uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:59

Ik heb er geen drie en ze zijn ook niet meer onder de drie jaar. Maar ik heb inderdaad bij vrienden wel gezien dat dat soort dingen best wel een probleem werd.
Voor werk heb je vaak een KDV, maar die zijn echt niet open in het weekend, als ze meeste mensen hun brunches geven...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:07

Is het raar als ik zeg dat ik geen werk buitenshuis heb juist omdat ik nog kleine kinderen heb?

Edit; en dus is het voor mij ook lastig om een oppas te regelen, plus dat ik mijn jongste van 7 maanden niet graag alleen laat bij een vreemde.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 22-12-10 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:10

De discussie is inmiddels wel wat breder dan de persoonlijke situatie van één iemand.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:15

Dat krijg je als je weinig van die specifieke situatie afweet ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:17

@ veerledec: weet ik niet... gaat om 1 situatie toch?
Een gelegenheid waar geen kinderen mee naartoe mogen/kunnen :)

anneliesdj schreef:
Is het raar als ik zeg dat ik geen werk buitenshuis heb juist omdat ik nog kleine kinderen heb?

Edit; en dus is het voor mij ook lastig om een oppas te regelen, plus dat ik mijn jongste van 7 maanden niet graag alleen laat bij een vreemde.

Zeker niet raar, maar imo wel je eigen keuze.
Net zoals de TS ervoor kiest geen kinderen op haar brunch te willen hebben. :)
Ik zou persoonlijk iig niet mijn wensen aan gaan passen omdat er anders iemand niet komt... stel je doet het wel en je loopt je echt de hele brunch je groen en geel te ergeren aan die kinderen.
Jouw feest verpest, broer merkt het misschien ook, broer alsnog boos... etc.
Nee bij zulke gelegenheden hou ik altijd mijn eigen wensen aan.
Dat kan natuurlijk egoïstisch overkomen, maar dat maakt mij eigenlijk niet veel uit :')
Bij verjaardagen, visite, kerst e.d. mag iedereen zijn verwekkingen meeslepen... vind ik ook niet prettig, maar daar zet ik me wel een avondje overheen. Maar echt een groot feest waar ik veel moeite in gestoken heb en welke echt belangrijk voor mij is... dan is het my way or the highway }> :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:16

c_alsemgeest schreef:
Maar neem je ze ook mee naar je werk?
Laat jij je kinderen nooit even thuis? Moeten ze altijd en overal 24uur per dag achter moeder de gans aan?
Hoe doe je dat dan bv met een begravenis? Gaan ze dan ook mee?

Ik heb mijn werk aan huis en als ik moet lesgeven buiten schooltijd en vriend moet wel werken dan zullen ze idd meemoeten. :j
Mijn kinderen blijven nooit even thuis :n
Buiten schooltijd en hobby/sportclubjes zijn ze altijd of bij mij, of bij hun papa, of bij ons samen. :j
Met een begrafenis gaan ze ook mee. :j

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:20

Is natuurlijk geheel off topic, maar heb je dan. Ooit de behoeft om een uurtje/middag/weekend even niet te moederen? Gewoon even lekker weg met vriendinnen ofzo? (bedoel het niet onaardig, vroeg het me gewoon oprecht af)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:21

maar dan leren ze toch ook niet op eigen benen staan of zie ik dat verkeerd?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:22

Urielle schreef:
c_alsemgeest schreef:
Laat jij je kinderen nooit even thuis? Moeten ze altijd en overal 24uur per dag achter moeder de gans aan?
Hoe doe je dat dan bv met een begravenis? Gaan ze dan ook mee?

