Collega trouwt: wàt een drama!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Collega trouwt: wàt een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:51

Nou meid, ik wist het wel die kreeg geen cent van me.
Hooguit een rotte ui ingepakt, zodat ze de hele avond stinkt als ze die uitgepakt heeft.
Ik was toch ook mooi ziek die dag wat een harteloos smerig type en zij is diegene die vreselijk achterbaks is.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:11

Een taart met twee gebouwen en een vliegtuig :wow:
Dat vind ik misschien nog het meest schokkende van je hele verhaal over de bruiloft.. Zoiets dóe je toch niet, wat onrespectvol zeg :r

Maargoed, sterkte zaterdag..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:20

Ik zou een schuldgevoel krijgen als ik wel zou gaan. :o
Als ik het zo lees moet zij jou niet, maar komt het nu wel makkelijk uit vanwege de bruiloft en de cadeau's (geld)!
Met de rest kan je het wel goed vinden, ik zou zeggen.. laat haar voor wat het is en steek je tijd en energie in de collega's waar je het wel mee kan vinden.
Of je nu wel of niet gaat, kennelijk heb je met deze vrouw toch alleen maar gezeik en niet alleen jij, maar al je collega's. Of jij dus wel of niet gaat maakt dan geen verschil.

Aan de andere kant snap ik ook wel dat je gaat.
Dus heel veel succes in ieder geval! Ik ben toch wel benieuwd hoe het gegaan zal zijn.

Shanelle schreef:
In het begin heeft ze me het flink moeilijk gemaakt op deze baan. Ik ben de Benjamin hier - scheel gemiddeld 15 jaar met de meeste anderen :D , de zowat enige die niet verder is gaan studeren na het middelbaar. Hoe moeilijk het begin ook was, ik heb volgehouden en stilaan begon het te beteren en zocht ze telkens een ander slachtoffer. Intussen -om een lang verhaal kort te maken en zo weinig mogelijk de 'achterbakse' uit te hangen- was het veel beter geworden (mag wel na 2,5 jaar :+ ). Ik heb zelf ook een andere houding tegenover haar aangenomen; vriendelijk maar oppervlakkig, wil ze me meesleuren in roddels dan bedankt ik vriendelijk :j. En toen zat ik plots een week thuis met mijn rug en moest ik zware medicatie pakken. Mijn bazin netjes uitgelegd dat ik met een cocktail van tramadol, dafalgan codeïne, spierontspanners en buscopan in mijn graat niet écht in staat zou zijn om te werken en zij wenste me veel beterschap. Ook toen ik terug kwam was alles heel goed hier, iedereen vriendelijk en bezorgd, ook zij. Tot ZIJ dan 'ziek' viel en de anderen eindelijk durfden te komen zeggen wat er allemaal was verteld. Zij had lopen verkondigen dat het compleet onmogelijk was dat ik die pijnstillers etc moest nemen, dat iemand op palliatieve zorgen zoveel nog niet moest inpakken en dat ik een dikke profiteur ben. -O-

Sindsdien is de sfeer terug een béétje omgeslagen ;) Ik ben dit alles te weten gekomen een week geleden, vlak nadat zij ziek viel en dus nà ik al had toegezegd om te komen aanstaande zaterdag.
Dat, en alles wat er aan vooraf is gegaan, maakt dat de relatie niet zo goed is :n.

Edit: met alle andere collega's komen we onderling super overeen - ondanks het leeftijdsverschil!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:27

Shanelle schreef:
ze collega's eigenlijk niet wou uitnodigen maar dit toch maar gedaan heeft om cadeautjes te krijgen;
- cadeautjes (bloemen, planten, Bongo-boxen etc) eigenlijk écht niet welkom zijn en ze gewoon geld willen;

Ik moet hier wel om lachen hoor, want mijn ervaring is dat de kosten van de meeste gasten veel hoger zijn dan "opbrengsten" van het kado. :Y)

Als jij niet wil gaan, dan ga je toch gewoon niet.
Dat van die taart zal wel een misplaatste grap zijn, want als ze al niks wil zeggen over haar jurk, dan geloof ik niet dat ze verteld over de taart. :n

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:21

Nou, zo te lezen is het niet eens een goede collega van je.
En achterbaks en veeleisend...
Niet gaan dus.....(ookal had je toegezegd dat je zou komen voordat je wist dat ze achterbaks over je had gepraat)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:33

Hoe weet je dat ze dit allemaal heeft gezegd? over voetvolk enzo???????

Trouwens ik zou dan maar een Spijkerbroek of een witte broek met een blousje aan doen........dan ben je niet een egale kleur en kun je nooit dezelfde kleur als haar zijn... dan ben je daar in ieder geval zeker van

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:38

Shanelle schreef:
Edit: met alle andere collega's komen we onderling super overeen - ondanks het leeftijdsverschil!

Kijk als zij weg is , is de werkfeer tenminste normaal.
Heb je geen manager of baas waar jullie allemaal jullie mening over haar kunnen zeggen?
Dat ze de werksfeer verpest enzo

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:40

Cowboy55 schreef:
ariegorn schreef:
hmmm slechte humor heeft the bride,
als je gaat: spijkerbroek met wit bloesje en ballerina's
hebben jullie met het werk geld bij elkaar gelegd?
dit omwissellen in het kleinste muntgeld wat er is in een oude sok en geven maar, wie heeft er dan humor haha.

