Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:14

@Nirvana_29
Een kind die al zo lang ie kan herinneren die medicijnen slikt weet veel beter wat en wanneer dan een leiding die je even in 5 minuten moet uitleggen hoe en wat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:15

Dat is inderdaad wel zo, er zijn kinderen die gewend zijn om dagelijks met medicijnen om te gaan. Maar die kinderen zitten wel in een heel andere belevingswereld op dat gebied dan kinderen die af en toe een paracetamolletje krijgen of die helemaal niet aan medicijnen gewend zijn.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:16

Eigenlijk, best jammer dat het allemaal zo moet gaan.. Want uit het laaste bericht maak ik op dat TS dit topic heeft ontstipt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:17

@Blue_Eyes
En dat zijn de kinderen (nouja, alle kinderen) die uitgelegd moet worden om geen 'snoep' aan te nemen. Zoals ik al eerder zei is het kwalijk dat TS d'r kind dat spul kreeg van die vriendin, maar zij heeft het ook aangenomen, want minstens net zo kwalijk is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:18

Wees nou even eerlijk. Kinderen zien het verschil gewoon niet zo goed als wij. Als jij een snoepje aangeboden kreeg van een vriendinnetje, op een kamp, toen je acht was. Zou je dan gezegd hebben 'zijn dat wel snoepjes, of zijn dat aspirientjes?' ? Of zou je die snoepjes dankbaar aangepakt hebben en op hebben gegeten, je totaal onbewust van de mogelijke gevolgen ervan?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:20

Nirvana_29 schreef:
HarryM schreef:
Zo even alles door gelezen. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden maar ik weet wel dat er kinderen van 8 zijn die wel heeeeel goed weten wat pilletjes zijn. Zo heeft mijn buurjongen epilepsie (of hoe je het schrijft) Maar die weet heet goed welk tablet hij op welke tijd moet in nemen. Als je dit aan de leiding van een kamp moet uitleggen heb je een dagtaak plus het risico dat het niet goed komt veel te groot is. Wel vind ik je reactie wel een beetje heftig. Omdat er hier 2 kanten aan het verhaal zitten en ik denk dat je nooit zult weten hoe het nou precies echt is gegaan

Als een kind dagelijks medicijnen neemt lijkt het me wel logisch dat hij precies weet wat hij moet hebben. Maar het is aan de leiding van het kamp om dat goed in de gaten te houden, dat is nou eenmaal hun taak. Op mijn werk zijn veel kinderen met medicijnen, het zou niet best zijn als dat niet goed zou komen. Dat horen wij als volwassen in de gaten te houden!

Eens, maar dan moet de leiding wel in het bezit zijn van deze medicijnen en zoals ik het begrepen heb, kreeg dit meisje die aspirientjes ter eigen verantwoording mee en daarin ga ik mee met TS, ik zou een 8-jarig kind daar nooit zelf de verantwoording voor laten nemen. Door te zeggen dat ze er ´maar´ 6 meegegeven heeft en er 3 teruggekregen heeft, speelt moeders de bal behendig terug naar ts, maar al met al had dat meisje dus ook 6 aspirientjes achter elkaar kunnen slikken. Het was zeker van Sinaspril? Daar had ik zelf al een hekel aan, dat smaakje maakt ze veel te lekker. Medicijnen horen niet lekker te zijn. Ik vind die snoepjes met vitaminen erin ook grote onzin, helemaal verkeerd.

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:22

Asyaa schreef:
@Nirvana_29
Een kind die al zo lang ie kan herinneren die medicijnen slikt weet veel beter wat en wanneer dan een leiding die je even in 5 minuten moet uitleggen hoe en wat.

Dat snap ik, maar het zou niet best zijn als wij de kinderen maar zelf hun medicijnen later beheren, vooral niet op die leeftijd. Wij hebben precies op schema (van de ouders gekregen) staan wat ze wanneer moeten nemen en de kinderen nemen onder toezicht van ons hun medicijnen in. Ik bedoel gewoon dat wij dat als volwassenen in de gaten moeten houden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:24

Ik vind het onverantwoordelijk om een 8jarige een strip pijnstillers mee te geven, echt waar.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:30

Ik begrijp de ts heel goed,maar ook ligt er toch wat verantwoording bij je zelf.
Ik heb 2 kinderen van 6 en 8 jaar, beide nemen zonder toestemming van mij of hun vader niks van anderen aan.Ook blijven ze van medicijnen af.Mijn man gebruikt medicatie,ligt op vaste plek,maar ze weten dat ze overal van af moeten blijven.Dit heb ik ze rond hun 4e jaar geleerd.
Valt niet goed te praten wat er op kamp is gebeurd,maar zou toch ook nog eens goed aan je dochter uitleggen dat het niet de bedoeling is om zomaar medicijnen in te nemen.
Laatst bijgewerkt door Florale op 03-08-10 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:38

Ik neem aan dat dit kind de Sinasprilletjes af en toe nodig had, maar dan wel midden in de nacht. Wellicht heeft ze thuis gewoon een doosje naast haar bed liggen.

