een hele scene.. Kon tegen hem praten als brugman, maar hij moest en zou betalen.
Heel onze relatie die uiteindelijk 2,5 jaar geduurd heeft heeft hij alles betaald. Ik mocht gewoon niet betalen. Absoluut niet.
Ik kreeg super veel kado's van hem en hij betaalde vakanties en op vakantie betaalde hij ook altijd. Ik vond dat echt heel irritant. Dus als we uit gingen naar de bios ofzo, ging ik stiekem van te voren de kaartjes al kopen. Maar dan voelde hij zich in zijn eer aangetast en liet hij toch duidelijk merken dat het niet de bedoeling was. Ik heb me er op een gegeven moment maar bij neergelegd. Ik kon zeggen tegen hem wat ik wilde maar ik kreeg toch alles zonder dat ik het wilde.
Zo heb ik ook van hem een laptop gehad en kort daarna heb ik het uitgemaakt. Hij heeft toen met hoge poten opgebelt waarom ik die laptop niet terug heb gegeven en hij wilde het geld wat de laptop gekost had. Toen had ik ook zoiets, je hebt nooit moeilijk gedaan over geld en opeens wil je geld.

Dus nu ga ik gelijk bij het begin van mijn nieuwe date of we betalen 50/50 of ik betaal. En anders ga ik niet mee uit.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:39

pmarena schreef:
Overigens zie ik het probleem niet zo want volgens mij zijn we het in principe gewoon eens :P

Oh, dan is het toch opgelost :D *Bied pmarena de "stem voor Kwanyin!-partijkaart aan* *\o/*

VeerenAshley, ik denk ook dat het iets cultuur bepaald is in sommige hun gedachtengang. Ik denk zelfs dat het iets van vroeger zou kunnen zijn, toen vrouwen nog niet gingen werken en het geld dus via de man binnenkwam. Dan is het ook het meest logische dat degene met het inkomen betaald. Maar dat is maar een hypothese van mij. Buiten dat het er vroeger gewoon ingeramd werd dat mannen 'stoer' moesten zijn en voor het vrouwtje zorgen, en je misschien wel heel hard uitgelachen werd door andere mannen als je vrouw jouw als een 'prinsesje' behandelde. En als je nog altijd bent opgevoed met de beelden en de uitspraken dat mannen 'hoffelijk' zijn en vrouwen zich hoffelijk laten behandelen, dan doe je het op zo'n manier. Moest je in een samenleving leven waarin de vrouw altijd degene was die betaalde, dan waren we nu misschien aan het discussiëren over al dan niet volledig betalen voor je vriend :+ .
Hetzelfde is zoals ik zeg dat 50/50 betalen "going Dutch" heeft, omdat het in veel andere landen hoogst ongebruikelijk is dat men gaat beginnen over rekening delen of meisjes die betalen. Moest je daar geboren zijn, dan zou je er waarschijnlijk ook niets van begrijpen.

Shiloh, ik zou voor de veiligheid gewoon niets bestellen. Dan kan je al zeker niet of een feministe, of een verwend nest zijn :P .

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:48

@ Kwanyin, ik denk dat je gelijk hebt hoor! Maar juist omdat het een traditie is die past in het 'man zorgt voor vrouw-plaatje', snap ik niet dat vrouwen die zeggen geëmancipeerd te zijn, wél kunnen volhouden dat ze het normaal vinden dat de man betaalt. Dit vind ik inconsequent nl.
Even voor de duidelijkheid: iedereen moet natuurlijk gewoon doen wij 'ie zich fijn bij voelt, en ik wil ook niemand veroordelen, maar ben er gewoon benieuwd naar hoe deze twee zaken (emancipatie en vinden dat een man 'hoort' te betalen, volgens sommigen omdat hij daarmee laat zien 'voor hen te kunnen zorgen') samenvallen.