Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:27

Jeetje TS, wat een verhaal! Ik vind dat je ontzettend sterk overkomt, en wat "knap" dat je zoveel begrip opbrengt voor je man. Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen in deze ontzettend zware tijd, ik hoop dat jullie hier doorheen gaan komen. Voor je man, voor jou, maar vooral ook voor jullie kind, die het niet verdient om zonder papa door het leven te moeten gaan :(:)

Ladyson

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:19

Ik wil niet vervelend komen doen, maar ik ben net ook aan de anti-depressiva gestart. Ik word streng onder controle gehouden omdat antidepressiva erom bekend staat dat je eerst een terugval kan hebben. Wees je hier ajb bewust van. Verder heb je deeltijdopname wat varieert van 3 tot 5 dagen overdag bij psycholoog, snachts en het weekend gewoon thuis ;)

Super knap dat t kinderfeestje gewoon doorgaat! Ik vind het heel sterk van je. Zet um op!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:32

Jeejte, ik krijg echt gewoon rillingen van je verhaal!
Wat vreselijk dat jullie dit meoten doormaken en wat vreselijk voor je man dat hij er zo erg doorheen zit dat hij het mooie van het leven niet meer kan zien.
Weet gewoon echt even niet wat ik moet zeggen.....

Het is goed dat je het kinder feestje gewoon laat doorgaan, je probeert je kindje hier zo min mogelijk van te laten meemaken en daar heb ik echt bewondering voor.
Ik hoop echt voor jullie dat de medicijnen zijn werk gaan doen en op tijd aanslaan.
Maar begrijp ik nou uit een post die ik las, dat je man het toch in overweging neemt om opgenomen te worden? of las ik dat verkeerd.
Echt heel heel veel sterkte, en ik hoop echt dat jullie hier samen doorheen komen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:50

Wat een geweldig mens ben jij, ongelooflijk. +:)+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:55

Wat een ongelooflijk verhaal zeg :\ Ik hoop dat jullie er goed uit komen.

Wellicht, ondanks dat je herkend wordt op Bokt, toch ook maar de naam van je zoontje niet noemen?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:11

Sonja schreef:
Naar een kliniek trappen heeft geen zin. Iemand die het écht wil, doet het toch, is helaas mijn (meevoudige) ervaring.

TS je schiet er geen reet mee op, maar mijn complimenten voor jouw begrip en liefde voor je man...

Helaas ook mijn ervaring. Uit ervaring (mijn broer heeft zelfmoord gepleegd) weet ik ook dat de hulperverlening vaak heel erg te kort schiet en eigenlijk ook vaak niet echt weten wat ze er mee aan moeten.

Advies kan ik je helaas niet geven, ik weet alleen dat als iemand echt gewoon niet meer verder wil leven je hier eigenlijk niets aan kunt veranderen. Mijn broer hebben we destijds ook moeten beloven hem nooit gedwongen op te laten nemen (wat we ook niet hebben gedaan). Ik kan alleen maar zeggen TS ik heb enorm veel RESPECT voor je hoe je hiermee omgaat. Heel veel sterkte en kracht toegewenst voor zowel jou als je zoontje en natuurlijk ook je man!!

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoontje. Hoop dat het toch nog een beetje een fijne dag wordt vandaag.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:57

Probeer toch hem te laten sporten. Al is het maar een uurtje in de week.
Tijdens mijn depressie MOEST ik ook gaan sporten, natuurlijk had ik daar geen zin in etc. Achteraf kan ik zeggen dat het wel heeft geholpen. Elke keer na sporten voelde ik me iets prettiger. Ik weet niet of het al is genoemd maar antidepressiva heeft als bijwerking suïcide. Dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen voor te komen maar hou het wel in gaten.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:34

Ik hoop dat je ondanks alles heel veel plezier hebt vandaag geniet van je zoontje.

