Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:21

Ik vind dat je man hartstikke gelijk heeft TS. Het is jouw hobby, en als hij er niks mee heeft vind ik het al sociaal dat hij standaard 1 keer in de maand mee hobbelt.

Dat hij er verder niks mee te maken wil hebben en je niet wil helpen als je ziek bent snap ik ook. Daar heb je stalgenoten voor inderdaad. Niet iedereen vind paarden leuk helaas..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:23

chaatje...daar heb je wel een punt....als je geen tijd hebt voor 3, dan heb je er waarschijnlijk teveel.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:09

Ik "betaal" in mijn relatie alles voor de paarden ook zelf (maarja ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt)
Onze privé paarden staan op 10 min van het huis. Ik voer s ochtends en s middags en mijn vriend s avonds. Hij mest soms de loopstal - brengt me naar wedstrijden of naar mn les of naar de binnenbak als ik binnen wil rijden - hij groomt en longeert soms onze paarden - is grond man als ik zadelmak maak (heb mijn leven al een paar keer te danken aan zijn snelle reacties en vermogen om niet los te laten :) ) En doet de klusjes die ik niet zelf voor elkaar krijg.

Mijn vriend had 5 jaar geleden niets met paarden, maar nu vind hij ze heel leuk. Heeft zelfs geprobeert te leren rijden maar dat ging niet vanwege een ijzeren pin in zijn lies.
Mijn vriend staat ook 100% achter me.

Zoals het bij ons gaat is misschien een beetje overdreven als je man de paarden echt niet leuk vind, maar ik vind wel dat je in een relatie wederzijds interesse moet tonen in elkaars hobby's en het hoort er bij om elkaar te helpen als het even allemaal niet lukt, ookal vind je dat niet leuk. Dat hoort toch bij een relatie hebben!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:46

mirka1994 schreef:
Ik vind dat je man hartstikke gelijk heeft TS. Het is jouw hobby, en als hij er niks mee heeft vind ik het al sociaal dat hij standaard 1 keer in de maand mee hobbelt.

Dat hij er verder niks mee te maken wil hebben en je niet wil helpen als je ziek bent snap ik ook. Daar heb je stalgenoten voor inderdaad. Niet iedereen vind paarden leuk helaas..

Maar dat heeft toch niets met wel of niet leuk vinden van paarden te maken? Dat is toch interesse tonen in elkaar, belangstelling hebben voor wat de ander doet?
En als je ziek bent, klaar staan voor je partner? Wat raar zeg.....

kynshiri

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:01

hmm in mijn ogen doe je soms noodzakelijkerwijs dingen voor mekaar. toen ik met een geopereerde enkel thuis lag, ben ik mijn vriend erg dankbaar geweest dat hij tenminste de meest noodzakelijke verzorging wilde doen. ik heb er meteen bij verteld dat hij echt niet elke dag zich verplicht hoefde te voelen om de weide en stal schoon te maken. Als ze hun eten en drinken al gehad hebben, is het belangrijkste in orde.
wat ik dan wel nooit zou vragen van mijn partner, is om mee te gaan rijden. als het hem niet interesseert is het zo.

ik sta omgekeerd ook niet te springen om 50km enkel voor hem te rijden om even een stuk voor zijn auto te gaan halen, maar sja als ik de tijd heb tijdens de openingsuren en hij niet, dan doe je dat toch even? ik kan mij ook niet voorstellen dat ik de hond (die eigenlijk van hem is) gewoon zou negeren en als hij belt dat ie laat gaat zijn omdat er net iemand tegen zijn auto is gereden of weet ik veel wat dat ik dan zou denken 'foert, dat de hond maar in huis kakt, ik laat hem niet uit hoor; is niet mijn beest'

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:03

Hij hoeft van mij niks te doen,maar er over praten kan ik niet. Als ik te veel zeg dan hoor ik ja nou weet ik het wel.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:06

