vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:33

sallandval schreef:
Dat zou dan ook betekenen dat je, als je een exemplaar uit de niet-vreemdgaan categorie, verder geen rekening met hem hoeft te houden. Je hoeft je niet uit te sloven om er een beetje goed uit te zien, te werken aan communicatie, passie in leven te houden, lief zijn voor de ander, werk te investeren in elkaar of wat dan ook.

Wat een onzin :? Dus het komt erop neer, dat als je je 'uitslooft' voor je vriend, zoals nog je best doen aan je uiterlijk, passie, lief zijn, of investeert in je relatie, dat je dat doet omdat je anders bang bent dat ie vreemdgaat? |o
Nou lekker vertrouwen heb je dan.. :=

Ik ben niet bang dat mijn vent vreemdgaat.. Maar dan mag je toch nog wel je best doen voor je relatie?? Dat heeft echt niets met elkaar te maken :n Juist als je investeert in je relatie, dan komt dat je relatie alleen maar ten goede.

sallandval schreef:
iemand kan heel trouw zijn en toch vreemdgaan bij een gebrek aan spanning, liefde, aandacht, sex, passie, steun... noem maar op. Op simpelweg omdat de mogelijkheid zich voordoet.

Eh.. Als je vreemdgaat > ben je niet trouw.. Dus iemand die trouw is gaat niet vreemd.. :')
Net als ik.. Ik ben nog nooit vreemdgegaan.. En zal dat ook niet doen. Wat je iemand aandoet.. Nee, echt niet.

suuzepuus

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:34

inderdaad... vreemdgaan = niet trouw...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:00

DeadxStar schreef:
Wat een onzin :? Dus het komt erop neer, dat als je je 'uitslooft' voor je vriend, zoals nog je best doen aan je uiterlijk, passie, lief zijn, of investeert in je relatie, dat je dat doet omdat je anders bang bent dat ie vreemdgaat? |o
Nou lekker vertrouwen heb je dan.. :=

als ik zeg; 'een kat is een dier', bedoel ik niet 'elk dier is een kat'

Citaat:
Eh.. Als je vreemdgaat > ben je niet trouw.. Dus iemand die trouw is gaat niet vreemd.. :')
Net als ik.. Ik ben nog nooit vreemdgegaan.. En zal dat ook niet doen. Wat je iemand aandoet.. Nee, echt niet.

Dat kun je nooit zeggen, een mens verandert met zijn omgeving mee. Als ik een kwartje had gekregen voor alle hondstrouwe mensen die nooit vreemd zouden gaan, die uiteindelijk toch vreemd zijn gegaan was ik nu een rijk mens.

Overigens bestaat trouw uit meer componenten dan één.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:38

Ik weet zeker dat ik nooit vreemd ga gaan, zit niet in mijn persoonlijkheid :)
Denk dat je dat zelf wel beter weet van je eigen dan een bokker.
Misschien omdat ik zelf al bedrogen ben, mijn normen en waarden zouden dat nooit toestaan

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 01:43

Ik vind het een allemachtig vies idee om met een ander te zoenen... laat staan seks te hebben...
En mijn waarden en normen gaan niet door één deur met vreemdgaan. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat mocht je in een hopeloze situatie zitten met je partner het verleidelijk is om dan het "gras is groener" concept toe te passen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 01:47

zeg nooit nooit!!!

Nu kun je er zo over denken, maar misschien over 20 jaar....
Maare nee. het is en blijft fout!!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 01:50

suuzepuus schreef:
zeg nooit nooit!!!

Ja ik denk er nu zo over, misschien over 20 jaar snak ik naar een andere vent. Maar dan blijf ik het toch fout vinden en bedrieg ik mezelf als ik het dan ineens wel in mijn waarden normen ga thuis vinden...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:43

suuzepuus schreef:
zeg nooit nooit!!!

Ik zeg toch nooit. Ja het kán zijn dat je gevoelens krijgt voor iemand anders, dat kan altijd! Maar dan nog, zou ik NOOIT vreemdgaan. Dan zet ik er eerst een punt achter..
Maar ach, misschien is dat ook zoiets, dat je 't eerst moet meemaken..

@ Sallandval: Maar je zette het wel zo neer. Dan moet je het anders verwoorden.. Aangezien er staat 'dat zou dan ook betekenen..'

