Ben het helemaal zat!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:44

Jootje13, jammer dat je zo onrespectvol bent naar je eigen ouders toe. Ze zijn blijkbaar wel goed genoeg om jullie financieel te spekken of om klaar te staan met de auto.

Vindt je zelf ook niet dat je een bepaalde verantwoording hebt naar je dochter toe? En dat je haar normen en waarden mee had moeten geven die haar verder brengen in het leven dan een toekomst als uitkeringstrekker? Geef jij je dochter maar lekker gelijk, zo hou je de hele situatie in stand. Tot ze haar eigen boontjes moet doppen maar dat heb jij haar niet geleerd. Lekker verantwoordelijk ben je bezig. Het is verdorie je dochter, niet je vriendin!

Als je je ouders echt zo lastig vindt, dan wees een grote meid en hou je hand niet op bij je ouders. Komt nogal hypocriet over. ;)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:45

Ik heb dit topic helemaal gevolgd. En ik denk dat ts heel wat kwaliteiten heeft maar ze absoluut niet benut. Mogelijk omdat ze dit zo van huis uit heeft geleerd waar ik niet verbaasd over zou zijn.
Maar ik lees dat ts wel wat zelfspot heeft, lees tussen de regels door ook dat ze humor heeft en ook blijft ze netjes reageren.
Ik vind dit goede kwaliteiten welke laten zien dat er mogelijkheden zijn voor ts.

Ik denk dat de eerste stap bij ts is gezet om na te denken over een baan. De stap om werkelijk te beginnen zal voor ts zo groot zijn dat ze deze naar mijn inschatting niet snel zou maken.
Mede door karkater, aangeleerde patronen en onzekerheid, ziekte.

Ik denk dat we hier hoog en laag kunnen springen.. nare opmerkingen maken en weet ik niet wat nog meer.

TS zal pas gaan werken als er iemand is die haar dat duwtje gaat geven en persoonlijk zal ondersteunen.
Laatst bijgewerkt door neres op 01-09-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:47

Chanel ; Ga je er niet boos om maken, dat helpt helemaal niets.
Ik vind het knap hoe jij je zaakjes hebt aangepakt. Hopelijk vind jij snel een leukere baan waarbij je meer verdient.

TS ; Ik denk niet dat jij een baan hoeft te gaan zoeken, geniet lekker van je WaJong. Je kunt er blijkbaar alles zelf van betalen.
Beter kan niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:47

Rock schreef:
Overigens wil ik even aangeven dat ik pakweg drie jaar geleden absoluut niet stond waar ik nu sta hoor. Ik zat toen ook enorm in de slachtofferrol, was boos op mezelf en op de wereld... Daar is langzaam verandering in gekomen, met hulp van mijn psychologen, mijn omgeving, en vooral door heeeel hard zelf ervoor te vechten.

Eerst mijn havo gehaald omdat ik een diploma op zak wilde... daar heb ik me faalangstig doorheen gerold, wist zeker dat ik gezakt was, maar had ruime voldoendes... toen een jaar gevochten op m'n hbo opleiding, gestopt met mijn therapie (en te horen gekregen dat ze niet hadden verwacht dat ik zó veranderd zou zijn, in positief opzicht) en in één keer zonder een hertentamen m'n propedeuse binnengesleept en nu begonnen aan een versneld traject om het tweede jaar en een stuk van het derde in één keer te doen. :)

Het kán hoor, ik ben écht niet de enige die dit gedaan heeft!

Het is net of ik mezelf hoor haha. Ik zit nu via het uwv in een re-integratie project, nou moet ik zeggen dat dat ook niet echt hard gaat dus zoek zelf ondertussen ook.
Als ik een baan heb, dan wil ik ook weer een opleiding gaan doen. Heb met moeite mijn VMBO examen gedaan (wou hem niet doen faalangst). En ik zit nu ook constant er tegen aan te hikken dat ik aan het werk moet, ik schijt m werkelijk 7 kleuren, maar ik wil niet meer m,n handje ophouden bij het UWV, ik wil niet van andersmans zuur verdiende centen leven, ik wil mijn eigen centen verdienen.

