Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:22

Echt? misschien eens een uitstapje doen naar een andere wereld? ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:22

Naja voor mij was het wel een grapje, aangezien ik dat niet standaard denk als ik iemand zie met spa blauw. ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:23

Neuuh.. Vind mijn wereld wel leuk... Nooit saai ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:24

Tegenwoordig is het stoerder als je niet drinkt!

ik heb ''vroeger'' ook vaak zat gedronken en was ook wel eens dronken, maar man wat was ik ziek!
en als ik er aan terug denk is het ook niet iets om trots op te wezen, ik heb er genoeg lol om gehad.
Maar ik heb mezelf ook behoorlijk voor aap weten te zetten..
wat veel irritatie bij anderen heeft gewekt :o

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:25

Ik drink helemaal niet, vind het niet lekker. Heb vroeger wel bier gedronken, maar kon het niet lekker vinden en dronk dus vaak maar cola en was dus auto ook de bob. Heb in mijn pubertijd wel twee keer zoveel gedronken dat ik echt niet meer wist wat ik gedaan had. Bleek toen ook dat "vrienden" het huis van mijn ouders hadden leeg gejat. Tenminste de drank voorraad. En 1 keer op het laatste schoolfeest van het MBO. Ik zat in de organisatie en voor het feest goed en wel op gang was, was ik de weg al kwijt. Heb de hele avond geslapen op de WC. En nu ben ik 6 jaar weg bij mijn ex en die is alcoholist. Heb 10 jaar met hem een relatie gehad. Drie kinderen gekregen en helaas hebben de kinderen er een hele deuk van meegekregen. Hij gebruikte ook softdrugs erbij. Maar ik heb MBO gedaan en mijn ex HBO en dan zou toch 1 van de kinderen ook een gemiddeld school resultaat moeten kunnen behalen, maar helaas hebben ze allemaal moeite om mee te komen op school. Ik wijt dat eigenlijk aan zijn drank en drugs gebruik. Behalve je hersenen zal het ook je zwemmers beschadigen denk ik. Ik kijk nu ook heel anders aan tegen drankgebruikers. Ik moet zeggen ik werd niet vervelend van drank. Eerst heel lollig en los en daarna heeeeel moe. Kon ook nooit echt veel drinken, van een kersenbonbon wordt ik bij wijze al dronken. Ik weet alleen nu echt wel beter, drank maar idd meer kapot dan je lief is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:30

door jouw post yrsa, moet ik opeens denken aan de verhalen die ik heb gehoord over bier drinken. Ik heb vaak gehoord dat de eerste weetikhoeveel biertjes vies zijn....maar daar moet je dan doorheen ofzo en dan wordt het vanzelf lekker. Dat vind ik zo raar, als het niet lekker is dan drink je het toch niet? :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:31

ik heb jaren lang niet gedronken dit omdat mijn vader zich kapot gezopen heeft en daardoor nu als een kasplantje in een gesloten inrichting leeft.

De laatste paar jaar drink ik sporadisch eens een wijntje, heb een paar keer een borrel teveel gehad maar meer als 4 a 5 glazen drink ik niet.
Mijn vriend en ik drinken ook enkel als er visite is of als we op visite gaan, gelukkig hebben we 2 schatten van kinderen en hebben niet de gelegenheid om wekelijks weg te gaan of mensen te ontvangen.

Heb niet het hele topic gelezen, maar kreeg wel kippenvel bij de beginpost zag daar ergens toch wel wat symptomen die mij de rillingen gaven, alle respect dat je dit zo neer durfd te zetten en super dat je jezelf zo ontwikkeld!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:35

Inderdaad maakt drank meer kapot dan je lief is, ken ook mensen die verslaafd zijn, nog steeds..
De beste meneer is al vader van 2 kinderen en die moest vandaag komen voor een gesprek bij bureau Jeugdzorg, omdat dochterlief haar vader niet meer wil zien.. leuk als je je later zo'n leven wilt voorstellen..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:37

Kinke schreef:
door jouw post yrsa, moet ik opeens denken aan de verhalen die ik heb gehoord over bier drinken. Ik heb vaak gehoord dat de eerste weetikhoeveel biertjes vies zijn....maar daar moet je dan doorheen ofzo en dan wordt het vanzelf lekker. Dat vind ik zo raar, als het niet lekker is dan drink je het toch niet? :)

Ik heb een masterclass gehad van heineken , En dit werd dus ok aangesneden...
Het is niet waar, Het is alleen zo dat inprincipe iedereen bier lust als het op de juiste manier is getapt.
Ik lus geen bier dus we hebben het geprobeert, 1 bierje op de verkeerde manier getapt en niet afgeschuimt = vies , bitter en ik ging bijna over mn nek .
En we hadden er 1 die perfect was getapt en netjes was afgeschuimpt, En ja ik luste hem..
Niet dat ik nu nog bier drink maar dat laaste biertje had ik best kunnen opdrinken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:38

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:39

dat hebben ze dan bij de verkeerde getest, ik weet 100% zeker dat ik het niet lust, ook als ie goed getapt is.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:40

Kinke schreef:
dat hebben ze dan bij de verkeerde getest, ik weet 100% zeker dat ik het niet lust, ook als ie goed getapt is.