Ik snap dat de ouders dachten dat het het handigst was als ze op kamp er ook gewoon zelf 's nachts eentje kon nemen en niet de leiding wakker hoefde te maken. Ze hebben helaas niet gedacht aan andere kinderen die nog niet geleerd hebben hiermee om te gaan en hun eigen kind ook niet in relatie tot andere kinderen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:43

Mja. Voor mij persoonlijk geldt toch echt dat ik liever midden in de nacht wakker gemaakt word omdat mijn kind pijn heeft dan dat ze er zelf bij kunnen, hoe dan ook. Dat geldt ook voor andere kinderen die ik onder mijn hoede zou hebben, in welke situatie dan ook. Maar goed, het zou kunnen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:54

Tja, ik heb ook liever dat mijn kind mij verteld dat ze ergens last van heeft (en het tijdstip maakt me niet uit, ze mag me ALTIJD wakker maken) en dan bepaal ik of ik haar wat geef of niet. Altijd maar zaken als koorts onderdrukken is ook helemaal niet gezond trouwens. ;)

Maar mijn kind heeft eigenlijk nooit wat en als ze al ziek is, gebruikt ze amper medicatie........ Net als haar moeder trouwens. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:55

Precies, Twiggy :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:55

Kinderen horen niet bij medicijnen t kunnen, mits ze inderdaad bv epilepsie hebben en niet anders weten dat dat
ze op dat bepaalde tijdstip de medicijnen moeten innemen.Maar dan nóg vind ik het riscant.
Ze kunnen altijd een verkeerde dosis pakken. Kan ons ook gebeuren, maar ons lichaam kan wat meer hebben dan dat van een kind van 8 jaar.
Ik slik ook medicijnen en mijn zoontje weet heel goed dat hij daar absoluut niet aan mag komen en dat doet hij
ook absoluut niet. Maar hij mag echt niet zelf een sinaspril oid pakken hoor. Hij zal dat ook nooit zelf doen ( wil echt
geen pillen hebben), maar al zou hij dat wel willen, dan wil ik dat gewoon niet hebben.
Medicijnen horen in handen van de ouders en niet van een kind van 8 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:00

MarcoBorsato schreef:
_Chanel_ schreef:
Mensen kunnen aan mij ook heroine geven en als ik het dan gebruik dan is de reden want ik heb het gekregen niet afdoende hoor. Je dochter heeft het zelf gedaan.

Dus jij vergelijkt jezelf qua denkniveau met een kind van 8? Goh... Dat vind ik nou interessant...

:+ Nee dat bedoel ik niet. TS zei dat haar kind de asperines niet heeft genomen maar gekregen. Dat je iets krijgt op welke leeftijd dan ook betekend niet dat je het ook moet gaan gebruiken natuurlijk.

Wat valt iedereen over mijn vraag of ze soms verstandelijk beperkt is. Ik vind het een hele normale vraag. Kinderen van een jaar of 8 weten zelf heel goed dat ze niet zomaar medicijnen mogen slikken maar als haar dochter een verstandelijke beperking heeft dan is het verhaal natuurlijk anders.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:02

_Chanel_, ik quote mezelf nog eens.
Blue_Eyes schreef:
Wees nou even eerlijk. Kinderen zien het verschil gewoon niet zo goed als wij. Als jij een snoepje aangeboden kreeg van een vriendinnetje, op een kamp, toen je acht was. Zou je dan gezegd hebben 'zijn dat wel snoepjes, of zijn dat aspirientjes?' ? Of zou je die snoepjes dankbaar aangepakt hebben en op hebben gegeten, je totaal onbewust van de mogelijke gevolgen ervan?

Ik vind dat jij wel erg stellig bent in je mening dat 'kinderen van 8 dat wel weten'. Ieder kind is anders, ieder kind wordt met andere dingen geconfronteerd in zijn/haar leven en reageert mede daardoor anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:02

Chanel ieder kind van 8 is anders. Ik vind het ook nogal wat om een statement te maken dat alle kinderen van 8 dat moeten weten. Er is ook zoiets als peerpressure, en dan reageren kinderen heel anders. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:04

Ik weet niet, hoor ;) , maar de ouders van het andere kindje zouden hun kind ook kunnen leren om medicijnen niet uit te delen. :+

Chanel, ik denk dat je je niet moet vergissen in 8-jarigen. Of elk kind van welke leeftijd dan ook. Je kunt niet veralgemeniseren, heb ik in een eerdere post ook al aangegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:05

Cayenne schreef:
De vraag van [***] was op zich wel te begrijpen, alleen nogal ongelukkig geformuleerd.
Maar goed, dat kan iedereen gebeuren, toch?