Anoniem

Re: Ben het helemaal zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:48

Go Mossel!! Het geeft echt enorm veel voldoening!! :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:50

Leslie90 schreef:
Die scooter? haha... ik betaal het certificaat, de scooter zelf en de ALL RISK verzekering ;) het enige waar me vader me bij helpt is om die scooter op zijn naam te zetten.

verzekering keert geen cent uit als de bestuurder van het voertuig niet in het bezit is van een geldig rijbewijs (die heb je tegenwoordig nodig voor het besturen van een snor/bromfiets. dus niet meer het oude certificaat maar je zal een theorie én een praktijkexamen moeten afleggen!)
Dat betekend dus dat als je een aanrijding krijgt en diegene raakt bv gehandicapt dat je dan een groot dee van je leven elke cent die je verdient mag betalen aan diegene of aan de nabestaanden.
Dan hebben we het nog niet over het minst erge, de schade aan voertuigen, en dat is niet mis als je een aanrijding krijgt.
Laatst bijgewerkt door Polly op 01-09-10 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:53

:= :=
Ik vind eigenlijk dat je opa en oma wel een beetje gelijk hebben.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:54

Polly schreef:
Leslie90 schreef:
Die scooter? haha... ik betaal het certificaat, de scooter zelf en de ALL RISK verzekering ;) het enige waar me vader me bij helpt is om die scooter op zijn naam te zetten.

verzekering keert geen cent uit als de bestuurder van het voertuig niet in het bezit is van een geldig rijbewijs (die heb je tegenwoordig nodig voor het besturen van een snor/bromfiets. dus niet meer het oude certificaat maar je zal een theorie én een praktijkexamen moeten afleggen!)
Dat betekend dus dat als je een aanrijding krijgt en diegene raakt bv gehandicapt dat je dan een groot dee van je leven elke cent die je verdient mag betalen aan diegene of aan de nabestaanden.
Dan hebben we het nog niet over het minst erge, de schade aan voertuigen, en dat is niet mis als je een aanrijding krijgt.

Ja hoe lang betaal je die verzekering dan al, het lijkt me een beetje overbodig om verzekering (all risk nog wel) te gaan betalen terwijl je niet eens een rijbewijs hebt.
Ik vraag me dan serieus af hoe dit zit??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:55

Waarom kan die scooter niet gewoon op je eigen naam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:58

Apple schreef:

ze heeft geen certi dus is sowieso niet verzekerd. en paps zal wel en rijbewijs hebben maar verzekering via hem heeft toch geen zin als ze een ongeluk maakt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:58

Leslie90 schreef:
En de overige, tja.... weinig weet van de maatschappij.

*Kijkt schichtig om zich heen*

Wat doe ik verkeerd dat ik meer moet betalen dan alleen een scooterverzekering en pension van m'n pony? Leven we niet beide in diezelfde maatschappij? Die van mij is namelijk wat uitgebreider, zeker w.b. kosten :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:00

_Chanel_ schreef:
Apple schreef:

ze heeft geen certi dus is sowieso niet verzekerd. en paps zal wel en rijbewijs hebben maar verzekering via hem heeft toch geen zin als ze een ongeluk maakt.

bromfietscertificaat bestaat niet meer.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:01

Moeni11 schreef:
:= :=
Ik vind eigenlijk dat je opa en oma wel een beetje gelijk hebben.

beetje veel!

Fijne reactie ook van mams in het topic; doen alsof ze haar moeder niet is.
Snap inelkgeval waarom TS zo denkt.

Schup onder d'r reet doet haar meer goed dan deze "steun" van mama lijkt me. :(
Wel in een asiel willen werken (maar niet doen omdat het niet betaald), maar niet een normale betaalde baan kunnen nemen?
Wat denk je dat je in een asiel moet doen dan? Beetje stom voor je uit kijken?
Als je daar kan werken, kan je ook een betaalde baan zoeken.

Zoals jij je opstelt ben je gewoon een parasiet. Iedereen moet werken om aan geld te komen, maar jij wil alleen een geweldig leuke baan? Geloof dat iedereen dat wel wil, maar leven is nou eenmaal geen sprookje dus soms heb je geen keuze.