Gefeliciteerd en nogmaals sterkte

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:54

Ik heb echt enorm veel respect voor jou!!!
Dat je begrip kunt opbrengen voor de gevoelens en gedachten van je man, dat je ondanks alles achter hem blijft staan en alles doet om hem te helpen, tegelijkertijd ook nog moeder bent van een kleine vent, de praktische dingen regelt voor als er toch nog wat zou gebeuren met je man enz. Ik weet dat er bij mensen een soort overlevingsdrang naar boven komt in moeilijke situaties, maar je moet het toch nog maar op kunnen brengen! Niemand zou er raar van opkijken als jij ook zou instorten in deze situatie denk ik.
Het is positief dat je man nu begint met antidepressiva, ook al duurt het even voor ze hun werk gaan doen, waarschijnlijk (en hopelijk) zorgt het er wel voor dat hij zich een stuk beter gaat voelen. En dan kan hij misschien ook beginnen met sporten, zoals de psycholoog hem aanraadde. Maar als je zo diep in een depressie zit, dan heb je nergens energie voor en al helemaal niet voor sporten! Dus goed dat hij nu eerst deze stap gezet heeft.
Ik wil je heel veel moed en sterkte wensen voor de tijd die komen gaat. Hopelijk kunnen jullie samen (met jullie zoontje) opklimmen uit dit diepe dal en weer een gelukkig gezinnetje worden! En ik hoop dat jij vandaag hebt kunnen genieten van de verjaardag van je zoontje en daar weer kracht uit kan halen.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:43

vreselijk veel respect voor je!!! _/-\o_
Echt geweldig om te lezen hoe jullie met elkaar omgaan, en wat jullie elkaar gunnen.
Ben er gewoon stil van....

Ik wil je iig erg veel sterkte wensen, je bent onwijs sterk maar denk om jezelf.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:24

Ik wens jullie allen heel veel plezier toe vandaag en ik hoop dat je toch nog wat van de dag kan genieten.
Ook hoop ik dat je man goede hulp krijgt, want helas weet ik uit eigen ervaring dat het daar ernstig te kort kan schieten.
Sterkte.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:00

Jeetje wat moet jij het zwaar hebben zeg!
Heb echt diep respect voor jou, je bent echt super sterk, wat lijkt dat me moeilijk.

Ik wil jou en je man heel erg veel sterkte wensen en ik hoop echt dat jullie eruit kunnen komen en het langzamerhand weer de goede kant op kan gaan, ook zeker voor jullie kleine man!
:(:)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:30

Toch een beetje genoten vanmiddag. :)
Op de terugweg zeiden de kids dat het een 'vet cool' feestje was, haha.
Het was goed om er even uit te zijn.

Mijn man heeft een intensieve dag achter de rug.
Begonnen om 10 uur vanochtend tot een uur of 4.
Ze hebben al pratend 10 km over het strand gewandeld.
Deze psych heeft een andere aanpak; ze gaat niet graven in het verleden,
(tenminste niet in deze situatie) maar richt zich meer op de toekomst en het nu.
Ook is ze geen voorstander van antidepressiva, ze is van mening dat je het beste
kan herstellen als je lichaam in balans is, dus ook biochemisch.
We hebben begrepen dat ze erg hoog aangeschreven staat in Nederland.
(mag ook wel met het uurtarief wat ze vraagt) :D
Hij is nu behoorlijk moe, we gaan morgen eens bezinnen welke kant we
wat dat betreft behandeltechnisch op willen. Wat is wijsheid.

Op de terugweg in de auto kreeg hij weer een inzakking die hij echt op voelde komen;
een somber gevoel met enorme onrust in zijn hoofd.
Dit zijn de momenten die gevaarlijk zijn en langzaamaan gaan we ze leren herkennen.
Het enge is dat ze uit het niets op komen zetten en niet te stoppen zijn,
dit zijn echt de momenten dat het fout kan gaan als hij alleen is.

Vannacht eerst maar eens goed slapen, en dan morgen bepalen of we met de antidepressiva
gaan beginnen of met deze psycholoog door gaan.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:33

Klinkt als een goeie stap Lasorda, wat vond hij zelf van deze therapeut? Wat ontzettend naar dat hij steeds van die terugvallen heeft in zo'n zwart gat, maar ik denk dat als jullie er samen hard tegen aan gaan dat hij wel een manier vind om daar steeds weer uit te komen.
Fijn dat je zoontje een vet cool feestje heeft gehad! :D

Succes en sterkte, keep us posted. We leven hier allemaal met je mee!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:55