Ik heb mijn werk aan huis en als ik moet lesgeven buiten schooltijd en vriend moet wel werken dan zullen ze idd meemoeten. :j
Mijn kinderen blijven nooit even thuis :n
Buiten schooltijd en hobby/sportclubjes zijn ze altijd of bij mij, of bij hun papa, of bij ons samen. :j
Met een begrafenis gaan ze ook mee. :j

Lieve help.
Als dit een verplichting was had ik nu geen kinderen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:29

opisop_shop schreef:

Moet dat dan al als ze nog geen 5 zijn? Ik snap Uriëlle wel hoor, al heb ik het zelf anders gedaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:32

Hoe dol ik ook op mijn dochter ben, ben erg blij dat ik ook momenten voor mezelf heb, want die heb ik hard nodig ;) . Urielle, ik vind het ook wel wat heftig klinken, hoor, maar ik snap ook wel dat je kleine kinderen iets minder makkelijk los laat nog. En verder...... Mijn overbuuf heeft ook drie jonge kinderen en daar past 's middags rustig een buurmeisje op, hoor, geen enkel probleem. Dat buurmeisje is 14 jaar en heel verantwoordelijk en sociaal. Ze let ook wel eens op mijn 5-jarige, is zelfs een soort 'zus' van mijn dochter. Heb ik totaal geen problemen mee, want ik ken haar van jongsaf aan en ze is hier kind aan huis. Ik neem mijn dochter graag mee, als het kan, maar ook net zo graag niet, als het zo uitkomt. Naast moeder heb ik nog meer rollen in het leven, die ik graag vervul.

Waar ik een beetje moe van wordt is dat eeuwige gezever van dat 'alle kinderen onopgevoed zijn', blablabla. Gelukkig ervaar ik dat helemaal niet zo en ik ken inmiddels aardig wat kinderen. Dat ze een keer strontvervelend zijn, heeft niet per se iets te maken met onopgevoed zijn, hoor. ;)
De meerderheid is gelukkig prima opgevoed en er zijn er een paar in de omgeving die ik wat minder fijn vind, maar dat geldt net zo goed voor volwassenen. ;)

Typisch bokt, typisch weer zwart/wit, jammer......... Ben blij dat mijn kind gewoon kind mag zijn en ja, ik kan haar wel eens achter het behang plakken, maar ik geloof toch echt niet dat onze opvoeding zo dramatisch is, hoor, whahaha...... Maar goed, lekker belangrijk wat men hier op bokt denkt, he. :)*
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 22-12-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:38

Precies, Twiggy. :j (wat betreft dat opvoeden in ieder geval ;))

Uriëlle heeft natuurlijk ook een kleintje dat prematuur geboren is, echt zo'n klein kwetsbaar poppetje dat toch wat langer duurt om los te laten. Mijn jongste was ook zo en die heb ik ook lang dichtbij me gehouden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:43

Tjah, ik ben ook zelden niet bij mijn kinderen in de buurt maar dat is meer omdat het niet anders kan.
Ik werk bij huis 3 uur per dag en daar heb ik bewust voor gekozen, als we weg gaan gaan ze eigenlijk altijd mee. Willen we echt een keer iets met z'n tween doen dan gaan ze naar mijn ouders of schoonouders maar dat gebeurt niet heel vaak.
Op eigen benen staan hoeft echt nog niet als ze nog zo klein zijn, dat komt vanzelf als ze iets met vriendinnetjes willen doen zonder mama of ergens blijven slapen of wat ook.

Ik zou niet blij worden al ik hier een meiske van 16-18 jaar zou krijgen om op te passen, zowieso het hele idee dat het een vreemde is, daarbij vraag ik me ook af of zo'n kind de gevaren wel ziet voor mijn ukjes. Dan heb ik liever dat ze bij mijn moeder zijn, die is tenminste overbezorgd dus hoef ik me totaal niet druk te maken :+

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:47

Ook ik vind je wens helemaal niet onredelijk. Ik ga volledig met de mening van Ayasha mee. Als ik iemand niet op mijn feest wil, dan nodig ik die gewoon niet uit, punt. Of dat nu familie, vrienden of de koning is, als ik hem niet mag nodig ik hem niet uit.