Echt, baal van mensen met een instelling zoasl TS. En maar zeuren op mensen die wel een goede instelling hebben zoals je opa en oma.... :+

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:01

Heb je verhaal gelezen, maar je komt op mij over als een enorm verwend en lui kind.
Kan niet dit, kan niet dat, maar kan wel iedere dag naar mijn paardje.
Dat jij je zo ergert aan je opa en oma komt omdat je diep van binnen heel goed weet dat zij gelijk hebben.

Als je mijn dochter was geweest, had ik je ook een flinke schop onder je kont gegeven.
Erger me dood aan figuren als jij!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:03

Ulfeino schreef:
Heb je verhaal gelezen, maar je komt op mij over als een enorm verwend en lui kind.
Kan niet dit, kan niet dat, maar kan wel iedere dag naar mijn paardje.
Dat jij je zo ergert aan je opa en oma komt omdat je diep van binnen heel goed weet dat zij gelijk hebben.

Als je mijn dochter was geweest, had ik je ook een flinke schop onder je kont gegeven.
Erger me dood aan figuren als jij!

Nee, ze gaat niet elke dag naar d'r paardje want andere mensen willen haar niet elke dag brengen! :+
En daar is ze dan nog boos over ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:05

@Polly. Rijbewijs AM dan niet op alle slakken zout gaan leggen. Ik typ al erg moeilijk door mn gips dus heb geen zin om dan langer aan het typen te zijn dan nodig is want maak ook een berg spelfouten die ik steeds weer verbeter.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:05

Sjongejonge, wat heeft dit topic een andere wending gekregen.
Ik heb ook al 2 keer gevraagd wat voor opleidingen en baantjes je hebt geprobeerd wat niet lukte, maar daar krijg ik telkens maar geen antwoord op. En daar ben ik gewoon nieuwsgierig na. Misschien heb je wel baantjes geprobeerd die te zwaar voor je zijn. Iedere baan is anders, de ene baan is zwaarder dan de ander.
Ik vind het al wel goed van je dat je er nu toch serieus over na denkt om toch een thuisstudie te gaan doen of toch werk te gaan zoeken voor paar uurtjes.
Ik snap ook heel goed dat de stap ontzettend groot is om te solliciteren of uwv te bellen. Maar je moet maar zo denken, niet geschoten is altijd mis. Het uwv kan je bellen om om informatie te vragen hoe zo'n reïntergratie project werkt enzo, dan weet je ook wat meer en is misschien de stap om het daadwerkelijk te doen niet zo groot.
Of je gaat gewoon solliciteren bij Sunday's of iets anders en daar leg je je probleem goed uit. Word je aangenomen krijg je vaak een proeftijd. Probeer dat dan gewoon. Zeg je na 2 weken proeftijd (ik roep maar iets) dat je het toch echt niet aan kan, dan stop je ermee. Maar dan heb je het toch geprobeerd! Ik snap ook heel goed dat je het ziet als falen als het niet lukt, maar probeer trots op jezelf te zijn dat je het geprobeerd heb.

Ik heb er alle begrip voor dat je het zo lastig vind om nu weer aan het werk te gaan. Je bent nu gewend aan het thuis zitten en dat vind je misschien ergens ook wel prima. De stap om te gaan werken is gelijk weer zo groot, want stel je voor dat je er toch zieker van wordt? Of stel je voor dat het werk helemaal niet lukt? Het zijn allemaal angsten die je moet proberen te overwinnen.
En het werken zal heus niet in 1x goed gaan, want je zit alweer een tijdje thuis en je lichaam moet er dan weer aan gaan wennen om te gaan werken. Maar ik zal als het jou was het toch maar weer gaan proberen als je denkt dat je lichaam dat aan kan :)

Nou, ik hoop eigenlijk dat je nu mijn stuk wel leest, want heb een aardig stuk getypt :o

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:08

Moderatoropmerking:
Willen jullie het aub een beetje netjes houden??
We willen geen beschuldigingen lezen aan het adres van ouders of grootouers, daar is de TS niet mee geholpn.
Tevens zijn er een aantal offtopic reacties verwijderd, willen jullie bij het onderwerp blijven??
Bedankt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:11

Mijn post is weggehaald waarin ik je een tip gaf, waar je overigens niet op hebt gereageerd: www.annie.nl

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:13

En als je een re-integratie bureau in de arm neemt, kunnen ze je nog adviseren en helpen bij je thuis studie of het vinden van een gepaste baan die bij jou ziektebeeld past :)
http://www.v-a-c.nl

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:16

Ik begrijp trouwens uit eerdere posts dat jullie zgn 'kampers' zijn, oftewel 'reizigers'.