Dat dacht ik ook!
En een paar andere mensen van de cursus ook, Maar het werkte wel..
Het is niet zo dat je ineens een heel vat leeg drink maar je kan het drinken zonder kots neigingen..
Zoals ik al zei, Ik drink nu nog steeds geen bier hoor maar als hij goed is getapt kan ik het binnen houden ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:44

dat komt dan eigenlijk nog op hetzelfde neer, als je hem binnen kunt houden is ie nog steeds niet lekker, dus waarom dan doorgaan ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:50

Zou het niet misschien zo zijn dat áls je helemaal los gaat, alcohol dan een 'goed excuus' is? Als je na een Fanta al van een barkruk donderd (ik, zei de gek :') , en doe dat rustig drie keer op één uur, mét Fanta) ben je een beetje niet normaal, zeg maar. Van mij is men gewend dat ik niet spoor, maar kan me wel zo indenken dat de alcohol voor iemand een goed excuus is om gewoon eens lekker gek te doen. Herkenbaar...Ik kan dan wel heel goed gek doen zonder alcohol maar heb toch echt wel minstens een glas port nodig voordat je met mij een goed gesprek kunt aangaan. Echt jammer, ergens...

TS, mooi trouwens dat je je er toch bewust van bent en er zo over na aan het denken bent! Voorbeeldje! +:)+

Bier is een apart geval. Er is mij ook verteld dat je een aantal maal bier moet drinken om het lekker te leren vinden. Been there, done that en nope, nielekker. Nu lust ik wel heel af en toe een biertje maar dat komt ook omdat mijn smaak veranderd is en omdat Corona wel lekker is.

Maargoed, ondanks dat ik alleen loslippig raak na het nuttigen van alcoholische waar drink ik niet heel veel. Wel al van jongs af aan. Eerste keer bezopen was op de leeftijd van amper twee omdat in een onoplettende bui van ouders en visite mini-me vrolijk de glazen leegdronk. Was ook de laatste keer trouwens. ;)
Verder als kind al af en toe een bodempje wijn bij het eten, toen mijn broertje geboren was, ik was zes, een bodempje champagne. Dus van jongs af aan al geleerd dat alcohol vrij verkrijgbaar en nuttigbaar was, dat het zonde is om het in een keer achterover te slaan, én dat geassocieerd met gezelligheid. Als puber relatief weinig gedronken, ik mocht drinken wanneer ik wilde, dus waarom dan in die paar uur in de disco? Maakte me verder weinig druk om mijn image, drinken om erbij te horen was dus ook al niet nodig.
Nu nog drink ik wel eens, graag zelfs, maar alleen in gezellige situaties. Een glaasje wijn bij een etentje, een portje met wat kaas en een heel enkele keer whiskey die heel langzaam opgesnoept wordt. Gewoon omdat het een gezellige sfeer is, de drank bij het eten smaakt en, het belangrijkste, ik er dan zin in heb. Anders is het gewoon een glaasje water en net zo gezellig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:54

Kennelijk schamen mensen zich voor zichzelf als ze losgaan zonder alcohol? Omdat ze dan denken dat anderen hen gek vinden.... terwijl als je gek doet met alcohol zeggen mensen "oh dat komt omdat 'ie al wat op heeft". Zou dat het zijn?

Aangezien ik schijt heb aan wat men van mij vindt heb ik dus geen alcohol nodig om los te gaan. ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:56

Zal dat het zijn Fiffill? 't maakt mij ook namelijk niet uit wat een ander van mij vindt ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:59

Kinke schreef:
Zal dat het zijn Fiffill? 't maakt mij ook namelijk niet uit wat een ander van mij vindt ;)

Nou, alcohol neemt natuurlijk bij veel mensen wel de schaamte weg. ;) Kan me voorstellen dat als je een beetje onzeker/verlegen (twee woorden die niet in mijn woordenboek voorkomen :+ ) bent je iets nodig hebt om je over die drempel te helpen...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:43

Ik kan niet uit mezelf los gaan, denk ook altijd dat ik er belachelijk uit zie op de dansvloer (en ga dus eigenlijk ook nooit uit..) Maar daarvoor ga ik nog steeds geen alcohol drinken! Dan zou ik mezelf gewoon dom vinden als ik alleen maar daarom zou drinken, om over mijn schaamte heen te komen en 'los' durfen te gaan, terwijl ik weet dat het zo slecht voor je is. (zeker tot een bepaalde leeftijd) En daarnaast heb ik geen idee hoe ik reageer op drank dus durf er ook niet aan te beginnen eigenlijk en verder vind ik het gewoon niet lekker :P

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:50

Kinke schreef:
Deze nietdrinker begrijpt het nog steeds niet :D :+ }:0
Leg je jezelf dan niet een soort druk op met het idee dat je met alcohol op leuker ben ofzo?
Ik vind het eigenlijk wel sneu dat jij jezelf dan sneu vindt :o

Ik weet niet of ik mezelf een soort druk op leg met het idee dat ik dan leuker ben. Misschien wel eigenlijk. Ik denk er eigenlijk nooit zo over na.
Ik vind het van mezelf ook sneu dat ik mezelf dan sneu vind, maar dat komt door meerdere dingen. Ik heb het ooit eens allemaal in een topic gezet, dit is de link: [LZP] Me and my rotten life worden steeds minder rot! ;) Ik wil om deze reden graag gezien worden en weten dat mensen ook weten dat ik er ben. Het is niet de goede manier en ik denk er ook wel over na, maar voor je dat ook echt verandert..