Het is MIJN feest en daar wordt gedaan zoals ik het wil, je bent gast! Als ik bij iemand thuis te gast doe ik ook niet zoals ik thuis doe. Ik ben gast en als gast pas je je aan. Ik heb zelf ook echt een hekel aan kleine kinderen. Ik hou echt niet van het geschreeuw en gezeur. En ja, er zijn ook heel veel kinders die niet zo zijn. Maar ik neem dat risico niet om mijn feest alsnog te 'verpesten'.

Jouw feest is jouw wens. En als iemand daar een probleem mee heeft, blijft-ie maar lekker thuis.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:48

Anoeska schreef:
Is natuurlijk geheel off topic, maar heb je dan. Ooit de behoeft om een uurtje/middag/weekend even niet te moederen? Gewoon even lekker weg met vriendinnen ofzo? (bedoel het niet onaardig, vroeg het me gewoon oprecht af)

nee, ik ben als 'paardenvrouw' denk ik toch al niet zo'n ideale moeder hoor :D Ik zit toch al snel (als het niet sneeuwt :+ ) dagelijks een uur of 3 a 4 te paard en dat is mijn tijd ;)
Verder voel ik me als moeder eigenlijk het best, die rol past bij me denk ik :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:50

opisop_shop schreef:

Imo hebben een kind van 6 maanden en net 4 jaar eerder behoefte aan geborgenheid dan aan op eigen benen staan :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:17

Blue_Eyes schreef:
Dat had ik al verwacht, dus daarom doe ik dat verder ook niet. Ik ga even voor mijn kind zorgen, dat zo slecht opgevoed is dat het al de hele dag alles onderkotst :(:)

das leuk joh,op zo'n feestje. :D

nee hoor,even zonder gekkigheid.
TS,ben je er al uit? [ik ben bang van niet na al deze uiteen lopende reacties. :+

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:26

O kom op zeg! Onredelijk dat er de kinderen niet bij wil hebben? Onpersoonlijk? Onaardig? etc.
Als je je dat zo persoonlijk aan gaat trekken als het om een brunch gaat, zegt dat meer over je eigen issues dan die van degene die de uitnodiging verstuurde! Als ik een feestje geef voor mijn vriendinnen en ik wil hun vriend/man er niet bij dan zeg ik dat of mail ik dat. En dan zijn ze er allemaal en hebben we een leuke avond zonder dat zij boos zijn op mij, of hun mannen. Als ik geen zin heb in de kinderen van een aantal van hun erbij zeg ik 18+feestje. klaar. Ik ga me toch zeker niet in allerlei bochten wringen om ook wat leuks voor de kinderen te organiseren of om de aandacht van mijn vrienden te moeten vechten omdat dochterlief wat wil vragen of zoonlief gemorst heeft etc als ik een chique brunch zou geven?! Ze komen maar lekker mee als we naar de pannenkoekenboerderij gaan, veel leuker ook voor hun! Ik zie de kinderen van mijn vrienden heel graag en dat weten ze, maar niet al-tijd. Ikzelf ben ook opgevoed dat ik in een restaurant rustig moest blijven zitten, netjes eten, beleefd zijn blabla, maar ik verveelde me de t*ring als ik dan toch mee moest. Dus mocht ik vaak bij een vriendinnetje slapen of kwam de oppas (jeeee feest)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:30

Citaat:
Waar ik een beetje moe van wordt is dat eeuwige gezever van dat 'alle kinderen onopgevoed zijn', blablabla. Gelukkig ervaar ik dat helemaal niet zo en ik ken inmiddels aardig wat kinderen. Dat ze een keer strontvervelend zijn, heeft niet per se iets te maken met onopgevoed zijn, hoor. ;)
De meerderheid is gelukkig prima opgevoed en er zijn er een paar in de omgeving die ik wat minder fijn vind, maar dat geldt net zo goed voor volwassenen. ;)

Typisch bokt, typisch weer zwart/wit, jammer......... Ben blij dat mijn kind gewoon kind mag zijn en ja, ik kan haar wel eens achter het behang plakken, maar ik geloof toch echt niet dat onze opvoeding zo dramatisch is, hoor, whahaha...... Maar goed, lekker belangrijk wat men hier op bokt denkt, he. :)*

Niemand zegt dat ze allemaal onopgevoed zijn, maar er zijn er heel veel die echt strontirritant zijn. Zo zwart/wit wordt er niet eens gedacht door de kinderlozen (of niet-liefhebbers), maar juist ouders van kinderen denken maar 1 kant op. En dat jij jouw manier van opvoeden niet dramatisch vindt is maar goed ook, maar houdt niet in dat een ander zich niet groen en geel kan ergeren aan jouw kinderen.