Hij moet het even laten zakken denk ik.
Was een lief mens die hem zeker kan helpen om weer wat controle te krijgen.
Maar wat betreft het opruimen van problemen van het verleden....weet niet.
Ik ga haar eens even googelen.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:57

ik denk dat het nu belangrijk is dat hij zich beter gaat voelen, dan kunnen jullie later verder gaan kijken m.b.t. therapie

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 22:15

Wat dit betreft moeten we nu wel knopen doorhakken;
gaan we met haar door, dan waarschijnlijk zonder de nieuwe medicijnen.
Kiezen we een andere -meer conservatieve- psycholoog, dan willen we morgen
wel gaan starten met de antidepressiva, zeker omdat het een aantal weken duurt
voor dat gaat aanslaan.
Ik ben wel geschrokken van het feit dat het in het begin suicide juist kan versterken.
Aan de andere kant denk ik dat we wel snel op zoek moeten naar een handvat
om die gevaarlijke dippen tegen te kunnen gaan.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:21

een bijwerking van antidepressiva is de eerste 3 weken een terugval met kans op suïcide, in jouw situatie vind ik dit dus heel eng klinken. ik zelf heb geen terugval ervan gekregen, maar ik zou de terugval psygisch aankunnen en jouw man misschien wel niet.. ik denk dat je met een psycholoog die nu aan het werk gaat om hem weer op de rails te krijgen meer bereikt, dan iemand die eerst een jaar de tijd nodig heeft om te ontdekken wat het probleem uit de jeugd dan wel niet is en wat daar aan gedaan kan worden. daarna kan hij altijd nog bij (een ander?) gaan spitten in het verleden als hij het huidige leven weer goed aan kan.

verder weet ik ook dat je antidepressiva hebt die op korte termijn werkt, om mensen bijv. uit hun psychose te halen. dit lijkt mij bijpassender bij jouw man om hem uit het stukje te halen wat je net beschreef wat dan opeens opkomt. dat werkt vrijwel direct en als het over is, kan je dan weer stoppen. ik zou een gesprek bij een "psychiater arts" aanvragen. (geen idee hoe het echt heet, maar in mijn geval bij mijn tweedelijns psych hebben ze een arts daarvoor in dienst, die mij een uur lang heeft voorgelicht over alle soorten antidepressiva's en mogelijkeden)

sterkte!!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:39

ik sluit me bij lotjaa93 aan, ik vind het ook riskant om hem nu op de "gewone" AD te zetten.

Bah ik zou nu niet graag in jouw schoenen willen staan meis :(:)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:42

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Onthoud goed, na de regen komt zonneschijn. Ook voor je man. Er komt weer een periode dat het leven weer de moeite waard is en hij er van kan genieten!!

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:08

ik wil je als eerste aan hard onder de riem steken! heb erg veel respect voor je handelen met deze situatie.

Ik wens je veel sterkte! en zie ook nog de positieve dingen van het leven nog in!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:10

Wat fijn dat het gesprek zo goed is verlopen en dat jullie beiden er een goed gevoel bij hebben...

Ik denk dat het vrij normaal is dat hij daarna een inzinking kreeg gezien het vrij zwaar geweest zal zijn voor hem!

Ook erg goed dat jullie die momenten gaan herkennen...

Wat fijn dat je toch een leuke dag hbet gehad ondanks dat je er tegen aan hikte!

Meid, ik duim voor jullie!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:12

Heb je verhaal gelezen, en echt waar: petje af voor jou!
Diep respect hoe jij met de situatie omgaat! Heel veel sterkte!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 00:26

de aanpak van deze spyg( :+ ) spreekt mij wel aan
ik zou wel de dip melden want ik vermoed dat het hem zoveel energie gekost heeft dat die dip er wel moest komen
kortere sessie en met meer rust eindigen kan die dip misschien tegen gaan

kan me voorstellen dat beide wegen enorm eng zijn
wat vind hij zelf van deze aanpak?
hoe slaapt hij trouwens en hoe slaapt hij vanacht(beter of juist minder na zo'n dag)?

fijn dat het kinderfeestje zo leuk was +:)+

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 05:04

Ik kan niet slapen.
Maak me zorgen over die AD, morgen misschien toch even de huisarts bellen voor overleg.
Ik vind het moeilijk om te weten dat ik niet bij hem kan zijn op het moment van overlijden.
Verdorie, ik wil gewoon samen oud worden.