Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Er is gewoon een boeiende neven-discussie ontstaan met respect voor elkaar.
fresco1234 schreef:Ik ben blij dat je het nu aan iedereen vraagt in plaats van alleen aan mij, maar ik denk dat we helemaal niet zo offtopic discussieren. Zijdelings gaat het nog steeds over waar of niet waar, wel of niet geloven. Het is denk ik een erg moeilijk onderwerp om precies ontopic te blijvenik ga nu iedereen vragen om ontopic te blijven.
. Ayasha schreef:Jawel, dat mag je wel. Ik vind het echter opdringen als je zegt dat iemand beperkt ontwikkeld is omdat die het niet zo voelt/ervaart. Dan ontneem je andermans recht nl tot het uiten van die mening. Snap je?
nombrado: jawel maar je mag een ander niet "veroordelen" omdat die die ervaring niet heeft door te zeggen dat die nog "lessen te leren heeft" bv.
nombrado schreef:Ayasha schreef:Als je gelooft in jezelf en je eigen kracht en waarheid, kan je een mening niet opgedrongen krijgen door een ander.Je kan wel degelijk iemand een mening opdringen door te blijven drammen "IK WIL DAT JE HET GELOOFD GVD!" maar dan subtieler zeg ma.
Als dat wel gebeurd of je hebt een gevoel dat dit gebeurd, zit er vermoedelijk in jezelf nog een stukje dat gevoelig is voor manipulatie, en mag je daar een les uit halen.
lessen of fouten of foute keuzes is helemaal niet erg /of slecht. het gaat erom dat je ervan leert.
Kiwipitje schreef:nombrado schreef:Als je gelooft in jezelf en je eigen kracht en waarheid, kan je een mening niet opgedrongen krijgen door een ander.
Als dat wel gebeurd of je hebt een gevoel dat dit gebeurd, zit er vermoedelijk in jezelf nog een stukje dat gevoelig is voor manipulatie, en mag je daar een les uit halen.
lessen of fouten of foute keuzes is helemaal niet erg /of slecht. het gaat erom dat je ervan leert.
nombrado schreef:Bovenstaande tekst vind ik erg belerend en een beetje neerbuigend overkomen. En natuurlijk voel ik me niet opgedrongen als ik een boek lees. Ik zou niet weten waarom en al helemaal niet hoe!nombrado schreef:Als je gelooft in jezelf en je eigen kracht en waarheid, kan je een mening niet opgedrongen krijgen door een ander.
voel je je door deze text opgedrongen?
hoe heb je dat , als je een boek leest, of een studie met lesboeken?
voel je je dan op opgedrongen?
Citaat:Heb je een voorbeeld van een absolute waarheid?
(gewoon interesse overigens, niet bedoelt als kritische vraag oid) Wat is jouw visie op "ieder heeft zijn eigen waarheid"? Kan je je voorstellen wat daar mee bedoelt wordt? (of je het er nu mee eens bent of niet even daar gelaten bij die laatste vraag)
vind ik fotoreadings moeilijk te begrijpen....Ayasha schreef:We houden er allemaal onze eigen waarheid op na, de dingen die ik vertel zijn mijn waarheid... Jij kan exact hetzelfde meemaken, het anders ervaren... Dat is dan jouw waarheid... Die twee hoeven niet hetzelfde te zijn ondanks dat het om dezelfde situaties gaat...Maar voor mij is het waarheid als ik zeg dat ik alcohol verschrikkelijk vind smaken terwijl jij bv kan zeggen "ik vind het heerlijk smaken" en dat is voor jou ook de waarheid.
Dus ieder heeft zijn waarheid.
Citaat:Opmerkingen zoals fotohealings zijn onzin e.d. vind ik zeer respectloos naar mensen die hier wel goede ervaringen mee hebben/ in geloven.
BigBen schreef:Citaat:Opmerkingen zoals fotohealings zijn onzin e.d. vind ik zeer respectloos naar mensen die hier wel goede ervaringen mee hebben/ in geloven.
Ik zou niet weten waarom.
Fotohealings zijn complete onzin,
en wel omdat herhaaldelijk bewezen is dat telepathie niet werkt,
laat staan genezen via telepathie.
Best mogelijk dat jij er in gelooft, en voor alle duidelijkheid dat is ook je goed recht,
maar geloof heeft niets met feiten te maken.
Er zijn onderhand wel degelijk positieve onderzoeken ivm telepathie. Maar kan ze nu even niet opzoeken (vanavond pas) dus als iemand voor mij tijd heeft...
. Waarom? Omdat je dus refereert dat wat ik geloof onzin is. Ook al zeg je erna dat het mij goed recht is. Als je zegt dat je dat vind, dan is dat jouw mening (en dus geen bedachte feit) en met jouw mening kan ik leven, want ieder heeft het recht op een eigen mening.
.