Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:44

lesilla schreef:
Ik vind persoonlijk de afwerking niet zo van de pakken van esprit of mexx.
Als je ze vergelijkt met een duur pak

Da's ook logisch, het prijsverschil moet ergens vandaan komen ;)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:28

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:51

MyWishMax schreef:
Wat zijn voor jullie echt de basics die je in je kast MOET hebben voor zakelijke kleding?

Broeken in neutrale kleur (grijs, blauw) en absoluut niet zwart. Zwart is echt een vreselijk onhandige kleur voor kattenmensen :+ Bovendien ziet het er eerder verwassen uit.

Als ik al iets zwarts draag is het een shirtje ergens onder, of een rok of jasje uit het pre-kattentijdperk en dan nog niet vaak aangezien ik die kleding eerst grondig van haar moet ontdoen. Geef mij maar blauw of grijs, staat me beter en is praktischer.

Het is vooral handig als alles zo'n beetje bij elkaar past, zodat je veel verschillende combi's kunt maken. Het is echt een zeldzaamheid als ik langer dan 2 minuten moet nadenken over wat ik aan wil trekken en wat er bij kan.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:51

Zelf moet ik ook zakelijk gekleed naar het werk; spijkerbroeken e.d. zijn echt not done. :Y)

Zelf probeer ik er zo mijn eigen draai aan te geven:

Onder een pak draag ik dan meestal een leuk topje, bijvoorbeeld een felrose, knalgeel, of mooi paars topje om het pak wat op te vrolijken. Soms draag ik onder dat topje dan weer een wit topje voor een wat casual look. Ook kun je onder een colbertje een shirt met een leuke print dragen.

Ook rokjes zien er leuk, maar zakelijk uit.

Een zwarte, nette coltrui met een mooie ketting ziet er ook erg mooi uit.

Of een mooie witte blouse met daarover een hip zwart t-shirt met een sjieke print; een zwarte sjieke haltertop of een andere sjieke, grijze spaghetti-top. Dan bedoel ik niet van die hele simpele tops, maar sjieke tops die zijn afgewerkt met kralen e.d.

Overigens heb je dit seizoen ook hele leuke blouses met aparte kragen of van die geruite stukken stof op de ellebogen, die je outfit ook een leuke twist geven.

Bolero's kunnen je outfit ook net een leuke twist geven.

Accesoires zoals kettingen, oorbellen, armbanden, horloges en riemen gebruik ik ook graag om een outfit af te maken.

Pakken en broeken koop ik graag bij Mexx. Topjes koop ik graag bij Zara en The Sting. Rokken en jurken bij Steps.

Miss_Blimm

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:59

Nice shoessss :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:05

Oooh ik wil deze........

Afbeelding

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:05

MyWishMax schreef:
Wat zijn voor jullie echt de basics die je in je kast MOET hebben voor zakelijke kleding?

Ik heb momenteel zwart, bruin en beige broeken. Van de zomer had ik daar een witte broek bij.
Zwart en bruin heb ik een pak van (dus met jasje). Dan kan je simpel varieren met longsleeves, die ik meestal pas in de uitverkoop erbij koop.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:18

Mooi schoenen manzano

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:12

Ik ben vanmorgen uit m'n broek gescheurd :+. Nu moet ik dus sowieso een nieuwe.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:14

Hopelijk thuis en niet op je werk

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:15

Toen ik een krat in m'n auto aan het laden was. Was zoo over de zeik op dat moment, maar inderdaad maar goed dat het niet op het werk was :)).

Iemand enig idee waar ik een goedkoop lichtgrijs pak kan kopen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:18

Voor goedkope pakken kan je altijd naar de WE of de H&M. Hoewel ik wel vind dat je het gebrek aan kwaliteit er aan af ziet. Maar het kost niet duur ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:19

H&M vind ik lelijk, sorry :P. WE heb ik al even gekeken maar daar hadden ze niets aan lichtgrijze pakken.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:20

Handig topic :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:22

Ik draag vaak Desigual jurken. Kan heel netjes zijn met een legging en enkellaarsjes.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:23

Anoeska schreef:
Miss_Favre schreef:
Ik had hier een collega met van die hele knokige voeten in teenslippers... en dan zo bezichtigingen willen doen. Kan echt niet!

