Uitbetaling uitkering UWV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:32

En ja je hebt recht op een uitkering als je geen werk kan vinden of je gewoon niet in staat bent voor een uitkering.

ik heb 1000 gesprekken moeten ondergaan voordat ik mijn uitkering kreeg en ik sta er niet om te trappen om hulp te aanvaarden van het uwv , maar wat moet dat moet.

Dit is geen aanval naar iemand toe , maar `mensen` worden wel makkelijker nu er zoiets bestaat als het uwv/uitkering.
Er word teveel misbruik van gemaakt en te snel naar de uitkering gegrepen ipv het baantje bij de super markt te accepteren.

Ik ken meerder personen uit mijn omgeving die dit doen.
Laatst bijgewerkt door toot op 14-07-10 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:34

kaatje89 schreef:
Nou als je dan geen hobby meer mag hebben, zou je jezelf dus ook op moeten sluiten in huis? Want stel je voor dat je een auto ongeluk krijgt, of met de fiets verkeerd valt.. Tja het kan allemaal ;)

@Bermudaa, ze "beschuldigt" Barmat er min of meer van dat het het ongeluk haar eigen schuld was, maar dat ze dus ondertussen dat ze een uitkering krijgt wel zwart werkt... Dan leest ze toch iets wat er niet staat..

@Kiwiko, lekker bezig...

nee ik beschuldig barmat niet ergens van........ ik weet hoe gemakkelijk een ongeluk in de paarden kan gebeuren.......

het enige waar ik op wees is dat er kort geleden een advertentie van haar stond als instructuer........ en mijn bescheiden mening is, dat als je als instructuer in de paarden kan werken je ook gewoon voor elke andere baas kan werken.......... of zeg ik nou heel iets kroms?

Ing__

Re: Uitbetaling uitkering UWV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:36

Maar dan moet je wel een andere baan kunnen vinden Kim, maar anders kan ik me wel in je uitspraak vinden, behalve als je je inkomsten netjes afstaat aan het UWV, zodat je idd niet zwart verdiend naast je uitkering :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:39

Geen idee, ze is in mijn ogen niet voor niks afgekeurd, en als ze dat er wel bij zou kunnen doen, in overleg met het UWV en zo dat de uitkering word aangepast, heb ik daar niks op tegen. Ze probeert het iig wel. En er is heel veel verschil tussen werk en werk, tenminste in mijn ogen dan..

En als je "eigen" baas bent, heb je wel het heft in eigen hand.. Ookal zou ik overal gaan solliciteren, geen baas die mij aanneemt, en waarom niet, omdat je niet op mij kunt rekenen (heel cru gezegd) en daar hebben volgens mij meer mensen last van.. Je kunt niet garanderen dat je dag in dag uit klaar kunt staan op je werk..

En voor de rest, ze gaf het lesgeven ook netjes aan bij het UWV, dan is daar niks op tegen.

Barmat

@ Kiwiko: Wie de bal kaatst gaat hem nu keihard in zijn gezicht terugkrijgen, dus hier komt ie:

Dat jij te lam was om destijds een verzekering af te sluiten (WAZ bijvoorbeeld, vast wel van gehoord) is je eigen stomme fout. Dan had je er een prima inkomsten bij gehad toen je van de trap lazerde :) Tja, kost je een paar centen, maar dan hoef je ook niet bang te zijn dat je zonder geld komt te zitten en kun je uitgebreid de tijd nemen om te herstellen van je nare breuken :)

Daarnaast moet je niet steeds zo hoog van de toren blazen en denken dat je mijn situatie zo prima kent, want die ken je dus níet. Ten eerste hád ik niet eens een werkgever toen ik ziek thuis kwam te zitten, maar werd ik heel hard de laan uitgestuurd toen ik de diagnose kreeg. Niks geen werkgever die voor mij moest dokken gedurende twee jaar. En als ex-bedrijfshouder móet je toch op de hoogte zijn dat een werkgever van de overheid de kosten van een zieke werknemer overigens volledig vergoed krijgt? Nee? niet goed geïnformeerd, maar daar is overheidsgeld voor, evenals voor de kosten voor reïntegratie van een zieke werknemer. Maar dat gold allemaal niet want mijn werkgever bonjourde mij er direct uit toen ik meer dood dan levend in het ziekenhuis lag. Geeft niks verder hoor, maar even ter verduidelijking.

