En dan kom je op tv!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: En dan kom je op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:42

zo fijn dat het allemaal goed gaat! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:45

Ja, inderdaad heel fijn TS! Komen ze nu binnenkort weer filmen?

Lesilla, bedankt voor je uitleg. Wat interessant zeg. En wat knap dat je zoveel afgevallen bent daarmee :oo dat belooft veel goeds voor de TS!

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:58

kleinvosje schreef:
Een maagband kan toch weer verwijderd worden? Wat ts heeft gehad, is volgens mijn onomkeerbaar!

een maagband heb je voor de rest van je leven ( ik sinds 1997)
ik ben zelf 2x geopereerd ( 1x ging fout)
ik zouu het zo weer doen. Ben van 110 kilo naar ong 70 gegaan.

TS: let op wat je eet , je gaat opnieuw leren eten.
nu is de yoghurt en danone nog lekker. maar straks aan brood en vlees, fruit etc.....doe aub wat de dokter en dietiste je zeggen te doen..

ik ben benieuwd wanneer de uitzendingen zullen zijn !!
laat je het wel weten??
veel beterschap

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 14:49

Ik hou ook heel braaf het schema aan, zowiezo eerste week vloeibaar, daarna vloeibaar en voorzichtig wat gepureerd, en daarna weer rustig aan vaster voedsel eten.
En ik probeer ook ondanks dat ik vloeibaar moet eten toch gevarieerd te eten en mijn voedingsstoffen binnen te krijgen, dus vanochtend met de pap had ik lekker vezels, vanmiddag had ik appel/aardbeienmoes, dus ook fruit met vitamientjes en nu ga ik nog wat soep eten.
Mijn ouders hebben ook soep op staan met allemaal groente erin en wat kip wat dan straks als het klaar is door de staafmixer gaat, dan heb ik ook lekker veel vitamines binnen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:52

Maar appelmoes bevat toch mega veel suiker of maakt dat zo niet uit? Ze zeggen niet wat je wel/niet mag eten behalve in welke vorm (vloeibaar/vast)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:53

Ik lees dat je moeder ook zo'n operatie heeft gehad? Is zij nu (nog) op gewicht :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 14:59

Ze hebben niet echt gezegd dit kan je wel en dit mag je absoluut niet, dat appelmoes dingetje was net zo groot als een danoontje.
De pap had ik een beetje zoeter gemaakt met zoetstof, want ik ga wel zo min mogelijk suiker eten, maar ja moet toch ergens mijn energie vandaan halen hahaha.

Mijn moeder is 50 kilo kwijt geraakt en inmiddels wel iets bijgekomen dus dat bewijst maar weer dat het geen wondermiddel is, en dat je dus je hele leven moet blijven werken om op gewicht te blijven.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:05

rockwitch schreef:
Ze hebben niet echt gezegd dit kan je wel en dit mag je absoluut niet, dat appelmoes dingetje was net zo groot als een danoontje.
De pap had ik een beetje zoeter gemaakt met zoetstof, want ik ga wel zo min mogelijk suiker eten, maar ja moet toch ergens mijn energie vandaan halen hahaha.

Mijn moeder is 50 kilo kwijt geraakt en inmiddels wel iets bijgekomen dus dat bewijst maar weer dat het geen wondermiddel is, en dat je dus je hele leven moet blijven werken om op gewicht te blijven.

het is idd geen wondermiddel , maar helpt wel goed..
als je straks weer gewoon mag en kunt eten , zul je merken dat niet alles even makkelijk gaat. B.v vlees :kip krijg je makkelijker weg als biefstuk. Crackers beter als brood. ik krijg b.v geen sinasappels weg , maar wel een perzik.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:09

Ik zie je topic nu pas! Wilde je even zeggen dat ik diep respect voor je heb. Het is al een moeilijke stap om zo'n operatie 'te ondergaan', maar jij laat het ook nog eens allemaal filmen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:11

Zonnetje81 schreef:
Maar appelmoes bevat toch mega veel suiker of maakt dat zo niet uit? Ze zeggen niet wat je wel/niet mag eten behalve in welke vorm (vloeibaar/vast)

maar je hebt suikers ook nodig!, en met een maagverkleining kun je geen bak op, maar 1 of 2 eetlepels.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:12

Ja dat is misschien ook wel zo :D

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:13

Het wegkrijgen van dingen is met een Bypass anders als met een bandje.
Op zich zul je niet zoveel moeite hebben dat je dingen moeilijk wegkrijgt, tenminste daar heb ik weinig last van.
Onze maagopening is immers nog hetzelfde, bij een bandje is die drastisch verkleind.