En dan nog, op het moment dat jij vreemdgaat, ben je niet trouw meer. Zo simpel zit het in elkaar.. Hoe trouw je misschien ook was, als jij dat iemand flikt, ben je echt niet trouw meer..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:50

DeadxStar schreef:
@ Sallandval: Maar je zette het wel zo neer. Dan moet je het anders verwoorden.. Aangezien er staat 'dat zou dan ook betekenen..'

nee hoor, zo zette ik het niet neer. Maar wij mensen maken menselijke redeneerfouten, dus ik snap wel dat je het zo zag.

Citaat:
En dan nog, op het moment dat jij vreemdgaat, ben je niet trouw meer. Zo simpel zit het in elkaar.. Hoe trouw je misschien ook was, als jij dat iemand flikt, ben je echt niet trouw meer..

Nouja, stel je de volgende situatie voor.

mevrouw jansen valt op haar 20e als een blok voor meneer de vries. ze trouwen, leven gelukkig samen en krijgen 3 kinderen. Meneer de vries krijgt een andere baan waardoor hij naar het buitenland moet. Ze houden nog steeds veel van elkaar maar zien elkaar amper en groeien uitelkaar. Mevrouw de vries-jansen voelt zich eenzaam en alleen en leert op de basisschool van de kinderen een hele leuke en lieve man tegen. Ze groeien naar elkaar toe en van het een komt het ander; ze hebben sex. mevrouw de vries-jansen vind het vreselijk en biecht het op tegen haar man. Ze besluiten samen aan hun relatie te werken en meneer de vries zoekt een baan in de buurt. Eind goed al goed.

Vind je dan echt dat mevrouw de vries jansen ontrouw is aan haar man? Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:24

@ DeadxStar: ik denk dat het idd iets is wat je mee moet maken voordat je echt kan oordelen. Het is mij ook overkomen dat ik ineens DE jongen tegenkwam terwijl ik een relatie had. Al die tijd ben ik niet vreemdgegaan, had er ook geen behoefte aan en ik zei ook dat ik dat nooit zou doen.
En dan kan je wel zeggen dat je je relatie eerst moet beëindigen, maar dat doet niemand met gemak. Ik had toch veel meegemaakt met m'n ex en ondanks dat het voor mij over was, ik had het er toch moeilijk mee. En in de tussentijd is het dan erg moeilijk om niet vreemd te gaan als de verleiding zo groot is en je echt de 'ware' hebt gevonden. Natuurlijk had ik me in moeten houden, maar mij is dat niet gelukt..
Ik denk niet dat zoiets nog snel zal gebeuren bij mij, het heeft veel impact gehad op mij en natuurlijk op m'n ex. Maar ik heb hierdoor wel geleerd dat zeggen dat je nooit vreemd zal gaan wel erg makkelijk gedacht is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:34

sallandval schreef:
DeadxStar schreef:

nee hoor, zo zette ik het niet neer. Maar wij mensen maken menselijke redeneerfouten, dus ik snap wel dat je het zo zag.

Citaat:

mevrouw jansen valt op haar 20e als een blok voor meneer de vries. ze trouwen, leven gelukkig samen en krijgen 3 kinderen. Meneer de vries krijgt een andere baan waardoor hij naar het buitenland moet. Ze houden nog steeds veel van elkaar maar zien elkaar amper en groeien uitelkaar. Mevrouw de vries-jansen voelt zich eenzaam en alleen en leert op de basisschool van de kinderen een hele leuke en lieve man tegen. Ze groeien naar elkaar toe en van het een komt het ander; ze hebben sex. mevrouw de vries-jansen vind het vreselijk en biecht het op tegen haar man. Ze besluiten samen aan hun relatie te werken en meneer de vries zoekt een baan in de buurt. Eind goed al goed.

Vind je dan echt dat mevrouw de vries jansen ontrouw is aan haar man? Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger?