Alle, maar dan ook alle initiatieven tot weer aan het werk gaan tijdens mijn ziek-zijn zijn altijd van mijn kant uitgekomen. Van UWV hoefde ik niets :) Ik kreeg zelfs letterlijk te horen dat ik te veel wilde, te hard wilde en dat het niet goed was, ik mezelf tegenwerkte. Dus hier heb je je "skup onder de kont links en rechts"
Uiteindelijk heb ik mezelf er dubbel zo hard mee gehad hoor, want ik heb meer ziekenhuizen gezien dan de gemiddelde mens op mijn leeftijd. Geeft ook niks verder, maar suggereer verder niet dat ik thuis handje zit op te houden en te niksen.

Tenslotte zou ik het op prijs stellen als je zou ophouden met de suggestie te wekken dat ik zwart loop bij te verdienen. Ja, ik heb korte tijd les gegeven aan een school, allemaal in overleg met het UWV. Nee, ik heb nooit paardrijles gegeven, nu niet, dan niet en nooit niet. Suggestief postgedrag houd ik niet van, evenals valse beschuldigingen. Ik had je hoger ingeschat dan dat.

edit: stomme typo :P
Laatst bijgewerkt door Barmat op 14-07-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

doerakje

@ kiwiko Ja daar zeg je iets kroms, persoonlijk ben ik lichamelijk naar de kloten, Ik geef dan geen les en werk niet omdat het niet kan. Maar de grootste reden is omdat ik niets kan garanderen aan een baas. Ik kan niet garanderen dat ik morgen goed genoeg ben om er te zijn laat staan elke week op zaterdag al is het maar een uurtje.

Om het even over het geval van barmat te hebben als ik dat op mijzelf zou betrekken en ik zou mijn orun hebben dan zou ik het heel leuk vinden om af en toe nog een les te geven. OOk omdat je als je een of twee mensen les geeft en ze verteld van je situatie nog een uur van te voren kunt bellen om te zeggen dat het niet gaat, dat kun je bij een baas niet maken.

Daarbij als je je passie niet meer kunt uitoefenen kun je net zo goed meteen ophouden want dan is er niets meer aan toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:40

Ik heb een paar maanden geleden KiWiKo @ [LZP] Voorlopig hebben jullie geen last meer van mij!!!!

meegemaakt........ ondertussen kwam de belastingdienst openbaar verkopen en gingen mijn bedrijfven failliet......

IK krijg geen uitkering, ik MOET door........

en waarom kan ik het wel en de rest niet??? ik ben niet bijzonder hoor........ ik ben maar een gewoonj mens......

maar he....... ik krijg niks, dus ik moet wel....... als je moet dan doe je het ook :)

en dar ging deze KiWiKo @ [LZP] hoe een persbericht versturen aan vooraf..........

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:44

KiWiKo schreef:
Ik heb een paar maanden geleden KiWiKo @ [LZP] Voorlopig hebben jullie geen last meer van mij!!!!

meegemaakt........ ondertussen kwam de belastingdienst openbaar verkopen en gingen mijn bedrijfven failliet......

IK krijg geen uitkering, ik MOET door........

en waarom kan ik het wel en de rest niet??? ik ben niet bijzonder hoor........ ik ben maar een gewoonj mens......

maar he....... ik krijg niks, dus ik moet wel....... als je moet dan doe je het ook :)

en dar ging deze KiWiKo @ [LZP] hoe een persbericht versturen aan vooraf..........

Dus omdat jij niets krijgt ben je nu boos op de mensen die terecht met en Wajong zitten?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:46

nee hoor hoe kom je erbij dat ik boos ben op wajongers :D :D

dat is nou echt helemaal onzin :)

en ik zou ook graag de post willen zien waar jij dat uit haalt :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:49

Ik zie uwv ook een inverstering in de toekomst, neem een tijd voor jezelf en je kan er weer 60 jaar meedoor.
Even om mijn verhaal te vertellen voor de genen die er dan een beter beeld bij krijgen.