Het was niet ongelukkig geformuleerd hoor. Het was namelijk al de 3de keer dat ik het vroeg. De eerste 2 keer zat er nog een heel verhaal omheen waarin duidelijk staat omschreven wat ik bedoel dat TS daar helemaal van uit haar stekker gaat daar kan ik niks mee. Als ze had gelezen dan had ze begrepen wat ik bedoel. Ik heb geen 1 keer geinseniueerd dat haar kind een beperking heeft maar als ze dat wel zou hebben dan zou ik de reacties van de TS beter begrijpen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:06

Door het alleen al te vragen, insinueer je hier al dat je een bepaald antwoord verwacht...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:07

In het ene huishouden zal het gewoon "makkelijker" gaan dan in het andere , dat is toch logisch :)

Als mensen een kind hebben dat bvb. in een periode steeds last heeft van erge hoofdpijn , en besproken is dat ze daarvoor een pilletje mag nemen 's nachts.

Dan kan ik me voorstellen dat je met dat kind praat erover , en het een klein stripje met kinderpilletjes geeft , waarvan ze zelf 's nachts een pilletje mag pakken als het te erg wordt.

Als dat thuis altijd goed gaat , dan kan ik me voorstellen dat je het ook zonder er teveel bij na te denken mee geeft op kamp , zodat het kind daar gewoon het vertrouwde stripje bij zich heeft voor "geval van nood". Als je dan een brief leest over het inleveren van medicijnen , dan denk je daar misschien niet eens aan omdat deze pilletjes zo onschuldig zijn , "medicijnen" kun je ook als wat zwaarders en specifiekers zien , zeker als je in een ziekenhuis werkt dan kan ik me voorstellen dat je dan domweg denkt aan epilepsie-medicijnen of dingen voor iemands hart ofzo , serieuze medicatie op recept bij de apotheek verkrijgbaar , en totaal dat onschuldige kinderpilletje over het hoofd ziet omdat dat toch weinig kwaad kan :)

Maar het blijft simpel : wil jij niet dat je kind medicijnen neemt , dan zul je dat je kind zo goed mogelijk moeten leren.

Je kunt anderen (en je kind) niet constant in de gaten houden :)

Natuurlijk hadden die andere ouders dat andere kind kunnen leren om geen pilletjes weg te geven , maar dat is wel een beetje de omgekeerde wereld :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:08

peerpressure idd ja. Dat heb ik ookal eerder gezegt. tegenwoordig moeten zelfs kinderen al sterk in hun schoenen staan en daarom vroeg ik ook of ze misschien een beperking had. Die kinderen staan meestal minder sterk in hun schoenen. het kan natuurlijk ook zo zijn dat TS haar dochter nooit heeft geleerd om geen medicijnen aan te nemen of zomaar te pakken. Wat mij wel frappant lijkt want ik denk dat iedereen wel iets van medicatie in huis heeft al is het maar hoestdrank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:10

Blue_Eyes schreef:
Door het alleen al te vragen, insinueer je hier al dat je een bepaald antwoord verwacht...

nee eigenlijk hoopte ik op een heel antwoord van TS. Maar van ik er nu van begrijp en als het idd om peerpressure zou gaan dan zie ik moeder en dochter hetzelfde vertonen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:10

Je hebt ook mensen die gewoon, zoals overal geadviseerd wordt, hun medicijnen buiten bereik van kinderen bewaren? :)*
Buiten dat - een kind van 8 dat sterk in haar schoenen moet staan, komop zeg! Het kind is 8!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:11

Nou, ik vind dat niet per se de omgekeerde wereld. Met medicijnen moet je gewoon voorzichtig zijn, zeker met anderman's kinderen. Het zijn toch geen snoepjes? Dus prima, als zo'n kind blijkbaar voor groeipijnen aan de medicatie gaat, maar niet verder uitdelen dus. En andere kinderen moeten leren dat medicijnen geen snoepjes zijn. Ik denk dat er aan beide kanten iets geleerd kan worden, echt niet per se aan een kant. Dat vind ik echt onzin, hoor..... ;)

Want hoe je het ook wendt of keert. Het blijven kinderen. En 8 jaar is echt nog niet zo groot. :)