Te makkelijk. Plakband op een tafel plakken met de plakkant naar boven. Muntjes op het plakdeel leggen. Laagje plakband erover heen. Muntgeld is keurig 'geseald' 100 Euro in duppies wordt zo een sliert van 50+ meter......heel speels.....

Variantje: geld geven in de vorm van lege plastic statiegeldflessen....aan elkaar gemaakt met touw.....

Variant: Ik heb met mijn huwelijk ook geld gekregen (mijn collega's vonden mij WEL leuk trouwens, maar dit soort dingen deden ze bij iedereen die ging trouwen)
Bij ons zat het in een brood meegebakken... we hebben er die avond een uur over gedaan (op de hotelkamer in de wasbak :D ) om het brood te weken en het geld eruit te peuteren... mijn kersverse man en ik hadden er wel lol van hoor! Wij vonden dit wel grappig.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:42

Ik zou echt niet meer gaan.
Waarschijnlijk wordt je toch niet 'gemist' als je niet verschijnt, dus besteed je tijd maar aan mensen die je wel aardig vindt! ;)
Jouw schitterende afwezigheid zal ook gelijk een signaal afgeven dat zij toch iets fout doet/ heeft gedaan...

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:43

Ik zou gaan en om alles lachen en alles eens goed te bekijken. Samen met jouw bazin in het zwart, leuk idee trouwens, en gewoon mensen kijken en lachen met z'n tweeën. Geldbedrag en een banketstaaf kaartje, klaar!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:50

TS: je extra verhaal hier vlakboven maakt je situatie pijnlijk moeilijker hoor! Dan ga je ook niet meer lekker naar die bruiloft als je hebt gehoord hoe zij over je gepraat heeft toen jij ziek was... Lastig hoor, want in hoeverre moet je nou je collega's geloven... Maar gezien het feit dat je die collega goed kent, kun jij je dus wel voorstellen dat dit gezegd is door haar over jou.

Persoonlijk zou ik afzeggen wegens die taart... (ben zelf zaterdag jarig, ja ik vier het wel gewoon ;) MET taart maar ZONDER torens en vliegtuigen... in tegenstelling: ik steek mijn Godslampje aan als continue gebed voor de slachtoffers 9 jaar geleden...)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:02

sja ga dan niet of kies voor een zwarte outfit als je gaat, weinig kans dat zij een zwarte jurk gaat dragen :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:39

Paar maanden geleden was de ''stalhouder'' 25 jaar getrouwd.
Kreeg hij van z'n collega's een groot stropak waar ze allemaal geld in hadden geperst.
En dat geld hadden ze nog weer in tape ingepakt.

We zijn er echt heeeeel lang mee bezig geweest om dat weer uit te pakken.
Allemaal 50ct

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:11

Nou succes morgen, ts ;)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:06

TS laat je nog iets weten? Ben erg benieuwd of je bent gegaan, en hoe het is gegaan en wat bruidzilla aan had en wat jij aan had :P en of er mensen waren met dezelfde kleur kleding als bruidzilla :P

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:22

01San schreef:
TS laat je nog iets weten? Ben erg benieuwd of je bent gegaan, en hoe het is gegaan en wat bruidzilla aan had en wat jij aan had :P en of er mensen waren met dezelfde kleur kleding als bruidzilla :P

En natuurlijk of bridezilla deze mensen geflambeerd heeft :D

TS: succes vandaag!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:23

Haha zo erg die hysterische bruidzilla's!
Ben benieuwd hoe je het hebt gehad straks?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:36

Ik ben nu ook zoooo benieuwd!
Straks heeft TS het er nog naar haar zin gehad... :=

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:07

Bruiloft is omgang in prive-sfeer.
Dat je wellicht in een team moet kunnen functioneren, hoort bij je werk. Je wérk.
Dan hoef je nog elkaar aardig te vinden. Omgaan in prive sfeer doe je -naar mijn mening- alleen wanneer jullie als personen elkaar liggen.

Wat ik zou doen? Heb je de kans (kijkend naar je werkrelatie) zeggen wat je op het hart ligt, en daarom bedankt voor de bruiloft.

En trouwens: confonoteren hoeft niet direct ruzie te betekenen, ik zou zeker gaan vragen naar het hoe&wat rond de roddels over jou. Want bedenk wel wat strategisch voor jou gunstig is:
confronteren: Sterke persoonlijkheid, duidelijk en transparant, niet mee te sollen.
Goed weer spelen: Zwak en te (mis)bruiken.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:10

Zou TS nog aan het party-en zijn? =:) =:) =:) =:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:35

01San schreef:
Zou TS nog aan het party-en zijn? =:) =:) =:) =:)

Als ik haar was zou ik me onbeperkt vol-eten, scheelt weer boodschappen doen de rest van de week :Y)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:42

Ja nu ben ik ook wel benieuwd naar de vredige of hekserige afloop :')

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 00:01

Haha ik ben ook erg benieuwd. Vind trouwens die opmerking over die taart met die torens en vliegtuigen echt heel ziek!!!! Wie zegt nou zoiets... Echt waar daar heb ik geen woorden voor. Mensen die dat soort uitspraken doen moeten ze levenslang geven

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:24

Misschien heeft ze het nog best gezellig gehad :D. Ze durft waarschijnlijk toch niet veel meer te zeggen nadat er wat mensen over haar heen zijn gevallen.
Of zal ze dr roes aan het uitslapen zijn? Tijd om wakker te worden :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:33

ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe het gegaan cq geweest is...