Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:29

Je maakt me nu wel nieuwsgierig Gulpje := :o

Maar idd ik ken van de vrienden van mijn vriend ook lang niet altijd de vriendinnen (dat wisselt ook nog weleens ;) :+ ). Maar dat zou ik niet als probleem zien :n

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:32

knollentuin schreef:
maar ik weet nog hoe ik hiervoor zelf was en ik probeer er altijd voor te zorgen dat een ander geen hinder heeft van mijn kinders

Dank u! :D

Fijn om te lezen dat er ouders zijn die er niet 'vanuit gaan' dat andere hun kinderen niet hinderlijk vinden. :)

Grapjasjes12

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:32

Ik wil wel wat over die bridezilla horen! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:33

phormicola schreef:
Ik wil wel wat over die bridezilla horen! :D

Ik ook. *heb de chips en popcorn al klaarliggen*

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:36

Ir111 schreef:
knollentuin schreef:
maar ik weet nog hoe ik hiervoor zelf was en ik probeer er altijd voor te zorgen dat een ander geen hinder heeft van mijn kinders

Dank u! :D

Fijn om te lezen dat er ouders zijn die er niet 'vanuit gaan' dat andere hun kinderen niet hinderlijk vinden. :)

hihi graag gedaan! :P nou die andere ouders nog..want sommige kinderen :roll: ik snap ts wel ;)

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:38

Ik ben zelf moeder van 2 jongens, en ik hou ziels veel van ze, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die turbokikkers kan missen als kiespijn op een dag als je bruiloft.

(Ben zelf nog niet getrouwd met hun vader, doen op maandag ochtend als ze op school zitten)

Zonder dollen ik begrijp TS heel goed, en ik vindt dat sommige ouders/moeders hun kind teveel op een voetstuk plaatsen. Ik heb ook zo'n vriendin die zgn. 1 is met haar kind en het overal mee naar toe sleept. Kinderen moeten leren dat er kinder- en grote mensen feestjes zijn.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:43

fiona1 schreef:
Kinderen moeten leren dat er kinder- en grote mensen feestjes zijn.

Anderzijds is het juist wel leerzaam om kinderen vaak mee te slepen, dan leren ze zich een beetje gedragen tijdens dat soort dingen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:44

odetteke schreef:
fiona1 schreef:
Kinderen moeten leren dat er kinder- en grote mensen feestjes zijn.

Anderzijds is het juist wel leerzaam om kinderen vaak mee te slepen, dan leren ze zich een beetje gedragen tijdens dat soort dingen.

Heb liever dat ze dat al geleerd hebben als ze op mijn feestje komen ;) :D

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:52

Er zijn genoeg gelegenheden om je kinderen te leren hoe ze zich moeten gedragen in gezelschap, met mensen die het wel leuk vinden als ze erbij zijn en de kids dan ook persoonlijk uitnodigen.

Ik vind een bruiloft waar het bruidspaar hoge verwachtingen van heeft en welke zorgvuldig gepland is niet geschikt voor. Wellicht een bruiloft van mensen die al kinderen hebben of drukte juist leuk vinden.

Hoe goed opgevoed ook, je kunt niet van kinderen onder de 10 jaar verwachten dat ze een aantal uren rustig op een stoel gaan zitten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:54

Ik ben steeds een stille meelezer geweest en heb met interesse deze discussie en opmerkingen gevolgd. Echter ben ik dus ook steeds meer gaan nadenken hierover.

Mijn mening is dat als TS een bruiloft zonder kinderen wilt dit haar goed recht is en ze dit zeker als bruidspaar mogen aangeven in de uitnodiging.

Ik ben me soms al aan het bedenken wie je in hemelsnaam uitnodigd van de familie zonder dat je mensen voor de kop stoot. Over eventuele kinderen heb ik niet eens nagedacht. Ben zelf ook weer zo iemand die denkt van ja ik kan niet die tante wel uitnodigen maar de ander niet.... (of er moet al helemaal geen contact zijn).

Moet wel eerlijk zeggen dat die vraag over een vriend me aan het denken heeft gezet. Als ik naar de verjaardag ga van een vriendin en mijn vriend is vrij dan gaat die mee, echter zelf komt ze zonder vriend?
Bij mij is het dus niet zo vanzelfsprekend dat mijn vriend niet mee zou mogen naar de verjaardag van een vriendin.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:55

Ik ben zelf ook nog kind :o, ik vind het geen probleem als ik niet op iemands feest/bruiloft mag komen :). Ik ga toch ook niet mijn ooms en tantes meenemen als ik uitga of een high-tea geef? Tijdens familie bruiloften mag ik vaak wel mee, dan gedraag ik me gewoon of klets mee :).