Mw de vries jansen verwacht dan dat haar relatie weer heel wat word.. Na een tijdje is de nieuwe "nieuwigheid" er weer af en denkt ze terug aan die zwoele nacht... :D en dan?
Verleiding is groot om het dan nog een keer te doen denk ik..?
ILOVE_tara: nee uitmaken doe je niet met gemak, het is veel makkelijker om vreemd te gaan.. Maar wel erg laf vind ik!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:31

sallandval schreef:

Ja, dan is mevrouw de vries op dat moment ontrouw aan haar man :j

'Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger' heb ik nooit gezegd :)
Dat heb ik al meerdere keren gezegd in mijn posts, dat ik er zo niet over denk :)
Maar als je vreemdgaat, ben je op dat moment ontrouw :j Ik heb nooit gezegd dat iemand niet kan veranderen ;)
Want ik weet dat 't kan, aangezien ik 't dus wel heb meegemaakt :)

I_lovetara: Misschien makkelijk gezegd, maar ik weet toch dat ik het nooit zal doen. Zoals ik al eerder zei, ik weet hoe het voelt. En dat wil ik niemand ooit aandoen. Echt niet :n
Ik ben er toendertijd zo stuk van geweest, ik functioneerde amper :n Mijn wereld stortte echt compleet in. En het duurt heeeeeeel lang, voordat je over zoiets heen komt. Heel lang. Vergeten doe je het sowieso nooit.

Dat het makkelijker is, ja misschien. Maar ik vind het triest, zwak, etc. Zo denk ik er gewoon over. Zoals ik ook al eerder zei, dan maar ballen hebben en het uitmaken. Misschien heb je veel met diegene meegemaakt, maar blijkbaar is de relatie niet meer wat het was :)
Dus dan maar liever een punt erachter zetten, dan iemand kwetsen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:37

DeadxStar schreef:

Ja, dan is mevrouw de vries op dat moment ontrouw aan haar man :j[/quote]
dan zijn we het eens; ze is op dat moment ontrouwe geweest. Maar dat betekent dus niet dat ze als persoon ontrouw is!

Citaat:
'Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger' heb ik nooit gezegd :)
Dat heb ik al meerdere keren gezegd in mijn posts, dat ik er zo niet over denk :)

sorry; mijn fout!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:54

Dan zijn we het inderdaad eens haha ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:59

Ik denk dat het in de aard zit.... En ook een deel ''erfelijkheid'' (dit is tenminste 'bewezen' heb ik ergens gelezen).
Ik zelf uh nouja ben ook niet altijd even trouw. Mijn vriend weet hiervan. maar je hebt het lichamelijk en het fysieke... En dat heb ik 'ontdekt' dat dat echt te scheiden is. Natuurlijk als mijn partner zou zeggen dat ie met een ander in bed heeft gelegen zal ik daar niet blij mee zijn... absoluut niet zelfs, maar dat is meer de 'angst' hem kwijt te raken (hij heeft hier echter geen behoefte aan, maar ik af en toe wel). Hij weet er van, vraagt er zelfs naar al ben ik niet zo 'opén' met details als hij zou willen.
Degene waar ik mee 'vreemdga' of hoe je het wil noemen, weet ook van de hele situatie hij heeft zelf het zelfde 'probleem' en tja voor beide is het puur fysiek en leuk gesprek niks meer niks minder.
Al is het wel een hele knappe vent :o

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:01

Dus jouw vriend vind het goed dat je 'vreemd' gaat..?

Wat ik dan niet snap.. Als hij het zou doen, zou je dat niet leuk vinden. Maar zelf doe je het wel..?? :+ :+

Snap echt niet dat mensen dat kunnen.. Mijn mening blijft dat je dan toch iets mist in je relatie, als je de spanning ergens anders zoekt..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:04

DeadxStar schreef:
Snap echt niet dat mensen dat kunnen.. Mijn mening blijft dat je dan toch iets mist in je relatie, als je de spanning ergens anders zoekt..

Waarom dan? Niet alle relaties zijn dezelfde. Er zijn zat mensen die gelukkig oud worden met een open relatie. Die zien de dingen anders dan de 'gewone' mens.

Daar is imo niets mis mee.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:46

Wij zien elkaar 1x in de 2 weken (soms vaker soms minder) dus nouja daar hou ik het niet op vol ;)
Geloof me als er iemand anti vreemdgaan was (halfjaar terug) was ik het wel!
Inmiddels weet ik uit diverse ervaringen dat fysiek en emotioneel makkelijk te scheiden is.
Als hij zegt dat het niet mag zou ik t absoluut niet doen, maar hy snapt myn 'lusten' en dat het
Niet aan hem ligt maar aan onze situatie. Hy weet ook datk t goed kan scheiden, ik zou nooit verliefd kunnen worden op de 'tweede' persoon.
Als hij die behoefte heeft mag hij van mij ook, als hij t maar niet doet omdat t bij mij niet goed genoeg is...
enige waar ik meoite mee heb/bang voor ben is dat hij wel een keer verliefd word... En dat niet kan scheiden (hij heeft daar geen 'ervaring' mee, ik wel...)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:56

Tsja het is mijn mening gewoon.. En iedereen mag een eigen mening hebben bravespots ;)

Ik ben erg gelukkig met mijn vriend, en hou ontzettend veel van hem. Ik heb daar niemand anders bij nodig :n En daarom heb ik het idee dat je dan wat mist, als je iemand anders erbij nodig hebt..

