woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:11

ik heb je berichten met verbazing zitten lezen.
Heb je het idee dat het jongetje ook daadwerkelijk spijt had van zn daad?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:14

Respect voor je zelfbeheersing....als het mijn hondje was geweest had niet alleen de hond losse voortandjes gehad.....

en inderdaad zeg, waar moet dat heen als zo'n kind nu al begint met het molesteren van dieren? Heeft hij nog enige reactie gegeven hoe of wat?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:14

Zo hee.... Ik zit hier met open mond je verhaal te lezen! :oo Ik ben dan zelf pas 15, maar: Waar gaat dat heen met die kinderen? Ik verbaas me er echt over hoe sommige kinderen al op 6-jarige leeftijd doen.

Ik denk dat je goed gehandeld hebt. Gewoon verbaal gebleven, ik had dat kind namelijk een gigantische rotschop verkocht, doe toch even normaal!

Ik haalde het als 6-jarige niet in mijn kleine koppie om ook maar één dier op een verkeerde manier aan te raken. Dat hoort toch bij je opvoeding, dat je dieren geen pijn doet?!

Tssssss. :n

Succes verder, ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:15

CarinaR schreef:
ik heb je berichten met verbazing zitten lezen.
Heb je het idee dat het jongetje ook daadwerkelijk spijt had van zn daad?

Klassieker, vast niet van zijn daad maar wel dat ie 'gepakt' is (en in opdracht: je moet je excuses aanbieden *zucht*)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:16

wat een poedersuiker, knap dat je je hebt kunnen inhouden ik had dat kreng de hele straat door geschopt -:(-
strekte met je hondje :(:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:18

Arm hondje!

ja je kan alles laten vergoeden .. maar het hondje blijft het mee gemaakt hebben.. en pijn ervan hebben.

Persoonlijk (heel grof mischien) denk ik dat ik erger had gereageerd :P
Als ik het zie bij mijn hondje had ik dat joch een stomp op zijn snuit gegeven en nog een trap na verkocht.

Ongeacht de consuquenties! Is ie nou helemaal gek geworden!? Laat hem met zijn poten van een ander mans huisdier afblijven! Zowieso zo behandel je geen enkel dier! al is het zijn eigen dier!

Belachelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:18

Heb niet alles door gelezen maar neem aan dat de dader wel gestraft wordt?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:19

Je hebt trouwens wel geluk dat je hondje nog gewoon reageerd op je kids. Misschien wordt hij wel 'vals' naar andere kinderen, maar geef hem eens ongelijk...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:20

Gulpje := idd dan had het kindje van 6 niet allen losse voortandjes gehad maar meer lose onderdelen van zijn lichaam _-:(

TS jeetje wat een achterlijke actie zeg! zou idd de ouders maar even goed op dehoogte stellen!!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:23

Jeetje ik zat ook met verbasing te lezen zeg!
Echt een kind of niet maar ik had dat jongetje over het hele schoolplein geschopt of het mag of niet!
Waar haald dat etterjoch het lef vandaan??? :( Owwh ik word nu al hellig ervan :o

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:25

Echt knap dat je nog best rustig bleef ik zou me echt in moeten houden om da kind niet aan zn haren naar zn juffrouw te trekken als tie dat bij mijn hond doet.
Laatst bijgewerkt door Slucky op 19-07-10 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:25

Harstikke goed dat hij zijn excuses heeft moeten aanbieden.
gemeend of niet hij heeft je wel onder ogen moeten zien en laten zien dat het niet goed is wat hij heeft gedaan door excuses te maken. Hopelijk krijgt hij van zijn ouders ook nog eens op z'n kop. Vraag het me af, ben dus wel benieuwd naar de afloop van dit verhaal en hoe de ouders hierop reageren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:52

Blue_Eyes schreef:
Oh, ik vind het ook niet raar dat school ertussen komt. Ik vind het wel raar als de ouders van dat jongetje de schuld bij de school zouden leggen.

Oh, op die manier! Nee, dat zou te gek zijn natuurlijk! :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:54

Charaz schreef:
LadyGrace schreef:
dat is toch wel vrij normaal... op een schoolplein ;)

Hoezo? Je brengt je kind toch s ochtends weg en wacht tot ze binnen zijn?

ik liep altijd zelf naar school :) En toen ik kleuter was wachtte mijn moeder echt niet tot we binnenwaren ;)

Wat een actie van dat kind :oo Dat had mijn kind niet hoeven wezen, en mijn hond trouwens ook niet :(

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:06

Ik vind het super dat je er zo achter aan zit, ouders etc. bellen! Huppa, leert dat kind het misschien eens.
Ooeeh, dat kind.. Grrr -:(-

O my, dat kind is 6, waar moet dat toch heen?! :7

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:07

Gulpje schreef:
Respect voor je zelfbeheersing....als het mijn hondje was geweest had niet alleen de hond losse voortandjes gehad.....

en inderdaad zeg, waar moet dat heen als zo'n kind nu al begint met het molesteren van dieren? Heeft hij nog enige reactie gegeven hoe of wat?