Het gekke is juist dat de kinderlozen zich hier en daar beter kunnen inleven in mensen met kinderen dan andersom.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:43

c_alsemgeest schreef:
Hoe doe je dat dan bv met een begrafenis? Gaan ze dan ook mee?

Soms zijn er momenten dat ze gewoon niet mee kunnen, als je je inzet valt er wat voor te regelen... ik had ook meerdere mensen op mijn bruiloft met meerdere kinderen, een stel heeft er zelfs 5... maar ook die waren van de partij en vonden het niet meer dan logisch dat je niet overal je kids naartoe kan meenemen.

heb onlangs nog een begrafenis gehad van men oom, men zoontje was toen 6 weken oud en ik geef nog steeds borstvoeding
dit was totaal geen probleem, omdat velen inzien dat er niet voor elk kindje opvang te vinden is in de week (kinderopvang zoals crèche wil ik een kind van ocharme enkele weken niet bij achter laten en ook niet bij een babysit die zelf de luiers maar pas ontgroeid is)
Dylan heeft zelfs tijdens de dienst bv gekregen, op vraag, de meesten hadden niks door (nog discreet gevraagd }> )
het is ook normaal dat niet altijd de kids mee kunnen, maar voor zo iets moet er toch te spreken zijn hoor, het is geen avondfeest he, en ook geen trouwfeest he
het is een huwelijksverjaardag, iets heel anders

ik zie hier heel veel opmerkingen komen van mensen die nog geen kinderen hebben en die dus reacties van ouders niet goed begrijpen

hier gaat niet of de 1 of de andere ouder naar een feestje omdat de kinderen niet uitgenodigd zijn, dan blijven we alle2 wel thuis
en in de week heb je je vaste kinderopvang, dan 'deert' het niet waar je bent (feestje of werk) maar in het weekend moet je er vaak al enkele weken vroeger op zoek naar een degelijke
en als je voor een kleintje opvang moet zoeken, zit je toch vaak nog met je hoofd thuis, wat ook heel aangenaam is (constant aan het sms'en over hoe het gaat)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:43

freespirit schreef:
ik wil even aanvullen dat het géén familiebrunch is.....het gaat om broer/schoonzus, mijn moeder met partner (andere ouders verblijven in buitenland) een tante en oom en een handjevol goede vrienden.

er zijn verder ook geen andere kinderen bij.

Mijn broer zei dat hij dacht dat het hem niet gaat lukken om oppas te vinden, ik denk zelf dat hij wél wil. Hij zou overleggen met zijn vrouw.

Ik zou het niet erg vinden, lekker juist, kan ik tenminste zelf ook genieten van het feest :D . Ik heb er een van 2,5 en een van 6, die blijven echt niet zitten en dat verwacht ik ook niet van ze, het zijn kinderen hoor!

Zou je zelf niet een oppas kunnen regelen dat hij zijn kinderen wel mee kan nemen als het hem niet lukt, maar die dan bij jou thuis bijvoorbeeld oppast als hij toch graag wil komen? Of is het feest ook erg uit de buurt? Als er wat is kunnen ze er zo naartoe. Zoiets?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:55