Neemt niet weg, dat ik weinig brood eet, maar liever crackers, want van brood zit ik zo ontzettend snel vol.

En suiker bv wordt veel minder opgenomen door het stuk darm wat er gebypast is. En dat geldt voor veel voedingstoffen, slechte en goede. Dus da's positief, suiker en vet doen veel minder kwaad en negatief wat ook vitaminen worden minder opgenomen, dus die moet je bijslikken.

Maar voor mij wegen de voordelen nog steeds ruim op tegen de nadelen.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:40

foto?
ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe het er nu uit ziet!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:21

Oh die kan ik wel maken, zal ik dan wel morgen doen, want heb nu nog een paar gaatjes afgeplakt en morgen ga ik nog ff langs mijn huis waar mijn laptop met kabeltje voor telefoon liggen, dus dan kan ik de foto's uploaden.
Maar ik wil wel een foto maken voor jullie hoor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:00

Oh ze doen dus geen open buik operatie?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:54

Zonnetje81 schreef:
Oh ze doen dus geen open buik operatie?

Nee, dat is verleden tijd.
De normale procedure is met de robot.
Alleen als de lever te groot is dan word er nog voor een grote snede geopteerd of bij problemen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 14:36

Gelukkig doen ze geen open buik operaties meer nee, pff dan is je herstelperiode wel een hele tijd langer. Zit nu even lekker bij mijn katjes in mijn eigen huis.

Vanochtend weer gewogen, tussen donderdagavond en vanochtend (zaterdag dus) zit er al -1,3 kilo.
JEEEEEEJ

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:17

Komen ze al wat meer bij je zitten? Of heb ik ze te hard verwend en missen ze je nu niet meer?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 10:51

Ja ze vinden me weer leuk

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:57

ik lees nog stiekem mee.. goed om te horen dat je er zooo vol energie in staat! Het had heel erg tegen kunnen vallen maar je komt ijzersterk over :D

Ik blijf je rit volgen!! Ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan en idd: ik kan ook niet wachten op de eerste resultaten!! hahaha

succes

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:08

rockwitch hoe veel wil je er eigelijk in totaal af krijgen
wat je zeker gaat lukken hoor :j :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 12:57

Nou als ik er 40 afkrijg zit ik op mijn goeie gewicht voor mijn lengte, maar goed ik moet natuurlijk even zien tot hoever het gaat.

Net heb ik voor het eerst zo'n dumping gehad, dat is dat je ineens jezelf ontzettend rot voelt, misselijk, draaierig, zweten, rillen. Gelukkig zakt dat snel weer, maar jeetje dat is echt vervelend zeg. Kan ik dus vaker krijgen, soms reageert je lijf na zo'n operatie dus op deze manier als je iets hebt gegeten wat het niet fijn vind, al had ik nu gewoon pap op, maar misschien heb ik wel iets teveel zoetstof erin gedaan.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:21

Vervelend zeg zo'n dumping, hopen dat je dat niet te vaak krijgt.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:55

rockwitch schreef:
Nou als ik er 40 afkrijg zit ik op mijn goeie gewicht voor mijn lengte, maar goed ik moet natuurlijk even zien tot hoever het gaat.

Net heb ik voor het eerst zo'n dumping gehad, dat is dat je ineens jezelf ontzettend rot voelt, misselijk, draaierig, zweten, rillen. Gelukkig zakt dat snel weer, maar jeetje dat is echt vervelend zeg. Kan ik dus vaker krijgen, soms reageert je lijf na zo'n operatie dus op deze manier als je iets hebt gegeten wat het niet fijn vind, al had ik nu gewoon pap op, maar misschien heb ik wel iets teveel zoetstof erin gedaan.

dat gaat je zeker lukken
maar wat rot voor je dat je een dump heb gehad
hoop dat dit de eenigste was voor je

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:45

teveel suiker, te snel gegeten kan allemaal.

Gewoon rustig eten, en geen te suikerige dingen of te vette dingen en dan krijg je het nooit.Behalve als je dumping syndroom maar dat had je wel al gevoeld :)

Word je wel gewoon, zijn ergere dingen :P Rustig ademen en rustig slokjes water drinken en het is zo voorbij