Maar idd ik ken van de vrienden van mijn vriend ook lang niet altijd de vriendinnen (dat wisselt ook nog weleens
). Maar dat zou ik niet als probleem zien
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ir111 schreef:knollentuin schreef:maar ik weet nog hoe ik hiervoor zelf was en ik probeer er altijd voor te zorgen dat een ander geen hinder heeft van mijn kinders
Dank u!
Fijn om te lezen dat er ouders zijn die er niet 'vanuit gaan' dat andere hun kinderen niet hinderlijk vinden.
nou die andere ouders nog..want sommige kinderen
ik snap ts wel
Citaat:"Ik kan met de ouders in het bijzijn van hun kinderen (0 tot zeker 6jaar) geen zinnig gesprek maken (en afmaken)"
!
.
) vind ik het zelfs wel gezellig als er van die kleintjes rondlopen; door hun gekeuvel wordt het een wat minder "stijf" gebeuren
.
.
... Soms krijgen de ouders mot met elkaar ("Hè Henk, kijk jij nou ook eens naar dat kind!!" "Waarom, het is toch jóuw kind!!"
...) of besluit moeder om dan (einnnnndelijk!) maar met het kind naar huis te gaan, zodat vader nog de rest van de avond in rust!! kan doorbrengen.
en zit je om een uur of 1 nog maar met een handvol gasten.
. Suzanne F. schreef:Jij vindt dat jouw dag belangrijk is en dat jouw wensen gerespecteerd moeten worden, anders weet je genoeg over die persoon.
Ik vind dat er gerespecteerd moet worden dat mijn kind bij mij hoort en als ik dan niet mag komen, mijn aanwezigheid dus ook niet belangrijk was en ik dus ook al genoeg over die persoon weet.

Iedereen die leuk is naar het feest, iedereen die je om fatsoensredenen uitnodigt alleen de receptie
) of je regelt een apart kinderzaaltje ofzoiets dat ze je niet in de weg lopen die dag.
fiona1 schreef:Er zijn genoeg gelegenheden om je kinderen te leren hoe ze zich moeten gedragen in gezelschap, met mensen die het wel leuk vinden als ze erbij zijn en de kids dan ook persoonlijk uitnodigen.
Ik vind een bruiloft waar het bruidspaar hoge verwachtingen van heeft en welke zorgvuldig gepland is niet geschikt voor. Wellicht een bruiloft van mensen die al kinderen hebben of drukte juist leuk vinden.
odetteke schreef:Dat is het misschien, ik heb niet van die perfectionistische mensen in mijn familie- en vriendkring. Iedereen heeft gezellige kleine bruiloften waarop niemand uitgenodigd wordt omdat het zo hoort en je wordt er eerder op aangekeken als je je kind niet mee neemt
judith370 schreef:Ik ben zelf ook nog kind, ik vind het geen probleem als ik niet op iemands feest/bruiloft mag komen
. Ik ga toch ook niet mijn ooms en tantes meenemen als ik uitga of een high-tea geef? Tijdens familie bruiloften mag ik vaak wel mee, dan gedraag ik me gewoon of klets mee
.
, kvond het altijd fijn om gewoon een oppasIr111 schreef:[***] schreef:Dat is het misschien, ik heb niet van die perfectionistische mensen in mijn familie- en vriendkring. Iedereen heeft gezellige kleine bruiloften waarop niemand uitgenodigd wordt omdat het zo hoort en je wordt er eerder op aangekeken als je je kind niet mee neemt
Jammer dat je zo veroordelend reageert.
Urielle schreef:Zo kijk ik er ook tegenaan Suzanne
En Siamese tweeling? Eh ja, tot ze een jaar of tien, twaalf zijn wel ja![]()
Ik kan me best voorstellen dat mensen niet willen dat er kinderen bij de plechtigheid zijn, of bij het feest, maar ik vind dan dus dat je een moment 'moet' reserveren, bijv. bij de receptie (van oudsher de gelegenheid voor alle verplichte opkomst, of dat nu kinderen zijn of je tante Bep die je alleen fatsoenshalve uitnodigtIedereen die leuk is naar het feest, iedereen die je om fatsoensredenen uitnodigt alleen de receptie
) of je regelt een apart kinderzaaltje ofzoiets dat ze je niet in de weg lopen die dag.
Nou ga ik ook niet snel naar grote feesten zonder mijn vriend, dus het is of de kinderen erbij, of wij zijn er niet, anders heb ik geen oppas
. Waar vervolgens de ouders van die koters (en opa's en oma's etc.) ook de helft van de tijd doorbrengen
odetteke schreef:Het is geen oordeel over het bruidparen die hele hoge verwachtingen hebben en alles zorgvuldig plannen, ik zeg alleen dat mensen in mijn omgeving meer een laissez-faire houding hebben, dat is dus geen tot in de puntjes geregeld geheel en hoge verwachtingen, de enige verwachting die mensen in mijn omgeving hebben isdat het gezellig is. Wat je verder aan kado's meeneemt en wat voor kleren je aantrekt moet iedereen zelf weten. En omdatwe wat dat soort dingen betreft hetzelfde in het leven staan kunnen we het goed vinden met elkaar
DaisyDarling schreef:judith370 schreef:Ik ben zelf ook nog kind, ik vind het geen probleem als ik niet op iemands feest/bruiloft mag komen
. Ik ga toch ook niet mijn ooms en tantes meenemen als ik uitga of een high-tea geef? Tijdens familie bruiloften mag ik vaak wel mee, dan gedraag ik me gewoon of klets mee
.
Ik dus ook, over het algemeen moet ik nu overal mee naartoe omdat mensen het leuk vinden als ik kom![]()
Maar toen ik klein was wilde ik ook nooit mee, het was toch saai & werd veel te laat voor mij, kvond het altijd fijn om gewoon een oppas
te krijgen & lekker thuis te zijn. Want als ik moe werd, werd ik vervelen & dan verpeste ik het voor iedereen & ik had al vrij snel door
dat daar concequenties aan vast zaten.
Ik zou het als kind & ouder dus gewoon respecteren & begrijpen als mijn kind niet mee mocht.
. Al vind/vond ik het leuk om soms mee te gaan (niet van die vriendinlunches met mijn moeder, dat is saai
)