Sterre

Citaat:
"Ik kan met de ouders in het bijzijn van hun kinderen (0 tot zeker 6jaar) geen zinnig gesprek maken (en afmaken)"

Geloof me: een goed/zinnig gesprek hebben kan je op je bruiloft met niemand :+ !
Iedereen wil je feliciteren en iedereen wil toch een bepaalde vorm van aandacht van het bruidspaar, daar ga je dan niet een goed gesprek over bijv. de relatieproblemen van die vriendin beginnen :D .

Wat ik al eerder schreef: ieder heeft zo z´n eigen ideeen en wensen of zijn/haar bruiloft en dat is je goed recht.
Tijdens de ceremonie zelf (die ook niet echt lang duurt :+ ) vind ik het zelfs wel gezellig als er van die kleintjes rondlopen; door hun gekeuvel wordt het een wat minder "stijf" gebeuren :) .
Wat ik zelf wél storend vind, zijn de kinderen ´s avonds op het feest; stilzitten tijdens het eten is er (meestal) niet bij.
Dan zijn er 2 varianten: of een van de ouders staat voortdurend op om een kind ergens vandaan te plukken, of ze blijven juist zitten en laten het kind (samen met die andere loslopende tapijtratten) gewoon lekker doen waar ´ie zin in heeft :roll: .
Beide vind ik irritant.
Op het feest zelf: intussen zijn die kinderen in de regel hyper en oververmoeid en begint het gejengel, met als klapper om een uur of 10 "mamaaaaa.... wèèèhhh .... ik ben zo moehoeeee.... ik wil naar huihuissss!!!"
Ouders willen nog niet naar huis en proberen wanhopig hun kinderen nog enigermate in het gareel te houden := ... Soms krijgen de ouders mot met elkaar ("Hè Henk, kijk jij nou ook eens naar dat kind!!" "Waarom, het is toch jóuw kind!!" :') ...) of besluit moeder om dan (einnnnndelijk!) maar met het kind naar huis te gaan, zodat vader nog de rest van de avond in rust!! kan doorbrengen.
Als je pech hebt, stappen beide ouders met kind(eren) al vroeg op :\ en zit je om een uur of 1 nog maar met een handvol gasten.
Net wat anderen ook al schreven: er zijn kinderfeestjes en er zijn grote mensen feestjes ;) .
Laatst bijgewerkt door Sterre op 27-08-10 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Tamara81

@ Gulpje: om heel eerlijk te zijn mocht een vriend ook zijn vriendin niet mee nemen naar onze bruiloft.... Wij hadden in plaats van een feest een avondvullend diner met een kleine groep (25 man) mensen. 3 dagen voor de bruiloft vroeg hij wat zijn vriendin aan kon trekken op de trouwdag, wij wisten toen nog niet eens dat 1 van zijn scharrels gepromoveerd was tot vriendin en hadden haar ook nog nooit gezien/gesproken.... Hij mocht haar dan ook niet meenemen naar onze trouwdag maar is zelf wel geweest.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:01

Suzanne F. schreef:
Jij vindt dat jouw dag belangrijk is en dat jouw wensen gerespecteerd moeten worden, anders weet je genoeg over die persoon.
Ik vind dat er gerespecteerd moet worden dat mijn kind bij mij hoort en als ik dan niet mag komen, mijn aanwezigheid dus ook niet belangrijk was en ik dus ook al genoeg over die persoon weet.

Zo kijk ik er ook tegenaan Suzanne :j
En Siamese tweeling? Eh ja, tot ze een jaar of tien, twaalf zijn wel ja :+

Ik kan me best voorstellen dat mensen niet willen dat er kinderen bij de plechtigheid zijn, of bij het feest, maar ik vind dan dus dat je een moment 'moet' reserveren, bijv. bij de receptie (van oudsher de gelegenheid voor alle verplichte opkomst, of dat nu kinderen zijn of je tante Bep die je alleen fatsoenshalve uitnodigt :D Iedereen die leuk is naar het feest, iedereen die je om fatsoensredenen uitnodigt alleen de receptie }> ) of je regelt een apart kinderzaaltje ofzoiets dat ze je niet in de weg lopen die dag.

Nou ga ik ook niet snel naar grote feesten zonder mijn vriend, dus het is of de kinderen erbij, of wij zijn er niet, anders heb ik geen oppas :P

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:03

fiona1 schreef:
Er zijn genoeg gelegenheden om je kinderen te leren hoe ze zich moeten gedragen in gezelschap, met mensen die het wel leuk vinden als ze erbij zijn en de kids dan ook persoonlijk uitnodigen.