Fiffill schreef:
Kennelijk schamen mensen zich voor zichzelf als ze losgaan zonder alcohol? Omdat ze dan denken dat anderen hen gek vinden.... terwijl als je gek doet met alcohol zeggen mensen "oh dat komt omdat 'ie al wat op heeft". Zou dat het zijn?

Aangezien ik schijt heb aan wat men van mij vindt heb ik dus geen alcohol nodig om los te gaan. ;)

Daar heb je zeker een punt, alleen ik ben meestal toch al aangeschoten. Volledig dronken ben ik bijna nooit, want dan vind ik het zelf niet leuk meer en dan wil ik alleen nog maar slapen.

Ik heb geen schijt aan wat men van mij vindt. Dat is een groot deel van het "probleem".

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:53

Het geld meer als excuus als je iets banketstaaf hebt gedaan of je zelf flink voor aap hebt gezet denk ik, net zo als excuus dat drank de oorzaak was van het vreemgaan..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:56

Ingmar_ schreef:
Kinke schreef:
Deze nietdrinker begrijpt het nog steeds niet :D :+ }:0
Leg je jezelf dan niet een soort druk op met het idee dat je met alcohol op leuker ben ofzo?
Ik vind het eigenlijk wel sneu dat jij jezelf dan sneu vindt :o

Ik weet niet of ik mezelf een soort druk op leg met het idee dat ik dan leuker ben. Misschien wel eigenlijk. Ik denk er eigenlijk nooit zo over na.
Ik vind het van mezelf ook sneu dat ik mezelf dan sneu vind, maar dat komt door meerdere dingen. Ik heb het ooit eens allemaal in een topic gezet, dit is de link: [LZP] Me and my rotten life worden steeds minder rot! ;) Ik wil om deze reden graag gezien worden en weten dat mensen ook weten dat ik er ben. Het is niet de goede manier en ik denk er ook wel over na, maar voor je dat ook echt verandert..

Fiffill schreef:

Daar heb je zeker een punt, alleen ik ben meestal toch al aangeschoten. Volledig dronken ben ik bijna nooit, want dan vind ik het zelf niet leuk meer en dan wil ik alleen nog maar slapen.

Ik heb geen schijt aan wat men van mij vindt. Dat is een groot deel van het "probleem".

Dat is dus wat ik bedoel :j omdat je jezelf niet durft te zijn omdat je bang bent voor het oordeel van anderen ga je net wat meer drinken zodat je toch wat losser wordt. Ik ben zelf blij dat ik het niet nodig heb, hoop dat jij ooit ook zonder kan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:02

Specials schreef:
Chris schreef:
Als ik iemand los zie gaan met spa blauw denk ik meestal dat ze aan de drugs zitten _O- Nee grapje, maar dat gebeurt wel nogal in mijn omgeving.

Kan je grapje zeggen , maar in mijn wereld is dat ook zo... Iemand die los gaat met spa blauw heeft of gesnoven , of pillen op , of is nuchter en meestal vermoed ik de eerste 2 ;)

Ik ben nog aan het bijlezen :Y) maar dit herken ik ook, maar nu ik inmiddels door half nederland ben wezen stappen moet ik zeggen dat het gemiddelde in Haarlem en Amsterdam heel hoog ligt qua drugsgebruik. Laatst was ik in Paradiso op een dubstepfeest en dat was niet normaal hoeveel mensen daar 'aan de cola/water' zaten, vond het ook heel beangstigend hoeveel mensen er daar stoned rondliepen, en wat ik nog het ergst vond waren de meisjes van 17 op de wc die voor de zoveelste keer MDMA gebruikte...
Maar dat terzijde...

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:03

Bente, ik denk zomaar dat je daar heel erg gelijk hebt inderdaad. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:04

Maar in Amsterdam wordt sowieso alleen al veel wiet gebruikt (dan heb ik het nog niet over andere drugs) toen ik kind was dacht ik dat de geur van wiet normale sigarettengeur was :o in mijn directe omgeving wordt overigens niet veel ander spul gebruikt behalve dat ik wel eens wat dingen hoor over coke, maar niet door mijn vrienden gelukkig... maar als ik hier (Amsterdam dus) uitga merk ik het idd wel. :j

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:06

Ik heb sowieso nog nooit drugs gebruikt. Nog nooit. Ik hoef het ook niet, zelfs poppers niet. Ik ben veel te bang dat het fout gaat, want je zal net zien dat dat natuurlijk wel bij mij gebeurt.