Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:38

cooper schreef:
verootjoo schreef:
Ik neem aan dat er hier in dit topic maar enkelen zijn die alles kunnen kopen wat ze willen. Ik zou ook wel 4x per jaar op vakantie willen, en word ook lekker gemaakt met die reclames. Ik zou ook wel in een mooie luxe auto willen rijden, en zie er ook zat. Ik zou ook wel in een kast van een huis willen wonen met een landgoed erachter. Maar hé, over het algemeen moet iedereen werken voor zijn geld, en is geld uitgeven keuzes maken. TS mag blij zijn dat ze keuzes moet maken tussen luxe zaken.

Ik heb het dan over net genoeg geld om je huis te kunnen betalen, en verder elke cent te moeten ronddraaien om rond te komen he :)

dat versta IK onder geen geld hebben :D

Dat ben ik met je eens. Maar dat is niet de situatie van TS ;) Zolang je een paard kan onderhouden, kun je ook zelf eten & wonen neem ik aan.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:41

kaas_ schreef:
Pff, jeetje wat een gedoe zeg. En wat kunnen mensen enorm doorgaan over hun eigen punt tjongejonge en ook gewoon 8 pagina's lang het is wel duidelijk hoor. Ik snap TS enorm goed, en vind best dat ze even mag klagen :D

Dat heeft ze bij deze gedaan, maar daar zijn verschillende mensen het dus niet helemaal mee eens, sorry voor een eigen mening }>

Springruit06

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:51

@ Faux, volgens mij heeft het niet echt heel erg veel nut meer als je nog reageert. ;) Je mening is duidelijk, we weten het. Denk niet dat je heel veel overtuigender wordt als je nog langer door blijft gaan. :)

Faux schreef:
TS, je klaagt alsof het leven je dit 'onrecht' aandoet.. Maar je kiest overal zelf voor. Jij hébt tenminste voor het grootste gedeelte nog en keuze over wat je wilt of hoe je ergens nee omgaat.. Gebruik die vrijheid.

Faux schreef:
Geloof me, jouw paard heeft echt geen deken nodig, en al zeker niet zo'n enorm dure. :)

Maargoed, dat is een andere discussie.
Nogmaals TS: je verkeert in een luxe positie, als je echt zoveel te klagen hebt, doe er dan wat aan. :)

Vind bijvoorbeeld bovenstaande posts niet heel erg vriendelijk.
TS klaagt helemaal niet alsof het leven haar dit 'onrecht' aan doet. Ze wilt gewoon even haar verhaal kwijt, en dat lijkt me niet zo vreemd.
Ik weet dat TS de afgelopen tijd nogal veel kosten aan belangrijke dingen heeft. TS werkt hard om dit allemaal te betalen. En is echt beslist niet verwend of ontevreden. Ze waardeert echt alles wat ze krijgt, maar ik begrijp wel dat als je steeds géén geld over hebt om wat leuks te doen dat je je verhaal even kwijt wilt. :)

Ook vraag ik me af hoe jij weet dat haar paard géén deken nodig heeft? Ik denk dat TS zelf wel weet of dit nodig is of niet. En je kan beter één x een deken kopen die niet kapot gaat dan 10x een goedkopere deken.

Het wordt er niet gezelliger op als deze discussie door blijft gaan, dus ik stel voor dat we nu gewoon op de openingspost van TS ingaan, 'Heb jij ook last van kleine geldprobleempjes" en de rest lekker laten rusten!
Veel gezelliger toch? Denk dat iedereen hier ook wel betere dingen te doen heeft dan eindeloos discusseren over zo'n onderwerp, waar toch niks uit komt?

:D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:21

Sorry hoor, maar wát is er precies onvriendelijk aan die 2 quotes? :') Ik snap nu echt niet meer waarom er richting mij zo moeilijk gedaan word hoor. Ik geef mijn mening en ben daarin eerlijk, maar wel vriendelijk.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:41

@ Faux, ik vind je wel lekker recht door zee.

Kan niet duidelijker verwoord worden denk ik?

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:42

Ik snap ook niet wat daar niet vriendelijk aan zou zijn, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Ik denk dat iedereen zijn of haar standpunt hier nou al wel 10 x heeft gemaakt.