Klaar staan voor haar vind ik wel wat anders dan klaar staan voor haar paarden. Natuurlijk zijn er mannen die dat wel doen terwijl ze daar ook geen zin in hebben, maar de hare wil het echt niet, dat is natuurlijk jammer, maar ik vind dat niet heel erg raar. Iedereen is anders. Dat ze daar evt.conclusies uit wil trekken, dat dit misschien niet haar ideale partner is, dat mag natuurlijk ook.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:22

Tuurlijk ben je altijd zelf verantwoordelijk voor je hobby/hobbies, dat is iets individueels. En dat je je verantwoordelijkheid moet nemen tot hoever je gaat qua omvang en impact van deze hobby/hobbies op je leven (samen). Als ik jou verhaal lees TS dan krimpt mijn maag ineen, ik zie je letterlijk sjouwen en slepen...in je uppie. En dat een man of vriend je passie niet deelt ok, en je misschien wijst op het feit dat 1 of 2 paarden misschien wel genoeg is, maar geen poot uitsteken en zich zo uitlaten in gezelschap raakt ook iets heel anders, en dat is voor mij het gebrek aan respect.

Wat voel ik me dan gezegend met een man, die ja er een heel eigen hobby op na houdt (wielrennen, sporten, mountainbiken) en niet heel veel met paarden heeft, maar open staat voor mijn ervaring met deze dieren, het bijzondere ziet in wat ik met deze dieren heb en daar positief over kan spreken naar derden. En ja, voor dag en dauw, voor hij in zijn maatpak naar kantoor rijdt...helpt hij mee om onze 4 paarden te verzorgen, hun stallen te doen...in de winter te bikkelen...waterbakken ijsvrij maakt, hooi uitpakt, mestschept en in de zomer helpt met weides, maaien, afrasteren en noem maar op. En zelfs als ik een keer druk, ziek ben of echt niet kan, alles voor me waarneemt op stal. Wat bewonderenswaardig vind ik dat....iedere keer opnieuw <3 . En dat respect is wederzijds!
Zo zorg ik tuurlijk ook voor hem :(:) en maak quality time vrij als het gaat om zijn liefhebberijen en ga mee of gun hem alle vrijheid wanneer nodig.

Ik zou niet moeten denken aan zo'n solo aanpak als in jouw geval. Het feit dat wij de offers (dagelijks) samen dragen, maakt ook dat we er beide onwijs van kunnen genieten en deze mooie plek, die we maar mooi hebben en waar de dieren wonen, ook samen koesteren. Ik realiseer me ook dat het het andere uiterste is, er zal ook best veel ergens in het midden liggen. Voor mij zou het plezier, genieten, gepassioneerd met paarden zijn al snel afnemen als ik dat niet zou kunnen delen (in alle opzichten).

Moet er niet aan denken, zo'n man die staat erbij en kijkt ernaar terwijl jij buffelt....maar geluk samen, zit hem ook in de bereidheid je te verdiepen in wat de ander blij, gelukkig maakt of maakt tot wat hij/zij is. En dat mis ik in jouw versie....
Ik wens je veel wijsheid, kracht en sterkte!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:28

Hmm ja ts het ís natuurlijk jouw hobby, dat je het (zware) werk en alles zelf moet doen is dat ook jouw keuze en als je het zelf onderling kan regelen qua verzorging zou ik daar in jouw situatie ook de voorkeur aan geven als hij er niks mee heeft. Maarr.. ik snap jouw gevoel heeel goed. Ik zou daar ook veel moeite mee hebben, idd omdat jouw paarden een verlengde van jou zijn. Hij zou je dan toch een handje kunnen helpen en interesse tonen omdat hij het fijn vindt om wat voor joú te doen en niet zozeer voor de paarden. Doet hij trouwens wel een beetje door met je te gaan rijden, dat zouden veel mannen niet doen hoor..