Er zijn in Nederland al veel vooroordelen ten opzichte van kampers/reizigers, maar door topics als dit en onderwerpen als dit zal dat helaas niet ontkracht worden. Helaas werkt dit alleen maar vooroordeel bevestigend :\

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:17

seren schreef:
Ik heb dit topic helemaal gevolgd. En ik denk dat ts heel wat kwaliteiten heeft maar ze absoluut niet benut. Mogelijk omdat ze dit zo van huis uit heeft geleerd waar ik niet verbaasd over zou zijn.
Maar ik lees dat ts wel wat zelfspot heeft, lees tussen de regels door ook dat ze humor heeft en ook blijft ze netjes reageren.

En dat blijft ook wel eens moeilijk ;) zeker als ik sommige reacties lees.

Callcentre heb ik voor gesolliciteerd (18) en niet voor aangenomen omdat ik te verlegen ben.
Ik kan makkelijker met iemand praten face to face dan over een telefoon, zeker als ik diegene niet ken gaat dat bij mij heel moeizaam.

Nou bel ik wel vaker naar Rabobank en bijvoorbeeld over m'n scooter om informatie te krijgen, als ik daar zo over nadenk mag ik toch ook wel weer trots zijn eigenlijk ;)
wie weet.

edit; ik ben echt klaar :)

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:21

Moet eerlijk zeggen dat ik me ook erger aan de instelling van de TS. Tuurlijk is het zo dat een darmziekte geen pretje is en het is erg snert om hiermee te moeten leven. Maar leven is nou eenmaal iets dat bestaat uit hindernissen. Het is aan ons hoe we met deze hindernissen omgaan. Je kunt het zien als een probleem, of als een uitdaging om ze te overwinnen. Bedenk zelf hoe je je later wilt zien, als iemand die bij alles ja maar en de nadelen ziet, of die gaat kijken na wat voor mogelijkheden er wel zijn. Echt meis, je bent gezegend dat je nog een opa en oma hebt. (Ik zelf heb geen grootouders meer die mij uit de nesten kunnen helpen als ik het moeilijk heb.) Ze bedoelen het beste met je en zijn oprecht ongerust om je toekomst. Wat als ze er niet meer zijn later, tenslotte niemand heeft het eeuwige leven. Dan moet je jezelf ook kunnen redden.

Bovendien heb je zelf voor de verantwoordelijkheid van een paardje gekozen. Een paardje is altijd nog een luxe iets waar veel geld in gaat zitten. Je kunt het zowiezo niet maken dat je de stalling niet betaalt. (Uit je openingspost blijkt dat je het kennelijk niet zo nauw neemt met het optijd betalen) Tenslotte moeten die mensen waar je je paard stalt ook weer leven, en welk recht heb je om hun, hun eerlijk verdiende geld te ontzeggen. Je zegt wel dat je de dierenarts enzo kunt betalen, maar geloof me dierenartskosten kunnen soms enorm snel oplopen. Zo heb je een jaar niets en zo ben je meerdere duizenden euro's kwijt. Als je nu al problemen hebt en je van een uitkering leeft, dan lijkt het me dat dat iets is wat je niet kunt opvangen. Bovendien betaalt de UWV je niet om een paard te onderhouden, maar om jezelf te onderhouden. En als je werkelijk op jezelf komt te staan met alle kosten van electra/gas/water/etc. dan zul je merken dat een uitkering geen vetpot is. Als dat paardje werkelijk zo veel voor je betekend, zorg er dan voor dat je er voor vecht. Dat je er voor zorgt dat je altijd de dierenarts rekening kunt betalen, en dat nooit het paardje afhankelijk wordt van de onzekerheid van een uitkering.

Ook op je moeder zal je niet altijd kunnen rekenen. Wat als zij er straks niet meer is, hoe ziet dan je toekomst er uit. Wie weet krijg je later wel een vriend en kinderen, wat voor voorbeeld geef je je kinderen dan als je alleen maar roept ik kan het niet?