Iedereen mag reageren hoe die wil en mag zijn echte mening zeggen, met elkaar naar de mond kletsen koop ik niks voor.
Het moet op een nette manier maar ik zie niks onvriendelijks in de bovenstaande quotes.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:44

Faux schreef:
Sorry hoor, maar wát is er precies onvriendelijk aan die 2 quotes? :') Ik snap nu echt niet meer waarom er richting mij zo moeilijk gedaan word hoor. Ik geef mijn mening en ben daarin eerlijk, maar wel vriendelijk.

Je probeert een discussie aan te gaan met een aantal uitspraken waarvan jij wilt dat er op in wordt gegaan. Alleen, dit is niet het topic voor discussies. Waardoor je dus off-topic gaat. :) TS vraagt of meer mensen hier last van hebben. TS vraagt niet of ze een deken nodig hebt en of jij vindt dat ze niet waardeert wat ze heeft. Kan me voorstellen dat TS het dan niet leuk vind als jij haar persoonlijk benaderd/aanvalt over of ze verwend is/ niet waardeert wat ze heeft.

Als je hier een discussie over wilt voeren kan je daar natuurlijk speciaal een topic over maken. ;)

Maar mijn vraag was of we hier nou over op konden houden, en gewoon weer helemaal 100% ontopic konden gaan. Staat het je niet aan wat hier besproken wordt? Maak dan een topic aan om hier over te discusseren, of klik het gewoon even weg. Hier wordt het ook niet gezelliger van. ;)

Ontopic: Heb hier wel minder last van aangezien ik géén auto heb en wel een OV. :) Maar ik kan me verder wel een beetje herkennen aan je verhaal. Vrienden die vragen of je ergens mee naar toe gaat, en ik die me dan afvraag waar ze al het geld vandaan halen, terwijl ik echt wel hard werk. ;) Is er niet iemand van je cursus die ook daar in de buurt op stage moet? Of iemand anders die je kent? Dat je om de beurt rijdt ofzo? (Al is dat natuurlijk ook niet altijd een optie ivm andere tijden enzo :) )

Verder al een deken voor Pooh gevonden? :) Echt balen dat 'ie steeds kapot gaat, kost een hoop geld!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:46

vito05 schreef:
Ik snap ook niet wat daar niet vriendelijk aan zou zijn, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Ik denk dat iedereen zijn of haar standpunt hier nou al wel 10 x heeft gemaakt.

Iedereen mag reageren hoe die wil en mag zijn echte mening zeggen, met elkaar naar de mond kletsen koop ik niks voor.
Het moet op een nette manier maar ik zie niks onvriendelijks in de bovenstaande quotes.

Ik zeg ook niet dat de uitspraken heel verschikkelijk zijn (al is het ook niet echt ontopic en het meest aardig wat ik ooit gehoord heb) . :) Ik zeg dat TS niet op discussies zit te wachten en dat wanneer faux haar mening heeft laten horen, het genoeg is en het verder weer gewoon ontopic kan gaan. :) Is faux het nog steeds niet mee eens? Ga dan naar een discussietopic of PB TS even. ;)

Ga hier nu niet meer op reageren, ik blijf graag ontopic en heb geen zin in discussies.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:49

Kijk, en dat vind ik dus een beetje vreemd. TS opent een topic, daarmee kan ze verwachten dat ze allerlei soorten reacties krijgt die misschien niet allemaal passen binnen wat zij wil horen.. Maar als ze dat niet wil, dan moet ze er met haar vriendinnen over praten ofzo, maar het niet op zo'n openbaar forum zetten waar allerlei verschillende mensen met allerlei verschillende meningen komen. :)

En ik ga geen discussietopic openen en ik laat me al helemaal niet vertellen waar ik wel en niet over mag praten.

Maargoed, ontopic dan:

Nee, TS. Ik herken je 'probleem' totáál niet. :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:54

@ TS, stel je gaat volgend jaar niet scheren, wat scheelt in kosten, is er dan niemand op stal die jouw zweetdeken evt na jouw vertrek er af kan halen zodra je paard weer op normale temp. is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:00

Jeetje zeg, lees al vanaf het begin mee, maar dit gaat toch nergens meer over?
Laat dat meisje lekker even zeuren, moet ook gebeuren. Als ze daar in wil blijven hangen is het haar verantwoordelijkheid en daar heeft ze echt alleen zichzelf mee.
Net als dat het haar verantwoordelijkheid is of ze haar paard een deken op wil gooien of niet, er is geen goed of slecht daarin, het is gewoon een mening en iedereen doet het anders. Lekker boeiend.