Mijn vriend en ik zijn nu 8 jaar samen en hij had en heeft in principe ook niets met paarden:hij vindt het grote enge lompe beesten. Hij heeft dan ook totaal andere interesses dan ik, waar ik op mijn beurt niks aan vind. Maar omdat je om elkaar geeft toon je dan toch interesse in elkaar? Ik ga wel eens met hem mee vissen, of naar een vliegerfeest en luister naar zijn verhalen over zijn (vréselijke :') ) online gamesessies en zijn muziek (wat gewoon echt niet mijn smaak is). Hij op zijn beurt ging met mij mee naar de paarden én ging er zelfs in mee om de paarden aan huis te houden, omdat dat mijn grote droom was. Intussen is hij meegegroeid met mijn jonge paardje, waar hij echt bijna alles mee durft te doen (behalve rijden :P ) en nu de paarden aan huis staan zegt hij, ik zou er zelf niet voor kiezen maar nu ze er zijn vind ik het toch wel leuk. Hij helpt me dan ook met de zware klussen, hij voert en zet binnen en buiten als ik het hem vraag, houdt paarden vast bij de hoefsmid als ik te laat ben van mijn werk en ik betrap hem 's avonds soms als hij stiekem met de paarden staat te tutten :+:

Laatst opperde hij dat hij best wel eens op ons (want tegenwoordig zijn het niet meer 'mijn' maar onze paarden := ) oudere paard wil klimmen, maar voegt er dan ook meteen aan toe dat het nooit echt zijn hobby zal worden. Dat hoeft ook niet, maar ik waardeer het door jouw verhaal des te meer dat hij wel al die dingen doet die hij doet. Ik op mijn beurt probeer hem zoveel mogelijk tegemoet te komen voor wat betreft zijn hobbies (ik ga niet zeuren als hij een paar avonden achter elkaar zit te gamen of als hij lekker een weekend weg gaat om te vissen) en dat zou imo ook gewoon de basis moeten zijn. Je moet het samen willen doen, en dan hoeft het echt niet zijn hobby te zijn, als er een noodsituatie is dan is het toch fijn dat hij je daarin steunt. Een klein beetje ridderlijkheid is toch ook niet weg als het aankomt op de echt zware klussen, dat is toch wel iets dat ik persoonlijk erggg waardeer in een man. Ik begrijp dus goed dat je je hier niet prettig bij voelt. Ik heb niet echt tips voor je maar denk idd wel dat een goed gesprek op zijn plaats is..
Citaat:
Tinkerlady schreef:

.maar geluk samen, zit hem ook in de bereidheid je te verdiepen in wat de ander blij, gelukkig maakt of maakt tot wat hij/zij is. En dat mis ik in jouw versie....

Hier sluit ik me volledig bij aan!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:34

Tinkerlady schreef:
Tuurlijk ben je altijd zelf verantwoordelijk voor je hobby/hobbies, dat is iets individueels. En dat je je verantwoordelijkheid moet nemen tot hoever je gaat qua omvang en impact van deze hobby/hobbies op je leven (samen). Als ik jou verhaal lees TS dan krimpt mijn maag ineen, ik zie je letterlijk sjouwen en slepen...in je uppie. En dat een man of vriend je passie niet deelt ok, en je misschien wijst op het feit dat 1 of 2 paarden misschien wel genoeg is, maar geen poot uitsteken en zich zo uitlaten in gezelschap raakt ook iets heel anders, en dat is voor mij het gebrek aan respect.

Wat voel ik me dan gezegend met een man, die ja er een heel eigen hobby op na houdt (wielrennen, sporten, mountainbiken) en niet heel veel met paarden heeft, maar open staat voor mijn ervaring met deze dieren, het bijzondere ziet in wat ik met deze dieren heb en daar positief over kan spreken naar derden. En ja, voor dag en dauw, voor hij in zijn maatpak naar kantoor rijdt...helpt hij mee om onze 4 paarden te verzorgen, hun stallen te doen...in de winter te bikkelen...waterbakken ijsvrij maakt, hooi uitpakt, mestschept en in de zomer helpt met weides, maaien, afrasteren en noem maar op. En zelfs als ik een keer druk, ziek ben of echt niet kan, alles voor me waarneemt op stal. Wat bewonderenswaardig vind ik dat....iedere keer opnieuw <3 . En dat respect is wederzijds!
Zo zorg ik tuurlijk ook voor hem :(:) en maak quality time vrij als het gaat om zijn liefhebberijen en ga mee of gun hem alle vrijheid wanneer nodig.