Ik vind een bruiloft waar het bruidspaar hoge verwachtingen van heeft en welke zorgvuldig gepland is niet geschikt voor. Wellicht een bruiloft van mensen die al kinderen hebben of drukte juist leuk vinden.

Dat is het misschien, ik heb niet van die perfectionistische mensen in mijn familie- en vriendkring. Iedereen heeft gezellige kleine bruiloften waarop niemand uitgenodigd wordt omdat het zo hoort en je wordt er eerder op aangekeken als je je kind niet mee neemt ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:05

odetteke schreef:
Dat is het misschien, ik heb niet van die perfectionistische mensen in mijn familie- en vriendkring. Iedereen heeft gezellige kleine bruiloften waarop niemand uitgenodigd wordt omdat het zo hoort en je wordt er eerder op aangekeken als je je kind niet mee neemt ;)

Jammer dat je zo veroordelend reageert. :)

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:05

Wat ik al eerder schreef: ieder heeft zo z´n eigen iedeeen en wensen of zijn/haar bruiloft en dat is je goed recht.
Tijdens de ceremonie zelf (die ook niet echt lang duurt ) vind ik het zelfs wel gezellig als er van die kleintjes rondlopen; door hun gekeuvel wordt het een wat minder "stijf" gebeuren .
Wat ik zelf wél storend vind, zijn de kinderen ´s avonds op het feest; stilzitten tijdens het eten is er (meestal) niet bij.
Dan zijn er 2 varianten: of een van de ouders staat voortdurend op om een kind ergens vandaan te plukken, of ze blijven juist zitten en laten het kind (samen met die andere loslopende tapijtratten) gewoon lekker doen waar ´ie zin in heeft .
Beide vind ik irritant.
Op het feest zelf: intussen zijn die kinderen in de regel hyper en oververmoeid en begint het gejengel, met als klapper om een uur of 10 "mamaaaaa.... wèèèhhh .... ik ben zo moehoeeee.... ik wil naar huihuissss!!!"
Ouders willen nog niet naar huis en proberen wanhopig hun kinderen nog enigermate in het gareel te houden ... Soms krijgen de ouders mot met elkaar ("Hè Henk, kijk jij nou ook eens naar dat kind!!" "Waarom, het is toch jóuw kind!!" ...) of besluit moeder om dan (einnnnndelijk!) maar met het kind naar huis te gaan, zodat vader nog de rest van de avond in rust!! kan doorbrengen.
Als je pech hebt, stappen beide ouders met kind(eren) al vroeg op en zit je om een uur of 1 nog maar met een handvol gasten.
Net wat anderen ook al schreven: er zijn kinderfeestjes en er zijn grote mensen feestjes .

Yep, dit is de realiteit. Hoe goed opgevoed ook onze kids zijn geen machientjes en de batterijtjes raken een keer op.

Over wie uitnodigen in het algemeen heb ik een vrij uitgesproken mening; Het is jouw feestje dus jij nodigt uit wie jij op je feest wil.

Daarom heb ik een bloedhekel aan recepties, want deze is voor de mensen/vage kennissen die niet leuk genoeg zijn voor je bruiloft, maar waarvan je vindt dat je ze fatsoenshalve uit moet nodigen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:10

judith370 schreef:
Ik ben zelf ook nog kind :o, ik vind het geen probleem als ik niet op iemands feest/bruiloft mag komen :). Ik ga toch ook niet mijn ooms en tantes meenemen als ik uitga of een high-tea geef? Tijdens familie bruiloften mag ik vaak wel mee, dan gedraag ik me gewoon of klets mee :).

Ik dus ook, over het algemeen moet ik nu overal mee naartoe omdat mensen het leuk vinden als ik kom :Z
Maar toen ik klein was wilde ik ook nooit mee, het was toch saai & werd veel te laat voor mij ;( , kvond het altijd fijn om gewoon een oppas
te krijgen & lekker thuis te zijn. Want als ik moe werd, werd ik vervelen & dan verpeste ik het voor iedereen & ik had al vrij snel door
dat daar concequenties aan vast zaten.

Ik zou het als kind & ouder dus gewoon respecteren & begrijpen als mijn kind niet mee mocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:17

wij gaan volgend jaar trouwen, en op ons feest zijn kids ook niet welkom. Zo vreemd is het dus niet denk ik om dat subtiel op de kaart aan te geven. Het is gewoon een grote mensen feestje en onze locatie heeft geen ruimte waar kinderen kunnen spelen of wat dan ook. Ook buiten is geen optie, het ligt direct aan een redelijk drukke straat.