Opvallend trouwens dat je als ouders naar de Mac of een pannekoekenboerderij gestuurd wordt. Daar ga ik dus ECHT niet naartoe hoor, ook niet voor mijn kinderen. Ben zelf ook pas op mijn 16e voor het eerst de MacDonalds in geweest. Dus wie 'speciaal voor de mensen met kinderen' zoiets organiseert hoeft op mij toch ook echt niet te rekenen :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:56

bij echt kleintjes snap ik uiteraard dat je ze niet alleen laat.
Maar ik zou kinderen toch wel al zo vroeg mogelijk wat zelfstandigheid meegeven.
Uiteraard wel ophalen en brengen enzo maar niet aan moeder's been gekluisterd laten; lekker veel met vriendjes laten spelen enzo!
En het zou mij ook fijn lijken om niet altijd alleen maar moeder te zijn, hoewel ik me voor kan stellen dat het moeilijk is omdat los te laten.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:03

Ik vind dat sommige mensen echt heel erg bezorgt zijn om hun kindje,
Oke ik kan het ook wel begrijpen..
Ik ben 13 en pas vaak op, op 1,5 a 2 jarige maar ook oudere tot 9 jaar ong.
Dat gaat altijd goed hoor, ik doe echt geen rare dingen en ik red mezelf prima met kinderen.
13 is jong ik weet het!

Maar ik begrijp je ts!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:05

_Nadia_ schreef:
pmarena schreef:
Kinderen hoeven ècht niet altijd maar overal mee naartoe gesleept te worden , ouders doen zoveel dingen zonder kinderen , ga dan niet ineens zo schijnheilig zitten doen dat ze naar dat feestje per-sé mee moeten :P

Oh vertel? Ik heb 3 kinderen, straks 4 kinderen van 0-net 4 en nee wij doen niets zonder ze. We werken vanuit huis zodat we zelf voor ze kunnen zorgen en ze gaan overal mee naar toe, ja zelfs de luxere restaurants, en nee dat geeft geen problemen. Kinderen kun je namelijk opvoeden ;)
We hebben een tijdje een aupair in huis gehad omdat ik 6maanden lang 100% bedrust had en mijn man dus wel tussendoor moest werken maar ook dan waren de kinderen gewoon thuis en wij aanspreekbaar voor problemen.
Verder hebben wij nog nooit de kinderen naar de oppas gedaan, tot nu toe zijn ze 2 keer een weekend gaan logeren bij opa en oma, en dat was bij hoge uitzondering (toen ons 2de en 3de kindje geboren werd)
Dus ouders die zoveel dingen zonder kinderen doen? Nee wij niet, en wij zijn daar dolgelukkig mee.

Wij zouden dus ook besluiten niet te komen op een feest als onze kinderen niet welkom zijn.

Tja , uitzonderingen zijn er altijd , maar ouders (in het algemeen , zoals ik het dus ook zeg in de quote :P ) zijn normaal gesproken niet dag-en-nacht 365 / 7 / 24 vastgekoppeld aan hun kinderen , nee. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel zo gezond als kinderen leren dat hun ouders wel eens weg zijn en er ook nog een leven bestaat naast pappa en mamma :o

Verder : Kan me goed voorstellen dat je het liefst zelf alles in de hand houdt hoor en dat je ervan baalt als de kinderen niet welkom zijn ergens , maar bij een feest draait het om de feestvarkens inderdaad en die ene dag , die ENE keer mag de rest van de familie en vriendenkring zich eens een keer aanpassen aan HUN , want het is HUN dag :j

Dus willen ze een keer een feest met gewoon volwassenen en een volwassen sfeer , dan moet je hun dat gunnen :j

Voor de rest zitten er al genoeg mensen voornamelijk pappa en mamma te zijn op feestjes , en heb je al genoeg gezeur en verstoring door kinderen in het dagelijkse leven , mag het dan die ENE dag voor die mensen die er niks mee hebben , een keer HUN dag zijn :)

Om een ander maar op te dringen dat 'ie maar even de andere kant op moet kijken / moet negeren als er kinders aan het brullen / klieren / etteren / janken / slopen zijn op HUN feestje..... vind ik wel heel erg brutaal eigenlijk :oo
Dat is de omgekeerde wereld :P