Ik zou niet moeten denken aan zo'n solo aanpak als in jouw geval. Het feit dat wij de offers (dagelijks) samen dragen, maakt ook dat we er beide onwijs van kunnen genieten en deze mooie plek, die we maar mooi hebben en waar de dieren wonen, ook samen koesteren. Ik realiseer me ook dat het het andere uiterste is, er zal ook best veel ergens in het midden liggen. Voor mij zou het plezier, genieten, gepassioneerd met paarden zijn al snel afnemen als ik dat niet zou kunnen delen (in alle opzichten).

Moet er niet aan denken, zo'n man die staat erbij en kijkt ernaar terwijl jij buffelt....maar geluk samen, zit hem ook in de bereidheid je te verdiepen in wat de ander blij, gelukkig maakt of maakt tot wat hij/zij is. En dat mis ik in jouw versie....

je slaat hiermee de spijker op zn kop...bereidheid..

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:36

ik sluit me aan bij Tinkerlady.

Wij hebben sinds bijna een jaar de paarden aan huis staan en we doen alles zoveel mogelijk samen. Dat wil zeggen, ik verzorg de paarden en ik ben eindverantwoordelijke, maar mijn man laat mij echt niet aanmodderen en staat klaar voor me als het nodig is. We hebben samen die beslissing genomen en we willen allebei zo goed mogelijk voor onze dieren kunnen zorgen. Die dieren kunnen niet kiezen.

En dat houdt in dat we soms even goed moeten afspreken wie er thuis blijft van zijn werk (= thuis werkt/eerder naar huis gaat enz) als er een belangrijke vergadering tussendoor komt voor een van ons beiden, bijvoorbeeld.

Verder helpt hij mij doordat we samen de stallen bouwen en nadenken over hoe we de paarden willen huisvesten.

ik sta bijvoorbeeld 's morgens vroeg op om alle dieren (6 paarden, 5 katten) te verzorgen, dat hoeft hij niet te doen. Maar als ik over een tijd een week naar het buitenland moet voor mijn werk, dan zal hij toch echt die taken op zich nemen.

En ik werk 60 uur per week gemiddeld (fulltime baan, bedrijf en een onderzoeksaanstelling van 0.2 fte) en mijn man heeft ook zijn eigen bedrijf plus andere werkzaamheden.

We rooien het samen, omdat we er samen voor gekozen hebben en als onze dieren het goed hebben, dan hebben wij het goed.

Mijn man is overigens geen echte paardenman, maar houdt wel van dieren. Hij speelt liever golf en natuurlijk gaat dat voor: als hij graag met zijn hobby bezig wil zijn of als er iets anders belangrijks voor hem is, dan zorg ik dat hij dat kan gaan doen. En natuurlijk vind ik het leuk om te horen hoe zijn wedstrijd is gegaan of hoe zijn business meeting was enz. Andersom wil hij ook graag weten hoe mijn training is gegaan of hoe het met de paarden is. Hij geeft om die dieren.

Maar goed, los daarvan: hij steunt mij in mijn keuzes omdat hij weet dat ik dan pas echt als mens gelukkig kan zijn en andersom geldt dat ook. Ik kan me niet voorstellen hoe je zo'n enorme verantwoordelijkheid alleen zou kunnen doen. Ik zou me ook erg verbazen, als mijn man ineens zo'n uitspraak zou doen als de man van TS... ik zou ernstig gaan twijfelen aan onze relatie, want kennelijk zie ik dingen anders dan hij.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:41

helemaal met quadripes eens, mijn man helpt mij ook en zal altijd klaar staan als er weer s wat stuk is. wij hebben de dieren aan huis en dat is veel werk en rekening houden met. als je man er dan niet voor je is en ook nog dat soort opmerkingen geeft,zou mij dat flink aan het denken zetten...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:45