Ik vind een gewone, blauwe, spijkerbroek op kantoor ook echt niet kunnen. Wat ik ook heel on-vrouwelijk vind is van die soort bergschoenen naar kantoor, vooral als je met mensen te maken hebt... :n

Ik heb een keer iemand op sollicitatiegesprek gehad in spijkerbroek en bergschoenen. Moet eerlijk zeggen dat ik al besloten had toen ik haar in die kleding binnen zag komen. Voor mij zijn dat echt geen 'sollicitatie-kleren'. Heb het gesprek nog wel gevoerd, maar ze is het uiteindelijk niet geworden (niet alleen door de kledingkeuze natuurlijk).

Leuk topic!!!
Ik heb wel een aantal hele nette donkere spijkerbroeken waar ik wel graag jasjes of colbertjes op draag. In de zomer ook wel witte jasjes. Heb ook aantal zwarte broeken die ik veel met jasjes combineer.
Heb laatste paar jaar een aantal leuke relatief lange wijde rokken aangeschaft waar je leuk panties en laarzen onder kan dragen. Ik houd ook wel van korte vestjes of lange vesten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:26

Suzanne F. schreef:
Ik draag vaak Desigual jurken. Kan heel netjes zijn met een legging en enkellaarsjes.

Dat zijn toch van die hele druk gekleurde jurken? Die vind ik heel gaaf. Maar ik denk dat ik dat niet kan hebben. Ben zelf al vrij druk, en dan ook nog van die drukke kleuren... dan kan ik helemaal niet meer onopvallend over kantoor bewegen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:28

Anoeska schreef:
Dat zijn toch van die hele druk gekleurde jurken? Die vind ik heel gaaf. Maar ik denk dat ik dat niet kan hebben. Ben zelf al vrij druk, en dan ook nog van die drukke kleuren... dan kan ik helemaal niet meer onopvallend over kantoor bewegen :D

Is wisselend. Ik heb er ook eentje met rustige kleuren, zwart beige en spijkerprint maar is helemaal van een mooie gladde stof in ballonmodel. Heel apart maar toch netjes. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:36

Ik vind de kleding van Desigual die ik heb zien hangen ook heel gaaf. Maar ik durf het niet aan :=

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:07

Anoeska schreef:
Voor goedkope pakken kan je altijd naar de WE of de H&M. Hoewel ik wel vind dat je het gebrek aan kwaliteit er aan af ziet. Maar het kost niet duur ;)

Ik heb drie jaar geleden nog een best mooi pak gekocht bij de WE! Maar de laatste tijd valt de kwaliteit me daar tegen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:09

Mijn pak van d WE is echt slecht :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:09

Ik heb een pak gezien van Esprit die ik misschien wel wil.. eens even kijken wat dat voor totaalprijs wordt en even passen in de winkel :).

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:12

Heel erg handig dit topic :j
Ik ga van 1 februari tot eind juni stage lopen in een 5* hotel in Dubai, dus moet ook aardig zakelijk overkomen. Aangezien het in Dubai ERRUG warm is, ben ik nu ook maar van mijn geloof afgestapt om geen jurkjes en rokken aan te doen. Heb momenteel een aantal kokerrokken besteld bij allerlei webwinkels (voornamelijk zwart) en blousjes. Ook enkele jurkjes zijn onderweg, simpel maar sophisticated :j
Ik heb ook een broekpak van de Vanilia, ontzettend mooie afwerking heeft dat merk zeg :j Verder nog een blauw blazertje, wat heel erg leuk is met omgevouwen mouwen en een beige blazertje met 3kwart mouwen van jersey stof :9
Afbeelding
(mooie is: hij kost geen drol, maar is ontzettend fijne en sterke stof :j )

Ik heb verder ook nog een paar Esprit broeken (zwart en grijs met krijtstreep), maar 9 van de 10 keer zijn ze te kort en staat het dus niet met pumps eronder.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:12

Ik heb er ook een van Esprit, was tussen de 200-250 volgens mij.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:16

Esprit heeft nu een mooi pak in de collectie. 1 colbert die je kan combineren met een normale pantalon, een short pantalon en een kokerrok.. Io vind de bruine geruite variant echt prachtig..