ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:00

buster4ever schreef:
zo hoi dames nou alles uitgepraat en erover eens geworden dat madam gaat betalen...

Well done! <:)

En consequent blijven he!! ~~}>

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:02

pff heb lang moeten drammen hoor heb t er niet 1 2 3 ingekregen...maar ben blij dat we erover eens zijn geworden had t veel erger verwacht..
had op ze minst verwacht dat t uit zou gaan

Anoniem

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:03

Het zou wel een erg rare reden zijn om een relatie te verbreken ;)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:07

Goed gedaan!! Wat zal mevrouw pissig worden als ze het morgen hoort ~~}>.
Laat je vriend het maar vertellen :P .

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:11

amsterdam dat was idd ook mijn bedoeling. ik doe t niet zelf...(A)...maar ja ben blij dat t gewoon niet anders is uitgelopen...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:12

buster4ever schreef:
zo hoi dames nou alles uitgepraat en erover eens geworden dat madam gaat betalen...

goed zo meid, af en toe op je strepen staan is nodig :D

het is niet meer dan normaal dat madam betaalt!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:16

Ben benieuwd hoe ze daarop gaat reageren.
Wanneer gaat je vriend het aankaarten? in de auto of op het werk?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:17

Fijn dat het zo goed is afgelopen en je vriend toch achter je staat! Ben idd ook benieuwd wat zij zegt!

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:28

Goedzo !
ben benieuwd hoe ze morgen reageert !

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:39

Ik zou persoonlijk op het moment dat ze in de auto al zegt; 'het zonde van haar geld te vinden om mee te betalen' haar vriendelijk toch dringend verzoeken uit te stappen om haar vervolgens de rest te laten lopen. En dan met name omdat het niet eens een goede bekende van 1 van jullie is. Vind dat je juist hebt gehandeld en er absoluut geen sprake was van jaloers gedrag!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:15

Hoi! ;)
Snapte hij nou ook, dat het ook ging om het feit dat jullie dan in de morgen samen nog even in de auto kunnen zitten?

Goed gedaan! Kon je je goed inhouden ;) :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:27

zo koste even negen pagina's :P

maar nu ben ik wel benieuwd hoe die dame gaat reageren

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:24

Chubby schreef:
Il0na schreef:
Ik zou zeggen gewoon meebetalen, en anders maar lekker zelf vervoer regelen!
Jullie zijn er geld aan kwijt, en zij profiteert er lekker van, lekker makkelijk..

Het wordt toch niet duurder wanneer er 3 in plaats van 2 personen in één auto zitten?

Nee het wordt niet duurder, maar wel lekker gemakkelijk..
Dan zou ik zeggen of meebetalen of het rijden afwisselen, zodat er andersom ook is meegereden kan worden!

Dat is niet altijd waar. Als je zoals ik zo'n koektrommeltje hebt, (uhm sorry voor andere peu 107 rijders, maar zo voelt ie gewoon, als je al een tijd met een RAV4 rondbolt) Dan is iemand die meerijdt zwaarder en rijdt mijn autooke duurder, dus dat is wel degelijk duurder! Het hangt ook nog van het gewicht af van de medepassagier. Een spreeuwke weegt natuurlijk minder dan iemand met obelix-postuur. En ik blijf gewoon simpelweg van mening, dat als er maar één is die altijd rijdt en de tank volhoudt, dat de anderen dan zo fideel moeten zijn om daar km-geld tegenover te stellen. De vriend in dit geval net zo goed als die meid. Sterker nog, als die vriend zijn mening zo zwaar wil laten wegen, dan zorgt hij maar dat de tank vol blijft en de afschrijving betaald. Dan mag ie zijn mening uiten... :+ Maar idd, bij mij zou ie ook zijn biezen mogen pakken. Die reactie zegt eigenlijk al genoeg. Heeft ze reden dan om jaloers te zijn, dat ie zo'n opmerking maakt?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:26

Als dit een reden is dat de relatie uit zou gaan, dan was dat maar beter geweest! Geen hand vol maar een land vol hoor! Ik weet niet of je zo gezegend bent met zo'n figuur. Is dit de man waar je nog 50 jaar mee door één deur wilt? Zo lezend hoe dit al ging, heb ik daar een hard hoofd in.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:39

Chubby schreef:
Ik snap niet dat tegenwoordig iedereen altijd maar beter moet worden van wat je voor een ander doet? := Als je de kosten toch maakt..

Wat is er mis mee dat een ander 'lekker gratis' meerijdt? Je wordt er zelf toch niets minder van? Lijkt me juist een prima manier om eens wat voor een ander te doen zonder dat het wat moet opleveren..

Kan ik alleen maar mee eens zijn. Maar dat is nu eenmaal de maatschapij, en valt me op dat je het in nederland meer ziet.

Verder als de omgang is zoals het hier beschreven is, kan ik geloven dat er weinig tegen je gepraat wordt TS.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:52

Je hebt groot gelijk hoor TS , ik ben benieuwd hoe madam reageert , en of je vriend zijn poot stijf houdt :P

Mooie reacties ook zoals hierboven , over "een ander wat gunnen" :))

Dat werkt namelijk 2 kanten op. Als rijder kun je een ander een lift gunnen , en diegene mag jou dan ook wel iets gunnen DUS de kosten delen.

Anders heeft de rijder er alleen maar nadelen van.... die betaald nog steeds dezelfde kosten (en iets meer vanwege het extra gewicht) EN heeft bovendien zijn privacy niet meer..... terwijl die uitvreter op de achterbank lekker een gratis lift heeft en geld in de zak houdt.