Ik zit emotioneel niet zo lekker in elkaar, en tuurlijk elke tiener denkt tegenwoordig dat hij/zij het zieligste kind is v/h continent.
(reden kan via pb voor de zeer geïnteresseerde al denk ik niet dat die er zijn:))
Maarja in ieder geval als ik nu even tijd voor mijzelf neem en mijzelf weer onder controle hebt dan investeer ik in mijn eigen toekomst om niet rond mijn 30ste als een wrak thuis te gaan zitten en misschien nog langer thuis te zitten dan ik nu doe.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:50

Uit je posts waarin je IK MOET steeds met hoofdletters schrijft, dat komt over alsof je gefrustreerd bent dat jij geen uitkering krijgt. Ik bedoel het niet aanvallend maar ik kan me voorstellen dat het voor jou vervelend is dat je zonder uitkering zit.

Als ik zonder uitkering zou zitten dan zou ik bij mijn ouders o.i.d. aan moeten kloppen want echt niet iedereen kan zo maar door gaan omdat het nou eenmmaal moet, snap je?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:50

@Barmat
Alleen als een werkgever er voor verzekerd is (wat ontzettend duur is, vooral voor een kleiner bedrijf) krijgt hij de kosten voor een zieke werknemer vergoed, anders moet hij dit gewoon zelf doorbetalen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:51

nee hoor....... dat lees je verkeerd :) :) ik zeg slechts dat als je MOET je het wel doet :D :D

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:52

Met de grote kans om over 5 jaar vergaard thuis te zitten,,,
sja ik vind dit moeilijk , elk geval is anders..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:54

toot schreef:

lief gefeliciteerd :D :D

maar NU heb ik geen inkomen, maar wel een hypotheek die betaald moet worden en een kind dat moet eten......... NOU???

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:55

Maar kiwiko klopt het wat er eerder gezegd werd dat je daar van te voren iets aan had kunnen doen door een verzekering af te sluiten?Heb er geen verstand van hoor dus ik vraag het even :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:56

Moderatoropmerking:
Gisteren zijn jullie al eens gewaarschuwd, er werd teveel offtopic gepost. Nu doen jullie het toch weer, alle offtopic reacties zijn verwijderd.
Ik waarschuw jullie nog 1 keer, dit topic gaat over de uitbetalingen van het UWV en nergens anders over. Dit is niet de plaats om je gelijk te halen, hier geef je alleen antwoord op de vraag van de TS.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:56

ik ben blij dat ik wat lessen geef en dat doe ik inderdaad lekker zwart :D :D

en ik ben blij dat ik een groot bedrag terugkreeg van de belasting (let wel, dat is geld wat ik al aan de belasting betaald heb!!) hiermee kom ik de komende 5 maanden wel door........

en ik heb dus 5 maanden de tijd om een baan te vinden :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:57

KiWiKo schreef:
toot schreef:

maar NU heb ik geen inkomen, maar wel een hypotheek die betaald moet worden en een kind dat moet eten......... NOU???

Dat bedoel ik, elk geval is anders..
Het is ook wel `luxe` als het kan, ik ben nog jong en ik zit nog niet
aan dat soort dingen vast..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:58

doerakje schreef:
Maar kiwiko klopt het wat er eerder gezegd werd dat je daar van te voren iets aan had kunnen doen door een verzekering af te sluiten?Heb er geen verstand van hoor dus ik vraag het even :)

nee dat kan niet :) je kan je verzekeren voor arbeidsongeschiktheid als DGA maar niet voor inkomen als je bedrijf failliet gaat :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:00

KiWiKo schreef:
toot schreef:

Dank je wel trouwens :D

doerakje

KiWiKo

laten we heel eerlijk zijn........ als er geen uitkeringen waren zou iedereen een stuk creatiever zijn met het vergaren van een inkomen........ want dan moet je wel :)

en laat ik het voorop stellen dat ik het heel fijn vind dat er uitkeringen zijn voor de mensen die het nodig hebben....... dat voorop!!!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:03

Laten we dan ook even heel reeel zijn ER ZIJN UITKERINGEN dus wat wil je nou zeggen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:04

dat er uitkeringen zijn voor de mensen die het echt nodig hebben????

en als iemand vind dat die wel goed genoeg is om les te geven, dan is die ook goed genoeg om te werken toch?