Je doet alsof je geen keuze hebt, maar als je goed kijkt zijn er altijd keuzes. De keuze om niet te kijken naar wat je niet kan, maar naar wat je wel kunt. Je bent nu nog jong, je kunt nog een opleiding volgen. Zodat je op je eigen benen kunt staan. Ik zelf heb ook een lichamelijke beperking, maar heb tussen de enorme hoeveelheid studies echt genoeg gevonden die wel in mijn plaatje passen.

Tevens is de politieke situatie nou niet echt gunstig met alle bezuinigingen. Vroeg of laat zullen ze altijd wel weer uitkeringen gaan wijzigen. Wil je de rest van je leven afhankelijk zijn wat een groepje in Den Haag beslist over jou leven? Wil je werkelijk die macht aan hun geven? Ik persoonlijk zou dat nooit willen. Astjeblieft meis.. wordt wakker. Het leven is nou eenmaal niet iets wat gemakkelijk is en wat je zo allemaal kunt aanwaaien. Soms moet je er echt hard voor knokken. Maar als je er voor knokt en later je terug kijkt.. kun je wel zeggen zo dat is me toch mooi gelukt. Ondanks wat ik heb heb ik wat van mijn leven gemaakt, ben dat gaan doen wat ik wil, en heb ik mijn eigen boontjes kunnen doppen. Anderen zullen daar ook meer respect voor kunnen opbrengen.

En wat betreft het pesten en de fobieën. Rot dat het je is overkomen, dat meen ik echt. Maar wat je nu doet is je macht over je leven gewoon nog steeds aan die pesters en aan die fobieën weg geven. Hou die macht bij jezelf en zorg er voor dat je die nooit weg geeft aan anderen. Who cares wat Pietje over je zegt of denkt, als mensen pesten is dat toch alleen maar om hun eigen falen te compenseren. Zodat hun eigen zwakheden niet opvallen. Want vaak zijn pesters enorm onzeker.

Meis ik gun je van harte de wijsheid dat je inziet dat je wel een keuze hebt. Namelijk de keuze om te vechten en je leven zelf zo te leven zodat jij later er op terugkijkend met veel voldoening kunt zeggen dat je het beste hebt gemaakt van de tijd die je is gegeven. Leven is iets heel moois en waardevols, verspil het niet doordat je later denkt had ik maar...

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:39

_Chanel_ schreef:
Leslie90 schreef:
Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..
Gatverdamme, ik ben wel heel erg verwend :r

je bent idd een verwend nest! Wat betaal je dan aan de scooter die je KRIJGT? De verzekering? Nou meid dat is 100euro per jaar wat veel zeg! Lekker achterlijk trouwens ook om zonder certi op de scooter te rijden en dan nog zeggen dat het jou verantwoording is... Nou meid dat is het NIET lekker dan als je een ongeluk krijgt. maar jij hebt vast wel 100.0000 euries onder je matras liggen om alle schade te vergoeden?

En dan nog zaniken dat jij je paard betaald. Nou meid weet je wat ik allemaal probeer te betalen? paard, scooter, huur van mijn moeder, eneco, verzekeringen, internet, tv, gemeentelijke heffingen en noem maar op.

op dit moment werk ik niet en verveel me kapot! Ik werk niet omdat ik van de week van een paard ben gevallen en in het gips zit anders had ik nu op dit moment op mijn poedersuiker gezeten waar ik geen reet mee verdien en die ik haat maar ik doe het toch maar weer elke keer al wordt ik er doodongelukkig van. had ook veel liever een andere baan gehad! Ohja overgeeffobie? daar hoef je mij niets over te vertellen been there, done that. Heb het dus ook maar ik ga niet op internet mijn familie zitten afzeiken.

heb bijna zin om ff naar de gemeente te stappen en te vertellen wat er allemaal gebeurt met de wajong uitkering van jou.

De huur van je moeder?van wie is dat huis van jou of van je moeder?
Bij ons reizigers is t zo wie kiest voor kinderen zal ook zorgen dragen voor hun kinderen en zodra de meisjes getrouwd zijn hoeven die niet te werken de man zorgt voor het inkomen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:40

Dan zou het eigenlijk het makkelijkste zijn als Leslie90 nu een huwelijkskandidaat vind :-)