Wat zij al zei. Poeh, diep respect voor jouw zelfbeheersing. Ik ben niet voor het slaan van kinderen, maar ik vrees dat als het mijn hond was geweest, dat rotjong schoenmaat 40 had gekregen van me....

Ook hier enorme verbazing over wat een 6 jarig (halloooowww, 6!!!! jaar pas!) kind ertoe beweegt een dier zo grof te mishandelen. Wáár leren ze dat gedrag?!

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:49

Mijn dochter van inmiddels zes heeft ook wel eens aan de staart getrokken van onze kat.

Daar schrok ik ook erg van, maar door haar uit te leggen dat dit echt niet mag, kom je een eind. Verder is ze gek op alle dieren, en er ook even lief voor. Maar dat uitproberen was toch wel erg verleidelijk.

Wat ik in deze discussie mis is ook de invloed van de media. Hoeveel geweld zien kinderen tegenwoordig wel niet. Hoeveel beelden waarin dieren en mensen (of mensfiguurtjes) worden mishandeld zijn het enige wat kinderen nog te zien krijgen....

Uit onderzoek is gebleken dat kinderen na het zien van geweld op tv citaat:
Wanneer men gedurende een lange periode naar geweld gaat kijken, zal de invloed gedurende een langere tijdspanne doorwerken. Op korte termijn is er sprake van imitatie, een daling van de sociale contacten en angstreacties. Op lange termijn blijken de effecten veel drastischer te zijn, zo zal dit leidden tot een verhoogde agressiviteit.
het onderzoek te vinden op http://www.tvgeweld.nl/tvgeweld/katryn.html

Ik zou wel eens willen weten hoeveel tv dit kereltje kijkt en wat voor soort programma's dit zijn.

Dit zal zo'n kind enorm beinvloeden, en ik denk dat er over dit onderwerp nog veel te weinig wordt nagedacht door ouders en omgeving....

Groetjes Kim

Cubone

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:55

Ik heb je verhaal met open mond zitten lezen. Ik vind het echt heel knap dat je hier zo op hebt kunnen reageren. Hopelijk gaat dat joch hulp krijgen anders zie ik het somber in voor hem. En natuurlijk beterschap voor je hondje!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:58

Jeetje wat een verhaal!
Echt respect hoe je met de situatie omgaat :)

Sterkte voor je hondje!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:08

Jemig zeg,
Wat doet de jeugd van tegenwoordig toch.. (ben zelf ook nog maar 13)

Ik kende op die leeftijd wel mijn eigen spelletje: miertje por. < Miertjes met een stokje porren.
Maarja, wist ik veel dat ze dan meteen dood warem :o maar indd ik haalde het niet in mn hoofd op een hond te schoppen.
Ik ben wel opgegroeit met politiehonden.
Dus als mijn hond niet luistert kan die ook een tik verwachten..
Maar dat is een bewuste tik op het goede moment, maar een klein hondje inelkaar trappen. := >;)

Ik wil niet weten wat ik had gedaan.. :(
Sterkte voor je hondje :(:)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:56

Arm beestje...
Goed van je dat je je kon beheersen! Ik had dat nl. niet gekund denk ik, als eender wie mijn hond in elkaar schopt...
Ik zou de ouders laten opdraaien voor de DA kosten, dat is wel het minste dat ze kunnen doen.
Het is tenslotte hun fout, dat rotkind is ook maar door hun opgevoed he. Nu heb ik zelf een heel vrije opvoeding gehad maar zoiets komt nog niet in mij op! :(

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:11

Ts, supergoed van je dat je ondanks je woede aandringt op zorg voor het jongetje ipv alleen maar straf! +:)+

Het lijkt mij ook een signaal dat er iets niet goed zit bij dit jongetje of hoogstwaarschijnlijk de gezinssituatie!
Een hondje ongeremd voor het schoolplein in elkaar schoppen daar moet een hoop frustratie achter zitten.
Imo is dat echt wat anders dan uit met gebiologeerde nieuwsgierigheid de pootjes uit een langpootmug trekken of mieren verbranden met een vergrootglas. Wat je nog als een "normale" fase van jongetjes kan zien.

Maar ik vind het echt verschrikkelijk voor jou en je hondje... weet niet of ik hem alleen verbaal zou hebben aangepakt :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:13

Ik zou aangifte doen bij de politie. De politie kan ook op een positieve manier indruk maken op het kind. En dan kan hij leren wat de consequenties zijn.

Wat een idiote situatie zeg, niet voor te stellen. Hoe krijgt een kind dat in zn hoofd??
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 19-07-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:13

:= Oei, dat hoeft dat jongetje bij mij niet mee aan te komen.. Waar gaat het heen met de wereld?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:24

Pffft.. dat een kind van 6 al in staat is om zoiets ergs te doen he..
Ik hoop dat hij gepast aangepakt gaat worden en het noooooit meer gaat doen.
Dit is echt te gek voor woorden.. (t zal je kind maar zijn!).
Sterkte met de hond!