Leven en laten leven.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:04

@Guernica, het was gewoon een optie die ik snel bedacht.

Ik gooi ook gewoon dekens op mijn peerden.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:13

Faux schreef:
Kijk, en dat vind ik dus een beetje vreemd. TS opent een topic, daarmee kan ze verwachten dat ze allerlei soorten reacties krijgt die misschien niet allemaal passen binnen wat zij wil horen.. Maar als ze dat niet wil, dan moet ze er met haar vriendinnen over praten ofzo, maar het niet op zo'n openbaar forum zetten waar allerlei verschillende mensen met allerlei verschillende meningen komen. :)

En ik ga geen discussietopic openen en ik laat me al helemaal niet vertellen waar ik wel en niet over mag praten.

Maargoed, ontopic dan:

Nee, TS. Ik herken je 'probleem' totáál niet. :)

Nou das fijn, dan hoef je dus niet te reageren want het gaat om de mensen die het WEL herkennen :roll:

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:15

vinurr schreef:
Faux schreef:

Je probeert een discussie aan te gaan met een aantal uitspraken waarvan jij wilt dat er op in wordt gegaan. Alleen, dit is niet het topic voor discussies. Waardoor je dus off-topic gaat. :) TS vraagt of meer mensen hier last van hebben. TS vraagt niet of ze een deken nodig hebt en of jij vindt dat ze niet waardeert wat ze heeft. Kan me voorstellen dat TS het dan niet leuk vind als jij haar persoonlijk benaderd/aanvalt over of ze verwend is/ niet waardeert wat ze heeft.

Als je hier een discussie over wilt voeren kan je daar natuurlijk speciaal een topic over maken. ;)

Maar mijn vraag was of we hier nou over op konden houden, en gewoon weer helemaal 100% ontopic konden gaan. Staat het je niet aan wat hier besproken wordt? Maak dan een topic aan om hier over te discusseren, of klik het gewoon even weg. Hier wordt het ook niet gezelliger van. ;)

Ontopic: Heb hier wel minder last van aangezien ik géén auto heb en wel een OV. :) Maar ik kan me verder wel een beetje herkennen aan je verhaal. Vrienden die vragen of je ergens mee naar toe gaat, en ik die me dan afvraag waar ze al het geld vandaan halen, terwijl ik echt wel hard werk. ;) Is er niet iemand van je cursus die ook daar in de buurt op stage moet? Of iemand anders die je kent? Dat je om de beurt rijdt ofzo? (Al is dat natuurlijk ook niet altijd een optie ivm andere tijden enzo :) )

Verder al een deken voor Pooh gevonden? :) Echt balen dat 'ie steeds kapot gaat, kost een hoop geld!

dankje vinur :) er wonen geen mensen in de buurt uit mijn klas en stage helaas.. dus dat is ook geen optie.
Ja heb de goedkopere versie gekocht, een deze dagen binnen :) hoop dat dees even goed is als die ander !

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:19

Ben benieuwd, goed van je dat je toch voor een goedkopere gekozen hebt. (y)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:40

verootjoo schreef:
cooper schreef:
Ik heb het dan over net genoeg geld om je huis te kunnen betalen, en verder elke cent te moeten ronddraaien om rond te komen he :)

dat versta IK onder geen geld hebben :D

Dat ben ik met je eens. Maar dat is niet de situatie van TS ;) Zolang je een paard kan onderhouden, kun je ook zelf eten & wonen neem ik aan.

Na het lezen van dit gehele topic ben ik er ook achter dat ik die post beter Na het lezen geplaatst had, want inderdaad mijn post is in deze niet van toepassing :)

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:58

Mijn pa zou zeggen: Doe je toch zelf? Jij wilde zo nodig een paard..

