Help een dikke grote zwarte spin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:29

setteke schreef:
Nogmaals, spinnen doen erg nuttig werk, maar ja, liever een spin dan West Nijl. Hoe denken jullie daarover dan?
Maken jullie liever jullie paard af ivm West Nile dan een spin die misschien een mugje eet met WN onder de leden?

Tja, zo werkt het niet met angsten en het is jammer dat je het maar niet wilt erkennen.
Ik weet heel goed dat spinnen nuttig zijn, maar ik wil ze alleen maar niet in mijn huis. :+
Ben er gewoon heel bang voor en geloof me, ik ben daar ook niet blij mee. Maar het is wat het is, een angst.
Net zo als jouw angst voor het West Nijlvirus. ;)

(ben trouwens voor meer bang dan spinnen en het WN-virus en dus? Alles is wel weg te relativeren dan.......)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 08-07-10 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:29

Sorry maar ik heb 1x in het jaar een spin,(even afkloppen )
Genoeg spinnen buiten die de muggen op mogen eten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:35

Joh, snap jullie wel, heb genoeg enge spinnenfilms gezien, maar realiteit is wat anders. Ik ben banger voor iets wat echt werkelijkheid kan worden, dan een immense spin die me opvreet. Maar dit is een jarende durende bewustwording, dus succes.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:35

Zwitsal schreef:
ieeehl spinnen!!!
ohja spinnenwebben..iehl!!
als ik met de honden wandel gebeurd het ook nog eens dat ik vol in een spinnenweb loop die ik niet van te voren zag aankomen (duh, anders loop je er niet in). hoewel ik dan nergens een spin kan ontdekken word ik helemaal paranoia, voelt het alsof er overal spinnen over mn lijf lopen (Serieus, ik voel het nu ook opeens kriebelen op mn rug) en ga ik als een speer terug naar huis om al mn kleren uit te trekken en voor de spiegel alles te inspecteren of er niet toevallig nog iets op mn rug zit oid

Haha dit is echt heel herkenbaar! Laatst nog gehad, ik liep over de gallerij bij de flat en zag te laat de spin bungelen.
Ik zag hem dus in mijn ooghoek op me af komen en voelde hem dus ook op mij terecht komen. Ben direct naar huis gerend om mij helemaal uit te kleden om te kijken waar die zat :')
Mooi dat ik hem niet kon vinden en heb dus de hele dag met het gevoel rondgelopen dat er een spin op mij zat.. brrr...

Mila87

Re: Help een dikke grote zwarte spin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:51

Het zal wel een huisspin zijn. Die zijn echt heel erg groot en zwart. Als je die dood maakt kraakt alles :')

Leuk detail: Huisspinnen zijn nooit alleen. Ze leven in groepen (of hoe je dat ook noemt bij spinnen).

Toen ik nog thuis woonde hadden we er regelmatig een paar in de woonkamer. Ik ben zelf niet bang voor spinnen mar die zijn me net een slag te groot. De buurman haalde ze toen altijd weg :')

Als je ze op wil zuigen moet je niet vergeten een sok of een stuk krant in de buis te stoppen :') Anders kruipen ze er zo weer uit.

Een spin is waarschijnlijk net zo bang voor jou als jij voor hem ;)

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 18:08

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:26

Ik vang ze met mijn handen :P Laatst nog in de kantine op mijn werk tussen de kroketten een enorm exemplaar weggevist. Kantine juffrouw maar even uitgelegd waarom ik met mijn handen tussen de kroketten zat... :=

Edit: Jammer voor de TS dat Dordrecht hier wat ver vandaan ligt :P

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:55

Vorige week vrijdag op het moment dat ik naar beneden ging en mijn handen ging wassen schrok ik mezelf toch enorm, doordat er echt een grote dikke spin met ook dikke poten in de spoelbak zat, en hij bewoog ook nog eens |( ... Ik als de wiederweerga naar boven toe gestormd en barstte daar in tranen uit stond ook helemaal te trillen als een rietje op de slaapkamer |( , waarop vriedlief mij smakelijk uit zat te lachen en na een half uur of misschien wel langer ging ie pas naar beneden om die spin voor me te verwijderen!!!! Ik durfde werkelijk waar daarna niet meer bij die spoelbak in de buurt te komen en ik controleerde elk gaatje en elk hoekje in de keuken of er niet nog eentje zit!! Opzuigen in de stofzuiger durf ik dus echt niet he zodra dat beest het op een lopen zet dan sta ik al mega te trillen en loop gillend weg.

TS, Heb je hem al verwijderd of heb je toch maar iemand geroepen die hem voor je verwijderd hebt?

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:57

Miska schreef:
DILEMMA!

Niet met glazen gaan vangen etc, want dan krijg je dit soort acties! :')

http://www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LCawU

_O-

En haarlak spuiten vind ik zielig.
Dat beestje doet niks en is allang weer verdwenen.
Mooi laten lopen, want hij doet niks geen kwaad en het zit allemaal tussen jouw oren.
Ga in therapie! :P

ik trok spontaan mijn voeten omhoog toen ik dit filmpje zag !

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 19:57

XFiemoX schreef:
Vorige week vrijdag op het moment dat ik naar beneden ging en mijn handen ging wassen schrok ik mezelf toch enorm, doordat er echt een grote dikke spin met ook dikke poten in de spoelbak zat, en hij bewoog ook nog eens |( ... Ik als de wiederweerga naar boven toe gestormd en barstte daar in tranen uit stond ook helemaal te trillen als een rietje op de slaapkamer |( , waarop vriedlief mij smakelijk uit zat te lachen en na een half uur of misschien wel langer ging ie pas naar beneden om die spin voor me te verwijderen!!!! Ik durfde werkelijk waar daarna niet meer bij die spoelbak in de buurt te komen en ik controleerde elk gaatje en elk hoekje in de keuken of er niet nog eentje zit!! Opzuigen in de stofzuiger durf ik dus echt niet he zodra dat beest het op een lopen zet dan sta ik al mega te trillen en loop gillend weg.

TS, Heb je hem al verwijderd of heb je toch maar iemand geroepen die hem voor je verwijderd hebt?

Hij is spoorloos verdwenen dus ik kijk af en toe met de stofzuiger in de aanslag :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:57

LadyGrace schreef:
joyce2 schreef:
Je moet gewoon op alle plekjes kijken waar ie kan zitten, onder je bed, onder een kastje, in alle hoekjes, onder je kleding, bij de lamp, etc. Of je moet het overal heel donker maken en dan een lampje ergens aandoen, spinnen komen 's avonds op licht af!

hmmm.. erg opbeurend voor mij, omdit te lezen :+ .. mijn kamers is namelijk s'avonds altijd helemaal donker en lees dan vaak nog een uur met een nachtlampje naast mijn bed.. die op mijn hoofd gericht staat.. heb dus een spinnen lokker op mijn kamer :=

Nou, ik kan het maar beter vertellen toch ;) Ik was ook blij dat ik het wist, haha. In Engeland durfde ik 's avonds ook niet meer te lezen met een lampje aan, ipv daarvan ben ik maar discman gaan luisteren (jah discman, t is al een aantal jaar geleden, haha).

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:01

bedoelen jullie deze:
Afbeelding

Nu ben ik toch echt blij met mijn drie katten, sinds ik hun heb is er geen spin meer in huis te vinden. En als ik er 1 vind is hij dood of nadert zijn eind vrij snel...
Ik heb geen muggenjager nodig, want muggen eten mijn liefjes ook :o ...

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:06

Nee zo groot was hij volgens mij niet, zowel, is het plan met de stofzuiger ook verleden tijd en wacht ik een week op mijn paps voordat ik die kamer weer betreed

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:08

haha je woont niet in de buurt, anders had je Shanti wel even mogen lenen haha...

tinkert_tjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:09

Miska schreef:
DILEMMA!

Niet met glazen gaan vangen etc, want dan krijg je dit soort acties! :')

http://www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LCawU

_O- whaha hier moest ik echt om lachen :+

maar TS ik zou hem in de stofzuiger laten verdwijnen daarna wat troep erachteraan zuigen
kattenbrokken,hondenbrokken ,kattengrind of zoiets en dan de stofzuiger wegzetten of de zak er meteen uithalen en weggooien
zo deed ik het eerder altijd
tegenwoordig ben ik stoerder en durf ik ze met een handdoek op te pakken en dan buiten los te laten _O-

het is dat ik te verweg woon anders had ik hem met alle liefde voor je weggehaald

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:10

Ik ben net weer wezen kijken en zie hem nog steeds niet... heb nu de deur open gezet en hoop dat die er zelf uit komt wadelen, al laat ik nu wel de stofzuiger boven staan.. denk dat ik die maar voor de zekerheid weer naar beneden haal.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:12

ik durf een spin ook echt niet zelf weg te halen, stond laatst onder de douche en zag er 1 lopen in de hoek, schreeuwde heel hard dat men vriend moest komen en de heeft m doorgespoeld := ben er echt heel bang voor, jeugdtrauma denk ik, maar leuk is anders..

succes iig!

tinkert_tjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:16

ruth91 je lijkt mijn oudste dochter wel :+
die gilde een paar weken terug ook vanuit de douche of ik effe een spin weg wou halen ze stond weggedoken in de hoek van de douche :+

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:16

hahah grappig dit, erg herkenbaar!
En hier zijn nu dus mannen voor...
Ik zou zeggen ga vanavond stappen met een vriendin, drink wat en schiet de eerste de beste leuke kerel aan om die spin bij je thuis weg te gaan halen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:25

Op vakantie ook zo'n horrorverhaal.
Mijn broertje ging douchen en ineens begon hij te brullen. Zat er een mega dikke vette spin in de douche. Nou, mijn moeder hem zo door het putje spoelen en nog door laten spoelen.
Toen 5 minuten later was ik er live bij, die spin kroop gewoon uit het putje. Het was serieus het meest vreselijke dat ik ooit zag. :')
Eerst zo'n poot eruit. En toen 2 poten. En hij hees zichzelf zo omhoog het was zooooo vies.

Ik was zo blij dat ik niet onder die douche stond, ik was volgens mij naakt die hele camping over gerend :')

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:29

Dat zijn vochtspinnen zijn volkomen onschuldig en absoluut niet gevaarlijk....
Enige nadeel is dat deze spinnen altijd met z,n 2en zijn.
(en dit is geen grapje!!)
Je kunt ze gewoon oppakken.
Vaak zitten ze tussen de plooien van de gordijnen.
Ik woon niet in de buurt anders kwam ik de spin wel vangen..
Succes er mee en ben niet bang, ze zijn banger voor de mens

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:33

GATVER DE GATVER, dat verhaal over die spinnen die uit putjes komen, alles jemig, wat smerig zeg... Gelukkig hebben wij een heel apart doucheputje, zo'n design ding, dus daar komt geen spin doorheen en in de keuken hebben we zo'n roostertje dr overheen zitten, dus ook daar komt geen spin doorheen.... Oeehw jakkes, ik krijg hier echt de kriebels van...

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:34

Ik durf nu ook niet meer te douchen.. :Y)

Nog steeds niks gespot. Word weer een avondje op t waterbed van me ouders :')

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:35

Def schreef:
Ik zou zeggen ga vanavond stappen met een vriendin, drink wat en schiet de eerste de beste leuke kerel aan om die spin bij je thuis weg te gaan halen :D

En dan verwacht die zeker dat die de hele nacht spinnenoppaser mag zijn _O-

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:40

Seleentj schreef:
Def schreef:

En dan verwacht die zeker dat die de hele nacht spinnenoppaser mag zijn _O-

Nee joh, daarom ook heb je die vriendin mee :D
Je moet wel een goed exemplaar uitkiezen natuurlijk :P