Nee , je moet gewoon elkaar wat gunnen ! :)

De rijder gunt de meerijder een lift , en de meerijder gunt de rijder dan een bijdrage in de kosten , zo hebben alle partijen er een voordeeltje van , DAT is samenwerken en elkaar wat gunnen :j

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:56

Eens. Lekker makkelijk als je altijd gratis mee rijdt met iemand, en je zelf te beroerd bent om iets uit te geven.

Dat je is gratis met iemand mee rijd oke, maar zo vaak??
Er staat toch geen bordje 'gratis taxi' op het dak? :P

Kost allemaal al genoeg. En idd, meer gewicht = meer benzine verbruik.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:00

lesilla schreef:
Chubby schreef:
Ik snap niet dat tegenwoordig iedereen altijd maar beter moet worden van wat je voor een ander doet? := Als je de kosten toch maakt..

Wat is er mis mee dat een ander 'lekker gratis' meerijdt? Je wordt er zelf toch niets minder van? Lijkt me juist een prima manier om eens wat voor een ander te doen zonder dat het wat moet opleveren..

Kan ik alleen maar mee eens zijn. Maar dat is nu eenmaal de maatschapij, en valt me op dat je het in nederland meer ziet.

Verder als de omgang is zoals het hier beschreven is, kan ik geloven dat er weinig tegen je gepraat wordt TS.

Ik redeneer ook zo. Ik word om die reden gebruikt bij het leven. Daarom heb ik ook geleerd om me wat harder op te stellen. En wat is er mis mee om iemand financieel tegemoet te komen als jij profiteert van diens goedwillendheid? Vergeet niet dat iemand zich tegenover jou niet zo zal opstellen, want helaas denkt ieder aan zichzelf op zo'n moment.
Probeer het maar eens! Zet voor de gein in je mail naar je vrienden dat je morgen gaat verhuizen. Moet jij eens zien hoeveel zich belangeloos aanbieden om je te helpen! Die dat doen: Dát zijn je echte vrienden! De rest niet hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:04

Omdat iedereen steeds maar dingen gaat doen als hij er belang bij krijgt.
Ik wordt niet gebruikt, net goeie karma of iets anders als je wat doet zonder er iets van te krijgen.
Maar goed dat blijft persoonlijk. De mensen die met mij meerijden, mogen iets geven maar moeten dit niet. Net zoals wanneer ik dat doe, net heerlijk.

Maar goed persoonlijk vind ik wijf, madam niet zo een goed uitgangspunt om de sfeer te bevorderen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:13

Nou ik weet het niet hoor Lesilla maar als het MIJN auto is en ik betaal de benzine neem ik toch echt mee wie ik wil en als ze tegen mij zou zeggen dat ze niet wil betalen kwam ze never nooit meer in mijn auto!
Als ik zo'n reactie van mijn vriend zou krijgen zou ik ook pislink zijn!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:18

Lesilla. Ik kies zelf voor wie ik belangeloos de handen uit de mouwen steek. Dat zijn altijd mensen, die ook belangeloos weer voor mij klaar staan. Ik heb daar ook kijk op. Als ik te horen krijg van een medepassagier, dat ze haar geld beter kan besteden, dan aan al was het al een bloemetje aan mij, dan zegt mijn karma, dat haar karma niet bij de mijne past. De mijne zegt dan, dat iemand gebruik maakt van mijn goedheid en daar niet geschikt voor is. Dit zijn altijd ook de mensen die iemand anders genadeloos in de kou laten staan als je ze nodig hebt. Zo werkt het gewoon. En als jij zulke mensen niet kent, dan ben jij een heel gelukkig mens en volgens mij nog piepjong. :+ Mooi hoor! Waar ga jij heen? Dan stap ik wel bij jou in. :P (Scheelt mij weer benzine!) Zonder gekheid. Mijn fatsoen zegt mij dat ik zo niet van iemand wil profiteren en mijn fatsoen zou al zeggen, biedt er vergoeding voor aan. Dat hoort gewoon.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 08-12-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:19

Juist Idefix4, zo zie ik het dus ook.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:21

idefix4 schreef:
Lesilla. Ik kies zelf voor wie ik belangeloos de handen uit de mouwen steek. Dat zijn altijd mensen, die ook belangeloos weer voor mij klaar staan. Ik heb daar ook kijk op. Als ik te horen krijg van een medepassagier, dat ze haar geld beter kan besteden, dan aan al was het al een bloemetje aan mij, dan zegt mijn karma, dat haar karma niet bij de mijne past. De mijne zegt dan, dat iemand gebruik maakt van mijn goedheid en daar niet geschikt voor is. Dit zijn altijd ook de mensen die iemand anders genadeloos in de kou laten staan als je ze nodig hebt. Zo werkt het gewoon. En als jij zulke mensen niet kent, dan ben jij een heel gelukkig mens en volgens mij nog piepjong. :+ Mooi hoor! Waar ga jij heen? Dan stap ik wel bij jou in. :P (Scheelt mij weer benzine!) Zonder gekheid. Mijn fatsoen zegt mij dat ik zo niet van iemand wil profiteren en mijn fatsoen zou al zeggen, biedt er vergoeding voor aan. Dat hoort gewoon.

_/-\o_

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:28

buster4ever schreef:
pff heb lang moeten drammen hoor heb t er niet 1 2 3 ingekregen...maar ben blij dat we erover eens zijn geworden had t veel erger verwacht..

Je had verwacht dat het uit zou gaan? Om zoiets? Op zijn MINST?
Wat voor relatie heb je dan :?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:31

Jaimyliefje schreef:
buster4ever schreef:

Je had verwacht dat het uit zou gaan? Om zoiets? Op zijn MINST?
Wat voor relatie heb je dan :?

Dit vraag ik me ook wel een beetje af eigenlijk.........

Mooi dat het nu opgelost is en ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren.