Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 08:37

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd :(:).
Denk vooral aan jezelf. Zorg dat je je energie steekt in het beter worden.
Het oplossen van het probleem met je vriend komt daarna wel.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 08:38

Lieve TS, ik ga nu naar mijn werk.. bel, sms of mail je als ik kan helpen?? Al is het maar vanavond een maaltijdje langsbrengen...
Liefst neem ik je mee hoor!! (hmm.. dat klinkt eng, haha). Je moet daar echt weg!

Liedje

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 08:43

amsterdam, je bent een topper! Ik kan je ervan verzekeren dat de TS een lieve meid is en dat je een goed persoon helpt. Geweldig wat je doet.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 09:15

Goedemorgen :)

Ik vind het zo'n ontzettend lastige beslissing. Ik heb verder heel erg weinig mensen en familie om me heen. Ik heb een verschrikkelijk jaar achter de rug en ik ben er zo moe van. De ellende lijkt niet op te houden. En het is precies wat hier wordt gezegd; op de een of andere manier ben je onbewust bereid om zoveel van je oorspronkelijke principes te laten varen in de loop der tijd. Ik heb maar weinig mensen waar ik terecht kan en zo'n beslissing betekent voor mij dat ik alleen ben, en het ook alleen moet doen. En ja, ik ben me er van bewust dat dit klinkt als een -beter iets dan niets en bij gebrek aan beter-verhaal.., Maar ik ben zo bang om helemaal alleen te zijn, zeker nu, na wat ik allemaal al verloren ben afgelopen tijd.

Ik weet dat ik bij hem wegmoet. Ik weet dat dat het juiste is om te doen. Punt is alleen, waar ga ik heen en hoe lang kan ik daar blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:24

Als het -voor nu- te veel is om deze stap te zetten moet je het (nog) niet doen. :) Ik snap wat iedereen schrijft, maar als het voor jou momenteel niet te behappen is (emotioneel) kan het gewoon niet. Je hebt er niks aan om dingen te overhaasten en er vervolgens aan onderdoor te gaan. Als er een knoop doorgehakt moet worden voel je vanzelf wanneer je klaar bent voor dat moment.
Maar ik denk dat het wel verstandig is om even te informeren over bv. thuiszorg, zodat je in elk geval fysiek in beetje op kan knappen zonder er helemaal alleen voor te staan.

Sterkte en beterschap!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:24

Goedemorgen, voel je je lichamelijk al iets beter vandaag?
Ik snap je punt, echt!
Maar mischien als je contact opneemt met de dame hier in het topic kun je het haar vragen. Hoelang je daar evt zou kunnen blijven.

Maargoed,nogmaals ik snap je punt...alles wat je voor je gevoel hebt weggooien is lastig.
Sterkte in elk geval en ik hoop dat je en beslissing kunt nemen waar je achter staat en die je uiteindelijk gelukkig maakt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:43

Weetje TS, vroeg of laat gaat het toch fout.
Zoals ik al eerder zei: De persoon die je beschrijft is voor mij zo herkenbaar. Het verandert niet, je hebt je grenzen seeds verder verlegd en nu kan je niet meer terug. Hij wil en zal zich niet aanpassen, dit is wie hij is en zo zal hij blijven.

Ik denk dat je eerst beter moet worden. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dan weggaat daar. Denk dat het je teveel wordt omdat nu te doen en dat komt je genezing zeker niet ten goede.

Ik begrijp je angst maar je kan het alleen, dat weet ik zeker. In eerste instantie zal je het moeilijk krijgen. Maar na een poosje ga je je draai vinden en voelt het alleen zijn ook als een veilig plekje.
Waarschijnlijk maak je vanzelf wat nieuwe vrienden, misschien kan je wat bij oude vriendschappen de banden weer wat aantrekken?

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:44

Ik heb je hele topic doorgelezen.

Hou mijn mening voor me, daar heb je denk ik wel genoeg van gelezen.
Maar wil je wel beterschap wensen!

Ik hoop dat er een snelle oplossing komt voor je!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:46

Even realistisch nu±

Je MOET daar nu helemaal niet weg. Je zou het misschien in de meest ideale situatie wel willen. Dat is iets anders. Je hebt nu een dak boven je hoofd en iets te eten. Je leeft daarbij dan misschien samen met iemand waar je niets aan hebt maar dan heb je er ook niet veel last van als je dat zelf los kunt laten.
Eerst zorgen dat je wat beter wordt. Dan je financiële situatie op een rijtje zetten. Al dan niet hulp zoeken bij instanties. Misschien nog een weekje overbruggen bij die uber lieve bokker hier en dan pas echt weg gaan.
Vandaag of morgen weg gaan haalt niets uit. Zing het iig nog een paar dagen uit nu.