Ik bleef als kind zijnde vaak ook gewoon thuis of bij de oppas. Ik begreep dat er grote mensen feestjes waren, en feestjes die voor kinderen waren. Daarnaast vind ik het tegenwoordig de trend om je kind maar te laten rondschooien zonder er als ouders op de letten. Veel ouders gaan er maar vanuit dat anderen ook wel op de kids passen. En tel er maar niet op dat ik vroeger met mijn gameboy of wat voor spelcomputer dan ook aan tafel van een restaurant mocht zitten!

Receptie doen we ook niet aan, net wat Fiona zegt..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:17

Ir111 schreef:
[***] schreef:

Jammer dat je zo veroordelend reageert. :)

Het is geen oordeel over het bruidparen die hele hoge verwachtingen hebben en alles zorgvuldig plannen, ik zeg alleen dat mensen in mijn omgeving meer een laissez-faire houding hebben, dat is dus geen tot in de puntjes geregeld geheel en hoge verwachtingen, de enige verwachting die mensen in mijn omgeving hebben isdat het gezellig is. Wat je verder aan kado's meeneemt en wat voor kleren je aantrekt moet iedereen zelf weten. En omdatwe wat dat soort dingen betreft hetzelfde in het leven staan kunnen we het goed vinden met elkaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:19

Odetteke: Bij vrienden hebben wij dat ook, maar familie die je niet uitkiest helaas niet. Vaak denken die ergens heel anders over..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:21

Urielle schreef:
Zo kijk ik er ook tegenaan Suzanne :j
En Siamese tweeling? Eh ja, tot ze een jaar of tien, twaalf zijn wel ja :+

Ik kan me best voorstellen dat mensen niet willen dat er kinderen bij de plechtigheid zijn, of bij het feest, maar ik vind dan dus dat je een moment 'moet' reserveren, bijv. bij de receptie (van oudsher de gelegenheid voor alle verplichte opkomst, of dat nu kinderen zijn of je tante Bep die je alleen fatsoenshalve uitnodigt :D Iedereen die leuk is naar het feest, iedereen die je om fatsoensredenen uitnodigt alleen de receptie }> ) of je regelt een apart kinderzaaltje ofzoiets dat ze je niet in de weg lopen die dag.

Nou ga ik ook niet snel naar grote feesten zonder mijn vriend, dus het is of de kinderen erbij, of wij zijn er niet, anders heb ik geen oppas :P

Joh waarom zou ik om mijn bruiloft een apart kinderzaaltje MOETEN regelen...of een receptie (wanneer ik dat niet zou willen...)
Zo'n kinderzaaltje alleen het idee al :r . Waar vervolgens de ouders van die koters (en opa's en oma's etc.) ook de helft van de tijd doorbrengen :roll:
Ik heb geen behoefte aan kinderen van mezelf en al helemaal niet aan die van een ander.

Kop op zeg je bent toch niet zo verkleeft met je kinderen dat je niet even oppas kunt regelen voor een dag(deel)?
Wanneer dat wel het geval is, dan vind ik dat een heel ongezonde situatie eerlijk gezegd :o
Laatst bijgewerkt door manie op 27-08-10 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

odetteke schreef:
Het is geen oordeel over het bruidparen die hele hoge verwachtingen hebben en alles zorgvuldig plannen, ik zeg alleen dat mensen in mijn omgeving meer een laissez-faire houding hebben, dat is dus geen tot in de puntjes geregeld geheel en hoge verwachtingen, de enige verwachting die mensen in mijn omgeving hebben isdat het gezellig is. Wat je verder aan kado's meeneemt en wat voor kleren je aantrekt moet iedereen zelf weten. En omdatwe wat dat soort dingen betreft hetzelfde in het leven staan kunnen we het goed vinden met elkaar ;)

Ah, ok, je eerder post kwam anders op mijn over, vandaar mijn reactie. :)

odetteke

Familie waar ik niets mee heb spreek ik gewoon nooit en die nodig ik niet uit/die nodigen mij niet uit :+

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:22

DaisyDarling schreef:
judith370 schreef:

Ik dus ook, over het algemeen moet ik nu overal mee naartoe omdat mensen het leuk vinden als ik kom :Z
Maar toen ik klein was wilde ik ook nooit mee, het was toch saai & werd veel te laat voor mij ;( , kvond het altijd fijn om gewoon een oppas
te krijgen & lekker thuis te zijn. Want als ik moe werd, werd ik vervelen & dan verpeste ik het voor iedereen & ik had al vrij snel door
dat daar concequenties aan vast zaten.

Ik zou het als kind & ouder dus gewoon respecteren & begrijpen als mijn kind niet mee mocht.

Respecteren en begrijpen doe ik ook :). Al vind/vond ik het leuk om soms mee te gaan (niet van die vriendinlunches met mijn moeder, dat is saai :') )