Jij hebt nog mazzel dat je ma(?) je stalling betaald en soms je hoefsmid als je niet uit komt.
Ik ben 18.. zit ook op school, ik werk en heb 7 dagen in de week mijn paarde. Ook ik heb weinig geld, maar daar heb ik zelf voor gekozen. ;)

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:27

Meid, waarom verkoop je je paard niet? Waarom heb je een paard als je hem niet kan betalen? Of waarom heb je een auto als je hem niet kan betalen? Waarom doe je een studie als je hem niet kan betalen? Zou je niet gewoon een keuze moeten maken. Een paard is een luxe in mijn ogen, en als je dat niet kan betalen, waarom verkoop je hem niet? Dan hoeft jou tekort aan geld ook niet ten koste van zijn gezondheid te zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:31

Hinata schreef:
Meid, waarom verkoop je je paard niet? Waarom heb je een paard als je hem niet kan betalen? Of waarom heb je een auto als je hem niet kan betalen? Waarom doe je een studie als je hem niet kan betalen? Zou je niet gewoon een keuze moeten maken. Een paard is een luxe in mijn ogen, en als je dat niet kan betalen, waarom verkoop je hem niet? Dan hoeft jou tekort aan geld ook niet ten koste van zijn gezondheid te zijn.

Haar paard wordt door haar moeder betaald, niet door haarzelf. ;) Dus die lijdt er verder niet onder oid.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:40

tjonge jonge jonge zeg.....

kom op [een aantal dan] mensen.
wie heeft er nou nooit eens gebaalt dat aan het einde van de rit de beurs leeg is en je graag eens op stap had gegaan?
wie heeft nou nooit eens gebaald dat net als de portemonee leeg is je net die ene spijkerbroek ziet hangen?
ts is jong en wil wat.......
hebben wij heilige boontjes zeker nooit last van [gehad]

als ik aan aantal posters zie hier mag ts net aan ademhalen.
ik vind er wel eens van balen heel wat anders dan een klaagzang.
en ts baalt gewoon [net als half nederland] :+

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:45

mariska32 schreef:
tjonge jonge jonge zeg.....

kom op [een aantal dan] mensen.
wie heeft er nou nooit eens gebaalt dat aan het einde van de rit de beurs leeg is en je graag eens op stap had gegaan?
wie heeft nou nooit eens gebaald dat net als de portemonee leeg is je net die ene spijkerbroek ziet hangen?
ts is jong en wil wat.......
hebben wij heilige boontjes zeker nooit last van [gehad]

als ik aan aantal posters zie hier mag ts net aan ademhalen.
ik vind er wel eens van balen heel wat anders dan een klaagzang.
en ts baalt gewoon [net als half nederland] :+

+:)+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:55

Ja, hier heb ik ook wel eens last van, en nee, ook niet.

Nee, want ik kan ondanks dat ik werk en school moet combineren zelfstandig rondkomen, heb geld om eten te kopen, mijn huur te betalen, elke keer weer op en neer te reizen naar mijn bijrijdpaardje, om les te gaan volgen met een van die paardjes ect.

Ja, want ik zou zo graag een paardje kopen voor mezelf om de mogelijkheid te hebben mijn eigen wetten en regels te maken, ect., en dat kan momenteel (nog) niet. Dus het is maar hopen dat het paardje wat ik zo graag wil tot die tijd niet weg hoeft zodat ik die droom over een paar jaar uit kan laten komen, net zoals een begin maken met mijn rijlessen, en iets makkelijker een keer op stap te kunnen gaan of vakantie te kunnen vieren.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:04

Zoals ik het lees, was het 'vroeger' allemaal anders voor de ts. Ze heeft haar vader verloren en daarbij een stuk zekerheid en zorgeloosheid.
Ik snap pas dat het soms even te veel kan worden nu ze moeilijker rond kan komen en daarbij telt het gemis van haar vader ook mee. De situatie zal vast soms wat zwaarder voelen dan het voor anderen lijkt, het is voor iedereen anders.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:08

Absoluut niet mee eens,
Mijn ouders zijn gescheiden,
We hebben geen enkel gebrek aan geld.
Maar ik heb gemerkt dat hoeveell ik dan ook wel niet krijg
Dat de pijn niet zou verzachten

Ik heb liever een familie die gelukkig bij elkaar en wat armer is
dan dit

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:06

Blijft toch moeilijk om andermans mening te respecteren.
Ik ben het dus niet eens met TS.