Wel even een vraag: je woont een jaar samen maar bent net 5 weken dakloos geweest? ik hoop niet dat die vriend van je daar de oorzaak van was....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:54

helaas ken ik dit ook van mijn vriend. Daarom alt hij aangeeft op tijd thuis te zijn (we eten meestal om 18.00 uur) dan wacht ik ook geen minuut meer. Is hij er niet op het moment dat wij bv weg zouden gaan, dan ga ik ook weg.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:55

Precies, je MOET nu helemaal niets behalve beter worden.
Dat is stap 1 en dat geeft je mogelijk ook even wat meer rust.

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:57

Hij heeft geen respect voor je.. Als een ander zijn eigen tijd belangrijker vind dat dat van jou respecteerd hij je niet. Mensen die te laat komen voor een afspraak snappen niet dat jij in de tussentijd wellicht iets anders had kunnen doen zoals werken. Als ik een afspraak met iemand heb en diegene komt zonder goed excuus niet opdagen heeft hij of zij geen respect voor mijn tijd. Ik zou zeggen neem er je les uit.. Als je een relatie wilt met iemand die jou niet respecteerd..

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:03

winnie03 schreef:
Maar ik ben zo bang om helemaal alleen te zijn, zeker nu, na wat ik allemaal al verloren ben afgelopen tijd.

Van wat we er tot nu toe van horen doe je het nu ook alleen... Hij is er niet voor je als je hem nodig hebt.. Ik weet dat het hard is maar ik ben om precies die reden in april bij mijn vriend weggegaan.. Wij vrouwen hebben soms de intentie om vast te houden aan iets wat allang niets meer is omdat we bang zijn voor wat er komen gaat. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:04

Het is misschien te kort door de bocht om meteen je biezen te pakken en te vertrekken. Ten eerste is de situatie in feite niet jouw "schuld" (dus waarom zou jij eigenlijk vertrekken?) ten tweede ben je niet in een toestand dat je dat aan kunt. Je kunt beter geen definitieve beslissingen nemen op een moment dat je je ziek voelt.

Dus wat ik zou doen is eerst uitzieken, de bokkers in Amsterdam vragen om steun (pannetjes soep, wat boodschappen), er is hulp genoeg! En dan eerst even de zaak op een rijtje zetten. Misschien zijn er wel bokkers die een wat definitievere woonruimte weten. Het aanbod van Amsterdam is heeeeel lief <3 maar ja, dan zit je wel bij iemand anders in huis en hoe doe je dat met je hele hebben en houden?. Dat zou ik zelf ook niet zomaar doen.

Ga niets overhaasts doen!

Verder wens ik je sterkte, en ik geef je groot gelijk dat je de relatie beeindigt. Ik herken zoveel in dat plaatje. Ik heb hier ook weleens geroepen "ga lekker op je eigen eiland zitten als je dan niet de dingen wilt doen die bij een relatie horen". Maar ja, hier helpt het dan tenminste als ik dat roep ;-). Als je vriend niet eens het minste wil doen, tsjah dan houdt het echt op.

Maar ik heb inmiddels door de jaren ook wel geleerd dat het niet altijd de oplossing is om dan zelf maar bakzeil te halen en te vertrekken.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:24

Wat vreselijk zeg! Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je snel uit deze ellende kunt. Je moet inderdaad niet weg, (wel uit deze situatie, naja... niets moet natuurlijk) Verwacht ook dat hij misschien wel een partij gaat lopen smeken, janken en-wat-nog-niet-meer als je echt je biezen pakt en beloofd te veranderen. Maar trap daar niet in (ik wel gedaan, koste me weer een half jaar met die kerel...)

Heeeeeeel veel sterkte, ik woon "helemaal" in Friesland. Maar een pannetje eten, een luisterend oor en een zakje medicijnen is maar een kleine moeite als ik in de buurt had geewoond. Een luisterend oor, kan natuurlijk altijd!! Je mag me altijd PB'en, mailen of msn'en!! Erg lief het aanbod van Amsterdam! Echt super!!!

Hele dikke Fryske tût! (kus!)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:37

Ts, als hij toch niet thuis is dan heb je ook geen last van hem, dus lekker uitzieken en alvast dingen op een rijtje zetten.
Kun je allemaal gewoon thuis doen, hij is duidelijk geweest dat je van hem niets hoeft te verwachten dus laat los en overdenk je mogelijkheden. Misschien zijn de problemen met je ouders niet zo groot als je denkt en valt daar toch wat op te lossen, vragen staat vrij en de meeste ouders laten hun kinderen niet stikken.
Het belangrijkste is om een plekje te vinden waar je rust hebt en uit zijn buurt bent zodat je goed kunt uitzieken en je leven weer op poten zet, geloof me, je bent veel sterker dan je denkt dus koppie niet laten hangen en de schouders eronder, succes.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:42

En... nog vergeten te zeggen, met al deze stress genees je veel minder snel. Dus probeer je tenminste niet te druk te maken. Maar vooral snel beter te worden! :(:)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:31