Toen wij net samenwoonden en de paarden nog niet aan huis stonden, zei mijn zeergeliefde teerbeminde ook dat ik zoveel bij mijn paard was. Maar zíjn volgende vraag was: wil jij mij leren rijden, dan kan ik met je mee. Kijk, dát is nou liefde :D

Hij leerde rijden op onze Fjord, en toen die overleed wilde hij óók een echt paard (lees: een Arabier), nam hij mijn Arabier over, en kocht ik een nieuwe.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:38

Haha, das cool Ibbel! Mijn vriend wil echt nooit gaan rijden of iets , maar hij wil mij gerust even helpen door smorgens wat hooi/kuil te voeren en met zware waterbakken te zeulen:D

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:53

Oké, maar nu ga ik het verhaal een beetje verdraaien!
Ik had namelijk een 2,5 jaar durende relatie. Met een jongen die ineerste instantie niks van paarden wist.
Na het eerste halfjaar van onze relatie leek alles leuk te gaan, hij ging mee op wedstrijden, of als ik in het bos ging rijden. Alles ging goed.
Totdat meneer alles uit mijn handen wilde halen. Ik moest iedere keer zeggen dat het MIJN hobby was, dat ik de dingen die ik deed (stal uitmesten of zadel poetsen of andere klusjes) echt als MIJN hobby beschouw en dat ik het niet erg vind dat hij me een beetje helpt maar dat het mijn hobby blijft en dat hij zijn voetbal had.
Plotseling wilde hij voortaan iedere dag met me mee... Daar zat ik dan, het was dat hij nog net niet op mijn paard kroop!
Ik werd er zo geirriteerd van, man ga je eigen hobby zoeken! Daarna draaide hij totaal om (of mag ik het door noemen)?
Ik moest mijn paard niet op de 1e plaats zetten, maar daar moest hij staan en anders moest ik maar thuis blijven, voor hem!
(hij zat al bijna 24 u per dag bij mij thuis) behalve als ik op school zat en op een gegeven moment was dat echt mijn rust plek van HEM! (ohja ik moest mijn paard ook voor hem opgeven want inprincipe had hij nog niet genoeg aan 24/7 aandacht van mij!)

Achteraf denk ik ook van? hoe heb ik het zo lang kunnen uithouden?!

Ik heb de relatie beëindigd en tegen mijn nieuwe vriend heb ik gezegt,
ik wil dat je dit weet, mijn paard is mijn alles, ik hou van jou maar ik zal mijn paard nooit laten vallen voor welke jongen dan ook! Ik ben iedere dag met mijn paard bezig en wanneer je dat niet accepteerd accepteer je mij niet zoals ik ben, dus dan denk er maar even overna :Y) :D
Gelukkig gaat hij vaak vissen en heeft hij wel een ik zal maar zeggen echte hobby waar ik ook niet constant bij hoef te zijn.
Al met al ik ben gelukkig met een vriend die minder om paarden geeft

omgedraaide wereld dus! :o

MellaniiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:44

mm dan heb ik toch geluk ..
Gaat bijna iedere week mee op wedstrijd, wil me altijd na de paarden brengen als ik ze moet voeren of buiten doen en helpt dan ook netjes mee .. :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:48

Nou ik kan je vriend geen ongelijk geven.
Ik heb dan wel geen paarden aan huis maar verwacht niet van mijn vriend dat hij meegaat, het is niet zijn ding nou prima.
Ik heb daarintegen niets met zijn hobby, ik ga ook niet zaterdag's bij het voetbalveld staan en als ik een keertje ziek ben heb ik vriendinnen om mijn paard eruit te halen.