Dat mensen voor een open relatie kiezen vind ik ook niets mis mee hoor, moet iedereen zelf weten, en daardoor kwets je niemand. Maar ik kan het me gewoon echt niet voorstellen.

Ik zou gek worden bij het idee van mijn vriend met een ander.. En zelf wil ik ook echt niemand anders.
We zijn gelukkig, we kunnen over alles praten, en ons sexleven is ook super..
Dus nee, ik kan me dat niet voorstellen ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:04

Haha bij ons is het ook een tijdelijke oplossing hoor ;) seks is meer dan goed maar veeeel te weinig (kunnen we beide nu niet veranderen) dusja dan maar ff zo.
En moet zeggen, wat een eye opener! Hoeveel mensen dit doen (vooral mannen maar zeker ook vrouwen)
Van 'bekende nederlanders' tot achterstands wijken... (Al heb ik eigenlijk alleen ervaring met 'hoger opgeleide')
Je hebt er zelfs speciale site voor :) maja haha iedereen eigen smaak/keus he ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:05

Het is ook niet mijn ding hoor. Maar ik zou niet durven te beweren voor een ander dat zij/hij iets tekort komt in zijn relatie als ze een open relatie hebben.

Dat kan je alleen voor jezelf bepalen imo.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:11

Er staat toch ook dat het mijn mening is.. Niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Maar zo zie ik het..

Ik bedoel, voor mij is seks ook echt belangrijk. Maar als ik mijn vriend voor langere tijd even niet zou zien, of wat dan ook, zou ik echt nooit niet met iemand anders het bed in willen duiken.. :n
Daarvoor hou ik veelste veel van mijn vriend.. En nee, in een relatie kan ik liefde & seks zeker niet scheiden..

Maar inderdaad, dat verschilt voor iedereen ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:14

Ik ook niet.

Maar aan de andere kant, als je het wel kunt en je voelt er je (beiden) goed bij, waarom niet? Als je daarmee gelukkiger bent hoef je het niet te laten vind ik.

Zolang je partner maar op de hoogste is enzo.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:04

Oke ja ik snap wel hoe je t bedoeld hoor :) ik dacht er eerst ook zo over....
Langere tijd niet zien is bij ons komende 6jaar nog geen uitzicht op elkaar vaker (waarschijnlijk zelfs stuk minder na zomer) dan 1x in 2 weken zien.
Hy vindt t ook niet tof datk t doe maar snapt my wel... En hy uh heeft 'thuis' nog iets, al stelt dat niks voor ik gebruik t wel als argument :o
Agja t kan iedereen een keer overkomen, sommige vinden de spanning leuk (let op: gemiddeld begint dit bij 35 jaar tot jaar of 45, dat is 'gevaarlijkste' leeftijd ;) vooral bij mannen, kind en vrouw thuis, vrouw wil niet zo vaak meer door sleur/drukte met kind etc.
Zeg niet dat dat by iedereen zo is, maar die ik ken 9 vd 10 is het daardoor.
En die 1 op de 10 die kan gewoon niet zonder de 'spanning'

Vond trouwens nog briefje vandaag in bos aan een paal (in t duits);
Vrouw(en) gezocht die het leuk vinden om man diskreet naakt in bos te fotograferen. Voor het plezier.
Telefoonnr + email

(Dus als nog iemand interesse heeft ;) kheb t briefje nog :p)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:23

Tsja, ik zou het wel trekken als mijn man 'het' een keer met een ander zou doen; en andersom ook (is nooit voorgekomen en ik zie het ook niet zo snel gebeuren maar stél)...

Maar als hij er een sexrelatie naast had? Nee daar zou ik echt niet mee kunnen leven.

Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt! Fijn dat dit zo'n respectvol topic is trouwens!