Ik snap dat je het heel moeilijk vind om je biezen te pakken en per direct te vertrekken en in jouw toestand misschien inderdaad niet het slimste. maar dat je zelf niet hoeft te koken en iemand misschien een stofzuiger door je huis wil halen zou toch al heel erg fijn zijn?
amsterdam_30 lijkt het hart op de goede plek te hebben zitten dus misschien kan je in ieder geval voor een klein beetje hulp contact met haar opnemen zodat je in ieder geval met wat minder stress beter kan worden? Helemaal alleen kan je dit toch niet doen :n
ik heb geen woorden voor wat die vent van je allemaal doet.. die moet geen relatie aangaan, met niemand niet, op wat voor manier dan ook want hij leeft alleen voor zichzelf.. Ben blij dat je dat zelf ook in ziet, hoe moeilijk dit ook is want je bent ook ooit op hem gevallen dus hij zal vast en zeker ook zijn betere punten hebben.

Meid, sterk aan, neem wat hulp aan en voel je daar niet schuldig over. Denk eens bij jezelf na wat jij voor een ander gedaan zou hebben in deze situatie en of je dat vervelend zou vinden.. nee? dan heb jij dus ook je antwoord als je wat hulp aan zou nemen van amsterdam of andere bokkers in de buurt.

Ik woon helaas ook in Friesland, anders was ook hier een helpende hand voor je geweest maar ook hier staat de pb box open en mag je mijn mobiele nummer hebben als je even wat kwijt wilt..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:29

Nou heb het hele topic doorgelezen, maar kan me wel heel goed voorstellen hoe jij je voelt! Het belangrijkste nu is, niet teveel stressen, want dat vertraagt je genezing. Als je helemaal opgeknapt bent, kun je verder gaan kijken. Maar wat is jou vriend een laml*l zeg, hij is er niet eens als jij hem nodig hebt, en als je hardstikke ziek van een operatie op je bed ligt. Ik ben dit jaar al 2 x geopereerd, maar mijn vriend deed er echt alles aan om zoveel mogelijk bij me te kunnen zijn.

Hoe doe je het nu met alles in huis? Ik neem aan dat je ook wel eens wat moet eten enz? Misschien kun je sowieso contact opnemen met Amsterdam_30

Verder heel veel sterkte en beterschap

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:35

Voor wat voor soort ziekte ben je thuis ts? Misschien weet je vriend niet hoe hij ermee om moet gaan?

Ik praat het niet goed, maar het kan natuurlijk zo zijn, dat hij er liever van vlucht omdat hij niet weet hoe te handelen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:01

ook ik zit vol ongeloof te lezen, ik weet niet wat ik gedaan zou hebben maar ik geloof niet dat ik nog enig respect of liefde zou kunnen voelen voor diegene die zegt van me tehouden maar er tegelijkertijd niet voor me is terwijl ik zelf niets kan... Zo ga je toch niet met elkaar om.. :n

Veel sterkte en wijsheid toegewenst!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:02

Lieve TS,
Ik lees al even mee maar wil nu toch even reageren. Ten eerste heel veel beterschap!
Ik kan me voorstellen dat het nu allemaal even te veel wordt. Ik hoop echt dat je op het aanbod van amsterdam in gaat. Dan kan je even tot rust komen en nadenken. Het lijkt me dat het thuis nu niet lekker gaat. Constant stress. Dat helpt ook niet met het beter worden.
Heel veel sterkte! Zet alles goed op een rijtje wat je wel en niet wil. Waar een wil is is een weg, je komt er dan echt wel uit waar je moet verblijven. Schrijf je nu direct (althans, zodra je je iets beter voelt natuurlijk ;)) in voor een eigen plekje. Ga evt zoeken naar een particulieren huur woning/appartement/o.i.d..
Dikke virtuele knuffel!

Lins_Vetra, ik kwam de TS in een ander topic tegen, volgens mij zijn net haar keel amandelen verwijderd. In die zin niets bijzonders dus, niet een chronische ziekte. (TS, niet beledigend bedoeld over het niets bijzonders hoor, je bent er hartstikke beroerd van, dat weet ik, maar ik bedoel meer dat dat absoluut geen excuus is voor je vriend).

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:11

Ts heeft contact opgenomen en zal laten weten als ik iets kan doen.

Heel veel sterkte thuis meis en alleen maar goed inderdaad dat hij vanavond t grootste gedeelte weg is. Zorg anders dat je er lekker in ligt als ie thuis komt.. heb je daar vanavond geen last van :P.
Laat maar weten als je het fijn vindt als ik woe, do of vrij even kort langskom!!
Lijkt mij wel gezellig :).

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:42

Echt fijn om te horen dat er contact is. Goede beslissing TS!
En Amsterdam, je bent een schat ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:13

Pfoe wat een situatie :\ Ik wil je heel veel beterschap en sterkte wensen :(:)