Alleen dan wél op een respectvolle manier..
De opening van dit topic kwetst al veel mensen, het is de toon van ts die 't 'm doet denk ik.. Niet de discussie op zichzelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lot schreef:Veel mensen vinden het not done om mensen op een negatieve manier aan te spreken oid op hun overgewicht.
Stukje respect, kan ik begrijpen.
Maar eigenlijk, het merendeel kan best wat aan het gewicht doen, en dik zijn is gewoon slecht voor je.
Door mensen erop aan te spreken (negatief) kan dit wel een extra stimulans zijn er wat aan te doen.
Terwijl wanneer je alleen maar zegt iedereen is goed zoals hij/zij is de betreffende persoon geen reden meer ziet om er wat aan te doen (het effect van wat er over 30 jaar gebeurd zien we dan wel weer, we leven nu). Gevolg dat die mensen naar 30 jaar wel problemen hebben als gevolg van hun langdurige overgewicht.
Cayenne schreef:Afvallen moet je echt voor jezelf doen, maar het is wel vreselijk wanneer andere mensen je erop aankijken en je veroordelen.
Dat heeft bij mij wel voor een stuk motivatie gezorgd. Ik was het ontzettend zat dat mensen je nakijken.
Dus aan het afvallen geslagen en inmiddels ruim 70 kilo kwijt. Het einde is godzijdank in zicht, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Wat ook niet hielp is dat mijn weegschaal kaduuk ging na anderhalf jaar trouwe dienst, en ik op mijn nieuwe weegschaal opeens 8 kilo zwaarder wasuh.. juist.
Daar ben ik wel ff ziek van geweest kan ik je vertellen. Ik was zo blij dat ik klaar was, en toen "moest" ik van mezelf toch opeens weer 8 a 9 kilo kwijt.
xDramaQueen schreef:Wendy15 schreef:Amanda: Wat goed dat je ondanks dat het voor jou extra moeilijk is al zoveel bent afgevallen!! Fijn ook dat je goede begeleiding hebt nu
Ik kan het trouwens prima hebben als een vriendin met shoppen zegt van jeeeetje wat heb jij een dikke kont in die broekOf als die vraagt of ik wat ben aangekomen oid.
Maar iemand als Lot zou wss van mij een mooie rode handafdruk op haar wang hebben
ik hoor t zelfs graag, ik heb 2 vriendinnen gehad en die zeiden bij alles ohh wat leuk ohh ja dat staat je goed!
ik heb een smalle taille maar flinke heupen en dikke bovenbenen, lichte spijkerbroeken zijn bij mij not done, hoge tailerokken met een blouse absoluut wel! soms zie je t niet meer en ik vind t fijn als een vriendin eerlijk is als mij dat toch echt te grote billen geeft of me veel dikker maakt dan dat ik werkelijk ben, dat kan ik waarderen, maar idd op de manier van de ts absoluut niet.
_Lot schreef:Waarom je iemand aan zou spreken op zijn overgewicht? Het zou immer niet jouw zaak zijn.
Nee, dat klopt, het is zijn zaak, en als hij wil afvallen moet hij dat zelf willen en zelf doen.
Maar als niemand hem aan het denken zet? Positief benaderen in de zin van samen gaan sporten oid vind ik om de zaak heen draaien, come to the point.
Citaat:Motivatie en toelichting op het forum(NM):
Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven. Je kunt hier topics kwijt over zaken die je opvallen in de huidige maatschappij of voor het bespreken van nieuwsberichten.
upendo schreef:[Ik denk dat het topic niet gesloten wordt hoor, Amanda heeft hier al gereageerd.
Echwel schreef:Ik ben momenteel dus op dieet en niet omdat anderen vonden dat het nodig was, maar alleen voor mezelf en omdat ik als ik 25kg was afgevallen ik een o zo nodige operatie kan krijgen
Inmiddels 20kg kwijt en nu de stimulans om te zeggen ik ga voor de 40kg...maar nogmaals voor mezelf..
Overigens vond de chirurg het overgewicht vervelend, maar als ik zou roken begon hij er niet eens aan...
Nogmaals ik wist best dat ik te dik was en niemand hoefde mij dat te vertellen zeker een 18jarige snotneus bij de Mac niet