Als ik mijn paard ooit aan huis zou krijgen verwacht ik ook niet dat hij daarmee helpt, vind het een beetje raar dat je je vriend moet "lastig vallen" met jouw problemen van je hobby.

Mijn vriend wil graag een hond als we samen gaan wonen, nou prima maar zijn verantwoording, ook als hij ziek is, ik laat dat beest niet uit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:53

orienta schreef:
Mijn vriend wil graag een hond als we samen gaan wonen, nou prima maar zijn verantwoording, ook als hij ziek is, ik laat dat beest niet uit.

Lekkere relatie hebben jullie, en arm beest... |(

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:55

Ja wij hebben een hele lekkere relatie, ik heb mijn hobbie, hij de zijne, wij hebben nooit gezeur dat er eentje te veel tijd aan een hobby besteed.

Ik vind het altijd makkelijk gezegd om als je ziek bent het op een ander af te schuiven, je laat je kinderen toch ook niet zonder eten omdat je ziek bent.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:56

Nee, maar ik neem wel aan dat jouw partner dan toch wel de kinderen voert als jij ziek bent? Of komt er dan ook een vriendin of je moeder over?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:58

Nou ik heb nog niks wat gevoerd hoef te worden ;)

Je maakt een grapje dat jij je moeder laat komen als je zelf ziek bent?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:08

mijn paarden zijn ook niet de hobby van mijn man, maar hij brengt nu regelmatig water, geeft 's avonds het laatste rondje hooi, brengt de mest 1 x in de maand weg, gaat mee hooi en stro halen en soms gaat hij ook wel eens mee als ik ergens een les heb, gewoon omdat dat gezellig is samen. Aan de andere kant help ik hem ook weer met zijn zaak, hobby of net waar mijn hulp nodig is en dat gaat in overleg.
We hebben hier een gezin met kinderen, honden, kippen en 2 paarden, als we elkaar kunnen helpen doen we dat ook, zo ga ik ook wel eens mee naar een concert waar ik nou niet echt dol op ben of ergens naar toe met elkaar, voor het gezin, vaak is het niet mijn keuze maar als ik mijn man zie genieten en mijn kinderen dan is het voor mij al gauw goed en andersom is dat net zo. Dat is een volwassen relatie en zo wil ik het mijn kinderen ook meegeven.
Ik vind het treurig als ik jouw verhaal zo lees, dat wordt tijd voor een gesprek met je man, niet om hem te dwingen je paarden te verzorgen maar om te bespreken wat je van elkaar wilt en verlangt in een relatie en hoe je elkaar daarin tegemoet kan en wil komen. Succes !

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:50

orienta schreef:
Nou ik heb nog niks wat gevoerd hoef te worden ;)

Je maakt een grapje dat jij je moeder laat komen als je zelf ziek bent?

Zou jij je moeder dan laten komen als je vriend een hond wil en niet uit kan laten omdat hij ziek is?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:20

Elke keer als ik dit topic lees ben ik weer zóó blij met mijn vriend..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:31

mijn man gaat elke week mee om me te filmen tijdens les, want dat wil ik graag. Hij heeft niets met paarden, vindt het tegenwoordig wel steeds leuker om mee te gaan maar doet het graag voor me. Toen ze nog in de eigen wei stonden maakten we samen de omheining klaar en hielp hij mee hooi sjouwen enzo. Voeren zou hij ook best willen doen als ik ziek was. Nu staat ie op pension dus hoeven we zelf niets meer te doen.
Als ik mijn man moet helpen klussen en ik heb geen zin dan doe ik dat oook, al is het niet mijn hobby.
Al is je hobby schilderen en je man is vrij en je hebt een nieuwe kwast nodig, dan vind ik het ook raar als hij niet even voor je naar de winkel wil.
Zulke dingen doe je toch voor elkaar, ook al vind je het niet leuk?
Paarden zijn een groot deel van mijn persoonlijkheid, als je daar niets mee hebt dan heb je bij mij dus ook niets te zoeken.
Met een man als die van TS zou ik dus geen relatie kunnen hebben.